Skocz do zawartości

m50b25 po remoncie - tragedia - pomoc wskazana !


Peron

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem mechanikiem i spotkałem się z takimi przypadkami problem był w czasie wykonywania remontu.Poprostu do docierania zaworów nie było urzywane fachowe urządzenie tylko zwykła wiertarka która w efekcie swom głowicą wiertarki uszkadzała politure zaworów robiąc małe zadziory które nastempnie niemal odrazu uszkadzały uszczelniacze zaworowe.Wtej sytuacji olej w cudzysłowiu przez zniszczone uszczelniacze bez problemu przedostaje się na tłoki stąd zaolejone tłoki i świece i nadmierne jego spalanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem znaleziony ... Wyciagnelismy tlok i wyszlo pieknie co jest nie tak ... Pierscienie olejowe po dotarciu mialy okolo 1mm grubosci natomiast rowek w tloku na ten pierscien rowne 3mm ! Tak wiec sobie pierscien w rowku ladnie latal a olej pieknie dostawal sie do komory spalania ... Co do docierania zaworow to tez moze byc to przyczyna ale sprawdzimy to po zalozeniu nowych pierscieni ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie nowe NOMINALNE pierścionki mają większą średnice o kilka mikronów bo są stosowane tylko do tuleji cylindrów nominalnych w jakimś stopniu wypracowanych stont ta nadwyszka.Pierścionki na tłoku powinny mieć przesunięcie wedle zamków co 25-30 stopni.Gdyby pierścionki były za cienkie wedle ich gniazda na tłoku to po uruchomieniu i nagrzaniu silnika było by słychać ich dzwonienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak miałem rację z luzem pierścieni góra-dół w rowkach tłoków. Co do uszczelniaczy zaworowych to nie przeceniajmy ich roli bo przy dobrze spasowanych zaworach w prowadnicach (a takie przeciez są bo robiłeś remont i ktoś to weryfikował) zużycie oleju byłoby znikome nawet przy ich całkowitym braku zwłaszcza że przy przedostawaniu oleju do komór spalania biorą udział tylko uszczelniacze zaworów ssących.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas śledze ten temat i dziwi tylko jedno, jak ten mechanior nie zauważył, że z pierścieniem olejowym jest coś nie tak, mając tłok w ręce to widać luz pierścienia w rowku który różni się szerokością o 2 mm? On naprawia z zamkniętymi oczyami? Błędy się zarzają, ale nie do przesady.. No ale ważne ze znalezione i fura (mam nadzieje :wink: ) bedzie śmigać :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jest taka ze te pierscienie olejowe przy wyciagnieciu z pudelka mialy jakies 2mm wiec uznano ze raczej pasuja. On od razu mi mowil ze te pierscienie olejowe sa jakies dziwne ale ja sie upieralem bo przeciez na opakowaniu m50b25 jak nic. Teraz powstaje pytanie czy ktos rzezbil ze tloki sa inne wymiarami niz w katalogu ( rowki na pierscienie olejowe sa rowne, na calym obwodzie ten sam wymiar ) czy moze sa z innego motoru - jakies v8ki ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowki na tłokach w tym silniku napewno nie mają 3mm jak juz to w granicach 2 a ja nawet powiem ze troszke ponad 1mm.

Ja miałem podobny problem przy zmianie pierscieni i skończyło się na wymianie tłoków poniewaz jakis fanatyk zmienił szerokosc pierscieni olejowych. na 2 garku. Przewertowałem ksiązke ponad 600stron w poszukiwaniu odpowiedniego rozmiaru i okazało sie ze pasuja pierscienie z Opla Omegi 2,5l. :duh: No nic zamówiłem komplet tłoków i pierscieni i teraz smigam. Mało tego zainwestowałem w pierscienie drozsze specjalnie sciągane do sportu aby przy pierwszej próbie zagotowania silnika nie popękały. Za komplet na jeden tłok płaciłem cos koło 213zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby rozwiac wątpliwości to wysokość pierścieni w M50B25:

1 pierścień 1.5mm - uszczelniający

2 pierścień 1.5mm - uszczelniający

3 pierścień 2.0mm - zgarniający

Robiąc remont zawsze trzeba po włozeniu pierścienia do rowka zmierzyć szczelinomierzem jaki jest luz a w razie gdy luz przekracza dopuszczalne granice stosuje się pierścienie wyższe i roztacza rowki w tłokach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm a mi sie zawsze wydawało że remont wiąże sie z wymianą tłoków na nadnominalne, szlifem i dopiero nowymi, nadominalnymi pierścionkami.

(do tego oczywiscie szlif wału, nowe panewki + głowica, polerowanie gniazd, zaworów i uszczelniacze)

 

Wymiana samych pierscieni to taki pół środek, tuleje cylindrów mogą być wycięte na kształt elipsy i nowe, nawet dobrze dobrane i dobrze poskładane pierscienie nic tu nie dadzą.

 

Może tu tkwi problem ? :roll:

Pozdrawiam!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prze remontem robi się weryfikację wszystkich części, tzn. pomiar ich zużycia, ślady pęknięć itp. i ocenia się co jest do wymiany a co nadaje się do naprawy. Jeśli tłoki mają swój wymiar a cylindry nie są zużyte a wybiciu uległy jedynie rowki pierścieniowe (tak często dzieje się przy występującym w silniku spalaniu stukowym) to roztacza się rowki w tłokach i daje pierścienie nadwymiarowe na wysokość pozostawiając ich średnicę nominalną. Tak samo postępuje się przy tulejowaniu silnika i pozostawieniu oryginalnych tłoków. Oczywiście można kupic wszystko nowe, łącznie z wałem korbowym i blokiem ale wszystko zalezy od kosztów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to zostało zrobione i tylko pierscienie + panewki korbowodowe do wymiany ... Gładzie cylindrowe bez rowkow rys itp. Tloki niby sa od tego auta ale wydaje mi sie ze ktos juz cos rzezbil lub jest to jakas krotko produkowana wersja gdyz dobrane pierscienie pasuja idealnie - dobrane od motoru m40! - natomiast o tych pierscieniach w katalogu GOETZE napiane jest ze wystepowaly takze w m50b25. Problemem okazalo sie to iz katalog nie do konca jest profesjonalnie zrobiony no i nieprofesjonalne podejscie mojego mechanika, który mimo iż zwrócił uwagę na niewłaściwy rozmiar jednego z pierscieni i tak je założył. Ok no jutro odpalamy wiec zdam relacje. Z tego wszystkiego cieszy mnie to ze moze w koncu auto zacznie jezdzic a nie u mechanika gnic no i fakt ze duzo sie nauczyłem przez te pare dni ... Szczegolnie te dni od wyjazdu po "remoncie" do teraz :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby rozwiac wątpliwości to wysokość pierścieni w M50B25:

1 pierścień 1.5mm - uszczelniający

2 pierścień 1.5mm - uszczelniający

3 pierścień 2.0mm - zgarniający

 

Oraz

1 pierścień 1.5mm - uszczelniający

2 pierścień 1.75mm - uszczelniający

3 pierścień 3.0mm - zgarniający

 

Dla wyeleminowania wątpliwości.

Nikt w silniku nic nie grzebał tylko czasem BMW stosuje różne części w zależności od rocznika.

Zwróć uwagę że drugie pierścienie mają grubość 1,5 i 1,75. Jest to nie wiele i czasem można tego nie zauważyć.

Tak więc jeżeli pierścień olejowy w Twoim przypadku wynosi 3mm to drugi powinien wynosić 1,75mm, a mechanik założył 1,5 z niewłaściwego kompletu. Z tego zaś wynika że dwa pierścienie były luźne na tłoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby rozwiac wątpliwości to wysokość pierścieni w M50B25:

1 pierścień 1.5mm - uszczelniający

2 pierścień 1.5mm - uszczelniający

3 pierścień 2.0mm - zgarniający

 

Oraz

1 pierścień 1.5mm - uszczelniający

2 pierścień 1.75mm - uszczelniający

3 pierścień 3.0mm - zgarniający

 

Dla wyeleminowania wątpliwości.

Nikt w silniku nic nie grzebał tylko czasem BMW stosuje różne części w zależności od rocznika.

Zwróć uwagę że drugie pierścienie mają grubość 1,5 i 1,75. Jest to nie wiele i czasem można tego nie zauważyć.

Tak więc jeżeli pierścień olejowy w Twoim przypadku wynosi 3mm to drugi powinien wynosić 1,75mm, a mechanik założył 1,5 z niewłaściwego kompletu. Z tego zaś wynika że dwa pierścienie były luźne na tłoku.

 

Dokładnie takie tłoki mam w aucie :)

 

No jako ze jestem autorem watku to napisze ze przebieg wg zegarow jest 222.000km ale cos w to nie wierze albo auto musialo trafiac na ostrych debili ktorzy w niecalue cwierc miliona km zajechali ten silnik. Podejrzewam ze moze miec wiecej.

 

Koszt całej operacji - nowe części ( w tym 2 razy pierscienie i 2 razy uszczelka pod miske, pod glowice, pod pokrywe zaworow i 2 razy szpilki do glowicy ) + robocizna - 3700zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok auto wyjechało na nowych pierscieniach. Jezdze spokojnie, dymi sie tylko z wydechu spalinami - jest ok po 50km nie moge narzekac :) Zobaczymy co dalej. Mozemy uznac temat za zakonczony. Przestrzegam wszystkich posiadaczy i mechanikow BMW - MIERZYC PIERSCIENIE PRZED ZAKLADANIEM !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.