Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

To pytanie głównie jest kierowane do posiadaczy nowej piątki E60.

 

Otóż, sam taką posiadam. Wczoraj wybrałem się w góry do znajomych. Jak wiadomo w górach jest dużo śniegu. Problem wiąże się z tym, że w czasie jazdy (były straszne opady śniegu) jechałem pod większą górkę (z małą prędkością, i nagle koła zaczęły się kręcić w miejscu i ślizgać. Podobny problem miał tir za mną, który tak jak ja nie mógł podjechać. Nie wiem czego może być tego przyczyna, że się zatrzymałem i musiałem zakładać łańcuchy. Najgorsze jest to, że pod tą góry podjeżdżały wszystkie inne samochody: Fordy, Ople, a nawet Fiat 126p!!!

Jak wiemy ta BMka ma napęd na tylnią oś. Zastanawiam się też czy przyczyną mogą być opony i same koła. W tym sezonie jeżdżę na kołach zimowych od mojej starej e39. Opony kupiłem pod koniec tamtego sezonu: Dunlop SP Winter Sport 3D 215/55/r16. Kto zna te oponki to wie, że to jest wyższa klasa. A mój znajomy ma te same opony w Toyocie RAV4 i jeździ bez problemu po stromych górach. Czy myślicie, że może te koła są za małe i za lekkie jak na ten samochód? W czasie lata opony mam 265/65/r18. Duża różnica jak się porównuje moje letnie i zimowe koła.

Aha, dzisiaj nawet nie mogłem wyjechać z mojej płaskiej uliczki lekko zasypanej śniegiem, bo koła się kręciły w miejscu, ahh...

 

Mam jeszcze pytanko do posiadaczy e60. Na jakich oponach jeździcie, jakie macie rozmiary i czy macie podobne problemy podczas zimy??

 

Napiszcie co o tym sądzicie.

 

Z góry dzięki za odp.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

moze miales wylaczone ASC ?? to blokada poslizgu.

 

Ja smigam bezproblemowo nawet jak sobie wylacze ASC .

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano

Ale to na pewno nie od DSC.

Jak chce podjechać pod leciutki podjazd i lekko gaz naciskam to się opony kręcą w miejscu, nawet jak tyłem chciałem podjechać...

Opublikowano

niewiem jak Ci pomoc ? zadzwon albo podjedz do ASO w Czestochowie , moze tam Ci pomogą ?

 

Chyba ze ktos z forum zna ten problem i Ci pomoze . ALe na tym forum e60 ma malo ludzi .

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano

Pytanie pierwsze : czy ten rozmiar kół odpowiada dedykowanemu rozmiarowi e60 ??? Na tabliczce przy drzwiach sprawdzałeś?

 

Jak zachowywała się Twoja poprzednia e39 na tych oponach ?

 

Moja mała dygresja, to że opony są z najwyższej półki nie oznacza że będą świetnie spisywały się w Twoim aucie.

Opublikowano
Ale to na pewno nie od DSC.

Jak chce podjechać pod leciutki podjazd i lekko gaz naciskam to się opony kręcą w miejscu, nawet jak tyłem chciałem podjechać...

Ale ja nie rozumiem, jak nie DSC, jak dsc i asc to to samo to efekt powinien byc taki ze jak masz go wlaczonego to auto jedzie i jak jest slisko na tyle ze system nie da rady to poprostu auto staje i nie jedzie, boksowanie nie wystepuje, Wiec jak masz ten system i byll odpalony to sie zepsul chyba. Nie wiem jakie jest inne wyjscie. moze masz szpere heheh.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
Co prawda mam e39,ale to auto ma bardzo podobny układ jezdny i masę. Co do opon to im węższe w zimie tym lepiej te co masz są w sam raz. To, że Maluch pojechał jest zrozumiałe bo w zimie im mniejsza masa i tylni napęd tym lepiej, ale przednio napędowe Fordy i Ople to już niezrozumiałe. Co do zasady. Pod zaśnieżoną górkę najgorzej podjeżdżają ciężkie tiry (to dlatego w górzystej Austrii żeby nie blokować lewego pasa i w konsekwencji całej drogi co często zdarza się na katowickiej tiry maja zakaz wyprzedzania na autostradach) później są auta z napędem na przód i dopiero po nich tylno napędowe bo te pod górę mają dobrze dociążone koła napędzające. Parę lat temu wypróbowałem to na położonym pod dość sporą górkę parkingu na Szymoszkowej . Dzięki tylnemu napędowi miałem zawsze miejsce bo przednio napędowce których jest większość dojeżdżały na śniegu tylko do ¾ wzniesienia. Wytworzyła się wtedy ciekawa kolejność: na samym dole auta z przednim napędem potem nieliczne z tylnym i na samym szczycie 4WD. ASC w takiej sytuacji jeszcze pogarsza sytuację, ale skoro miałeś E39 to powinieneś to wiedzieć.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dzięki tylnemu napędowi miałem zawsze miejsce bo przednio napędowce których jest większość dojeżdżały na śniegu tylko do ; wzniesienia

 

Oj to chyba tak nie jest. Mam porównanie w domu

Ford Mondeo lepiej idzie na pod górkę niż BMW E90

Żeby nie było wąpliwości oba samochody jeżdzą na identycznych oponach Goodyear GW3 205/55 R16

I BMW szybciej się poddaje i nie jedzie - DSC nie pomoże

 

Ale to na pewno nie od DSC.

Jak chce podjechać pod leciutki podjazd i lekko gaz naciskam to się opony kręcą w miejscu, nawet jak tyłem chciałem podjechać

Chyba u Ciebie coś z DSC jest nie w porządku.

Ja mogę wciskać gaz do oporu to tylko lampka mruga od DSC.

Opublikowano

na początek

masz nie ten rozmiar opon pownno byc min. 225/55/16

a co do buksownia kół to coś jest nie tak jak koło nie ma podparcia staje (nawet oba naraz) sprawdziłem to bardzo dokładnie

Artur

aha jak chcesz sprawdzić bez kosztów u dilera jedz na podnośnik i włącz D koła nawet nie drgną

a potem wyłącz trakcję i wszystko sie kręci

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do gmaciekg:

 

Czy opony letnie 265/65/18 były oryginalnie zamontowane na E60? Pytam bo rozmiar zimówek 215/55/16 znacząco (ponad 24%) przekłamuje licznik a różnica w średnicy kół wynosi 19% (przy zalecanych max. 2-3%)

rzuć okiem na te stronki:

http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp?action=submit

http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp?Rozmiar=155%2F70R13&tolerancja=2%25&imageField.x=14&imageField.y=12

 

Wyłączenie ASC (krótkie przyciśnięcie klawisza DSC) mogłoby nieco pomóc ale obawiam się, że po prostu było za ślisko dla Twojej 5-tki. ASC, by zmniejszyć uślizg kół doprowadza do "zduszenia" mocy przekazywanej na koła. Jeśli raz doprowadziłeś do zerwania przyczepności i stoisz w miejscu to już z tego miejsca nie ruszysz, bo masz wyślizgane podłoże i żadne super-hiper opony Ci nie pomogą (poza kolcowanymi). Przednionapędówki i maluch radziły sobie lepiej bo na koła napędzane przypada tam większe względne obciążenie (silnik na osi napędzanej, czyli ok. 60 proc. masy całego auta).

 

Kolejne moje pytanie: automat czy manual? Sam mam automat i dziś miałem duże problemy z podjechanie pod wydawałoby się małą górkę. Automat plus duży moment obrotowy diesla przy niskich obrotach sprawia że łatwo o zerwanie przyczepności. Należy pamiętać że w automatach jest funkcja pełzania i w momencie puszczenia hamulca zaczyna ona działać na kołach. W manualach zawsze można jeszcze balansować nie tylko gazem ale i sprzęgłem. W automacie możeszy tylko z wyczuciem wciskać gaz.

 

Po Twoich opisach sądzę że z DSC-ASC jest wszystko oki. Inaczej paliłaby się kontrolka.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano (edytowane)
Czy opony letnie 265/65/18 były oryginalnie zamontowane na E60?

 

TAK

 

automat czy manual?

 

Automat, silnik 3L Diesel, więc moment obrotowy wynosi 500Nm

 

 

To może mam za małe te koła. No dzisiaj na ulicy przed domem, gdzie był lekki puch nawet z miejsca nie mogłem ruszyć, bo koła się kręciły. No powiedzcie, że to nie jest normalne, bo inne samochody bez problemu ruszają...

Edytowane przez gmaciekg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do Tora:

Ruszałem i z jedynki i z dwójki. Po prostu siła tarcia była mniejsza niż siła potrzebna do podjechania autem pod gorkę i koniec.

 

A co do Twojego opisu podniesienia auta- jedno z kół powinno się zakręcić gdyż na tej zasadzie działa mechanizm różnicowy, że przerzuca więcej mocy na koło o mniejszych oporach toczenia. zresztą na śniegu to super widać- jedno koło stoi a drugie miele ziemię w miejscu.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
jeśli masz automat możesz ruszać z dwójki

dziwne ja nie mam problemu a mieszkam gdzie jak ja nie odsnieże to śnieg leży

 

Masz e60?? Na jakich kołach jeździsz?

Opublikowano
Do Tora:

 

A co do Twojego opisu podniesienia auta- jedno z kół powinno się zakręcić gdyż na tej zasadzie działa mechanizm różnicowy, że przerzuca więcej mocy na koło o mniejszych oporach toczenia. zresztą na śniegu to super widać- jedno koło stoi a drugie miele ziemię w miejscu.

nie kręci sie żadne koło po podniesieniu samochodu byłem przy tym osobiscie i tak powinno byc

a rozmiar kolegi 265/65/18 nie istnieje w tabeli zalecanych opon przez BMW a wogóle co to za chora wysokość 65 przecież to wychodzi 172mm !!!!!!!!! to przy zimówkach 16calowych wysokość jest 123mm i wyższych do e60 sie nie zakłada

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem problem tkwi głównie w obecnej sytuacji- jest ślisko przy czym temperatura tylko kilka stopni poniżej zera sprawia że śnieg się łatwo skleja (lepsze warunki do robienia bałwana :mrgreen: ) ale też łatwo jest wyślizgać go.

Może należałoby się zastanowić nad zmianą opon? Jaka jest głębokość bieżnika.

 

Niemalże idealnym pod względem wymiarów zamiennikiem dla 265/65/18 na feldze 16-tce byłaby opona 235/85/16 :duh: ale nie wiem czy gdzieś taką dostaniesz :doh:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
265/65/18 - tego rozmiaru 65 nie jestem pewny. Może się mylę.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????

aha jeżdzę na 225/55/16 Micheliny Piloty Sporty

Opublikowano

Dla poprawienia przyczepności szerokość gumy powinna być węższa, ale ten rozmiar zmniejszył prześwit o 8cm może więc zaczepia podwoziem o śnieg.

 

Przedninapędówki maja lepsze dociążenie osi napędzanej, ale pod górkę to się zmienia dlatego im wieksze wzniesienie tym przewaga przedniego napędu nad tylnim maleje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
te 8cm to tyle jest chyba przeswitu miedzy oponą a obrzeżem błotnika chyba zaraz pójdę i zmierzę ile jest u mnie

 

Lepiej niech gmaciekg sprawdzi na jakich kółkach letnich jeździ :lol: Wtedy będzie mu można pomóc ;)

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

225/50/17

245/45/17

ale kolego otwórz drzwi i zobaczysz tabliczkę pod zaczepem z rozmiarami dedykowanymi dokładnie do Twojego modelu (różne zawieszenia)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.