Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema,

 

mam problem ( E36 320i Coupe). Od niedawna, ale już wcześniej niż nadeszły mrozy, mam następujący problem:

 

Drążek zmiany biegów przy ruchach do przodu i tyłu chodzi tak ciężko, że już mi biceps urósł o kolejne kilka cm.

 

W czym problem? Byłem na kanale ostatnio i spryskałem ten mechanizm od spodu WD-40, ale nic nie dało.

 

Czy to wina mechanizmu, czy może coś poważniejszego ze skrzynią?

Na boki cięgna chodzą ok. Przynajmniej tak mi się wydaje.

 

Do tego wszystkiego jak jadę na 5-tce to drążek zaczyna hałasować....Bzyczy jakby się w środku poluzowało..taki metaliczny dźwięk. Jak kładę na nim rękę to przestaje....

 

Prośba o pomoc

 

Pozdro

Opublikowano

Niestety nic się nie zmienia po przejechaniu, czy to kilku czy kilkuset kilometrów.

 

Motyla Noga....a może olej?

Opublikowano
Roboty nie ma dużo. Jeśli jest luz to wymieniasz poliamidowe gniazdo co w nim lewarek siedzi ale jeśli lewarek wydaje dziwne dźwięki to powodem mioże być tez luźna gałka na drążku. Jeśli nie ma luzu to smarujesz ten przegub kulisty lewarka a następnie swożnie na drażku łączącym lewarek z skrzynią bo one najbardziej lubią się zapiekac i przy okazji trzeba rozebrać i przesmarowac łącznik między drażkiem a skrzynią (ten przegubowy). Jak będziesz rozbierał to wszystko będzie jasne a trochę trzeba pokombinować przy zawleczkach a przy składaniu nie zapomnij na sworzniach założyć plastikowych podkładek po obu stronach.
Opublikowano
Witam, podepnę się pod temat - też mam problem z wrzucaniem biegów. U mnie kłopot polega na tym, że ciężko wchodzi mi jedynka - bieg wchodzi prawidłowo, ale następuje to z dosyć dużym oporem, jednak bez żadnych zgrzytów, pisków i w ogóle. Pozostałe biegi idealnie. Ogólnie czuję wrzucając biegi 1, 3 i 5 (z pozycji luzu) tak jakby skok lewarka skrzyni był krótszy niż biegów 2 i 4 (drążek tkwi płycej niż bym tego oczekiwał). Natomiast bieg wsteczny idealnie. Żadne biegi nie wyskakują. Co to może być? Wkurza mnie to trochę bo autkiem podróżuje moja Pani i trochę się obawiam, że stan się pogorszy i stanie się to akurat wtedy kiedy będzie gdzieś tam w trasie i się nasłucham, że " nie mogę wrzucić biegu, jak mam dojechać?! Śpieszę się ... " i takie tam. Może ktoś miał podobnie?
Opublikowano
Roboty nie ma dużo. Jeśli jest luz to wymieniasz poliamidowe gniazdo co w nim lewarek siedzi ale jeśli lewarek wydaje dziwne dźwięki to powodem mioże być tez luźna gałka na drążku. Jeśli nie ma luzu to smarujesz ten przegub kulisty lewarka a następnie swożnie na drażku łączącym lewarek z skrzynią bo one najbardziej lubią się zapiekac i przy okazji trzeba rozebrać i przesmarowac łącznik między drażkiem a skrzynią (ten przegubowy). Jak będziesz rozbierał to wszystko będzie jasne a trochę trzeba pokombinować przy zawleczkach a przy składaniu nie zapomnij na sworzniach założyć plastikowych podkładek po obu stronach.

 

Sluchaj Kowal, czy to samo gniazdo jest odpowiedzialne za drzenie lewarka na postoju i np. na jego delikatnym lataniu podczas chamowania (chodzi tutaj ze jak jade na luzie i jak hamuje to lewarek cofa sie do tylu...)

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

dj_pio:

Sprawdź czy pierwszy raz po wciśnięciu sprzęgła ciężko wchodzi też dwójka. Jeśli tak jest to problem jest ze złym wysprzęglaniem i wtedy czy to jedynka czy dwójka to będa ciężko wchodzić za pierwszym razem a potem jak już wałki w skrzyni się zatrzymają to następne biegi wchodzą lekko, oczywiście cały czas trzymając sprzęgło wciśnięte bo gdy puścimy to znowu pierwszy włączany bieg będzie wchodził ciężko. Sprawdź czy jest tak jak piszę.

 

Kisiel:

Drżący lewarek jest tylko "wskaźnikiem" nierównomiernej pracy silnika lub zerwanej którejś z poduszek a luz na lewarku jedynie uwydatnia to zjawisko. Czy jest luz to łatwo sprawdzić bo ruszasz lekko lewarkiem na boki i luz na gałce biegów nie powinien przekraczac kilku milimetrów.

Opublikowano
dj_pio:

Sprawdź czy pierwszy raz po wciśnięciu sprzęgła ciężko wchodzi też dwójka. Jeśli tak jest to problem jest ze złym wysprzęglaniem i wtedy czy to jedynka czy dwójka to będa ciężko wchodzić za pierwszym razem a potem jak już wałki w skrzyni się zatrzymają to następne biegi wchodzą lekko, oczywiście cały czas trzymając sprzęgło wciśnięte bo gdy puścimy to znowu pierwszy włączany bieg będzie wchodził ciężko. Sprawdź czy jest tak jak piszę.

 

Kisiel:

Drżący lewarek jest tylko "wskaźnikiem" nierównomiernej pracy silnika lub zerwanej którejś z poduszek a luz na lewarku jedynie uwydatnia to zjawisko. Czy jest luz to łatwo sprawdzić bo ruszasz lekko lewarkiem na boki i luz na gałce biegów nie powinien przekraczac kilku milimetrów.

 

Chodzi tutaj o poduszke skrzyni biegow tak??Jesli chodzi o ruch na boki, to wydaje mi sie ze jest nieswtety zaduzy :/

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Masz cztery poduszki: dwie pod silnikiem i dwie pod skrzynią i zerwanie każdej z nich bedzie powodowało przemieszczanie się silnika w jakimś stopniu i ruchy lewarka a dodatkowo tak jak ci pisałem drgania lewarka powoduje przede wszystkim nierówna praca silnika. Luz na lewarku w E36 może natomiast wynikać z luzu na kilku połaczeniach ale z praktyki jest to najczęściej luz na elemencie nr 7http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=25_0013&hg=25&fg=05 a pozostałe połaczenia nie zużywają się tylko zapiekają i ciężko chodza tak ze przy rozbieraniu trzeba je nasmarować.
Opublikowano
Co do poduszek, moze i tak jest ze jakas piardla...hmm dziwi mnie tylko to co mowisz, ze nierowna praca silnika...jak jest na jalowym to chodzi cacy, zero przypierdniec, zero zamulki...tak jak powinno byc...ehhh bede chyab muszal na kompa podjechac i zrobic gruntowny test wszystkich komponentow...cos takiego 6 dyszek kosztuje, tak wiec chyba w normie ? :worried:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Co do poduszek, moze i tak jest ze jakas piardla...hmm dziwi mnie tylko to co mowisz, ze nierowna praca silnika...jak jest na jalowym to chodzi cacy, zero przypierdniec, zero zamulki...tak jak powinno byc...ehhh bede chyab muszal na kompa podjechac i zrobic gruntowny test wszystkich komponentow...cos takiego 6 dyszek kosztuje, tak wiec chyba w normie ? :worried:

Mnie zastanawia co Ci komp pomoze, powie Ci ze np. lambda do wymiany i czy Ci to zakonczy nie rowna prace silnika hmm , moim zdaniem nie tedy droga.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
Co do poduszek, moze i tak jest ze jakas piardla...hmm dziwi mnie tylko to co mowisz, ze nierowna praca silnika...jak jest na jalowym to chodzi cacy, zero przypierdniec, zero zamulki...tak jak powinno byc...ehhh bede chyab muszal na kompa podjechac i zrobic gruntowny test wszystkich komponentow...cos takiego 6 dyszek kosztuje, tak wiec chyba w normie ? :worried:

Mnie zastanawia co Ci komp pomoze, powie Ci ze np. lambda do wymiany i czy Ci to zakonczy nie rowna prace silnika hmm , moim zdaniem nie tedy droga.

No moze i tak, ale zawsze jest to jakis poczatek...poco szukac po omacku jak mozna sobie jakos pomoc...tak jak pisalem, na "ucho", jak i obserwujac silnik nic nie widac, zeby nierowno chodzil...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Nie rowna praca kojarzy mi sie z wpadaniem w rezonans wybracje lub spadajace obroty i dlawienie sie, jesli Ci nic takiego nie wystepuje to moze jednak te poduszki albo cos w polaczeniu silnik-skrzynia. Nieznam sie wiec nie bede zasmiecal Ci tematu ;] Powodzenia.

 

Dokladnie tak jak mowisz, mi sie tez to wszytko z tym kojarzy...

P.S to tez nie jest moj temat ;) dlatego tez juz nie bede gitary zawracal...:]

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

KOWAL:

 

mam własnie tak, że kazdy bieg ciężko "wchodzi" za pierwszym razem.

Na postoju sprawdzałem i przedstawia sie to tak:

- wrzycam LUZ

- sprzęgło + jedynka (ciężko)

- LUZ

- jedynka ( dosłownie jednym palcem)

 

- LUZ

- dwojka (cięzko)

- LUZ

- dwojka, znow tak lekko, ze da sie jednym palcem

 

itd...

 

rozumiem ze wlasnie chodzi o złe wysprzęglenie.

Czy da się to jakoś ustawić/naprawić? Czy to początek końca sprzęgła i czeka mnie wqymiana?? :?

Opublikowano
dj_pio:

Sprawdź czy pierwszy raz po wciśnięciu sprzęgła ciężko wchodzi też dwójka. Jeśli tak jest to problem jest ze złym wysprzęglaniem i wtedy czy to jedynka czy dwójka to będa ciężko wchodzić za pierwszym razem a potem jak już wałki w skrzyni się zatrzymają to następne biegi wchodzą lekko, oczywiście cały czas trzymając sprzęgło wciśnięte bo gdy puścimy to znowu pierwszy włączany bieg będzie wchodził ciężko. Sprawdź czy jest tak jak piszę.

 

Dzięki Kowal. Dopiero wczoraj wieczorem miałem okazję sprawdzić. Jest tak, jak piszesz z tym, że na jedynce jest to najbardziej odczuwalne. Co z tym można zrobić? Pozdrawiam.

Opublikowano

Podpinam się pod ten temat. :)

U mnie zazwyczaj za pierwszym razem jedynka wchodzi gladko, jednak dojezdzam do bramy pod domen aby ja otworzyc i potem jak chce wrzucic jedynke jest problem, jak ja wcisne pozniej juz nie ma problemow :)

E60 3.0D 2004
Opublikowano

Wszystkie te przypadki to problem ze sprzęgłem ale nie zawsze przez to sprzęgło jest do wymiany. Najcześciej dzieje się tak jak przegrzejemy sprzęgło i lekko pokrzywi się przez to tarcza to wtedy jest problem z rozłaczeniem sprzęgła. Jeśli tarcza jest tylko lekko powichrowana to po dłuższym czasie się wyrówna i sprzęgło się poprawi. Drugi przypadek to nawet jak jeździmy normalnie to z czasem tarcza na wałku sprzęgłowym zaczyna chodzić cięzko albo z powodu korozji albo z powodu braku smaru i tarcza po wysprzęgleniu z trudem odsuwa się od koła zamachowego a jak już zatrzymamy wałki w skrzyni przy pomocy synchronizatora od jedynki lub dwójki lub każdego innego biegu (z tym że na jedynce najtrudniej) to wtedy każdy bieg wchodzi łatwo dopuki nie puścimy sprzęgła i docisk nie dociśnie tarczy znowu do koła zamachowego. Za każdym razem sytuacja ta będzie się powtarzała i nie ustąpi to jeśli nie wyjmiemy skrzyni i nie posmarujemy wałka.

Inna sytuacja jest natomiast jeśli jedynka wchodzi normalnie a dwójka nie chce wchodzić, wtedy świadczy to nie o problemie ze sprzęgłem ale z synchronizatorem drugiego biegu który jest wytarty i nie wyrównuje prędkości wałków co utrudnia zmianę biegu.

Opublikowano
Kowal dzięki. Ten brak smaru tłumaczy pewnie też fakt, że sprzęgło po pewnym czasie od uruchomienia auta (np. po dłuższym postoju) skrzypi, właśnie jak nieprzesmarowane drzwi. Ile może kosztować usunięcie tego problemu i czy jest to czasochłonne, czy może da się to zrobić w stacjach typu Norauto? - mówię o przesmarowaniu, bo o wymianie sprzęgła to na razie nie mogę myśleć. Pozdrawiam Sebastian.
Opublikowano
Kowal dzięki. Ten brak smaru tłumaczy pewnie też fakt, że sprzęgło po pewnym czasie od uruchomienia auta (np. po dłuższym postoju) skrzypi, właśnie jak nieprzesmarowane drzwi. Ile może kosztować usunięcie tego problemu i czy jest to czasochłonne, czy może da się to zrobić w stacjach typu Norauto? - mówię o przesmarowaniu, bo o wymianie sprzęgła to na razie nie mogę myśleć. Pozdrawiam Sebastian.

Ja mam ten problem iz sprzeglo mi skrzypi caly czas i jest twarde i nie dziala plynnie wiec napewno mam tam jakas rdze czy cos i brak smarowania 100% jak sie pytalem to tak czy inaczej trzeba zdjac skrzynie wiec koszt 200-300 zl

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
Skrzypieć może też pedał a to można usunąć przy pomocy spraya bez wchodzenia pod auto. Jednak nasmarowanie wałka sprzegłowego i prowadnicy łożyska to poważniejsza sprawa i konieczne jest do tego wyjmowanie skrzyni.
Opublikowano

A ja mam z kolei inną, dość ciekawą "przygodę" ze sprzęgłem w swojej 520i. Ciężko "chodzą" wszystkie biegi od kilku dni. Efekt jest taki, jak by w ogóle nie było smarowania ( czegoś tam - nie wiem ). Olej w skrzyneczce - nowiutki, a biegi z dużym trudem można przełączyć. Ciekawa rzecz - żadnych skrzypień, zgrzytów, trzasków - ot po prostu ciężka praca lewarka skrzyni biegów. Dość "płytko" bieże drugi bieg. Zauważyłem wyciek oleju od strony uszczelniacza ( symeringu )

wału - wymieniam za dwa dni. Stan oleju - korek kontrolny.

Co tam kurcze - nie smaruje ??? wyciągać skrzynkę ?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Roboty nie ma dużo. Jeśli jest luz to wymieniasz poliamidowe gniazdo co w nim lewarek siedzi ale jeśli lewarek wydaje dziwne dźwięki to powodem mioże być tez luźna gałka na drążku. Jeśli nie ma luzu to smarujesz ten przegub kulisty lewarka a następnie swożnie na drażku łączącym lewarek z skrzynią bo one najbardziej lubią się zapiekac i przy okazji trzeba rozebrać i przesmarowac łącznik między drażkiem a skrzynią (ten przegubowy). Jak będziesz rozbierał to wszystko będzie jasne a trochę trzeba pokombinować przy zawleczkach a przy składaniu nie zapomnij na sworzniach założyć plastikowych podkładek po obu stronach.

a gdzie cos takiego mozna zrobic w KRK i jaki moze byc koszt takiej naprawy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.