Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Kup jakiś dobry niemiecki płyn hamulcowy np castrol lub jakiś podobny.

Musi być to płyn Dot4.

Płyn wymieniamy następująco (tak u siebie robiłem):

- ściągasz strzykawką stary płyn ze zbiornicza

- zalewasz go nowym płynem

- następnie wsadzasz jedną osobę do samochodu i zaczynasz odpowietrzanie

- zaczynasz od najdalej połozenego koła od pompy tzn prawy tył, następnie w kolejności lewy tył, prawy przód i lewy przód

- odpowietrzasz metodą pompuj trzymaj.

- osoba siedząa w aucie pompuje ci jak powiesz trzymaj to wtedy odkręcasz odpowietrznik płyn stary wylatuje i jak już wpadnie pedał hamulca to zakręcasz odpowietrznik i osoba nadal ci pompuje.

- jedno koło odpowietrzasz do momentu aż nie zacznie lecieć czysty płyn odpowietrznikiem przy odpowietrzaniu.

- tak więc do odpowietrzania używasz jeszcze butelki i jakiegoś przeźroczystego wężyka a byś widzial jaki płyn leci.

- i tak wszystkie koła po kolei.

Pamiętaj o kontrolowaniu poziomu płynu w zbiorniczku.

Myśle że nie jest to takie trudne zadanie.

 

Pozdrawiam!!!

Opublikowano
Jak juz kolega podjął trud opisania wymiany płynu w hamulcach, chociaż jest to jedna z kilku metod, to dodam jeszcze do jego wypowiedzi że warto też wymienic przy okazji płyn w układzie sprzęgła.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może dopiszesz kolego KOWAL jak to dokładnie zrobić :) Będzie wszystko w jednym miejscu :)
Opublikowano
Mogę dopisac chociaz pewnie wszyscy to wiedzą, bo robi się to analogicznie jak z hamulcami a odpowietrznik jest w siłowniku sprzęgła z lewej strony skrzyni a zbiornik płynu jak wiadomo wspólny z układem hamulcowym.
Opublikowano
Witam!!!

Kup jakiś dobry niemiecki płyn hamulcowy np castrol lub jakiś podobny.

Musi być to płyn Dot4.

Płyn wymieniamy następująco (tak u siebie robiłem):

- ściągasz strzykawką stary płyn ze zbiornicza

- zalewasz go nowym płynem

- następnie wsadzasz jedną osobę do samochodu i zaczynasz odpowietrzanie

- zaczynasz od najdalej połozenego koła od pompy tzn prawy tył, następnie w kolejności lewy tył, prawy przód i lewy przód

- odpowietrzasz metodą pompuj trzymaj.

- osoba siedząa w aucie pompuje ci jak powiesz trzymaj to wtedy odkręcasz odpowietrznik płyn stary wylatuje i jak już wpadnie pedał hamulca to zakręcasz odpowietrznik i osoba nadal ci pompuje.

- jedno koło odpowietrzasz do momentu aż nie zacznie lecieć czysty płyn odpowietrznikiem przy odpowietrzaniu.

- tak więc do odpowietrzania używasz jeszcze butelki i jakiegoś przeźroczystego wężyka a byś widzial jaki płyn leci.

- i tak wszystkie koła po kolei.

Pamiętaj o kontrolowaniu poziomu płynu w zbiorniczku.

Myśle że nie jest to takie trudne zadanie.

 

Pozdrawiam!!!

 

A dlaczego musi być to tylko płyn DOT4 :?:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
A dlaczego musi być to tylko płyn DOT4

 

SN3 - to nie jest marka płynu tylko tak producent oznacza klasę płynu hamulcowego / kiedyś był oznaczany symbolem " R " np. R-3 - teraz oznaczenie jest DOT a symbol za tym oznacza przedział temperatury wrzenia , dla BMW jest zalecana jest właśnie klasa - DOT 4 .

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
A dlaczego musi być to tylko płyn DOT4

 

SN3 - to nie jest marka płynu tylko tak producent oznacza klasę płynu hamulcowego / kiedyś był oznaczany symbolem " R " np. R-3 - teraz oznaczenie jest DOT a symbol za tym oznacza przedział temperatury wrzenia , dla BMW jest zalecana jest właśnie klasa - DOT 4 .

 

:duh: Na codzień jestem mechanikiem w ASO (już od 11 lat u największego dealera) i wydaje mi się że wiem co oznacza DOT4 :norty:

 

Takie sprostowanie:

...do mojego autka jest oczywiście zalecany płyn DOT4, lecz tylko z tego powodu iż w tamtych czasach o tych parametrach był maksymalnym wypasem ciężko dostępnym w naszym kraju :mrgreen:

 

...teraz mamy 2007 rok, nie mamy co prawda latających spodków, ale takie produkty jak np.: płyn hamulcowy jest dostępny w pełnym asortymencie

DOT4 zalecany oczywiście do wszystkich rozwiązań

DOT5 również można stosować bez ograniczeń, jednak zalecany jest do pojazdów wyposażonych w ABS

DOT5 ESP Zalecany do pojazdów wyposażonych w ESP

Oraz produkty specjalne stosowane do sportów motoryzacyjnych (niektóre z nich nie nadają się do użytku cywilnego)

 

:mad2: :worried: :twisted2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano (edytowane)
A dlaczego musi być to tylko płyn DOT4

 

... widocznie wiedział że taki zalecają - zamiast " musi " mógł użyć słowa pokrewnego i nie było by nieporozumień ...

 

jestem mechanikiem w ASO (już od 11 lat u największego dealera)

 

... gratuluję !!!! , w podpisie sobie to umieść a nie wstawiaj :duh: - źle sformułowane pytanie - zła odpowiedź ...

Edytowane przez misiek_525i
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Byłem w piatek NA KOMPIE bo zaświecił mi się ABS na kompie pokazało że nie jest wymieniony płyn w hamulcach. Pojechałem wymienić i pierwszy raz widiałem jak to fajnie robią. Sciągają nakrętke ze zbiorniczka płynu nakładają swoją metalową podłączają cisnienie,i bez wchodzenia do samochodu wyciągaja stary olej .Oczywiście odpowietrzają w kanale w kołach nalali mi dot 4 zapłaciłem za usługę 20 zł plus plyn. Trwało to około 20 min. Szkoda brudzić rąk . :duh: Abs zgasł

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A czy zapowietrzony układ hamulcowy ma coś wspólnego ze świecącą się kontrolka ABS ??

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.