Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Forumowiczów po dłuższej przerwie.

 

Przymierzam sie do zmiany auta i chciałbym zasiegnąc opinii na temat BMW serii 1. Zdaje sobie sprawe ze tego typu aut jest mało albo prawie w ogole ale moze ktos sie znajdzie co mial do czynienia z ta seria albo moze powiedziec cos na ten temat. Interesuja mnie wszystkie informacje rady w tym wady i zalety tego modelu opinie wskazowki itp.

Za wszelka pomoc z gory serdecznie dziekuje. Pozdrawiam

 

Ewentualnie rozglądam sie tez za BMW 320 D po lifcie:)

Opublikowano

wal do dilera na jazdę próbną i sam oceń czy Ci pasuje

a opinie na tym forum przeczytasz bardzo zróżnicowane

jak Ci sie podoba to bierz bez dwóch zdań

dla mnie jedynka jest ok

Pozdrawiam

Opublikowano
jedynka super autko , polecam 120d ! jak masz zamoar to kupuj bedziesz zadowolony w koncu to tez BMW
Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
Opublikowano

Prowadzilem 120d, jako pasazer jechalem 130i.

Wizualnie mi sie nie podoba, ale jezdzi sie nia swietnie.

Jezeli ma byc rozsadny stosunek cena/spalanie, to polecam 120d.

Jezeli nie, to 130i :D .

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Właśnie musze sobie podjechać i obejrzeć sobie wszystko a najlepiej sie przejechać wtedy bedę wszystko sam najlepiej wiedzial. Co do silników to chybas najbardziej jestem za 116/120i bo na 120d raczej mnie nie bedzie stać. Ale jeszcze się waham czy wogole warto sie pakować w serie 1 czy moze nie lepiej kupić nowa A3. Szkoda ze nie ma posiadacza serii 1 wtedy bylo by duzo latwiej zasiegnać opinii. Tymczasem czekam moze ktos jeszcze napisze cos interesujacego :)
Opublikowano
@KubaBMW teraz są różne promocje, np. u nas oferowali mi z floty bmw roczne z małym przebiegiem 118d, w naprawdę korzystnej cenie z dobrym wyposażeniem. Najlepiej żebyś popatrzył u róznych dealerów.
Opublikowano
wspomniałeś o A3 :norty: też fajne autko i ładna stylistyka, moim zdaniem ładniejsza od 1 a silniki chyba podobne więc wybór trudny dodam że przedni napęd niestety ma swoje zalety :nienie: wiem co mówie bo miałem 2 nieprzyjemne sprawy w zime ostatnio swoją 520d a rok temu mercem c klasa (cud że to pisze dziś :modlitwa:) a jak wsiadasz w auto takie jak Audi to niesty ale rożnica jest nieporównywalna w zime :!:
Opublikowano
No wg za piekne nie jest (ale to w koncu dzielo Chrisa B. :mrgreen: ). Ale to kwestia gustu. Kiedys mialem okazje jezdzic 120d i bylo super az do 200 km/h. Przy tej predkosci i powyzej auto zaczelo myszkowac i byly klopoty z utrzymaniem go na drodze. Uprzedze ew. domysly - auto bylo NOWE. Kolega (ex-rajdowiec, naprawde ogarnia temat), ktorego prosilem by zwrocil na to uwage jezdzac innym egzemplarzem potwierdzil moje obserwacje. Wiem, ze sie nie jezdzi czesto z taka predkoscia, ale jesli auto moze tak szybko jezdzic to do cholery powinno sie trzymac drogi :) Podobno zmienili sporo w zawieszeniu wprowadzajac 130i, ale sie nie przyznaja, a ja nie mialem okazji tego zweryfikowac. A tak juz calkiem imho lepiej dolozyc pare zeta i wziac Lanosa, przepraszam, serie 3 :mrgreen:
Opublikowano

Mój ojciec, a przez to i czasami ja jestem użytkownikiem 116i. Autko zostało nabyte parę miesięcy temu w programie Premium Selection i dealer przedstawił ciekawą ofertę :) Taki mały opis dla Ciebie:

- silnik/skrzynia biegów - 1.6 całkiem żwawo sobie radzi z jedynką - może nie jest to sportowiec, ale w porównaniu do innych kompaktów z tą pojemnością silnika nie powinien mieć żadnych kompleksów, a ponadto jest bardzo elastyczny (co szczególnie rzuca się w oczy w porównaniu z peugeotowskim 1.6). Skrzynia biegów jak w każdym BMW - czyli świetna (mogę nawet przyznac, ze lepiej mi podchodzi niż pięciobiegowa z E-39)

- zawieszenie - nie miałem okazji jechać nią ponad 200 ani w tych okolicach ale w granicach 150 sprawuje sie nienagannie i w ogóle autko świetnie się prowadzi - jest to niewątpliwy i ogromny plus!

- wnętrze - z przodu miejsca jest sporo, nawet dużo. Za to z tyłu pozostaje go już nie wiele, a i bagażnik nie jest najpraktyczniejszy. Auto wykończone jest przyzwoicie (materiały lepsze niż w większości kompaktów) - nic nie puka, nic nie skrzypi jak narazie. Brakuje paru praktycznych gadżetów - typu uchwyt na kubki - i jak dla mnie podlokietniki w drzwiach są za nisko :)

- wyposażenie - jak sam wiesz w wersji podstawowej jest goło, za to z zakresu bezpieczeństwa od podstawy oferuje wszystko :) w naszej jest klima, PDC, pakiet advantage, halogeny, radio CD, lakier metallic, alufelgi. I seryjnie dosyć bogaty komputer - to auto jest trochę jak telefon komórkowy - komp ma mnóstwo funkcji których i tak nigdy nie użyjesz (dla przykładu możesz ustawić czy mrugnąc ma raz czy trzy migaczami jak otwierasz drzwi - :D )

- cena - w programie premium selection jak najbardziej zacna :D

Pozdrawiam i zyczę udanych zakupów :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam klienta! I pozdrawiam serdecznie Ciebie i ojca.

 

Generalnie tak się składa, że siedzę w tym głęboko po uszy, jeżeli chcesz 116i/118d zapraszam serdecznie, mam dosyć duży wybór.

Link do strony z ogłoszeniami http://www.bawariamotors.autotrader.pl/

 

Na hasło forum - cena specjalna :D

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
mam autko z 2006 roku kupione w Niemczech po lekkiej stłuczce 118 d pełne wyposażenie - bez skóry polecam wszystkim niech się przekonają co znaczy dobry i szybkie auto - poprzednio miałem wiele aut dlatego mam porównanie.trochę skrzypią plastiki w drzwiach ale sobie z tym poradzę
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
przepraszam ze sie wtrace ale moj kolega jezdzi jedynka 120d moc podniesiona do 207 konikow i smiga jak szalona:) wiec dla mnie tez 1 jest ok

 

gdzie robione?

Opublikowano
nie nic nie mam bo to samochod kolegi:/ ja dopiero mysle gdzie jechac ze swoja e60 zeby jej podniesc moc a ty gdzie swoje robiles i co znaczy bezpieczniejszy?:)

 

mam lightowy soft 190ps. robilem w W-wie u Mastersa. chlopaki znaja sie na rzeczy, polecam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Myśle że to złe zachowanie powyżej 200 km/h bierze sie od naszych dróg a nie od zawieszenia jedynki, miałem okazje jechać 120d 200 i jako pasażer 220 km/h i nic sie nie działo bo miało to miejsce na autostradzie.

Także szczerze polecam i gdyby mni było stać na takiego kompakta to wybrałbym 120i po liftingu (170 KM).

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
posiadam 120d. Auto ma swoje wady np. opony runflat odbierają resztkę komfortu zawieszeniu i powodują że auto myszkuje po drodze jeśli sa na niej koleiny. Do innych wad zaliczyłbym seryjnie trzeszczące uszczelki w drzwiach oraz szarpiące sprzęgło dot. to także modelu 3 z dislami. Serwis jednak uporał sie z tymi wadami uszczelki smarowali a sprzęgło wymienili wraz z kołem zamachowym. Moim zdaniemi w aucie zbyt ciężko pracuje układ kierowczniczy (zbyt mała siła wspomagania oraz zbyt długie skoki drążka zmiany biegów) Z wad i niedomagan to wszystko. Zalety to mocny silnik (jechałem 230 km/h i jestem pewien że to nie wszystko) świetne przyspieszenia i elastyczność do 200 km/h bardzo bezpieczne zawieszenie, napęd na tył, super światła xenonowe, dobre materiały, ciche wnętrze przy dużych prędkściach (bez zasadniczej zmiany w natężeniu dźwieku w zakrsie 100 -180 km/h), bardzo dobre chamulce, dość niskie spalanie w trasie około 6.4.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pierwszy raz przy przebiegu 26 tys a drugi raz 31tys km razem z kołem zamachowym.

 

Gdy auto było dobrze nagrzane przy ruszaniu przy puszczaniu sprzęgła czuć szarpanie zaspołem napędowym tj jakbyh tarcza sprzęgła została zrobiona z niejednorodnoego materiału.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
pierwszy raz przy przebiegu 26 tys a drugi raz 31tys km razem z kołem zamachowym.

 

Gdy auto było dobrze nagrzane przy ruszaniu przy puszczaniu sprzęgła czuć szarpanie zaspołem napędowym tj jakbyh tarcza sprzęgła została zrobiona z niejednorodnoego materiału.

 

mam to samo. autko ma przejechane ok 40tys i zdaza sie ze przy ruszaniu czuc ostre szarpanie. ale pojawia sie to dosc sporadycznie. w serwisie nie mogli tego wytlumaczyc. ciezko jest to im pokazac bo jak napisalem wyzej wystepuje to sporadycznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to szarpanie to bardzo dobrze znany w BMW problem. wystarczy poczytać międzynarodowe fora na temat bmw 1. U mnie objaw występował po mocnym rozgrzaniu silnika (układu napędowego). trzaba naciskać na serwis to wymienią sprzęgło oraz koło zam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.