Skocz do zawartości

Wałkowane wiele razy ... Klima-oporniki-rolki-kółka-wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Klima.

 

Podpowiecie mi coś ?

Dziś kolesie z autochip bmw we wrocławiu powiedzieli mi , że padło mi tak:

 

opornik 1 biegu klimy (140PLN)

rolka klimy (nie wiem o ktora im chodzilo)(180PLN)

kółko klimy (???85PLN)

 

I łożysko a agregacie , niewymienny element ... Mozecie mi powiedziec, czy te ceny w miare sensowne są i czy orientujecie się , czy da się łożysko w agregacie jakoś inną metoda załatwić niż kupując cały agregat ?

Bo to ponoc wydatek 2 000 PLN ;(

Edytowane przez santex

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

  • Członkowie klubu
Opublikowano

:?

Może by mocno pacyfikować naród co by dokładnie pisał o co chodzi w tematach byłoby łatwiej ...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Witam!

Miałem podobny problem (częściowo) nie chodził mi 1 bieg wentylatora, fachowiec od klimy stwierdził "opornik" a tu sie okazało że tylko zaśniedziały wtyki od wentylatora, troche WD40 i pomogło chodzi jak ta lala.

A co do agregatu słyszałem iż w "starszych" beemkach jest to wada iz są "głośne"

Pozdro

Opublikowano
Witam!

Miałem podobny problem (częściowo) nie chodził mi 1 bieg wentylatora, fachowiec od klimy stwierdził "opornik" a tu sie okazało że tylko zaśniedziały wtyki od wentylatora, troche WD40 i pomogło chodzi jak ta lala.

A co do agregatu słyszałem iż w "starszych" beemkach jest to wada iz są "głośne"

Pozdro

 

 

kurde ... bede szukal co to , musze jakis kanal dopasc ;) bo nie mam...

 

Co do tegoz agregatu klimy ... hmmm ... ostatnio cosik dziwnie sie to zachowuje ... "jebłem" ptaszka i myślałem, że jakiś resztki sie w wentylator dostały .. ale to nie to ... coś chromoli jakby np włożyć tam coś elastycznego i jakbty to obijalo sie o wentylatora skrzydła ...

 

DO tego teraz ten odgłos nowy , w postaci dzwieku slizgajacego sie paska klinowego ...

 

Hmmm ... poczekam chyba z ta naprawa do 10/09/2004 ;) kiedy pojade do przemyusla ...

 

A tak w ogole .. szykuje sie do sprzedazy bemki ;((((((((

Dostaje sluzbowe clio , i becia by stala nieuzywabna .... ale o tym sza ... dopiero po 20 wrzesnia bede wiedzial ... sprzedam po cenie jaka wlozylem , czyli po kosztach jakby co ;)

 

jakby ktos mial namiar na pomysl co z lozyskiem w agregacie klimy , to dajcie znac

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Opublikowano

właśnie - jak rozpoznać BIEG wentylatora ??

 

jak włączam klime - włącza sie wentylatro ( wsumie to mam małe 2 - taki "twin" ) i szumi ( załącza się też on gdy sie silnik mocno zgrzeje :-) bez używania klimy ....

 

ale na zauwazyłem przyspieszania czy zwalniania wentylatorów - chodza lub nie

 

a co gorsza sprężarka działą mi prze 5 sekun wyłacza sie i po kolejnych 5 znów się włącza i pętla ..........

 

daje to efekt MIERNY jeśli chodzi o jej wydajność - help ??

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

Opublikowano
jezeli chodzi o załaczanie sprezarki to efekt jest prawidłowy, ja mam tak samo, w bardzo upalne dni sprezarka chodzi troszke dłuzej ale pozniej o osiagniecu temperatury tez chodzi no moze nie 5 sekund, ale do 15 sek i sie wyłacza i pętla. U mnie jak sie załaczy 2 bieg wentylatora to szym pracy słychac nawet przy zamknietych szybach, ale on sie załacza tez tylko przy upuałach i staniu w korku, pierwszy bieg pracyje jak sprezarka chodzi. Moze masz zmostkowany 1 bieg z drugim przez opornik czy jak to sie zwie. Acha piszesz ze masz dwa wentylatorki, to coś chyba miałeś tak kombinowane

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Klima.

 

 

opornik 1 biegu klimy (140PLN)

 

Mozecie mi powiedziec, czy te ceny w miare sensowne są

Mnie ostatnio policzyli 163,- za ten opornik :evil:

Opublikowano

Mnie ostatnio policzyli 163,- za ten opornik :evil:

 

miałem się nie wtrącać... ale już nie mogę :twisted:

 

Czy potraficie szukać w postach forum ??

Pisałem o Tym już kilka razy.... :roll:

podaje link gdzie ostatnio o tym pisałem... :?

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=2973&start=22

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Mnie ostatnio policzyli 163,- za ten opornik :evil:

 

miałem się nie wtrącać... ale już nie mogę :twisted:

 

Czy potraficie szukać w postach forum ??

Pisałem o Tym już kilka razy.... :roll:

podaje link gdzie ostatnio o tym pisałem... :?

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=2973&start=22

Dlaczego wsciekasz sie na mnie? Czy to ja zaczalem kolejny raz temat? Tak sie sklada, ze przeczytalem wszystkie posty na temat klimy na tym forum, ale jak ktos nawet kolejny raz pyta i temat sie rozwija, to odpowiadam i chyba na temat/ Chyba za duzo tego "temat" :)

Opublikowano

Mnie ostatnio policzyli 163,- za ten opornik :evil:

 

miałem się nie wtrącać... ale już nie mogę :twisted:

 

Czy potraficie szukać w postach forum ??

Pisałem o Tym już kilka razy.... :roll:

podaje link gdzie ostatnio o tym pisałem... :?

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=2973&start=22

 

 

To jeszcze mi nerwowy Marcinie powiedz jedno ;)

 

Jaki ja mam oporniczek na 1 biegu klimy ? ;)

525 tds e-34 94 grudzień ;)

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Opublikowano

zacznijmy od tego, że się nie wściekam... :lol:

(tylko lubie sobie te mordki wstawiać... 8) )

 

 

Co do opornika to nie wiem o co pytasz??

 

...Jaki jest opornik... :shock:

 

chodzi o kolor, producenta, wymiary, wagę moc czy oporność ??

 

Nie wiem nawet czy masz ten opornik.. może Ci wypadł :lol: ??

mnie np rozpadł się i 1 połówka zginęła... :P

Z tego co wiem to klimatyzacja nie ma biegów ... ale może sie mylę ?? Jeśli ma to ja jeszcze nie widziałem klimy ze skrzynią biegów...

 

Ilość obrotów wirnika silnika zasilanego prądem stałym jest wprost proporcjanalna do napięcia... i jest to charakterystyka liniowa.. opornik wpięty szeregowo w układ powoduje spadek napięcia na zaciskach silnika co sprawia, ze wolniej się on kręci...

KONIEC TEORII :shock:

 

Nie ma znaczenia jakiego producenta oporników i silników sobie wybierzesz... zasada działania jest ta sama... wepniesz zbyt duzy opornik to silnik stanie... zbyt mały to będzie się równie szybko kręcił... ok 1 ohm jest mniej więcej wystarczające aby spowolnić jego działanie...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Z tego co wiem to klimatyzacja nie ma biegów ... ale może sie mylę ?? Jeśli ma to ja jeszcze nie widziałem klimy ze skrzynią biegów...

 

 

I drugi cytat :

 

"poza tym 1szy bieg włącza się wraz ze sprężarką klimy..

Opornik najlepiej kupić na Wolumenie albo np u gościa http://forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t=9733"

 

No i o ten opornik 1 biegu mi chodzi ... Chodzi mi o jego OMOWOŚĆ ;) OHMOWOŚĆ , czy rezystancję ... jak tam wolisz ... Jaki na 1 bieg powinien być ...

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Opublikowano

Mnie ostatnio policzyli 163,- za ten opornik :evil:

 

miałem się nie wtrącać... ale już nie mogę :twisted:

 

Czy potraficie szukać w postach forum ??

Pisałem o Tym już kilka razy.... :roll:

podaje link gdzie ostatnio o tym pisałem... :?

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=2973&start=22

 

 

Buuu ... koleś nie odpowiada na maile i na nic :P

Nie podał nawet numeru tel ... Wiesz Marcin jak można się z nim skontaktować ?

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Opublikowano
skoro znamy juz opornosc tego elementu to po co dalej szukac i dzwonic do goscia. Chyba takie elementy mozna kupic w elektroniku????? Ty zdajesie Marcin tak masz (nieoryginal), nieprawdaz???????? :) :D :P :?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Raczej beda duuuze trudnosci z kupnem opornika 70-watowego tyle ma oryginal, ktory Marcinowi sie zreszta rozlecial, ale 0,6 ohma mozna spokojnie nawinąć samemu na cos twardego, odpornego na temperature drutem z transformatora, moze miec wieksza moc, a koszt bedzie dosc niski
Opublikowano
Albo wykorzystać żarówkę połączoną w szereg ...

 

Można..

 

Ja kupiłem 2 oporniki 1,2 ohm 50Wat za 20 PLN na wolumenie połączyłem je w równolegle ze soba i włączyłem w szereg z silnikiem.. dodatkowo umieściłem je na radiatorze aluminiowym kupionym na wolumenie za 10 PLN.....

Całość mi działa od 8-10 miesięcy.. i jak na razie nie ma objawów zużycia...

Oporniki są w metalowej obudowie (aluminiowej :) ).. a ten oryginalny był w obudowie "szamotowej" ??? (czy porcelanowej.. cos takiego...) i jak był gorący to pod wpływem wody chlapiącej z Naszych ulic popękał.. i sie rozleciał... :(

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam w Sierpniu kupięłem autko z klimą oczywiscie nie działa( jak zwykle koleś mówił ,że węze nei szczelne puszczają ) i że jest nei nabita.

Ja mu już nie ufam bo zrbił mnie w bambuko :( tak to bywa niestety. a raczej ja sie dałem zrobić ale do rzeczy!:

 

wąłczam klime nie załcza kompresora ale wąłcza nawiew? bardzo powoli wieje ale wieje: (tak ma być? chodzi o wentylator)

 

nawiew 1 bieg nie działa normalnie jak ustawie pokrętło!? to mozę miec wpływ na klime? czy musze to zrobić?

 

Ponad to jak sprawdzić czy jakissygnał dochodzi do spręzarki z rozkazem wącz? pujdzie jekieś napięcie?

 

Gdzie znajde jaiś strownik klimy? wiem gdzie jest chłodnica kompresor i włącznik!

 

jak to sprawdzic !?

Pojade do warsztatu i za byle co zapłące 200 zł i okaże sie ,żę nie działa jakaś tam pierdoła któą mogłem sam zrobić :( wiecie zastanawiam sie jak ją ratować.

 

Ostatnio zauważyłęm ,zę ktoś z nagrzewnicą kombinował:( jak rozpoznać czy nagrzewnica jest odpowiednia do wersji z klimatyzacją?! bo rozumiem ,zę ona też musi być inna?

 

Bede wdzięczny za informacje każde !

 

P.S jeszcze jedno nie mam rzdnych przekaźników przy nadkolu małą skrzynka gdzieś wyczytałęm ,zę muszą być? ktoś na forum pisał .

 

Wiecie obawiam sie żę poprzedni własciciel coś powyciągał a ja nawet nie wiem co i gdzie od klimy:( pojade i zapłace nawet nie bede wiedział za co!

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

Aaaaaleś odkopał wątek... :)

 

Więc tak, odnośnie sposobu działania klimy (ustawienia na panelu, temperatura działania) - odsyłam do instrukcji E34, bo za dużo pisania.

 

Natomiast to, że sprężarka się włącza można poznać po tym, że sprzęgło elektromagnetyczne się włącza. Podawany jest plus i takie ustrojstwo, które widać przed kołem pasowym sprężarki chowa się praktycznie w tym kole i wtedy sprężarka pracuje.

No dooobra, napiszę też, że sprężarka się nie włączy między innymi, gdy masz wyłączony nawiew lub na dworze jest poniżej 3 stopni lub temperatura/ciśnienie czynnika jest nieodpowiednie (za gorący, musi ostygnąć, ciśnienie spore - nie ma co więcej pompować).

Kai
Opublikowano

Dzięki , Głownie chodzi mi o to gdzie jest jakiś parownik? przy nagrzewnicy bo nie wiem jak to rozpoznać . i jak sprawdzić kompresoer jakos na krótko? poprostu chce posprawdzać czy wszystko jest kompletne :)

 

pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

Witam

Parownik to część wewnętrzna układu klimatyzacji. Jest zintegrowany z nagrzewnicą wodną (jeden moduł) i znajduje się (w E-34)pomiędzy stopami kierowcy i pasażera , z dojściem do filtra przeciwpyłkowego od strony pasażera.Najprościej stwierdzić obecność pawownika po grubości modułu. Powinien mieć "na oko" jakieś 6cm.Jeśli będzie miał do 4 cm. tzn , że jest sama nagrzewnica wodna.

Aby uruchomić na krótko klimę należy włączyć wentylator nawiewu

i podać bezpośrednio +12V (najlepiej przez bezpiecznik np.10-15A) na przewód dochodzący do sprężarki lub jak wyciągniesz wtyczkę to bezpośrednio na pin we wtyczce kompresora..Jeżęli masz dwa przewody przy sprężarce , to podawaj na ten "niebrązowy" :nienie: .Wyczujesz dwa skutki załączenia sprężarki:

1.- usłyszysz kliknięcie sprzęgła elektromagnetycznego przy sprężarce

2.- na prawie 100% przydławienie chwilowe obrotów silnika(jeżęli masz napełniony układ chłodniczy)

Nie podawaj napięcia po raz drugi przed upływem min. minuty.Pozdrawiam

Opublikowano

Wiekie dzięki teraz przynajmniej wiem co i jak :) a najwazniesze ,że wiem jak spręzare sprawdzić zrobi sie cieplej to pozaglądam to tu to tam :) i dopiero pojade na szczelność :)

Pozdrawiam!

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

Nawet jeśli nie będzie działać to dobrze poszukaj.

W mojej E34 było zwalone łożysko i cewka w sprężarce (a miał być tylko urwany pasek :evil: )

Przejechałem 5 warsztatów zajmójących się klimą i tak za naprawę w zakładzie nr:

1) 2500 zł + około 180 nabicie

2) 2200 zł + około 180 nabicie

w 3 i 4 około 1200 - 1500 zł + około 180 nabicie

a obok mojego miejsca za kompletną naprawę z wymianą łożyska, cewki i paska (oczywiście nowe) oraz nabicie zapłaciłem 570 zł

Tak, że warto poszukać bo ceny lekko zróżnicowane :mrgreen:

Opublikowano
Nawet jeśli nie będzie działać to dobrze poszukaj.

W mojej E34 było zwalone łożysko i cewka w sprężarce (a miał być tylko urwany pasek :evil: )

Przejechałem 5 warsztatów zajmójących się klimą i tak za naprawę w zakładzie nr:

1) 2500 zł + około 180 nabicie

2) 2200 zł + około 180 nabicie

w 3 i 4 około 1200 - 1500 zł + około 180 nabicie

a obok mojego miejsca za kompletną naprawę z wymianą łożyska, cewki i paska (oczywiście nowe) oraz nabicie zapłaciłem 570 zł

Tak, że warto poszukać bo ceny lekko zróżnicowane :mrgreen:

 

570 ok! ale te wczesniesze to zdzierstwo! czy za 800 na allegro jest używana z gwarancja... to 2500 zł bym nie zapłącił :)

 

dzieki za informacje troche mnie ostudziły :) gdzieś widziałem w internecie ,że szczelnosć za darmo sprawdzają w promocji :) w Gdańsku więc moje strony

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.