Skocz do zawartości

TDS zgasł w czasie jazdy. Wcześniej - żadnych problemów...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów!

 

Opiszę może całą sytuację:

Wracamy sobie wieczorem od znajomych, ciemno, leje deszcz, wjeżdżam długim ślimakiem (270 stopni) na most Łazienkowki, na moście dodaję gazu a tu po chwili brak reakcji, auto hamuje silnikiem.

Wysprzęglam - obroty spadają do zera.

Nic nie kombinuję, żeby nie stanąć na środku mostu, dotaczam się do pierwszej zatoczki zjazdowej i tam staję na awaryjnych.

Kilka kilometrów wcześnie zapaliła się rezerwa, dosłownie kilka minut wcześniej, czyli w zbiorniku jakieś 8-10l paliwa jeszcze jest. Jak silnik zgasł, to zapaliła się też kontrolka wtrysków - pomarańczowa. Po cofnięciu kluczyka kontrolka wtrysków zgasła i się już więcej nie zapaliła.

Próbuję zapalić, kręcę silnikiem kilkanaście razy po kilkanaście sekund - nic.

Czekając na pomoc, jak trochę przestało lać, zajrzałem do silnika, ale nic nie widać. Poruszyłem wtyczkami, podopychałem przekaźniki w skrzynce bezpieczników, obejrzałem bezpieczniki - wszystko całe i na swoim miejscu.

Potem znowu próbuję zapalić i... za 2-3 razem odpala, najpierw chodzi kulawo a po chwili normalnie. Dojechałem do domu, nic się nie działo, autko jechało normalnie...

 

Co to mogło być?

 

Czy pompa paliwa, w czasie jazdy długim ślimakiem w prawo pod górę, mogła zassać powietrze (reszta paliwa się przelała na jedną stronę zbiornika) i zapowietrzyć układ, a potem kręceniem rozrusznikiem go odpowietrzyłem i auto pojechało?

Fakt, że stało się to po zajrzeniu pod maskę mógł być zbiegiem okoliczności... Niestety przewód paliwowy filtr - pompa mam nieprzeźroczysty i nic nie było widać (muszę go wymienić!!!).

 

Czy przyjąć optymistyczny wariant powyższy, zatankować i już, czy jednak szukać dalej? Bo niepokoi mnie ta kontrolka wtrysków. Czy przy zapowietrzeniu układu paliwowego (jak wyżej) zapala się kontrolka wtrysków?

 

Dodam, że do tej pory autko sprawowało się bez zarzutu, żadnych słabości nie wykazywało, w grudniu na diagnostyce komputerowej przy okazji uszczelniania pompy i regulacji dawki żadnych błędów nie było. Na rezerwie już wcześniej jeździłem po kilkadziesiąt km i nigdy takich akcji nie było.

 

Pozdrawiam i niecierpliwie czekam na wasze rady i opinie :-)

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

Moze paliwa bylo tak malo...zaczelo zasysac powietrze ze kontroler wtryskow zwiarowal i przy zgaszeniu (zduszeniu) silnika mignal kontrolka wtryskow.

a) Dla pewnosci zobacz jakie bledy wywala i czy wywala. Wlacz kluczyk na 2jke nie zapalaj, 5x stukaj w pedal gazu obserwuj migniecia diodki wtryskow, zrob tak kilka razy az blad pojawi sie znowu ten sam zapetli sie. Spisz migniecia. Zawsze miga 1x i potem sekwencja np. 20 migniec.

b) zobacz czy dziala pompka w baku moze niedomaga? Wyjmij z filtra paliwa czy tez przed filtrem przewodzik z paliwem.. podloz jakis kubeczek, miseczke na ropke.. i przekrec kluczyk na 2jke. Powinno ladnie cieknac paliwko.. (mozna zrobic to tez poprzez bezpiecznik, ale nie wiem ktory).

Jesli nie bedzie dziwnych bledow, oraz pompka bedzie pompowac paliwko.

Lej "do pelna" i tyle.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Dzięki, panowie, pocieszyliście mnie trochę!

 

Przyznam, że dziś nie miałem odwagi pojechać autem do pracy, nie ma nic gorszego niż stanąć bezradnie na środku ulicy w korku ;-)

 

Właśnie miałem się tu spytać, czy metoda odczytywania błędów na migającą lampkę w TDS'ie też działa. Skoro mówicie, że tak, to dziś po pracy sprawdzę, czy coś wyświetli.

Pompa wygląda, że działa, bo potem jak zapalił, to ponad pół godziny jechał i było OK. Zapala też OK. No chyba, że to początek kłopotów...

 

Czy ktoś może wie precyzyjnie w jakich okolicznościach zapala się kontrolka wtrysków?

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Dzięki, panowie, pocieszyliście mnie trochę!

 

Przyznam, że dziś nie miałem odwagi pojechać autem do pracy, nie ma nic gorszego niż stanąć bezradnie na środku ulicy w korku ;-)

 

Właśnie miałem się tu spytać, czy metoda odczytywania błędów na migającą lampkę w TDS'ie też działa. Skoro mówicie, że tak, to dziś po pracy sprawdzę, czy coś wyświetli.

Pompa wygląda, że działa, bo potem jak zapalił, to ponad pół godziny jechał i było OK. Zapala też OK. No chyba, że to początek kłopotów...

 

Czy ktoś może wie precyzyjnie w jakich okolicznościach zapala się kontrolka wtrysków?

 

Eeee nie no bez przesady. Sprawny tdsik a ty tak sie boisz ;D

Tak metoda odczytywania bledow dziala bez problemow. Pompa wyglada nie wyglada... sprawdz - kosztuje to okolo 2-4 minut roboty. Mozesz sprawdzic kilka razy (wlaczac zaplon) czy zawsze zaskakuje.

I podstawa - zalej "do pelna" no przynajmniej te 40. I staraj sie nie jezdzic na "oparach" po co ryzykowac z jakimis problemami ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

[update] zrobiłem próbę, paliwo idzie. Odpaliłem auto kilka razy, pochodziło po kilka minut, wszystko było OK.

 

Próbowałem odczytać kody błędów (metodą mrugania po wciśnięciu 5x pedału gazu) ale niestety nie zadziałało Sad

W dokumencie, który kiedyś ściągnąłem z sieci wynika, że metoda działa w rocznikach '89 - '94, a mój jest '95, więc chyba nic z tego... trzeba podjechać na komputer. W poprzednim aucie to robiłem i działało, więc metodę raczej mam opanowaną.

 

Przy okazji chciałem sprawdzić, czy w filtrze paliwa nie ma wody. Wykręciłem o 2-3 obroty takie pokrętełko z dziubkiem z dziurką na dole filtra, kręciło się już luźniutko ale nic nie poszło, ani woda, ani paliwo.

 

1. Jak bardzo trzeba to pokrętełko wykręcić - będzie jakiś opór, a może całkiem?

 

2. Czy jak nie ma wody, to powinno polecieć paliwo?

 

3. I ostatnie pytanie - jak często trzeba go wymieniać?

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

..zacznij obserwować pompkę paliwa znajdującą się w baku paliwa.

Moja zaczęła "świrować"..juz kiedy mialem 20L paliwa..i podczas jazdy obroty do zera...i powietrze w wężyku paliwa(już za filtrem).

Aku..pare razy zamęczyłem. Wymieniłem pompkę i narazie jest OK.

 

pozdr.

Marek

Opublikowano

Wymieniłem filtr paliwa, zatankowałem do pełna i na razie super jeździ.

Wypuściłem się na ferie, to zapobiegawczo poniżej 30l w baku nie zszedłem.

 

Właśnie dziś wracając śmigałem sobie 150 na trasie Płońsk - Warszawa i znów poczułem, że BMW to Radość z Jazdy :-)

 

Teraz po Warszawie zjadę do rezerwy i poobserwuję co się będzie działo.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

..zobacymy jak zejdzie poniżej 20 L :mrgreen:

..myslę, że będziesz poszukiwał pompkę paliwa.. :twisted2:

..chyba, że byl to filtr :D

pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.