Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam... ostatnio wymieniłem lampy na IN PRO, założyłem xenon i spryskiwacze... przy tym ostatnim jest troche zabawy ale warto... bo założenie samego xenonu trwało może 1h. 2 miesiące temu zatrzymała mnie policja pytając m. in. o xenon... powiedziałem że take auto sprowadziłem, pokazałem że spryskiwacze działają (troche ich schlapałem) i nic. O samopoziomowanie się nie pytali... ale za to w jeździe jest naprawde różnica, szczególnie w nocy. Też sprawdzałem czy nie nie rażą, pojechałem na stacje diagnostyczną, ustawili za 10zł i jest ok... to tyle... dołączam zdjecie jak to wygląda

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8f46d2c822eb375.html

 

 

POPIERAM - To jest profesjonalne podejscie do tematu.

Nowa Lampa , Xenon , Spryskiwacz

i wszystko GRA !

 

pozdro

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ja zapytam fachowcow,dla czego sa wymagane spryskiwacze? dlatego ze slabo swieca jak sa lampy brudne??

 

Nie jestem fachowcem ale wtrace swoje 3 grosze...

Koniecznosc zachowania czystego szkla lampy przy kseonanch wynika z kilku czynnikow.

- Xenon świeci bardzo intensywnie (duzo intensywniej od halogenu) i każde zabrudzenie szkła reflektora powoduje duzy odblask z reflektora i rozproszenie snopa co skutkuje oslepianiem jadacych z przeciwka.

Na reflektorze poprostu bardzo moco rozświetla się samo zabrudzenie.

To samo dzieje sie gdy masz stare zmatowiałe lampy (po to się je poleruje do xenonów)

- Xenon traci bardzo szybko sprawnośc swiecenia gdy szkla sa zarudzone. Intesywnosc swiecenia Xenonu jest o wiele wyzsza niz halogenu ale nie w calym przebiegu widma światła. Na wieksza odleglosc lepiej dociera swiatlo halogenowe. Dlatego światła długie to ciągle Halogen (sa tez ine czyniki) a nie xenon. Gdy przy xenonach masz zabrudzone szkla to oprocz oslepiania jadacych z przeciwka sam malo widzisz (sprawdz), wynika to z temperatury światła (barwa)

 

jest jeszcze kilka czynników o ktorych nie bede pisal bo trzeaby wyjasnic kilka zagadnien chemiczno-techniczych

 

Pozdrowioka

Opublikowano
.......... modyfikowac lampy wsadzajac soczewki biksenonowe i zakladac bixenon???? troche wiecej roboty, ale i efekt lepszy :-)

Popieram w 100 %. Mam biksenon od E65. Kupiłem kiedyś nówki na allegro. Efekt powalający.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano
........ warto sobie poszukac uzywanego zestawu spryskiwaczy.....

Nie raz nie warto. Ja kupiłem używane i potem musiałem kupić nowe. Używane nie chciały spryskiwać - w końcówkach jest jakieś ustrojstwo sprężynkowo ciśnieniowe, które nieużywane zanikło :D a przy próbach rozbierania plastiki sie połamały i wszystko do wyrzucenia.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano
dobierz rezystor ktory podlaczysz rownolegle z przetwornica (zeby symulowal rezystancje zarowki) i po kloopocie, co prawda bedzie sie troche grzal. mozna tez przerobic modul check control (ten pod kanapa z tylu)
Opublikowano
Koniecznosc zachowania czystego szkla lampy przy kseonanch wynika z kilku czynnikow.

- Xenon świeci bardzo intensywnie (duzo intensywniej od halogenu) i każde zabrudzenie szkła reflektora powoduje duzy odblask z reflektora i rozproszenie snopa co skutkuje oslepianiem jadacych z przeciwka.

Na reflektorze poprostu bardzo moco rozświetla się samo zabrudzenie.

 

Podepnę się jeszcze raz pod ten temat (pisałem już wcześniej).

riederwawa.com ma rację. Zauważyłem to ostatnio będąc w długiej trasie. Ale po kolei: mam lampy firmy Sonar z wbudowanymi ringami, soczewkami, gładkie szkło, clear chrome bez elektrycznej regulacji. Zamontowałem zestaw Xenon HID z allegro na żarówki H1. Wyregulowałem granicę światła, żeby nie oślepiać i wszystko byłoby gites ale jechałem ostatnio z kumplami nad morze (650km w jedną stronę). Jechaliśmy w nocy, dwóch kumpli siedziao z tyłu i zauważyłem, że granica świecenia światła podniosła się. Poza tym co postój na parkingu wycierałem szkła lamp, bo faktycznie zabrudzone nie dawały tej granicy światła (rozpraszały się w każdą stronę) i świciły słabiej.

Teraz już wiem po co te samopioziomowanie i wycieraczki na lampach...

Oceńcie sami czy warto jeździć z bajeranckimi xenonami.

Bi Em DabylJu :P
Opublikowano

Podepnę się jeszcze raz pod ten temat (pisałem już wcześniej).

riederwawa.com ma rację. Zauważyłem to ostatnio będąc w długiej trasie. Ale po kolei: mam lampy firmy Sonar z wbudowanymi ringami, soczewkami, gładkie szkło, clear chrome bez elektrycznej regulacji. Zamontowałem zestaw Xenon HID z allegro na żarówki H1. Wyregulowałem granicę światła, żeby nie oślepiać i wszystko byłoby gites ale jechałem ostatnio z kumplami nad morze (650km w jedną stronę). Jechaliśmy w nocy, dwóch kumpli siedziao z tyłu i zauważyłem, że granica świecenia światła podniosła się. Poza tym co postój na parkingu wycierałem szkła lamp, bo faktycznie zabrudzone nie dawały tej granicy światła (rozpraszały się w każdą stronę) i świciły słabiej.

Teraz już wiem po co te samopioziomowanie i wycieraczki na lampach...

Oceńcie sami czy warto jeździć z bajeranckimi xenonami.

 

Dobrze opisales problem o którym ludzie przez zakupem xenonow nie maja pojecia a to wazny aspekt. Xenon swieci lepiej ale tylko w pewnych warunkach sie sprawdza. Uczulam na montowanie spryskiwaczy wraz z xenonami z allegro. Mysle ze niedlugo Polska POLICJA zasadzi sie na XENONY i beda zabierac dowody za brak spryskiwaczy (ja raz straciłem)

a pamietacie nagonke na przyciemniane szyby ktora miala miejsce jakis czas temu. Co do szyb mozna polemizowac ale xenon bez spryskiwacza niestety naprawde slabo swieci i oslepia .... chyba ze.... bedziemy czyscic szkla szmatka ,,, ale Policjant nie musi tego rozumiec...

Opublikowano
a jakie sa koszty zalozenia nowego zestawu spryskiwaczy reflektorów??

 

ja kupilem uzywany zestaw za 300 zł (kompletny) i działa bez problemu

(zestaw od E39)

 

nowa dysza spryskiwacza do E39 szt.1 - okolo 60 zł

nowa dysza spryskiwacza do Z3 szt.1 - około 200 zł

 

pompke moza zapodac od dowolnego auta

a spryskiwacze mozna podlaczyc pod przekaznik od wycieraczek

i dac np oddz wylacznik zeby tak duzo plynu nie zuzywalo

no i zeby nie psikaly na lampy niepotrzebie.

 

Pamietajcie ze potrzeba wysoko wydanej pompki

 

Koszt przy wlasnym nakladzie pracy powinien zamknac se w okolo 300 zł

Opublikowano

Pisałem o tym w innym poście,ale jakoś nikt mi nie odpowiedział.Jeśli

spryskiwacze xenonów są obowiązkowe to dlaczego BMW nie montowało

ich we wszystkich autach.Posiadadam orginalne E39 po lifcie i jest bez.

Zauważyłem że dużo innych egzemplarzy również nie posiada.

Może ktoś wie jak lub czym wypolerować szkła?

BMW=Boss-Money-Women
Opublikowano
Pisałem o tym w innym poście,ale jakoś nikt mi nie odpowiedział.Jeśli

spryskiwacze xenonów są obowiązkowe to dlaczego BMW nie montowało

ich we wszystkich autach.Posiadadam orginalne E39 po lifcie i jest bez.

Zauważyłem że dużo innych egzemplarzy również nie posiada.

Może ktoś wie jak lub czym wypolerować szkła?

 

A masz xenony ?? Jesli nie ma spryskiwaczy i sa xenony to na 100% byly dokladane ! Przy oryginalnych xenonach spryskiwacze musza byc :!:

Opublikowano
endriu nie mam pojecia....ale sprawdzilem dokladnie i na pewno do 2001 roku byly bez wersje bez xenonow i spryskiwaczy, co do tego 2002 roku to jednak pewien nie jestem :roll: Ale allegro to bym sie nie sugerowal...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.