Skocz do zawartości

Witam wszystkim!! Może mi ktoś doradzić jaki stożek do E36??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chce zamontować filtr stożkowy do mojej beci:) i chciałabym aby był w miare dobry i żeby pasował. Możecie mi podżucic kilka rad i propozycji :worried: Pozdrawiam wszystkich FANÓW BMW !!! :twisted2:
  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepsza rada to poszukaj pod haslem stozek i stożek w wyszukiwarce :) Bedzie mnóstwo rad, argumentów "za" i "przeciw" których napewno będzie więcej :)
Opublikowano
Przyjacielu Drogi , chcesz Stożek , rozumie cie :lol: a więc wszystkie filterki typu mega stożek itp. za 40/60 zł można sobie założyć na fajke :mrgreen: Jedyny Filtr który coś ci da to filtr firmy K&N (ceny od 120 do 280(cały dolot) ewent Pipercros pzdr Bimmer :8)

M y F a v o r i t e ? O n l y B l a c k ...



B l a c k - M i g h t y - W o n d e r f u l

Opublikowano
Takie zwykle zamontowanie stozka bez dolotu bedzie dawal tylko inny dzwiek ( a Tobie w wyobrazni bedzie sie zdawalo ze zwieksza moment i jest jakby szybszy). Odradzam dawanie stozka do bmw, nie lepiej sie podelektowac samym silnikiem przy wyzszych obrotach ? ( Podkreślam, ze to jest tylko moje zdanie).
Opublikowano
Nie zakładaj stożka bo to na 100% pogorszy przebieg krzywej momentu obrotowego. A jak już bardzo chcesz żeby ci buczało z pod maski to kup taki za grosze z allegro. Bo jak troche pojeździsz to i tak zmienisz na oryginał.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
jak juz chesz w ta strone sie bawic propnuje kupic wkladke sprtowa KN koszt okolo 300zl w inter carsie w warszawie , wkladasz w miejsce orginalnego filtra , stozka nie popronuje poniewaz wiekoszosc osob wywala orginalna puche i wklada stozek co powoduje ze auto zasysa gorace powietrze z komory . pozatym z stozkiem nie taka prosta sprawa kazda modyfikacja dolotu skrucenie wydluzenie powoduje zmiane charektrystyki silnika i bez odpowiedniej wiedzy i wyliczen zawsze konczy to sie spadkiem osiagow , wiec jesli juz to w wkladke KN'a
Opublikowano
Dobra ziom ale powiedz czy ta wkładka choc trochę poprawia charakterystykę brzmienia motoru , i czy zachowuje swoje sensowne zastosowanie oraz czy warto bo jak Panowie wcześniej sie wypowiadający nie wierzę w żaden stożek typu SUPER WYPAS za 49,90 i przyrost 5% mocy :lol: hehe i choc taka wkładka wydaje się bardziej wiarygodna to też nie wiem czy poprostu za tą cenę nie kupic sobie więcej oryginalnych wkładów i częściej je zmieniac poprostu co zreszta napewno jest mile widziane :) :8) :)
Opublikowano
Wlasnie!! Ja tez chce cos zrobic z filtrem. Lepiej stozek czy po prostu wystarczy wklad zmienic zeby silnikowi troche lepiej sie zasysalo powietrze bo napewno nie napisze, ze ktory filtr daje wieksza moc czy cos takiego bo w takie rzeczy to nie wierze. Czy wklad zmienia barwe dzwieku silnika????
Opublikowano
Przyjacielu Drogi , chcesz Stożek , rozumie cie :lol: a więc wszystkie filterki typu mega stożek itp. za 40/60 zł można sobie założyć na fajke :mrgreen: Jedyny Filtr który coś ci da to filtr firmy K&N (ceny od 120 do 280(cały dolot) ewent Pipercros pzdr Bimmer :8)

 

Powinieneś napisać "Przyjaciółko Droga" jak sam nick i treść postu wnioskuje.

Co do stożków to te badziewie i nawet te dobre bez odpowiednich długości dolotu, obliczeń itd. nic nie da jedynie pogorszy.

Koleżanko zostaw co Masz i będzie najlepiej, tak to Wsadzisz stożek spalanie wzrośnie a moment spadnie( wiem z autopsji, moja była pani miała bmke i przełożyłem jej zwykły filtr z obudową zamiast stożka i auto zaczeło normalnie chodzić)

Pozdrawiam

Opublikowano

ze stozkami bywa roznie,jak jest kit przeznaczony do danego silnika to powinno to cos dac, wkladka jest o tyle wygodna ze wystarczy zamontowac w miejsce oryginalnego i wszycho,wkladka na moje moze tylko pomoc napewno nie pogorszy,dodatkowo jak sie kupi rac to praktycznie wystarczy na kilka dobrych lat, czyscic sobie co pol roku srodkami do mycia filtra i nie trzeba kupowac nowych wkladow,

przy wkladce dzwiek silnika sie nie zmienia niestety,

przednie kola sluza do kierowania, a tylne do napedzania
Opublikowano

generalnie założenie samego stożka lub wkładki nie daje nic poza ładnym dzwiękiem. Jeżeli zamontowanie stożka idzie w parze z innymi modyfikacjami silnika to ok. Wtedy suma modyfikacji podnosi moc silnika w wyczuwalnym stopniu.

Jeżeli już coś da stożek to lepsze wkręcanie się na obroty z niskich wartości (przy silnikach z 4 zaworami na cylinder), w innych nie testowałem. Jak już zauważyli przedmówcy jeśli coś kupować to w miarę dobrego (np K&N). Tylko trzeba pamiętać że jak wszystko i stożek ma wady i zalety (coś za coś). Z jednej strony daje ładny dźwięk i podnosi moc (patrz uwaga wyżej) oraz jest praktycznie dożywotni dla samochodu (dobry stożek wystarcza na 1 000 000 km i więcej) z drugiej strony filtr jest tak zbudowany aby dostarczał więcej powietrza do silnika (więcej powietrza przechodzi przez filtr) a co z tym idzie filtracja powietrza jest troszeczkę gorsza aniżeli w zwykłym filtrze i po większym przebiegu może to niekorzystnie odbić się na silniku (wzrost zanieczyszczeń).(ale to nie jest reguła).

Opublikowano
generalnie założenie samego stożka lub wkładki nie daje nic poza ładnym dzwiękiem. Jeżeli zamontowanie stożka idzie w parze z innymi modyfikacjami silnika to ok. Wtedy suma modyfikacji podnosi moc silnika w wyczuwalnym stopniu.

Jeżeli już coś da stożek to lepsze wkręcanie się na obroty z niskich wartości (przy silnikach z 4 zaworami na cylinder), w innych nie testowałem. Jak już zauważyli przedmówcy jeśli coś kupować to w miarę dobrego (np K&N). Tylko trzeba pamiętać że jak wszystko i stożek ma wady i zalety (coś za coś). Z jednej strony daje ładny dźwięk i podnosi moc (patrz uwaga wyżej) oraz jest praktycznie dożywotni dla samochodu (dobry stożek wystarcza na 1 000 000 km i więcej) z drugiej strony filtr jest tak zbudowany aby dostarczał więcej powietrza do silnika (więcej powietrza przechodzi przez filtr) a co z tym idzie filtracja powietrza jest troszeczkę gorsza aniżeli w zwykłym filtrze i po większym przebiegu może to niekorzystnie odbić się na silniku (wzrost zanieczyszczeń).(ale to nie jest reguła).

 

Ja sie zastanawiam nad wkladka K&N w miejsce standardowego , po pierwsze papierowy chce wymienic bo niewiem jakiej jest jakosci bo ja nie wymienialem go, po drugie jak piszesz KN daje dorzywotnio gwarancje i gdziesz czytalem wypowiedz KNfilters menager na temat przepustowosci zanieczyszczen i ze spelniaja norme 98% filtrowania powietrza... wiec sie zastanawiam czy go nie kupic.. bo dzwieku to on raczej nie zmienia prawda??

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
wkladke nie traktuje jako cos co ma dodac mocy tylko ma sluzyc porawnej pracy silnika,nie mial go mulic papierowy wklad, zalerzalo mi zeby nic nie pogorszyc.nie slyszalem zeby wkladka pogorsszyla osiagi,stozek niestey jak zle zalozony to moze duzo popsuc,
przednie kola sluza do kierowania, a tylne do napedzania
Opublikowano
Ja do mojej E36 316i z silnikiem M43 włożyłem sportową wkładę firmy K&N. I to nie dla tego żeby wziększyć moc w samochodzie (bo to raczej przy tej pojemności niemożliwe) ale żeby poprawić kulturę pracy silnika. I wiecie co poskutkowało. Może to tylko moja wyobrażnia zadziałała ale moim zdaniem silnik ciszej pracuje i równo :cool2: . Wkładka K&N może nie większy mocy (bo czego się spodziewać po 1,6) ale podejrzewam że na pewno poprawi kulturę pracy każdego silnika w większych silnikach kto wie?. Ale to jest tylko moje zdanie :D
Opublikowano

napewno auto bedzie slabsze z dolu moment obrotowy bedzie przeniesiony w gorne partie obrotow . ja osobiscie do swojego auta nie wsadze wkladki , stozka a nie filtra filtronu , zal mi pierscieni , czy az tak warto miec 1km wiecej kosztem mniejszej zywotnosci auta ? lepiej za kase na stozek czy wkladke wymienic olej na lepszy , silnik dluzej pozyje a i moc bedzie tez wieksza mimalnie przed to iz olej jest zadszy i pompa bedzie miala mniejsze opory :)

Fakt jest taki ze po montazu stozka auto wydaje sie ze lepiej idzie pomimo utraty mocy , powod glosniszy silnik i przez to daje efekt ze auto szybciej sie wkreca w obroty . a tak wogole czy ktos z was nawilza stozki ? czy na suchym leci ? myje je ? bo stozek szybciej sie brudzi niz zwykly :) dla tych co leca na suchym leca proponuje zalozyc rajstope zamiast stozka efekt ten sam filtra na poziomie by mucha nie wleciala :)

Opublikowano
napewno auto bedzie slabsze z dolu moment obrotowy bedzie przeniesiony w gorne partie obrotow . ja osobiscie do swojego auta nie wsadze wkladki , stozka a nie filtra filtronu , zal mi pierscieni , czy az tak warto miec 1km wiecej kosztem mniejszej zywotnosci auta ? lepiej za kase na stozek czy wkladke wymienic olej na lepszy , silnik dluzej pozyje a i moc bedzie tez wieksza mimalnie przed to iz olej jest zadszy i pompa bedzie miala mniejsze opory :)

Fakt jest taki ze po montazu stozka auto wydaje sie ze lepiej idzie pomimo utraty mocy , powod glosniszy silnik i przez to daje efekt ze auto szybciej sie wkreca w obroty . a tak wogole czy ktos z was nawilza stozki ? czy na suchym leci ? myje je ? bo stozek szybciej sie brudzi niz zwykly :) dla tych co leca na suchym leca proponuje zalozyc rajstope zamiast stozka efekt ten sam filtra na poziomie by mucha nie wleciala :)

 

A masz jakies dowody na temat tego ryzyka dla silnika, bo jak dla mnie wyssales sobe to z palca bo nasluchales sie jakies dziwnych opini... Filtry K&N posiadaja normy iso i ta firma chyba ma najwiekszy staz w produkcji filtrow. Poprostu jak masz jakis dowod to go przedstaw a nie bedziesz sie bawil w jakies pomowienia.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

moze glupie ale prawdziwe pokaz mi 1 auto fabrycznie wyposazone w stozek / wkladke ? a 2 to chyba nigdy nie widziales jak srozek filtruje , ja widzialem nie 1 dolot ze stozekiem uwalony w srodku , 3 chyba nie widziales nigdy co sie dzieje z pierscieniami od tych drobnych pylkow . Nie bede sie tlumaczyl ale jak ktos ma kase chec i ochote jest dorosly jego kasa i auto niech robi swoje

 

ps. cytat ze pewnej strony

 

"Sportowe filtry powietrza

 

Mogą nieznacznie podnieść moc pojazdu w wąskim zakresie obrotów, ale często

ją obniżają. Gdy filtr stożkowy jest montowany w miejscu seryjnej obudowy, modyfikacja często źle się kończy. Producenci precyzyjnie przygotowują charakterystykę pracy silnika do pojemności układu dolotowego i do rezonansów, które w nim powstają. Zamontowanie filtra stożkowego z niewłaściwie dobraną pojemnością układu dolotowego powoduje, że silnik nie osiąga pełnej wartości momentu obrotowego. Co gorsza, amatorsko montowane filtry stożkowe najczęściej wciągają gorące powietrze spod maski, co pogarsza osiągi i powoduje przegrzanie silnika. Lepiej założyć sportowy filtr przeznaczony do seryjnej obudowy. Niestety, podobnie jak filtr stożkowy, ma on ogromną wadę: dużo mniej dokładnie filtruje powietrze i do silnika dostają się drobiny, które przyspieszają zużycie go. Mogą także wpływać na przegrzewanie się komory spalania. Sportowe filtry nasączane są płynem, który w postaci drobin osiada na przepływomierzu powietrza

i powoduje uszkodzenie go. Dobrze zamontowany sportowy filtr powietrza może dodać od 2 do 7 proc. mocy, ale na pewno skróci żywotność silnika nawet o kilkadziesiąt procent. "

 

Polecam jeszcze ta literature

http://www.wf-sedziszow.com.pl/index.php?go=produkty&wiecej=1

 

http://www.wf-sedziszow.com.pl/foty/rys_1.gif

Opublikowano

na początku małe sprostowanie do wcześniejszego mojego postu. Oczywiście tylko zamontowany stożek zmienia dzwięk silnika, wkładka pozostaje w obudowie i nie zmienia dzwięku.

Co do rozważań na temat ewentualnych uszkodzeń silnika po zamontowaniu stożka lub wkładki to jestem zdania że na dobre to silnikowi nie wyjdzie. Chociaż nie stanie się to po 10 czy 30 tysiącach kilometrów. Ja w poprzednim samochodzie miałem stożek K&N i przejechałem na nim 15 000km i nic złego się nie działo. Silnik był tylko dużo głośniejszy, na początku to nieźle brzmiało ale z czasem zwłaszcza na długich dystansach po kilku godzinach jazdy miałem dość. (hałas w środku był bardzo męczący) i tu też moja rada przed założeniem stożka u siebie (jeżeli jest taka możliwość oczywiście), radzę przejechać się samochodem kogoś innego i naocznie (lub raczej nasłusznie) sprawdzić jak to jest.

 

I jeszcze jedna uwaga: stożek został wyprodukowany z myślą o samochodach używanych w sporcie (a tam nie jest ważne że silnik nie wytrzyma 100 czy 200 tyś km. po prostu liczy się moc a nie żywotność silnika). Ale ostatecznie to wybór właściela samochodu czy zakładać stożek czy nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.