Skocz do zawartości

jak zdjac boczki w e36?


Grzechooo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. szukalem na forum ale nie bardzo znalzlem. otozn potrzebuje zdjac boczki w drzwiach w e36 sedan. wiem ze sa dwie sruby i wiem ze sa spinki wokol calego boczku- ale czy cos ejszcze? bo powiem ze nie abrdzo cchial sie odpiac boczek z tych spinek wierc domniemam ze mzoe jeszcze jakas sruba albo cos go trzyma? w okolicach zamka po podwazeniu tapicerki cos widac- jakby miejsce na wkret ale nie wiem czy to to.. czy ktos zdejmowal te boczki i mzoe mi pomoc? czy po prostu szrpnac i zejdzie? :mrgreen: pozdrawiam i oczekuje na odpiwedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nie do konca pomoglo... bo tam nie widacz jakie sa zaczepy :( a nikt tego sam nie sciagal? bo u mnie to strasznie sztywno siedzi i nawert ciezko to podwazyc jest... tak jaby na srubie gdzies jeszcze trzymalo. a tej tapicerki materialowej sie nie sciaga najpierw zeby sciagnac caly boczek? jakby ktos cos wiedzial to pisac :mrgreen: pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ściągałem boczek z tyłu - tak jak djscreamvip napisał są dwa torxy pod rączką, jak masz korbkę to też odkręć, bolec też - teraz trzeba pociągnąć i zdjąć z zaczepów - po kolei i zejdzie - chyba, że ktoś miał jakiś patent - wtedy może być problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam, odswierze stary juz temat. Zdjalem jeden boczek i po zdjeciu tego sztywnego elementu, pod spodem jest taka jakby pianka. Ta pianka byla przyklejona czarnym silikonem do drzwi. To jest jakis domorosly patent poprzedniego wlasciciela czy tak powinno byc?

 

Swoja droga zdjalem ten boczek bo czasami przy podnoszeniu szyby zle bierze mi przednia czesc i przy koncowce domykania krzywo idzie. Ale rozebralem i nie potrafie dojsc jaka moze byc tego przyczyna. Ktos juz moze naprawial taka userke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramieniem mechanizmu,które przykręcone jest śrubką na nasadkę 10 mm wypoziomujesz szybę.

 

Ale szyba przez cala prowadnice idzie prosto i dopiero przy koncu zdaza jej sie skrzywic. Wyczytalem ze winowajca jest pekajacy jeden element plastikowy. Jutro sprobuje go wymienic i zobacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

dorzucę też trochę od siebie, ponieważ ostatnio wymieniałem całe wnętrze na skóry (efekt - minus 15 na dworzu [BAD] na wierzchu = grypa + żółądkówka = nowe wnętrze, zadowolenie ).

Opiszę sposób demontażu całego wnętrza, żałuję, że nie porobiłem zdjęć, ale trudno.

 

Wersja dotyczy e36 sedan, kanapa niedzielona:

 

1) Boczki - pod uchwytem są 2 zaślepki w kolorze plastiku, wyjmujesz je i masz 2 śruby typu TORX (nie pamiętam rozmiaru) - odkręcasz, zawczasu odkręć cypelek zamykania drzwi (tj nakrętkę), zdemontuj korbkę otwierania szyby (jeżeli masz manualne) - zdejmujesz z korbki zaślepkę - podważ czymś cienkim - i tam też będzie 1 śruba typu TORX. To wszystkie połączenia śrubowe. Teraz zdemontuj obwódkę plastikową klamki - przesuwasz mocno w lewo i spokojnie wyciągasz - trzyma się na 4 zatrzaskach także uważaj żeby nie połamać. Następnie proponuję wziąć coś płaskiego - ja wziąłem płaski śrubokręt i owinełem go szmatą żeby nie zarysować plastiku. Delikatnie od dołu podważasz boczek aż usłyszysz wyskakującą spinkę, dalej możesz włożyć rękę i intuicyjnie delikatnie odsuwać boczek do siebie - aż wyskoczą wszystkie spinki - jest ich 8 - plus małe zaczepy przy szybie - nie ma z tym wielkiego problemu. Tak jak koledzy pisali, możesz zaopatrzyć się w dodatkowe spinki, mi udało się wyciągnąć wszystkie w całości, ale lepiej chuchać na zimne. Przednie boczki analogicznie, należy dodatkowo tylko wyczepić elektryczne sterowanie lusterek.

 

2) Tylna kanapa - demontaż trwa kilka sekund - oparcie i siedzisko trzyma się wyłącznie na zaczepach - najpierw energicznie ciągniemy kanapę do siebie aż wyskoczy z zaczepów, następnie kanapę unosimy energicznie do góry - też powinna wyskoczyć bez problemu. Jeżeli chodzi o zagłówki - najpierw ściągamy oparcie, unosimy panel (ten tylni w którym zamontowane są głośniki) i powinniście dojrzeć połączenie które trzyma owe zagłówki.

 

3) Fotele - fotele generalnie trzymają się na 4 złączach - 2 nakrętki i w śruby ( rozmiar 16) zaopatrzcie się w klucz nasadkowy (klucz rurkowy nasadkowy możecie znaleźć w bagażniku w schowku klapy tam gdzie znajdują się oryginalne klucze) - zaczynamy załóżmy od przodu - odsuwasz maksymalnie fotel do tyłu, będziesz miał 2 nakrętki ( możesz mieć na nich nakładki więc je po prostu ściągnij i będziesz miał nakrętkę), po odkręceniu przednich śrub odsuwasz fotel maksymalnie do przodu i podnosisz siedzisko maksymalnie do góry. Będziesz miał 2 śruby, bez różnorakich rodzajów kluczy nieprzyjemnie się je odkręca, przeszkadzają boki słupków itp, ale chwila upartości i na pewno dasz radę. Po odkręceniu 4 śrub fotel ostrożnie odchyl/wyciągnij na zewnątrz (jak wolisz) ponieważ zostaje do odkręcenia jeszcze pas bezpieczeństwa - jest on przykręcony do zewnętrznej ramy fotela na śrubkę typu TORX - jednak jest to duży TORX 35 lub 40 a nawet może 45 - nie pamiętam dokładnie. Wystarczy odkręcić tego torxa i ewentualnie odczepić siedzisko od maty zajęcia fotela, bądź grzania siedzeń i fotel masz zdemontowany.

 

Mam nadzieję, że pomogłem zainteresowanym

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.