Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w temacie.Czy na 18 mozna jezdzic bez obawy ze na pierwszej wyrwie zrobi sie osemka z kola.Czy 17 sa rozsadniesza alternatywa :?:
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zakładaj 16 opony 205/55/16 jezeli chcesz zachowac komfort BMW a jak chcesz się tylko lansowac to 17 a nawet 20.

Ostatnio przez to przechodziłem, mam całe nowe zaiweszenie i nan poprzednich felgach nie dało się jezdzic. Za kazdym razem modłiłem sie aby cało dojechac. Auto skakało po całej drodze w koleinach.

Ja ci radze na nasze drogi to 16 max bo mają w miare wysoki balon i tych dziur tak nie czuc. Znajomy maiał 17 w e36 to co 2 miesiące prostowanie. A i nie zakładaj szerszych kapci jak 205 bo auto napewno nie bedzie jezdziło jak BMW.

Opublikowano

Ja sie wlasnie zastanawiam jak sie smiga na 17" w e46. Aktualnie mam wlasnie 16 i 205/55r16 (fabrycznie obnizony zawias).

 

Gdyby tak dac 205/50r17 to moze odrobina komfotu by pozostala...??

Opublikowano

ekhem, stary, profil jest liczony procentem do szerokosci, podajac sam profil to % z niewiadomej ;)

 

 

245/45 i 235/45 na 17 spokojnie da sie jezdzic, fajnie trzyma w zakretach, co prawda tory kolejowe i dziurki juz sie czuje a w koleiny zsuwa sie kolo, ale wyglad i trzymanie na plaskim moim zdaniem rekompensuje te niedogodnosci...

z polskimi dziurawymi drogami i zawieszeniem to napewno sluszne uwagi, ale niekoniecznie musza sie sprawdzic.. duzo osob mnie straszylo, a neiktorzy fani klasykow wznosili rece ku niebiosom wymieniajac czesci jakie mi sie posypia, a jakos jechalem ze 3 lata na tych 17 i jakos ani felgi nie zgialem, ani zawieszenie mi sie nie rozsypalo...

 

jestem fanem duzej feli wiec polecam... :P

Opublikowano
ja obecnie na lato mam 225/55 16 na oniżonym zawieszeniu i jest strasznie ciężko podczas jazdy w koleinach, na równej drodze jest ok. Na zime mam 195/65 16 i auto prowadzi się znacznie lepiej, komfort jest dużo lepszy-auto prowadzi się pewniej.
Opublikowano

rozwalaja mnie te wszystkie komentarze typu : "zakladaj 16" osob ktore nigdy nie jezdzily na wiekszych felgach ..

 

jak bedziesz uwazac to mozna smialo jezdzic na 18" (ja mam w E36 i jakos specjalnie nie narzekam),

 

jesli chodzi o uszkodzenie felgi - jak kupisz wloskie podrobki to pogniesz nawet 16" .. ja mam orginalne Alpiny i po sezonie sa proste niczym nowe ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nizszy profil - wieksze obciazenie dla zawieszenia, jednoczesnie oczywiscie lepsze trzymanie np. w zakretach, to jednak mozna uzyskac poprzez obnizenie samochodu

 

ja do swojej e39 nie zalozylbym 17, mam dwa komplety 225/55/16 i jest ok, tak jak ktos napisal, chcesz sie lansowac wkladaj nawet 20, troche bedzie to ciebie kosztowalo, chcesz miec samochod dobrze wchodzacy w zakrety - obniz zawieszenie

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Kilof co ty mozesz wiedziec. Bzdury piszesz. Chwalic felgami się nie musisz. Załozyłes sobie 18 i wirujesz ze tylko ciebie na to stac. Osobiscie takie na złom oddałem i przesiadłem się na 16. Miałem dosc jazdy niby poldkiem bo tak to się w koleinach zachowywało. Lans to ja mam głeboko. Kupiłem BMW dlatego ze ma bardzo dobre własciwosci jezdene i nie zamiezam tago zmieniac. Ty pewnie załozyłes sobie jeszcze lustereczka niby mtechnic i progi z allegro. A wpadając w koleiny modlisz się by ci Bozia życie uratowała. Jak Cie jakies teksty "rozwalają" to zmien forum. MY TU SOBIE RADZIMY!!! A co wybieze osoba zainteresowany MAZUR to juz jego sprawa. Teksty ze cos cie "rozwala" to sobie zachowaj bo to nie podwórko.

Włodar popieram Cie. Bardzo ciezko jest wyrwac auto z kolein. E36 na takie laczki jest za lekka. Ma to tez swoje zalety. W koleinie mozesz puścic kiere a auto jedzie odpowiednim torem. Do tego jeszcze tempomat i takiego luksusu to nawet mercedes S nie zapewnia. Mozesz zając się przyjaciółką siędzącą obok :lol:

Opublikowano

Panowie, bez nerwów :hand:

Każdy jeździ na takich felgach, jakie się mu podobają (lub na jakie go stać).

Chyba nikomu nie szkodzę tym, że latem jeżdżę na 17" na oponach 235/45 i 255/40?? Na takich felach auto kupiłem (oryginalne, skręcane BBS), ale nie zamierzam ich zmieniać, mimo, że takie opony trochę kosztują - po prostu takie koła mi się podobają i już! Mój wybór! To moje dupsko cierpi na nierównościach (nie nazwałbym tego cierpieniem - przesiadłem się z malucha, więc o czym tu gadać :mrgreen: ), to ja naprawiam zawieszenie (na razie tylko łączniki stabilizatora) - więc w czym problem??

 

Zimą mam stalówki 15" na oponach 195/65 i powiem szczerze, że jakiejś wielkiej różnicy nie poczułem. Być może to zasługa sportowego zawieszenia (fabrycznego). Acha, zawieszenie w pełni sprawne. No, może tak kolein nie łapie...

 

A na dziury trzeba uważać i już. Drogi jakby nie było są coraz lepsze, więc zalety niższego profilu można częściej wykorzystać.

 

Pozdrawiam

nie ma starych BMW, są tylko zaniedbane...
Opublikowano

Miałem ten problem i cały czas mam, gdyż chcę zmienić w e39 seryjne 15-tki. Podpytałem jednak kogoś, kto jest dla mnie guru, jeśli chodzi o mechanikę BMW - Zygmunta Marchlewskiego z Długiej Gośliny.

Co mi powiedział? "Chce pan załatwić sobie samochód? Niech pan założy 18 calowe felgi". Opowiadał mi o samochodach, które miał przyjemność oglądać od spodu. Większość aut na takich felgach po jakimś czasie na jazdy po polskich drogach ma wybąbane zawieszenie do zera - poduszek, a jest ich tam podobno sporo (pod silnikiem, skrzynią, w okolicach wału itd) praktycznie nie ma, za tym lecą wszystkie podzespoły zawieszeń, układu kierowniczego itd.

Także osobiście nie wiem, czy założyć 16-tki czy jednak poświęcać samochód dla ładniejszego wyglądu...

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Opublikowano

Biorac pod uwage to wszystko, o czym piszecie wyzej wydaje mi sie, ze rozwiazaniem bylby zakup 17" i opon 205/50r17. Jesli juz ktos chce miec te 17 to taka opona powinna podratowac sprawe, przynajmniej w koleinach. Oczywiscie mowa o feldze do 7" szerokosci.

Optyka nie bedzie powalajaca, ale...

 

BTW:

W e46, o ktorym mowa takie opony byly seryjnie montowane (jesli mnie pamiec nie myli) w 330d.

Opublikowano

Pavlik oczywiscie masz racje. Niech kazdy jezdzi na tym co lubi. Moja wypowiedz była spowodowany bardzo niegrzecznym zachowanie Kiloffa. Jeszcze mi grozi na gg, normalnie dziecinada. Zachowałby odrobine kultury, przez takich to opinia ze w BMW to tylko dresy i inne nie poządane jednostki społeczenstwa.

Ja polecam 16, 17 to juz ostatecznosc. Takie jest moje zdanie. Wieksze felgi to do auto o wadze ponad 1,5t najlepiej do e32 e38 ale nie mniejszych

Opublikowano
Pavlik oczywiscie masz racje. Niech kazdy jezdzi na tym co lubi. Moja wypowiedz była spowodowany bardzo niegrzecznym zachowanie Kiloffa. Jeszcze mi grozi na gg, normalnie dziecinada. Zachowałby odrobine kultury, przez takich to opinia ze w BMW to tylko dresy i inne nie poządane jednostki społeczenstwa.

Ja polecam 16, 17 to juz ostatecznosc. Takie jest moje zdanie. Wieksze felgi to do auto o wadze ponad 1,5t najlepiej do e32 e38 ale nie mniejszych

 

ze co ?? ja ci groze ???????????? czlowieku skad ty sie urwales ?? nawet nie mam twojego numeru gg !! teraz to ty sie wdajesz w jakies pomowienia !!

 

i zjedz troche z tonu jak do mnie mowisz .. bo nie zycze sobie takich haselek w moim kierunku .. i bezpodstawnych oskarzen !!

 

a co do felg .. no tak zapomnialem .. orginalnosc ponad wszystko .. i komfort .. zakladajcie sobie nawet 185/65/15 na 6,5" feldze .. no bo przeciez ma byc komfortowo i ekonomicznie ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Nikt poza tobą nie mógł do mnie tak napisac na gg bo było to napisane dołsownie i chodziło o ten temat wiec kto? Mikołaj? Chyba ze masz kogos kto się za Ciebie podaje. To Sory. A co do tonu to rozmawiam z tobą całkiem normalnie.
Opublikowano

bezpodstawne oskarżenia uważasz za normalna rozmowe ??

 

z mojej strony EOT - nastepnym razem zanim kogokolwiek zaczniesz o cos oskarzac najpierw sie upewnij

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

Kiloff co do twojej wypowiedzi Ma być komfortow i elegancko. Ale przedewszystkim bezpiecznie nie mówie juz o tym zeby mi się cos stało ale w przypadku wyzucenia z drogi nie chciałbym zabrac ze sobą auta jadącego z naprzeciwka a juz nie daj boze jadącej rodziny z dzieckiem.

Zobacz jaka sytuacja: Jedziesz sobie ładnie drogą szybkiego ruchu, tak 100na/h ładny prosty odcinek, nowy asfalt, jedziesz w nocy. A tu nagle konczy się ta ładna droga i zaczyna się stary odcinek drogi. Szarpniecie autem bo z uskoku wpada w koleine (tiry jezdza blizej prawej stony dlatego uskok z srodka na zewnątrz- Tak dla wyjasnienia) jak masz szczesci to przy tej predkosci moze wyciągniesz auto z koleiny ale jezeli jestes nie przygotowany na to ze zaraz dorga się pogorszy to juz Duuzo gozej!!! A pomysl co się dzieje przy większej predkosci. 3 nie są za ciezki dlatego tak nimi zuca na koleinach. W przypadku 7 pewnie by się to nie zdazyło. A ja mam nowe zawieszenie i juz nie raz się przejechałem i miałem wiele szczescia. Moze w twoim regionie drogi sa w miar. ALe w wielkopolsce to nie radze. A co kawałek tylko krzyze na drzewach porozwiesane.

Opublikowano
szarpanie w koleinach bierze sie z szerokosci opony .. chyba nie musze dodawac ze zarowno dla 16, 17 jak i 18 szerokosc opony zalecana przez producenta to 225 ..
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

ale sie naczytałem :shock: :shock: :shock: , sami fachowcy..... , kurcze a ja dziś na 17stkach do pracy przyjechałem, ale ze mnie debil :duh: , chyba musze sobie załatwić lawete na 16stą i wracam do domu autobusem, bo przecież moje auto jest niebezpieczne, chyba nie bede ryzykować życia swojego i innych....

W telewizorze pokazywali że jest promocja na ople i reno z rocznika 2006, chyba trzeba ruszyć 4 litery i pomyśleć o jakiejś bezpiecznej, ekonomicznej i komfortowej renault thalia na stalowych 5,5 cala 175/75/14...

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
... pomyśleć o jakiejś bezpiecznej, ekonomicznej i komfortowej renault thalia na stalowych 5,5 cala 175/75/14...

 

zakladaja 175/65/R14 ;)

chyba ze chcesz podniesc mu profil, coby byla super komfortowa, to produkuja nawet 175/80R14 :norty:

 

ale panowie - respect:

Clio II ma w opcji 225/35R17

Clio III 215/45R17

mowie o tym, co fabrycznie homologacja dopuszcza i taki sobie mozesz zamowic

:twisted2:

Opublikowano
... pomyśleć o jakiejś bezpiecznej, ekonomicznej i komfortowej renault thalia na stalowych 5,5 cala 175/75/14...

 

zakladaja 175/65/R14 ;)

chyba ze chcesz podniesc mu profil, coby byla super komfortowa, to produkuja nawet 175/80R14 :norty:

 

ale panowie - respect:

Clio II ma w opcji 225/35R17

Clio III 215/45R17

mowie o tym, co fabrycznie homologacja dopuszcza i taki sobie mozesz zamowic

:twisted2:

no ale fabryczny pakiet M-tech z kołeczkami 225/45/17 też ma homologacje, ale to przecież niebezpieczna jazda na granicy życia lub śmierci, bo są koleiny, dziury.... ale jest i Kononowicz, on zlikwiduje te koleiny i dziury i wogóle wszystko zlikwiduje i nie będzie niczego ,a wtedy to już nawet 185/65/15 wam nie pomogą :mrgreen:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.