Skocz do zawartości

Kto z Was ma obniżone E32 ?


don

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem dlaczego (być może dlatego że nie wiem co z kasą robić) myślę o obniżenu trochę samochodu. Przede wszystkim zależy mi na twardszym zawieszeniu i lepszym prowadzeniu w zakrętach. Wygląd też .... jest fajny.

 

Zastanawiam się natomiast nad minusami tej operacji. Dobijanie zawieszenia na nierównościach, walenie misą olejową o kamienie, kopot z wjazdem na krewężniki.

 

Jaki jest wg Was ogólny bilans +/- ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Don podnieś tył na maxa i będziesz miał sztywno jak w wozie drabiniastym, tylko wtedy mogą zacząć Ci się pocić amorki. Co do obniżenia zawieszenia, to nie mam pojęcia pytałem się w sieci o obniżenie, ale nikt nie daje odpoweidzi. Mamy NIVO (chyba, że masz EDC), więc tylne amorki raczej fabryczne zostaną. Tył się też reguluje więc nie czepiałbym się go wogóle. Jako iż tył bedzie nisko i miękko (powedzmy wystarczająco twardo= zawieszenie ustawione w połowie wysokośći), przednie amorki raczej też fabryczne bym zostawił. Przy takim ustawieniu przód jest wyżej od tyłu, wiec coś trzeba z tym zrobić. Myslałem obnizyć przód, pytanie ile można do fabrycznych amorków ? Czy wtedy NIVO nie zgłupieje ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam NIVO i EDC również. Rzecz w tym, że jeżdząć na S w EDC dalej mam za miękko. Jeśli obniżę tylko przód, tył będzie się odpowiednio też niżej pompował - ponieważ NIVO musi trzymać poziom względem przodu

 

UPS ... a jeśli mam EDC to nie mam NIVO ? Jaka to różnica ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPS ... a jeśli mam EDC to nie mam NIVO ? Jaka to różnica ?

 

Jeżeli dobrze się oriętuje. EDC różni się od NIVA tym, że NIVO ma tylko tylne amortyzatory hydrauliczne. Można je wyregulować za pomocą wodzika pod samochodem (koło mostu). EDC ma takie amortyzatory na 4 kołach i ma elektroniczą regulacje tego zawieszenia w postacie dwuch programów Komfort i Sport. Myslę, że w twoim wypadku nic nie da się zrobić z zawieszeniem. Za twardość w większości odpowiada amortyzator za wysokość i skok amortyzatora sprężyna. Jedynym wyjściem dla ciebie jest założenie całego zawieszenia sportowego (to wywalić i zaślepić przewody NIVO). Ja bym zostawił u ciebie serie.

 

Ja jak obinze przód to tył się nie zmieni. To nie jest zawieszenie samopoziomujące aut, to jest zawieszenie, które się poziomuje do ustawionej wysokości (mama nadzieje, że zrozumiesz o co mi chodzi :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jesłi mam EDC (a mam) to nie mam NIVO. Czyli mam teraz hydrauliczne przednie amortyzatory ? Nie polecasz niższych sprężyn do przodu?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam nisko.

Możesz rozwinąć swoją myśl ?

Czyli jesłi mam EDC (a mam) to nie mam NIVO. Czyli mam teraz hydrauliczne przednie amortyzatory ? Nie polecasz niższych sprężyn do przodu?

Jeśli dobrze rozumuje (EDC nie mam i nie widziałem) to EDC to takie NIVO tylko, że na czterech kołach i dotakowo z elektryczną regulacją. Czy polecam modyfikacjie? Ja nie mam pojęcia, ale niższe spręźyny= zmiana zakresu pracy amortyzatora= mogą zacząć cieknąć= koszty . Pytanie czy mam rację? Czy to tak wpływa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niska i nie nazekam. Drgania nie sa takie straszne, a pod krawezniki podiezdzan normanie. Czyli popieram NISKA BETA I FELE 20 TO JEST TO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

To twierdzisz że w E32 masz 20 calowe koła??

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i założyłem ... ale mam mieszane uczucia ....

 

Po pierwsze tył jest teraz trochę niż powinien - ale to było oczywiste od początku

 

Po drugie, własnie przed chwilą musiałem tyłem parkować a nei przodem ... powód = krawężnik

 

Z plusów: bardzo fajne prowadzenie w zakrętach oraz w koleinach już wogóle nie pływa

 

PRZED

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.3card.net/bmw/750il/sprezyny/przed.jpg

 

PO

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.3card.net/bmw/750il/sprezyny/po.jpg

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja z doświadczenia powiem ze bilans wychodzi zdecydowanie na plus - w kazdym aucie jakie miałem wymieniałem springi na sportowe ... nawet w T3 :lol: wynagrodzenie w postaci sprawności ogólnego prowadzenia auta zdecydowanie popkrywa niedolegliwości jazdy po dziurach .

co do twojej to zdrać jeszcze jakie sprężyny założyłeś ? bo grunt to dobrze je dobrać do danego auta i tu mozna szybko błąd popełnić .

 

Za twardość w większości odpowiada amortyzator za wysokość i skok amortyzatora sprężyna.

 

 

jesteś w błędzie ... za twardość przede wszystkim odpowiada sprężyna

Edytowane przez Mehow
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.tele3.pl/lemmy/bmww.jpg

http://www.tele3.pl/lemmy/bmww1.jpg

 

ja mam tak ;)

awarie : 2x miska ehh niestety takie mamy drogi, ale dało sie pospawac

trakcja: rewelacja ;)

praktyczność: no trzeba załapać technike jazdy i parkowania :p

 

Polecam ale dla ostroznych ;)

www.swiatnadrukow.prv.pl

http://www.tele3.pl/lemmy/logos.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, cały czas dochodzę do siebie ... Teraz jeźdze 2 X szybciej - auto jak przyklejone, szok po prostu.

 

przedni spojler już się całował dziś z krawężnikiem a nawet .... chyba belka poniewaz na progu zwalniającym raraz po przejechaniu przednich kół takie głuche (ale ciche) dup ...

 

Sprężyny czerowne EIBACH

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaahaaaa masz identyczną glebe jak ja ;) fajna sprawa, ale jak targasz progi ja mam to samo wszędzie, to zobacz czy nie targasz wydechem, u mnie on jest najniżej bo w sumie niczym innym nie zahaczysz o proga, ja mam glebe juz rok czasu no i musze sie przyznać ze przez progi mam juz przetarty wydech leciutko :/

 

a jak Ci sie podoba bongowanie (takie ping pongowe amortyzowanie) ?

jak dla mnie jest to genialne, i o ile masz cały zestaw na zawieszeniu wymieniony, u mnie tak jest to rewelacyjnie sie ta twardość rozkłada pomiedzy komfortem a twardościa.

www.swiatnadrukow.prv.pl

http://www.tele3.pl/lemmy/logos.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ping pong czy bongowanie czyli charakterystyczne amortyzowanie normalnie samochód Ci płynie a przy glebie on bardziej nerwowo dobija

 

nie no dobrze dobrze

tak ma byc ;) tylko napisałem o tym ze jak ktoś wczesniej miał normalne zawieszenie i jak wpierniczył zestaw obnizający to będzie zaskoczony...

..to jest normalny objaw tak ma byc ;)

mnie sie podoba

 

hahaha kolejna zaleta znajomi mnie juz z daleka rozpoznają bo charakterystycznie bongują światła ;)

www.swiatnadrukow.prv.pl

http://www.tele3.pl/lemmy/logos.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na schnitzerze, tez fajnie wyglada. Tylko stracilem juz pol osłony od pierwszego tłumika. Ocieram na kazdym wiekszym progu.

 

zapodaj jakieś foto

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Don daj fotki z boku przed i po zalozeniu zprezyn. Ile mm obnizyles?? Rowniez mysle o obnizeniu auta, ale jak czytam ze niemozliwe jest wtedy pokonanie glupiego progu spowalniajacego.. :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.