Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Byłem u moich gazowników bo auto przestało mi jeździć na gazie. Aktualnie mam instalke II generacji BRC z komputerem JUST. Gazownicy powiedzieli mi, że coś nie tak jest z sondą lambda.

 

Zastanawiam się, czy zmienić instalację na sekwencję. Wycenili mi zmianę na:

 

Stag 300 - około 2000zł

LandiRenzo - około 3000zł

 

O Landirenzo czytałem i niby sobie ludzie chwalą. O Stag 300 nic nie znalazłem.

 

Proszę o jakieś info dotyczące Stag 300 (co to jest, czy jest to coś warte, może jakieś doświadczenia). 1000zł różnicy to nie mało i dlatego pytam.

 

Jeszcze jedno pytanie odnośnie sondy lambda. Podczas wizyty u gazowników jeden z pracowników twierdzi, że nie trzeba będzie wymieniać sondy przy zmianie na sekwencję, a drugi twierdzi, że trzeba. Jak z tym jest?

 

Mam E-36 92r M50

Opublikowano
Jeśli sonda jest padnięta to trzeba ją wymienić. Omegas jest bardzo dobry ale Stag'owi też nic nie brakuje. Po pierwsze jak zawsze montaż. O staga możesz zapytać na stronie prducenta AC
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Biorąc pod uwagę różnicę w cenie to stag jest wielce OK. Nie dziwi Cię to jednak że przy zmianie na sekwencję sonda nagle przestaje być problemem dla gazowników? Jeżeli byłeś zadowolony z jazdy na gazie do tej pory to wymień sondę (jeśli to sondy wina) i zaoszczędzisz 2000 lub nawet 3000 jeśli namówią Cię na Landi.
peace & love
Opublikowano
Jeżeli byłeś zadowolony z jazdy na gazie do tej pory to wymień sondę (jeśli to sondy wina) i zaoszczędzisz 2000 lub nawet 3000 jeśli namówią Cię na Landi.

Zadowolony to byłem z oszczędności, ale nie z jazdy. Brakuje mi tych cudownych wrażeń co miałem na benzynie. Po prostu auto nie ma odejścia i dlatego chcę zmienić na sekwencję.

 

Jednak 1000zł to jest spora różnica, ale jeśli z instalacją Stag 300 mam mieć problemy to wolę dołożyć i mieć spokój bo nie mam czasu jeździć do gazowników.

 

Coś na stacji gadali, że w Omegaz nie zapychają się wtryskiwacze? Jakie mogą być problemy (a jakie koszta) jeśli wtryskiwacze będą się zatykać.

 

Gaziarze także mówili, że Stag 300 to dobra instalacja i na nią bardziej mnie namawiali.

 

https://www.ac.com.pl/autogaz/forum/ tam już się oczytałem, ale jak wiadomo, każdy chwali swoje. Szukam bardziej obiektywnej opinii bo nie chciałbym wyłożyć kasy i mieć lipę.

 

 

http://www.ac.com.pl/autogaz/stag300/

"Stag 300 zawiera wewnętrzny emulator wtryskiwaczy benzynowych"

 

http://www.landi.pl/strona_glowna/produkty/7lpg/7lpg.htm

" - W związku z tego typu rozwiązaniem we współpracy z OMEGAS nie stosuje się żadnych emulatorów - ani rozcięcia wtrysku, ani oszukujących układ OBD."

 

O co w tym chodzi?

Opublikowano

Prawda jest taka ze jezeli dany zaklad jest w stanie zalozyc landi tak zeby pracowalo bezproblemowo to stag w ich wykonaniu bedzie pracowal rownie dobrze. Przy tych instalacjach i silniku 99% sukcesu to na prawde montaz i dobor reduktora oraz wtryskiwaczy.

 

Co do zapychania sie wtryskiwaczy przy stagu to zapytaj o ktore im chodzi ? :) Przeciez do tego sterownika mozesz zalozyc praktycznie kazdy rodzaj wtryskiwacza wystepuajcy na rynku...

 

Ja wybral bym staga nawet gdyby kosztowaly tyle samo chociazby dlatego ze ma lepszy "support".

 

Koszt przerobki jezeli instalacja bedzie wykonana solidnie i dobrze wyregulowana wydaje sie byc uczciwy - trzeba wziasc pod uwage ze stary zostanie tylko zbiornik gazu, wlew i przewody miedziane pod samochodem :)

 

A co do tych opisow i braku potrzeby stosowania emulatorow itp.. - brawo dla pana redagujacego tekst o landirenzo - mial fantazje :) "Strategia" dzialania obu tych sterownikow jest taka sama i oba maja wbudowane emulatory wtryskiwaczy benzynowych "podpinane" pod ECU w momencie przejscia na zasilanie LPG zamiast wtryskiwaczy benzynowych. Niektorzy to umieja mydlic oczy ludziom...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Prawda jest taka ze jezeli dany zaklad jest w stanie zalozyc landi tak zeby pracowalo bezproblemowo to stag w ich wykonaniu bedzie pracowal rownie dobrze. Przy tych instalacjach i silniku 99% sukcesu to na prawde montaz i dobor reduktora oraz wtryskiwaczy.

 

Co do zapychania sie wtryskiwaczy przy stagu to zapytaj o ktore im chodzi ? :) Przeciez do tego sterownika mozesz zalozyc praktycznie kazdy rodzaj wtryskiwacza wystepuajcy na rynku...

 

Ja wybral bym staga nawet gdyby kosztowaly tyle samo chociazby dlatego ze ma lepszy "support".

 

Koszt przerobki jezeli instalacja bedzie wykonana solidnie i dobrze wyregulowana wydaje sie byc uczciwy - trzeba wziasc pod uwage ze stary zostanie tylko zbiornik gazu, wlew i przewody miedziane pod samochodem :)

 

A co do tych opisow i braku potrzeby stosowania emulatorow itp.. - brawo dla pana redagujacego tekst o landirenzo - mial fantazje :) "Strategia" dzialania obu tych sterownikow jest taka sama i oba maja wbudowane emulatory wtryskiwaczy benzynowych "podpinane" pod ECU w momencie przejscia na zasilanie LPG zamiast wtryskiwaczy benzynowych. Niektorzy to umieja mydlic oczy ludziom...

 

Pozdrawiam

Dokładnie tak samo uważam :cool2: Co do opisów to już sami nie wiedzą jak to upiększyć :duh: a w niektórych przypadkach to autor danego opisu chyba sam nie wie o czym pisze :worried:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Zdecydowałem się na instalkę Stag 300 (- 2000zł w portfelu). Dzisiaj wieczorem odebrałem auto od gazowników, przejechałem zaledwie 5km i mam zastrzeżenia. A mianowicie podczas gwałtownego przyśpieszania na drugim biegu (tj. 1 spokojnie i 2 ile się da, lub jak trzymam na 2 jakieś 3tys obr, popuszczę gaz do 2-2,5tys i ponownie mocno depnę) potrafi się zaciąć (tak jakby krótkie szarpnięcie) i dalej idzie już OK. Na benzynie problem nie występuje.

 

 

PS.

Różnica w przyśpieszeniu jest potężna w porównaniu z instalacją II generacji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wszystko to kwerstia regulacji. Po pewnym czasie muisz wrocic na regulacje. Z tego co pamietam to po jakis 1000km, powinni ci to wyregulowac odpowiednio.
Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

Akurat wczoraj byłem na regulacji. Zaprogramowali na nowo komputer, zwiększyli ciśnienie w reduktorze i problem zniknął.

 

Jednak serwisant obniżył mi dość dużo temperaturę przełączania się na gaz. Czy to może mieć wpływ na szybsze zużycie instalacji bądź silnika?

 

I jeszcze jedno - jak zamawiałem Staga 300 to mówili mi, że założą reduktor Zavoli (tak jak polecał producent), a założyli mi reduktor emmegas. Czy powinienem zażądać od nich wymiany reduktora, czy też reduktory emmegas są OK.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Podczas gwałtownego przyśpieszania na drugim biegu (tj. 1 spokojnie i 2 ile się da, lub jak trzymam na 2 jakieś 3tys obr, popuszczę gaz do 2-2,5tys i ponownie mocno depnę) potrafi się zaciąć (tak jakby krótkie szarpnięcie) i dalej idzie już OK. Na benzynie problem nie występuje.

 

Wydaje mi się, że ustawienia komputera się rozjeżdżają. W poniedziałek jadę na ponowną regulację.

 

 

Pojawił się jeszcze jeden problem - podczas ruszania np na światłach z niskich obrotów auto czasami potrafi zgasnąć lub się bardzo mocno przydusić (już raz to regulowali). Na benzynie tego efektu nie ma.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Jestem już tydzień po regulacji i jak narazie wszystko jest OK..

 

Okazało się, że dodatkowo musieli wyczyścić przepustnicę bo auto trochę falowało obrotami. Kosztowało mnie to 60zł bo stwierdzili, że czyszczenie przepustnicy to nie powinna być ich działka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.