Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam taki problem.

Samochód rano i nietylko rano jak ostygnie cięzko zapala, muszę długo kręcić(chociaż się tak nie powinno) bardzo długo żeby zapalił, jak już zapali i się rozgrzeje to już nie muszę kręcić tak długo ale też nie zapala odrazu, tak po 2-5 sekundach- różnie. Sprawdził gosciu miernikiem przepływomierz i stwierdzilismy że jest uszkodzony.( jeden z kabelków, ten co idzie od płytki głównej w przepływomierzu nie daje znaku życia).

Moje pytane: czy właśnie ten przepływomierz może powodować, że musze tak długo chechłać moją becie. ?? I czy jeśli jeden z tych kabelków nie podaje informacji do komputera, a sądze, że nie podaje to czy komputer bez tej informacji będzie podawał cały czas pewna ilość benzyny zawsze tak samo czy będzie wariował ??

 

Dodam, że dopiero co włożyłem nowy silnik do samochodu. Bmw e34 520 12V m20b20

Opublikowano

Ja też mam podobny problem. Im zimniej tym gorzej zapala, przy +20 odpala od razu, ale pracuje z bardzo mała mocą jakby nie na wszystkie gary przez kilka sekund.

 

W największe tegoroczne mrozy musiałem kręcić ze 2 x po 5 sekund.

Auto jak już odpali to gdy zaraz zgaszę, choć bardzo zimne, odpala bez problemu (drugi raz). Nie wiązałbym tego bezpośrednio z temperaturą silnika bo zawsze gdy jest odpalony, zgaszę i odpalę zaraz to zapala bez problemu.

 

Przepływomierz mam raczej dobry bo auto było 2x podpinane pod komputer i nie było żadnych błędów.

 

Ja się obawiam że to coś z ciśnieniem paliwa :(

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja zawsze garażuje, akumulator mam nowy 72 Ah, a jak zapale i zgasze odrazu to od nowa się męcze i musze chechłać. A jak juz nie chce naprawde zapalić po 15 minutach to zdejmuje silniczek krokowy trzymam na wysokich obrotach i po 10 sekundach złapie, ale muszą być dwie osoby bo jak zapali to trzeba szybko założyć krokowy spowrotem i wtedy jak nie zgaśnie w ciągu pół minuty jest good.

Pozdro, znawce prosimy co nasze rozterki rozwiąze :dance:

Opublikowano

Przeplywke bym raczej wykluczyl, chociaz ja jest latwo sprawdzic wypinajac ja podczas pracujacego silnika. Jezeli po odlaczeniu/podlaczeniu bedzie slychac roznice w pracy silnika (spadna lub podniosa sie na moment obroty) to jest raczej OK, natomiast jezeli tej roznicy nie bedzie to znaczy, ze komputer juz dawno nie bierze informacji z przeplywki.

 

Jezeli chodzi o regulator cisnienia, to kazdy mechanik powinien umiec go sprawdzic. Trzecia sprawa to pompa paliwa: po wyciagnieciu jej z autka i podlaczeniu na sztywno ma przepompowac okolo 6l benzyny na 1 minute.

 

Wartoby bylo rowniz sprawdzic czujnik temperaturki (ten w glowicy a nie na chlodnicy), byc moze podaje on zle wskazania i komputer nie dobiera odpowiedniej dawki na rozruch.

Opublikowano

Z tą przepływką to nie masz racji mówiąc że jak będzie dobra to bedzie się różnić. Ale idąc za tym przebiegłem sie do garażu i zapaliłem Becie odłączyłem przepływomierz i zdechła, włożyłem, zapaliłem wyjąłem i wtedy juz nie było różnicy znowu włożyłem i nic wyjąłem i nic włożyłem i nic wyjąłem i weszła na obroty na pół sekundy więc włożyłem :D:D:D:D

o czujnikach to na samym początku pomyślałem sa dobre impulsiki są, al ewłożyłem z drugiego silnika i nie było różnicy. :lol:

Opublikowano

Z ta przeplywka to jest tak, ze jak jest sprawna to beda skoki obrotow. Natomiast jak jest niesprawna to wowczas komputer sam odcina sobie info od niej i bierze odpowiednie parametry z czujnika polozenia walu.

 

Skoro autko u Ciebie zgaslo to stawiam, ze przeplywka jest sprawna.

Opublikowano

Hej

 

Ja miałem mniej więcej podobne problemy. Dochodziło do tego dławienie się czasem w czasie jazdy, brak mocy oraz czasem ciężkie zapalanie. W zasadzie nie było zasady temperaturowej - potrafiła robić sceny i na ciepłym i na zimnym silniku. Diagnoza, mimo, że trwała długo, pokazała pompę paliwa. Pompa wymieniona - auto jak nowe. Diagnoza trwała długo, bo zamontowałem najpierw tańszą pompkę z allegro, której nie polecam. Odesłałem producentowi - niech sam nią pompuje. Bosch nowy, oryginalny załatwił sprawę. Tamta "nowa" pompa dawała sobie ciśnienie typu "kropla po kropli" :) Polecam sprawdzić :)

Opublikowano

Z ta pompą możesz mieć rację, jakie ciśnienie musi mieć ??

I w którym miejscu jest ta pompa i jak się do niej dostac dużo rozkręcania ? Ta pompa to może być założona od silnika o innej pojemność ??

I czy ciśnienie w pompie z silnika 2.5 litra jest inne niż w moim 2 litry m20b20 ??

Opublikowano
Kurcze, nie chciałbym Cię skłamać.. U mnie w którymś miejscu (1.8) miało być 5,8 bar (ale dokładnie nie pamiętam w którym - czy na reduktorze do wtrysków czy na pompie do reduktora :/) Ale podejrzewam (nie znam się dokładnie na temacie), że w 2.0 i większych są większe ciśnienia. Niech wypowie się ktoś bardziej obeznany w pompkach :)
Opublikowano
Witam mam podobny problem z moją becią ,rano ciężko pali i zalewa świece,ale już wiem że to przepływka gdy podciągnołem sprężyne w przepływomierzu zaczeła lepiej palić ale jeszcze nie tak jak powinna,jak będe miał troche czasu to jeszcze się pobawie w regulacje przepływomierza i wtedy coś napisze,a co do tej pompki to ja mam 2,5 i jak mi padła to założyłem od 2.0 i niema żadnej różnicy chodzi tak samo,regulator ciśnienia też jest taki sam 2,5 bara.
Opublikowano
Witam mam podobny problem z moją becią ,rano ciężko pali i zalewa świece,ale już wiem że to przepływka gdy podciągnołem sprężyne w przepływomierzu zaczeła lepiej palić ale jeszcze nie tak jak powinna,jak będe miał troche czasu to jeszcze się pobawie w regulacje przepływomierza i wtedy coś napisze,a co do tej pompki to ja mam 2,5 i jak mi padła to założyłem od 2.0 i niema żadnej różnicy chodzi tak samo,regulator ciśnienia też jest taki sam 2,5 bara.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
centrino--- ma poniekąd rację ,czujnik temp. plynu chłodn. steruje wtryskami w mojej e34 88 rok kolor bodajże niebieski wtyczki ,przy termostacie z przodu głowicy :clap:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
  • 1 rok później...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie tu muszę podziękowac Adziowi-padniety był regulator ciśnienia paliwa koło termostatu {wygląd-czarny kolor jak filterek }to w ASO ponoc 500 pln kosztuje ,kupiłem uzywkę na allegro za 40 pln ,odpukać pali obecnie za każdym razem[czyli nie potrzebnie kupiłem czujnik temp. płynu]...pzdr...
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

witam

mam podobne objawy

jezeli macie lpg to znalazłem na forum ze jak ciezko pali to przed kazdym gaszeniem silnika przełaczyc na chwile na pb , mi to pomogło pali dobrze

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano
Winą ciężkiego rozruchu w zimne dni może być uszkodzony czujnik temperatury silnika. Są dwa czujniki jeden jest odpowiedzialny za wskaźnik a drugi podaje informacje do komputera wtrysku.( w m20b20 te dwa czujniki są obok siebie na obudowie termostatu a ten o którym mówię jest drugi patrząc od przodu silnika). Jeśli jest on uszkodzony komputer przyjmuje, że temperatura silnika wynosi 80 st. czyli temperaturę nagrzanego silnika i stąd problem z jego odpaleniem. Jak to sprawdzić? Przy 20st C powinien mieć rezystancję w zakresie 2,3-2,7 komów, a przy - 10st C 8,2-10,5 komów.
Opublikowano
---czujnik wymieniłem wcześniej nie potrzebnie sie okazało,a przełączanie na PB to uważam dodatkowy kłopot,ma palić i tyle. :wink:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.