Skocz do zawartości

swap z 3.0 V8 M60 na 4.0...jaki?? e38 bosch czy siemens??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

 

mam E34 530 V8 1993r z silnikiem m60. niestety urwal sie lancuch rozrzadu i z tym silnikiem juz sie porzegnalem ;)) auto jest na manualnej skrzyni biegow. i teraz pytanie brzmi...

 

czy moge wlozyc silnik 4.0 v8?..jesli tak to jaki podejdzie bez przerobek??

 

bo jest pare rodzai..napewno bedzie pasowal 4.0 m60 z bmw e32/e34..ale czy bedzie pasowal 4.0 z e38??..bo 4.4 m62 juz nie podejdzie bez przerobek elektroniki poniewaz jest sterowany elektronika siemensa a nie boscha...tylko jak wlasnie jest z tymi 4.0 z modeli e38..chodzi mi o te co maja wyprowadzony biegun + akumulatora w pokrywie rozrzadu.

 

za wszelkie uwagi wielkie dzieki!!

 

pozdrawiam

Edytowane przez freex

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano

witam

 

lancuch sie urawal (lub zostal zniszczony przez odkrecona pompe oleju) po 101tys km...z ksiazka serwisowa.

 

nikt mi nie pomoze?? nikt z forum nie posiada 740 4.0 m60...byly do bodajrze 1996r.

 

ponawiam pytanie...czy silnik w bmw e38 4.0 m60 jest sterowany komputerem siemensa czy boscha?? bo jak jest sterowany siemensem to bedzie za duzo przerobek w moim swap'ie :)) i szukam od e32/e34 ;)

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano

 

ponawiam pytanie...czy silnik w bmw e38 4.0 m60 jest sterowany komputerem siemensa czy boscha??

 

The M60 engine had four valves per cylinder, with chain-driven dual overhead camshafts. Valves had hydraulic lash adjustment to reduce maintenance, and the camshaft chain drive was self-adjusting. There was no distributor, each cylinder having its own ignition coil. Fuel injection and ignition were managed by the Bosch DME (Digital Motor Electronics) 3.3 computer system.
Opublikowano (edytowane)

zalew...m60 jest sterowany przez boscha w modelu e34/e32. tylko czy tez przez boscha w e38...bo ten m60 w e38 ma wyprowadzenie + z aku w pokrywie rozrzadu (slawny 2 wlew oleju:)) tak jak silniki m62 ze sterowaniem siemensa. zalezy mi aby ktos kto ma 740 e38 z m60 sprawdzil mi czy ma np przeplywomierz boscha czy siemensa. bo juz sam nie wiem co mam kupic..nie chce za duzo przerabiac, ciac kabli, wymieniac wiazki elektryczne...to sie mija z celem..pozniej wiecej klopotow jak porzytku. chce po prostu przelozyc silnik i jezdzic :)

 

pozdr.

 

a tak ps...poszukuje jeszcze tylnego mostu ze szpera...od 540/740 S2.93 lub TDS ze szpera S2.65 (chyba) bo teraz jest S3.15 i pewnie z motorem 4.0 bedzie sie za szybko konczyl 5-ty bieg :)

Edytowane przez freex

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano

Sprawdze Ci jutro jak jest z ta elektronika w mojej E-38 M60.

 

Jak potrzebujesz jeszcze dyfer to są dwa: S2.93 i S3.15.

Opublikowano

m60 to m60 - wydaje mi sie ze powinno byc to samo w e38 ...

 

ja sie przymierzam do tego samego - tylko chce do 4.0 zalozyc moja skrzynie manualna i kolo zamachowe z 3.0 ...

 

a ty jaka skrzynie bedziesz dawal ?? mi sie wydaje ze manual bylby lepszy niz automat - dodatkowo jak masz manuala to mialbys mniej przerobek - a zdobyc caly komplet manuala ( skrzynia , sprzeglo , kolo itp ) jest ciezko a ceny sa :mad2: :duh: :mad2: :duh:

Opublikowano
witam

 

lancuch sie urawal (lub zostal zniszczony przez odkrecona pompe oleju) po 101tys km...z ksiazka serwisowa.

 

nikt mi nie pomoze?? nikt z forum nie posiada 740 4.0 m60...byly do bodajrze 1996r.

 

ponawiam pytanie...czy silnik w bmw e38 4.0 m60 jest sterowany komputerem siemensa czy boscha?? bo jak jest sterowany siemensem to bedzie za duzo przerobek w moim swap'ie :)) i szukam od e32/e34 ;)

 

pozdr.

 

 

 

No i sprawdza sie to o czym pisal Frank kiedys.

Odkrecajmy miski olejowe i szukajmy srubek od odkreconych pomp oleju.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

mcpaul: bede Ci bardzo wdzieczny!!

 

ile za ten most?

 

xsilwer: robie to samo co ty...tylko do e34 z silnikiem m60b30 wkladam m60b40 i zostawiam manualna skrzynie 5 biegow.

 

mam nadzieje ze bedzie niezly pocisk...jezdzilem juz taka przerobka i sie sprawdza znakomicie...tylko koles przekladal silnik ze starej e32 m60b40 a malo jest juz tych silnikow..latwiej jest dostac z e38..stad te moja pytania...czy nie bedzie trzeba za duzo przerabiac :)

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano

Dyfry są mojego znajomego i chce 1200.

 

 

Co do silnika to zastanow sie bo M60 tez bedzie maksymalnie z 96 roku wiec nie za swiezy i tez nie latwo znaleźć a M62 to juz duzo latwiej.

Tak naprawde to aż tak dużo przerobek nie ma.Napewno M60 to poprostu montujesz i juz ale kwestia co Ci sie uda znaleźć.

Opublikowano

mcpaul: troche kosmiczne pieniazki chce za te dyfry..na allegro sa "kup teraz" po 500zl.

 

a co do m62..wlasnie ponoc nie bedzie pasowala skrzynia z m60 :(...a jako ze ja mam skrzynie po 100k przebiegu to nie bede kupowac m62 ze skrzynia ktora nie wiadomo ile ma przebiegu. pozatym..to juz sa koszty...kupic silnik m62, wiazke elektryczna, wszystkie czujniki, przeplywomierze (bo siemens), nie wiadomo co na to powie check control ktory obsluguje boscha itp, itd...generalnie ta opcja odpada. za duzo zabawy..gra nie warta swieczki..wg mnie... :) gdybym jeszcze mial auto jakiegos wraka..w ktorym i tak polowa rzeczy nie dziala to spoko..ale naprawde mam "nowe" auto tylko padl ten rozrzad i chce bezproblemowo wlozyc 4.0 ;)

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano

Co do ceny to tak ale ze dyfer 3.91 czy podobne przelozenie a S2.93 to bardzo ciezko znaleźć. Ja kupilem bardzo tanio za 600 pln a nie przejechalem nawet 10 km. Rozwalone byly lozyska na walku atakujacym i dyfer razem z naprawa kosztowal mnie 1200 a nie wspomne juz o holowaniu.

 

Co do silnika to masz racje.Generuja sie koszta to prawda ale jak ktos sprzedaje motor to najczesciej sprzedaje z osprzetem.Fakt ze ciutke zabawy by bylo.Nic tylko szukac M60 z E-38 i tyle.

Opublikowano

http://www.allegro.pl/item162514184_bmw_e34_v8_530_most_dyfer_szpera_3_15_.html

 

tu byl s3.15 za 500zl i nikt za ta kase nie kupil :)

 

jak znajomy bedzie chcial sprzedac za rozsadne pieniadze to bede zainteresowany :))

 

czekam na wiadomosci dotyczace sterowania silnika m60 z e38 :))

jesli bedzie bosch to super...jest tego sporo starganych z anglii...bo z e34/e32 to juz ciezko.

 

pozdr.

 

a wlasnie...to ze nie bedzie pasowala skrzynia z m60 do m62 to tylko slyszalem...moze ktos ma jakies doswiadczenie??..moze jednak pasuje?

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano

problem ze skrzynia z 3.0 do 4.0 m60 lezy w kole zamachowym - czy w 4.0 kolo jest takie samo ? - tzn na pewno jest pod wieksza tarcze sprzeglowa ( ale to najwyzej na tarczy nie zrobi sie 100tys a 80 ) - ale czy kolo jest wywazone samo w sobie na 0 , czy np w zaleznosci od silnika jest roznie wywazane - to jedyny problem jak mi sie wydaje ...

 

 

a twoj kolego jak ma to zrobione ??

Opublikowano

xsilver: jeszcze tego nie przerabialem..narazie urwal sie ten lancuch i kombinuje. pytalem sie kolesia co ma mi to przekladac i powiedzial ze problemu nie bedzie...wszystko zostanie z tej 530...tylko zalozy sam silnik 4.0. jezdzilem takim czyms na zlocie w toruniu...ale nie wiem jak koles to zrobil..i nie mam do kolesia namiarow :(..a szkoda :( a tak ps...sprzeglo w 535i m30 wytrzymalo mi 200tys...i uwierz mi ze nie jezdzilem spokojnie..co chwile bokiem i nawrotki w miejscu na CPN'ie :)..trwalosc sprzegla zalezy od techniki jazdy..moja mama 520i zrobila 80k i sprzeglo do wymiany :))

 

aha..co do wywazenia to wydaje mi sie ze powinno byc wywazone na 0...albo jest patent tak jak laczenie wal-skrzynia albo wal-dyfer...jest po prostu punkt lub jakas kreska ja to nalezy spiac :))..to tak na moj rozum...a kolo zamachowe pewnie zostaje z 3.0....jesli pasuje do 4.0 to problemu nie bedzie...moze bedzie trzeba jeszcze zdjac jakies mocowanie kola zamachowego z tego 4.0...aby zalozyc od 3.0??...szczeze to nie wiem....ja bym tam wolal kolo od 3.0..pewnie lzejsze...a osiagi kosztem kultury pracy..pff..jak dla mnie bomba :))

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano

xsilver: a wiec bylem dzisiaj w serwisie w opolu na partyzanckiej. rozmawialem na temat tego swapu i spokojnie mozna montowac 4.0 nawet z e38..warunek to m60...inaczej lipa...polowa czujnikow nie dziala, wskaznik temp. nie dziala itp, itd. jak bys chcial m62 to trzeba wymienic caly osprzet, wszystkie czujniki, kompa, OBC oraz zegary...i cala wiazke elektryczna..albo wymieniac albo przerabiac :( za duzo zabawy...natomiast m60b40 bez rzadnego ale...kolo zostaje od 3.0..i nie ma zadnego problemu przykrecic go do m60b40. mechanik z partyzankiej robil juz takie swapy i cos na ten temat wie....

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano

xsilver: mozemy smialo przekladac!!

 

http://moto.allegro.pl/item164652393_bmw_540_v8_kombi_manual_.html

 

zobacz na to autko..jest piekne i to jest wlasnie 530 z silnikiem 4.0 i skrzynia 5-tka :) gadalem z kolesiem i ponoc nie ma zadnych problemow ze swapem.

 

szkoda ze nie bylo tego autka wczesniej wystawionego :))..zawias kw, super fele...i wogole prezetuje sie rewelacyjnie.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

 

kombik juz jest przelozony. wstawilem silnik m60b40...pasuje idealnie.,.nawet komputer zostal z m60b30. jedyne co trzeba bylo dokupic to lozysko na wal od strony sprzegla...bo jesli silnik jest z automatem to go po prostu nie ma.

 

polecam kazdemu takie przekladki...wrazenia z jazdy sa niesamowite...mozna ruszac z 5 bez gazu :)

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano

m60 jest na bosch motronic dme czyli motor 4.0

na przepływomierzu o nr 0 280 217 800

 

a m62 jest na bosch motronic dme 5.2 motor 4.4 na przepływce

o nr 0 280 217 800 lub zamiennik 0 280 217 814

 

obydwa sterowniki są boscha

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
witam

 

kombik juz jest przelozony. wstawilem silnik m60b40...pasuje idealnie.,.nawet komputer zostal z m60b30. jedyne co trzeba bylo dokupic to lozysko na wal od strony sprzegla...bo jesli silnik jest z automatem to go po prostu nie ma.

 

polecam kazdemu takie przekladki...wrazenia z jazdy sa niesamowite...mozna ruszac z 5 bez gazu :)

 

pozdr.

 

Sfilmuj, na YouTube i dawaj linka :D

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=285366 <- E36 318i Touring ... była :(

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73366 - E39 520i ... była :(

E32 730i R6 - Diamantschwarz Metallic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.