Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dziwny kolor plynu odpowietrzasz przez skret na max prawo,lewo.

 

Płyn dziwnie wygląda bo jest spieniony. Po dolewce jest normalny. Nie wiem czy to normalne by olej ATF się pienił.

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

witam, ostatnio zorientowałem się, że mam bardzo mało płynu do wspomagania (poniżej minimum już chyba). prawdopodobnie płyn nigdy nie był wymieniany. Na nakrętce napisane jest CHF 11S. Wystarczy że doleję np 0,5l płynu czy należałoby raczej zlecić wymianę?

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Będę wymieniał płyn/olej wspomagania w E36 M52B28. Kupiłem ATF D2 (81 22 9400272). Chcę się upewnić czy jest OK - kolor jego czerwony.

 

Moja bunia, lat 21 powinna mieć wg "Naprawiam sam" ATF dextron lub dextron II, (tu ciekawostka bo w książce jest podane AFT :shock: zamiast ATF chyba jest literówka powinno być ATF i raczej o to chodzi mam nadzieję :-) )

 

 

Oleju Dextron II BMW już nie produkuje ten podany powyżej niby go zastępuje. Będzie na pewno OK (ten który jest teraz w aucie chyba jest zielony. Jest tak stary nigdy nie wymieniany że kolor trudno stwierdzić na pewno w każdym razie nie czerwony.

Proszę o potwierdzenie dzięki

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

 

Będę wymieniał płyn/olej wspomagania w E36 M52B28. Kupiłem ATF D2 (81 22 9400272). Chcę się upewnić czy jest OK - kolor jego czerwony.

 

Moja bunia, lat 21 powinna mieć wg "Naprawiam sam" ATF dextron lub dextron II, (tu ciekawostka bo w książce jest podane AFT :shock: zamiast ATF chyba jest literówka powinno być ATF i raczej o to chodzi mam nadzieję :-) )

 

 

Oleju Dextron II BMW już nie produkuje ten podany powyżej niby go zastępuje. Będzie na pewno OK (ten który jest teraz w aucie chyba jest zielony. Jest tak stary nigdy nie wymieniany że kolor trudno stwierdzić na pewno w każdym razie nie czerwony.

Proszę o potwierdzenie dzięki

ja jak u siebie w e36 wymieniłem na ten z aso co piszesz wyżej zaczęła mi pompa głośniej chodzić ale nic z tym nie robiłem i tak autem jeżdziłem 5 lat i nic się nie działo

zero wycieków itp

jak masz teraz zielony to będziesz musiał dokładnie oczyścić układ z tego zielonego bo zrobi ci się niezły misz masz jak nalejesz czerwonego

Opublikowano

Olej zmieniłem niestety strzykawką więc nie za dokładnie (ale za to dwa litry przetoczyłem), po wymianie pompa chwilę chodziła głośniej ale się ułożyło i teraz jest cicho, wycieków nie ma.

Jaki był trudno stwierdzić, brąz - czarny (chyba był czerwony w takim razie).

Wspomaganie jednak chodzi jak chodziło bez różnicy może minimalnie lepiej. Generalnie chodzi ciężej jak np w focusie czy octawii z takimi mam porównanie

Byłem też na geometrii, jednego koła (prawy przód) mechanik nie mógł ustawić twierdził ze nie może obrócić/przekręcic drążka taki zapieczony czy to może mieć związek z układem ze gorzej chodzi. Może coś pod gumą przy łącznikach kulowych czy do wymiany?

Opublikowano

robiłem ostatnio remont przedniego zawieszenie co prawda w e46 ale t praktycznie to samo

poszedł magiel do regeneracji bo ciekł i był luz, pompa, wahacze nowe łączniki drążki nowe czyli wszystko co może mieć wpływ na kręcenie

nawet wyciągałem mc persony żeby sprawdzić górne poduszki ,na koniec oczywiście geometria koła 205 na 16-tkach

i powiem Ci że szału nie ma jeśli chodzi o wspomaganie

jeżdżę czasem w robocie nowym focusem ale tam jest elektryczne wspomaganie to porównując do mojej e46 to tak jak bym ja nie miał w ogóle wspomagania

Opublikowano

No to już coś mi mówi dzięki. U mnie bardzo podobny rozmiar 205/15, jedną ręką można kręcić ale nie na zasadzie jednym palcem jak niektórzy podają

 

Też właśnie się szykuję się do odnowienia zawieszenia przodu: drążki, amory, poduszki, sprężyny i jeszcze raz geometria, wtedy przynajmniej nie powinno być problemu z przekręceniem drążków mam nadzieję :-)

Opublikowano
Wspomaganie w BMW chodzi ciężej niż w innych autach i nawet jeśli go dokładnie wypłukamy nie będzie tak lekko chodzić jak np w Toyocie czy grupie VAG. Trzeba się po prostu przyzwyczaić. :wink: :wink: Nawet w nowych Bemkach np F30 czy E84 chodzi trochę ciężej choć też wspomaganie mają elektryczne.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po wymianie plynu ATF 1.5roku temu na Dextron III mineralny (elf g3 matic) postanowilem ponownie przeplukac uklad i tym razem zalac Dextron II (mobil 220).

Rzeczywiscie dextron 3 ma super wlasciwosci dyspergujace osady i szlamy w ukladzie wspomagania poniewaz wypompowany olej byl pelen syfu ktory nie zostal wyplukany przy poprzedniej wymianie.

Byc moze tez pompa "przepala" mocniej dextron 3?

Roznica jaka juz widze to jest ze na oleju dextron 3 uklad wspomagania chodzi bardziej plynnie i lekko (sic!) w stosunku do oleju ATF dextron 2 w bmw E87.

Instrukcja serwisowa tez mowi ze przy "naprawie" ukladu wspomagania warto tez dac nowy pasek pompy(chodzi o zanieczyszczenia na nim..) co ma sens.

Ja paski odswiezylem plynem do mycia silnika (ktory wtarlem pedzlem malarskim) i splukalem letnia woda pozostalosci brudu na nich co rzeczywiscie dalo efekt w postaci likwidacji piskow przy pracy silnika.

Widac zalegajacy brud daje jakies uslizgi na systemie.

Jak przetestuje dextron 2 to dam wam znac ktory zaleje po raz trzeci :)

MADE IN PRL
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Również mam dla was kilka pytań, przed wymianą płynu wspomagania kierownicy w mojej BMW e87 120d M47N2.

Najprawdopodobniej jeden z okutych węży pod zbiornikiem płynu do wspomagania przepuszcza i cieknie na pasek, który rozbryzguje olej po przedniej komorze silnika. Żeby powyciągać te węże trzeba rozebrać nadkole i osłonę pod spodem silnika? Czy może najlepiej na początek wyssać stary olej strzykawką i przetoczyć nowy - Mobil Dexron II, umyć komorę silnika, pojeździć 2 tygodnie i zobaczyć co się będzie działo? Pasek piszczy, gdy skręcę na maxa kierownicą w lewo lub w prawo a ostatnio nawet pasek piszczy, gdy rano siadam do auta i lekko skręcę kierownicą, zauważyłem że jak auto jest zimne to pasek piszczy bo rolka z pompy wspomagania staje ( chwilowo na 1 sek., tak jakby się zacinała, co powoduje chwilowy pisk ). Oleju w zbiorniku jest trochę mniej i nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany ( przebieg 201 000 ). Pasek i napinacz był wymieniony w zeszłym roku ale pompa wspomagania i koło pasowe nie były wymienione nigdy. Pytam również o koło pasowe, bo zużyte, ponoć, też może być przyczyną pisku. Dodam że nie drga podczas pracy silnika ale trzęsie lekko budą przy wyłączaniu. Sprzęgło, dwumas, łożysko i docisk wymienione przy 170 tyś km.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam

u mnie w bmw e90 320d 163 km zbiorniczek ten calły czas się lekko "poci" wycieram go co jakiś czas co może być przyczyną? oring na zakrętce zmieniony. Zamierzam zmienić również płyn jaki polecacie?

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Pozwolę sobie odświeżyć temat.

 

1. Czy bez kanału lub podnośnika warsztatowego jest sens zabierać się za wymianę?

Jeśli tak to w jakich punktach podstawić kobyłki, żeby dało się uzyskać wystarczający dostęp do zdjęcia osłony, odczepienia/zaczepienia węża przy pompie/maglownicy i swobodnego kręcenia kołami?

 

2. Czy jest sens zalać układ pełnym syntetykiem, np. Valvoline SynPower ATF, albo LIQUI MOLY TOP TEC ATF 1700, czy różnica będzie niezauważalna w porównaniu ze "zwykłym".

Jeśli tak to czy mogę przepłukać układ jakimś tańszym, mineralnym ATF, czy do przepłukania też musi być syntetyk?

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy przy zmianie plynu sciagam ten przewod od pompy zeby sposcic olej czy ten drugi?

 

 

3bdfccbbdac42f9cmed.jpg

45ee1b9a588fceaemed.jpg

Tu lepiej widac dwa przewody idące od zbiorniczka

5b22c1d9f5aa5440med.jpg

 

Czy ten sposób ze strzykawką polecacie czy lepiej odkręcić i babrać się w oleju. Czy ten olej bedzie ok ?

VALVOLINE ATF 1L DEXRON IID

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Zabralem sie za wymiane płynu metodą zbiorniczkowa i mi udało się odessać może z 200ml plynu. i tyle samo dolałem. W związku z tym prawidlowy poziom płynu to ten zaznaczony strzałką na poniższym zdjęciu ?


http://i65.tinypic.com/t5kpbb.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich,


dziekuje za dolaczenie do forum. Zabralem sie za wymiane plynu w moim bmw x3, wg. opisanej wyzej metody. Nie moge niestety poradzic sobie z odreceniem weza powrotnego od maglownicy z celu wyplukania ukladu. Jest tam zaslepka plastikowa i na niej strzalka, nie wiem jak ja odrecic. Kombinowalem na wszystkie sposoby i nic. Moze ktos z forum pomoze dobra rada lub zdjeciami jak za to sie zabrac. Z gory dzieki za pomoc.


Pozdrawiam

Mariusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.