Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Może wszyscy wiedzą ale dla formalności.

 

x: Co robimy ?

- Wymieniamy filtr paliwa!

x: Ile czasu nam potrzeba ?

- Maksymalnie 10 min!

x: Co nam potrzeba ?

- Kupic filtr paliwa Filtron PP 940/1 lub JC6000 lub jakiejś innej firmy lub filtr od Opla Omegi B z silnikiem BMW, nr wedlug Filtrona PP 837 (różnica polega na tym ze od Opla jest o 3 cm krótszy ale za to tańszy 4 razy. Potrzeba jeszcze kupić około litr ropy i mieć przy sobie jakąs starą koszulę/szmaty.

x: Poziom trudności

- Żaden.

 

Zaczynamy:

Zdjecie --> przedstawia ulokowanie filtra.

http://www.pa.do.pl/komputery/fp.JPG

 

1. Pod filtrem na rurki i rureczki tam znajdujące się kładziemy naszą starą koszulę lub jakąś inną nie potrzebną szmatę. Dobrze by było zeby trochę wiecej było tego materiału pochłaniającego - żeby mi nikt tam chusteczki higienicznej tam nie położył. A po co to ? Po to żeby nie pochlapać podzespołów ropą.

 

2. Odkręcamy filtr, na jego obrzeżach u góry zaczyna pojawiać sie ropa - to nadmiar ktory musi niestety wypłynąc. Kiedy filtr odkrecimy totalnie opuszamy go na dol pionowo - ze wzgledu na ciasnote tam panujaca nie da rady wyciagnac filtra nie pochylajac go totez pochylamy go w stronę przodu samochodu wylewajac tym samym troche ropy w na szmaty i pod katem wyciagamy do gory.

 

3. Ropę ktora sie w nim znajduje wylewamy do kanalu badz mozemy sobie odfiltrowac przez wate :P - NIE ZALEWAC NIA NOWEGO FILTRA !!!!

 

4. Wyciagamy nowy filtr z pudełeczka, z butelki nalewamy do niego nowej ropy - tylko nie do pełna bo znowu bedziemy wylewac podczas wkładania.

 

5. Wkładamy w sposob odwrotny do wyciagania.

 

6. Wkrecamy (nie zadnym tam kluczem czy łancuchem tylko normalnie reka mocno dokrecamy - chyba ze robi to kobitka, ktora nie ma w rekach sily tyle co przecietny facet wiec niech sie lepiej posluzy kluczem)

 

7. Patrzymy jeszcze z 2 minuty czy nic nie cieknie (szczegolnie z tego cycka na dole ktorym upuszczamy nagromadzona wode)

 

8. Odpalamy auto.

 

 

UWAGA !! Układ paliwowy sie nie zapowietrzy !, Nie trzeba przy tej czynnosci napelniac nowego filtra ropa tylko bedziemy musieli troche czasu pokrecic rozrusznikiem az zaciagnie ropy do filtra.

 

To tyle.

 

Milego wymieniania :D

Edytowane przez efendi
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Sorry, że się wtrącam. Ale ja odpiąłem wężyki od obudowy filtra. Wykręciłem dwie śruby 8mm z łbem 13. Wyjąłem filtr paliwa. Rozkręciłem go poza samochodem i lałem na to na co mi ta ropa cieknie, bo nie było to moje auto. Po wymianie wkładu wkręciłem z powrotem.

 

Jeszcze raz sorry.

Opublikowano

I ja dorzucę swoje 3 grosze ;-)

 

Zgodnie z sugestią autora wątku wymieniłem filtr na taki od Opla Omegi - rzeczywiście 3 razy tańszy a praktycznie identyczny i pasuje jak ulał.

 

Ponieważ nie miałem ropy na zalanie nowego to wkręciłem na sucho... nigdy więcej!!!

 

Co się namęczyłem i nakręciłem rozrusznikiem, żeby w końcu silnik zapracował - zaskakiwał i gasł, dymił i telepał się, aż mi go szkoda było.

 

Koniecznie zalewajcie filtr - słabszy akumulator takiego piłowania nie wytrzyma!

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Co się namęczyłem i nakręciłem rozrusznikiem, żeby w końcu silnik zapracował - zaskakiwał i gasł, dymił i telepał się, aż mi go szkoda było.
tak jak napisałem, trza trochę pokręcić :) (wytłuszczę to)

 

Myślę że w Omedze dlatego zastosowali krótszy filtr ponieważ silnik od BMW jest duży i zbrakło miejsca ;)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

A mi facet w sklepie motoryzacyjnym sprzedal filtr od Alfy Romeo TD

jest troszke dluzszy ale chyba pasuje jeszcze nie wymienilem

Opublikowano
Mam jedno pytanie - czy filtr paliwa w E39 525tds jest tylko jeden (ten przy silniku o którym tu mowa) czy jeszcze jakiś "wstępny" gdzieś indziej między zbiornikiem a filtrem przy silniku?
Opublikowano
Według mojej wiedzy jest tylko jeden. Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi:)
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy można upuścić nadmiar tej ropki koreczkiem na dnie filra?I czy to zlane paliwo można odstawić na kilka dni i wykorzystać powtórnie,naturalnie już bez osadu?Czy takie paliwo nie jest aby jakie"trefne"? :)

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

W 525d jak się okazuje jest jeszcze prościej... Wyciąga się do góry, nic nie wadzi, nic nie przeszkadza.

 

W każdym razie mam pytanko od czego jest ten przewód wychodzący na samej górze podpięty do kabli?

Opublikowano
A czy można upuścić nadmiar tej ropki koreczkiem na dnie filra?I czy to zlane paliwo można odstawić na kilka dni i wykorzystać powtórnie,naturalnie już bez osadu?Czy takie paliwo nie jest aby jakie"trefne"? :)

jasne ze mozna no ale po co tyle zabawy o 0,5 litra ropy :), no ale jak kto woli.

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam

można i na sucho wymieniać filtr paliwa

krutki opis jak to robię u siebie:

1.narpierw przekręcam stacjkę w pozycje 1

2.następnie wyciągam przekaźnik od pompki paliwowej

3. kawałkiem przewodu podaje plus na styk pompki, przewody się wypełniają i filtr

Opublikowano
witam

można i na sucho wymieniać filtr paliwa

krutki opis jak to robię u siebie:

1.narpierw przekręcam stacjkę w pozycje 1

2.następnie wyciągam przekaźnik od pompki paliwowej

3. kawałkiem przewodu podaje plus na styk pompki, przewody się wypełniają i filtr

 

Mozna tez kilka razy przekrecic stacyjke bez odpalania np. 5-6 razy na 5s aż pompa sama zaciagnie ropke i zniknie powietrze z przewodu .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Faktycznie wymiana filtra paliwa trwała bardzo krótko..a chciałem jechać specjalnie do mechanika...dzięki za pomocne informacje..
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Troche nie na temat ale nie znalazlem nigdzie jak wymienic filtr paliwa w e39 520i benzyna, jakby ktoś wiedzial i sie podzielil to bede wdzięczny.

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy można upuścić nadmiar tej ropki koreczkiem na dnie filra?I czy to zlane paliwo można odstawić na kilka dni i wykorzystać powtórnie,naturalnie już bez osadu?Czy takie paliwo nie jest aby jakie"trefne"? :)

jasne ze mozna no ale po co tyle zabawy o 0,5 litra ropy :), no ale jak kto woli.

 

Nie chodzi o te 0.5l paliwa.Chodzi o ekologię :naughty:

Nie mam też kominka ani pieca,żeby wykorzystać na rozpałkę... :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Wczoraj wymieniałem ten filtr i powiem Wam, że może sposób opisany przez autora wątku jest dobry, ale wizja rozlanej ropy sprawiła, ze postanowiłem do zrobić inaczej.

Wyciągnąłem przewody paliwowe z obudowy fitra - ten który idzie do pompy i ten z baku - owszem odrobina ropy się wylała - ale była to odrobina, która moment wsiąkła w szmatkę - ta odrobina to może z 50ml a nie 500ml jak zakładał autor wątku jeśli by zastosować Jego patent.

Po odpięciu rurek, wypięcie kabla od podgrzewania filtra odkręciłem 2 śruby 13 i wyciagnąłem cały filtr razem z obudową.

Już poza samochodem chciałem odkręcić filtr od obudowy i spokojnie założyć nowy - a tu zonk - filtr był tak mocno zassany, że w życiu bym tego w samochodzie nie odkręcił tak jak proponuje autor tematu - musiałem to we dwóch odkręcać - kolega trzymał obudowę a ja odkręcałem filtr...

 

Jednym słowem - lepszy paten to wyciągnięcie filtra z obudową z samochodu - łatwy dostęp, czystość itd - a pracy niewiele więcej - może 10 minut...

 

Nie wiem jak u innych - ale u mnie w 318TDS wokół filtra jest tak mało miejsca, że nie ma jak ręki włożyć a co dopiero dwóch i mocno przekręcić filtr - no a gdzie upchać szmaty zeby nie lało się po silniku? za dużo pierdzielenia z tym patentem autora...

 

Nie neguje tego, ale po mojemu wyszło łatwiej, czyściej i moim zdaniem lepiej...

 

Aaa i jeszcze jedno - oczywiście cena filtra do 318TDS mnie zszokowała - 92zł Mann'a - za filtr od Omegi tego samego producenta zapłaciłem 22zł - oczywiście teraz jeździ u mnie filtr od Omegi :)

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Nie polecam nie zalewac filtra bo mozecie nie odpalic juz nigdy zdazaly sie przypadki jak pompa wtryskowa byla na wykonczeniu to ja to dobilo. Przy taki zabiegu bez zalewania pompa niezle dostaje po tylku poniewaz brak smarowania paliwem. Moja sugestia zawsze zalewajcie PALIWEM FILTR
Opublikowano

Witam

Mam pytanie do forumowiczów. Ponieważ przeczytałem, że można włożyć filtr od omegi. Patrzyłem na allegro i nie ma omegi z silnikiem 1.7 znalazłem tylko corsę. Więc moje pytanie brzmi jest jakiś zamiennik który pasuje do BMW e36 z silnikiem 1.7 tds od opla? Czy może jakiś filtr paliwa podejdzie od 2l?

Pozdrawiam

  • 2 lata później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

właśnie patrzyłem na stronie filtrona i z końcówka 1 jest opis:

 

 

Filtr paliwa PP940/1 FILTRON. Filtr stosowany w samochodach:

BMW 318TDS (E36), 525TDS (E34) 1/95->, 725TDS (E38) ->10/01

 

a z końcówka 2

 

Filtr paliwa PP940/2 FILTRON. Filtr stosowany w samochodach: BMW 318TDS,

325TD, TDS, 525TD (E34) 1/95->, 525, 530TD (E39), 730TD

 

nigdzie niema 525 tds E39

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wymieniłem filtr od omegi manna faktycznei tańszy mann do bmw 95 zł a do omegi 34 :) I wszystko pasuje jak trzeba :) Tylko teraz zauzwazyłem ze poci sie na górze przy podrzewaczu paliwa chyba bo za słabo dokręciłem ewentualnie czy moge troche kluczem spróbować go dobkrecić bo tam zabardzo nie ma jak rąk wsadzić strasznie mało miejsca

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • 2 lata później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A czy można upuścić nadmiar tej ropki koreczkiem na dnie filra?I czy to zlane paliwo można odstawić na kilka dni i wykorzystać powtórnie,naturalnie już bez osadu?Czy takie paliwo nie jest aby jakie"trefne"? :)

jasne ze mozna no ale po co tyle zabawy o 0,5 litra ropy :), no ale jak kto woli.

 

Nie chodzi o te 0.5l paliwa.Chodzi o ekologię :naughty:

Nie mam też kominka ani pieca,żeby wykorzystać na rozpałkę... :mrgreen:

 

ja zawsze tą "starą" ropę wykorzystuje do np. mycia części - w kanał nie idzie :P

 

Wczoraj wymieniałem ten filtr i powiem Wam, że może sposób opisany przez autora wątku jest dobry, ale wizja rozlanej ropy sprawiła, ze postanowiłem do zrobić inaczej.

Wyciągnąłem przewody paliwowe z obudowy fitra - ten który idzie do pompy i ten z baku - owszem odrobina ropy się wylała - ale była to odrobina, która moment wsiąkła w szmatkę - ta odrobina to może z 50ml a nie 500ml jak zakładał autor wątku jeśli by zastosować Jego patent.

 

nie mówiłem o wylewaniu 500 ml ropy - jak zrobisz to w miarę szybko to praktycznie nic się nie wyle, w zasadzie ostatnio wymieniałem i też nic się nie wylało. W czasach kiedy pisałem tą instrukcję widocznie kupiłem jakiś inny filtr (długi) i przez to był problem. Teraz ładuje Knechta i jest OK i bez rozlewania :)

 

Nie mniej jednak strasznie mi miło że 8 lat minęło od momentu jak to napisałem a dalej ludziom jest to pomocne ;P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.