Skocz do zawartości

Witam wszystkim!! Może mi ktoś doradzić jaki stożek do E36??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No dobrze ale mi chodzi glownie o wkladke w miejsce standardowego, K&M chwali sie wlascicielami samochodow ''Milion Miles'' http://knfilters.com/million/default.htm

A wiec rozumiem ze to pewnie zmyslona bajka dla reklamy, mi w tym chodzi glownie nie o to ze jeden filtr wystarczyl na ten milion ale wlasnie o silnik, przejechanych tyle kilometrow to zedne auto na tym forum nie ma i pewnie nie bedzie mialo. Tu cytat '' Carl points out that he has never had his truck's engine rebuilt and the cylinder head has never been removed in over a million miles''

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam, studjując wypowiedzi wasze dochodzę do wniosku że nie ma sensu robić czegoś, co jest ponad możliwości auta którym się jeździ. Myślałem o stożku, ale dam sobie spokój. Przekonało mnie o tym kilka konkretnych opinii. Polecam również lekturę wątków dla tych , co się napalili na te rozwiązania. Dzięki za konkrety

Pozdrawiam.

Opublikowano
przeczytałem wszystki eopinie na temat stozków tu zamieszczone i zastanawiam sie czy do mojej E-36 IS z gazem założyc stożek czy lepiej rzeczywiscie włożyc tylko wkładkę KN zamiast normalnego w sumie nie zależy mi ąz tak bardzo na głośności silnika w sumie chciałbym aby fajnie ja bylo słychac ale wole mieć zdrowszy silnik ......
witajcie tylnonapędowcy...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A więc na temat stożka powiem krótko .. 2 tygodnie temu założyłem takowy do swojego bolidu E-36 i nawet założyłem osłonę termiczną ( jak wiadomo aby zabezpieczyc sie od cieplej fali powietrza z pod klapy silnika )

i??......wróciłem do oryginalnej obudowy.

Wszystko jest super ładnie do momentu gdy przejadę jakieś ..10km, nim zagrzeje sie dobrze silnik ,ot do tego momentu i tu ani osłona termiczna i nawet nowatorki nawiew zimnego powietrza na filtr nie pomaga .co sie dzieje ? , samochód po prostu mięknie i traci na mocy oraz przyśpieszeniu i wogóle to jest to rozwiązanie krótko mówiąc do ....bani , strata kaski oraz nerwów oraz motoru i co tam sobie wymyslimy :) tak więc , jak widac zastosowanie tego typu filtra do takich aut jak bmw chyba mija się z celem .

Na dłuższą metę nie polecam zakładania filtra stożkowego przynajmniej u mnie się nie sprawdził , aż strach pomyślec co działo by się z nim w środku lata gdzie temperatura mimo to i tak wzrośnie :) pozdrawiam Daro :wink:

p.s.

Chyba ze zależy nam na większym spalaniu to jak najbardziej :)

Opublikowano

Zastanówcie się po co producenci robie wloty z przodu auta a nie pod maska? Po to zeby silnik zasylal chlodne powietrze, a nie gorace. Wg mnie nie warto poprawiać tego nad czym spora grupa inżynierów pracowała dluuugi czas. :dance:

 

P.S. Jak sobie wyjmiecie z przodu reflektor i wlozycie w jego miejsce filtr to moze cos tam wam i da :mrgreen:

Opublikowano

Daro26

To mnie utwierdziłes w przekonaniu, że nie ma sensu bawić sie w stożek. Szkoda że doświadczyłeś to na swoim"tyle" :lol: ale cóż,tak musiało być widocznie. Dzięki za opisanie doświadczeń :cool2: .

Pozdrawiam.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
tak czytam i czytam i w sumie dalej nie wiem czy do mnie podejdzie powiedzmy ze bym sie przylozyl i zrobil dobry dolot do niego i cos wymyslil aby odizolowac cieple od ziemnego i co wtedy czy lepiej wkladke k&n czy zostawic oryginalne czesci ?? gaz mam oczywiscie, ps. to jesli sie robi dolot to na jego koncu montuje sie ztozek tak, pozdro for ALL
witajcie tylnonapędowcy...
Opublikowano

hmmm to sie zalamalem po ty co tu czytam.... chociaz

zalozylem stozek + dolot stoze wielkosci wiadra... heeh plus przerobka ukladu wydechowego... i ja widze poprawe auto sie zbiera, nie jest takie mulowate od dolnych obrotow jest zwawsze a od 3000obr/min bardzo ladnie porzyspiesza. Nie czyni to oczywiscie z auta monstrum ale moja 316 compact calkiem fajnie sie zbiera i chodzi :) mam nadzieje ze to gorace pow z pod maski az tak bardzo nie szkodzi... jak narazie nie zauwazyl drastycznego spodku mocy spowodowanego owy powietrzem...

pozdrawiam

ps: czy ta oslona pomoze? http://moto.allegro.pl/item204707529_power_rura_76x100mm_nierdzewna_dolot_stozek.html

Opublikowano

Jezeli chcesz stozek to musisz dobrac dl dolotu.Dlugi dolot jest po to zeby auto lepiej sie zbieralo przy nizszych obrotach tzn ze ma buta np od 2500do 4500 obrotow.natomiast krótszy dolot jest na predkosc tzn max moment uzyskujesz przy wysokich obrotach - teoretycznie dziala to w zakrecie od 6 tys do 10 tys obrotow -ale nasze autka tak nie maja :wink: .Ja kupilem autko z tak zamontowanym filtrem K&N ostatnio zmienilem rure przeplywki(bo byla popekana) na cos takiego i tanszego.Planuje wydluzyc dolot.jezeli beda jakies zmiany to napisze na forum ale narazie nie mam czasu na zabawy.

http://img69.imageshack.us/img69/9469/dolot11111ob0.th.jpg

Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
zapomnialem dodac ze jak jest upal i jade w miescie auto jest mulowate,natomiast jak przedmucha komore silnika ,a najlepiej jak jade w jakis chlodny dzien badz na autostradzie to ma fajnego buta .Powiem szczerze ze nie wiem czy w moim aucie bylo cos robione (takie sprowadzilem z niemiec) no ale (zaraz poleca glupie komenty) zeby 1,8 lecial 230 :) moge wrzucic link ale jak jade prawie 220(dla chetnych) :wink:
Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
Jezeli chcesz stozek to musisz dobrac dl dolotu.Dlugi dolot jest po to zeby auto lepiej sie zbieralo przy nizszych obrotach tzn ze ma buta np od 2500do 4500 obrotow.natomiast krótszy dolot jest na predkosc tzn max moment uzyskujesz przy wysokich obrotach - teoretycznie dziala to w zakrecie od 6 tys do 10 tys obrotow -ale nasze autka tak nie maja :wink: .Ja kupilem autko z tak zamontowanym filtrem K&N ostatnio zmienilem rure przeplywki(bo byla popekana) na cos takiego i tanszego.Planuje wydluzyc dolot.jezeli beda jakies zmiany to napisze na forum ale narazie nie mam czasu na zabawy.

http://img69.imageshack.us/img69/9469/dolot11111ob0.th.jpg

 

u mnie wyglada to podobnie :) i jestem zadowolony :)

http://img159.imageshack.us/img159/281/zdjeacie057mh0.jpg

Opublikowano

do Marcin222

a jezdziles na zwyklym filtrze ?sa jakies roznice.bo ja tak auto kupilem wiec nie wiem.Znasz moze wzor na obliczenie dolotu bo chcialbym to miec zrobione z glowa a nie na oko jak ktos zrobil :duh:

Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
mam stozek i nie jestem zadowolony.silnik glosniej chodzi a mocy na niskich obrotach tez nie za wiele...odradzam.chyba ze mam zle zamontowany bo taki juz kupilem
Opublikowano

Witam.

 

Po przeczytaniu waszych wypowiedzi zdecydowalem ze i ja cos napisze.

 

Ja zamontowalem do swojedo autka stozek K&N z komora oddzielajaca go od silnika, ktorego przeznaczenie jest do silnika 3.0 l z M3 (mam zdjecia ale narazie w aparacie jak ktos chce zobaczys to moge zaladowac).

 

Po zamontowaniu nie dosc ze jest sliczny sportowy dzwiek to i zmienila sie przyjemnosc z jazdy. Przy obrotach okolo 1800-2000 silnik zaprawde zaczyna swirowac dostaje dobrego kopa i delikatne dotkniecie gazu powoduje momentalne wkrecenie na obroty i przyspieszenie. Efektu tego nie bylo na standarwowej skrzynce z filtrem.

 

Dodatkowa zaleta stozka K&N - dorzywotnie uzytkowanie przy regularnym czyszczeniu i oliwieniu. Zestaw do czyszczenia i oliwienia (tez K&N) zakupilem za okolo 60 zlotych (12 GBP) a filtr za 170 funtow.

 

Moja refleksja na temat stozkow - mala rzecz a cieszy :norty:

Opublikowano
Witam.

 

Po przeczytaniu waszych wypowiedzi zdecydowalem ze i ja cos napisze.

 

Ja zamontowalem do swojedo autka stozek K&N z komora oddzielajaca go od silnika, ktorego przeznaczenie jest do silnika 3.0 l z M3 (mam zdjecia ale narazie w aparacie jak ktos chce zobaczys to moge zaladowac).

 

Po zamontowaniu nie dosc ze jest sliczny sportowy dzwiek to i zmienila sie przyjemnosc z jazdy. Przy obrotach okolo 1800-2000 silnik zaprawde zaczyna swirowac dostaje dobrego kopa i delikatne dotkniecie gazu powoduje momentalne wkrecenie na obroty i przyspieszenie. Efektu tego nie bylo na standarwowej skrzynce z filtrem.

 

Dodatkowa zaleta stozka K&N - dorzywotnie uzytkowanie przy regularnym czyszczeniu i oliwieniu. Zestaw do czyszczenia i oliwienia (tez K&N) zakupilem za okolo 60 zlotych (12 GBP) a filtr za 170 funtow.

 

Moja refleksja na temat stozkow - mala rzecz a cieszy :norty:

 

 

szybko i w temacie... masz dolot? jesli tak to jaki...

mierzyłeś go na rolkach przed stożkiem i po stożku...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
jak masz fotki to chetnie zobacze .z tego co patrzylem sie na dolot dedykowany do 318 i odleglosc od stozka do przeplywki to zaledwie 15cm, nawet na zagranicznych stronach szukalem.obliczales dlugosc dolotu?
Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
z tego co wiem i z wlasnej praktyki bledne jest to ze robi sie rure dolotowa skierowana na stozek.wtedy robia sie zawirowania powietrza i auto dostaje pod zbyt duzym cisnienem powietrze,wytwarzaja sie jakies ruchy falowe powietrza czy jak to sie tam nazywa...takie cos stosuje sie jedynie w autach z gaznikiem , a nie tak jak my mamy ,gdzie komputer sam sobie wszystko ustawia.dlatego moim zdaniem blede jest robienie dziury w obudowie po normalnym filtrze i wstawianie tam stozka.stozek powinien byc w takim miejscu gdzie bedzie zasysal sobie chlodne powietrze ale nie pod cicnieniem.
Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano

Narazie nie mam dolotu, ale zastanawiam sie jak i gdzie go zamontowac bo juz mam zakupiona aluminiowa rure latwa do modelowania i musze tylko wymyslic jak i gdzie zamontowac zeby bylo OK.

 

Co do obliczania to nie obliczalem bo ten stozek komora i laczniki sa orginalne z tego zestawu (razem z ta smieszna karbonowa pokrywka;)) COLD AIR AND RAM AIR INDUCTION SYSTEMS, E36 & E46 (http://www.active-autowerke.co.uk/coldairinductionnew.shtml) od M3 wiec raczej powinno byc spoko.

 

Zdjecia zaladuje jutro aparat zostawilem w aucie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.