Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jakie macie doswiadczenia ze sportowymi wydechami i filtrami?

mam E36 is i myśle o tym aby założyć ostatni wydech przelotowy i sportowy wkład powietrza,

co o tym sadzicie, poprawi to coś,

raczej nie zdecyduje się na wyżucenie katalizatora bo mogą sie pojawic komplikacje jak miał jeden z kolegów,

co wybrać stożek czy wkład, jakich firm

Opublikowano

To może ja:

 

Proponuje wkład, bo do stożka potrzebujesz jakiejś osłony przed ciepłem od silnika. Wkład K&N pasuje idealnie w miejsce standardowego filtra powietrza ... ale czy coś daje? Hmmm ... w mojej 318 raczej tylko inny dźwięk, takie fajne ssssssssssss podczas przyśpieszania.

 

Przelotowy wydech ... hmmm, nie widzę sensu, bo zostawiasz katalizator, może lepiej jakiś fajny back box ze stali nierdzewnej, też bardziej dla lepszego brzmienia (w 318) niż dla koników. No może ciut ciut, ale to trzebaby na hamownie i sprawdzić.

 

Ja bym zrobił tak:

Wkład K&N, przepustnica z większą dziurą, cały system wydechowy (włącznie z kolektorem) ze stali nierdzewnej i przelotowy (bez katalizatora). Taniej niż przekładka podzespołów z M3, lepszy dźwięk i troche lepsze przyśpieszenia niż w standardzie.

 

Ale to tylko moja opinia :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=285366 <- E36 318i Touring ... była :(

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73366 - E39 520i ... była :(

E32 730i R6 - Diamantschwarz Metallic

Opublikowano
To może ja:

 

Proponuje wkład, bo do stożka potrzebujesz jakiejś osłony przed ciepłem od silnika. Wkład K&N pasuje idealnie w miejsce standardowego filtra powietrza ... ale czy coś daje? Hmmm ... w mojej 318 raczej tylko inny dźwięk, takie fajne ssssssssssss podczas przyśpieszania.

 

Przelotowy wydech ... hmmm, nie widzę sensu, bo zostawiasz katalizator, może lepiej jakiś fajny back box ze stali nierdzewnej, też bardziej dla lepszego brzmienia (w 318) niż dla koników. No może ciut ciut, ale to trzebaby na hamownie i sprawdzić.

 

Ja bym zrobił tak:

Wkład K&N, przepustnica z większą dziurą, cały system wydechowy (włącznie z kolektorem) ze stali nierdzewnej i przelotowy (bez katalizatora). Taniej niż przekładka podzespołów z M3, lepszy dźwięk i troche lepsze przyśpieszenia niż w standardzie.

 

Ale to tylko moja opinia :)

 

Jak is owi zabierac kolektor jak on ma barany... tylko stracil by na koniach a nie zyskal.... i co do tej przepustnicy to tez jakas dziwna sprawa.. jedyne co mozna zrobic to sportowy filtr i uklad wydechowy nowy bez zmiany kolektora, czyli pozbycie sie kata i przelot z tylu.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

Nie wiem jak jest w IS bo nie mam. Bazowałem na swojej. Dopiero jak napisałem posta zauważyłem jaki model ma cinofree. A edytować mi się nie chciało ;)

 

U siebie mam narazie tylko wkład i przepustnice. System bez kata będzie z czasem. Powoli ale do przodu ;)

O kolektorze zamilknę, bo już looknąłem pod maskę :duh: Ale widziałem piękne do sześciocylindrowych :modlitwa:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=285366 <- E36 318i Touring ... była :(

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73366 - E39 520i ... była :(

E32 730i R6 - Diamantschwarz Metallic

Opublikowano

generalnie doswiadczenie uczy, ze niemcy potrafia robic samochody, do tego sa dosc precyzyjni, zwlaszcza na etapie inzynierskim, dlatego moim skromnym zdaniem jesli chodzi o uklad wydechowy za wiele sie nie wykrzesa, zwiekszanie srednicy moze jedynie podbudowac ducha wlasciciela, poniewaz w aucie z silnikiem wolnossacym nie ma zbyt wielkiego sensu. wycinanie katalizatora moze sie przykro skonczyc, wsadzanie zamiast niego strumienicy moze nie wniesc zmian, a moze wniesc na niekozysc, wydech tworzy dosc skomplikowany uklad rezonansowy dla gazow wylotowych, odetkanie silnika na wylocie moze owocowac jego niestabilna praca. dobrze zaprojektowany dedykowany wydech moze podniesc nieznacznie moc, ale jest to na poziomie 2-3 % maksymalnie.

stozek ... w silnikach z iloscia cylindrow wieksza niz 4 daje piekny efekt akustyczny, cudowny wrecz. mocy raczej nie podnosi, a zle odizolowana od ciepla silnika komora stozka spowoduje, ze wszystkie starty beda o wiele gorsze, dopiero jak podczas jazdy przewietrzy sie nieco komora, wtedy wroci do normy.

wkladki ... istnieja teorie, ze wkladki znacznie gorzej filtruja powietrze, przez co do silnika moze leciec syf w postaci np piasku, co nie jest zdrowe dla silnika.

wszelkiego rodzaju prace nalezaloby wykonac kompleksowo i z glowa, odtykanie wydechu polaczone z grzebaniem w dolocie, walki z regulacja kompa (tzw chip) itd itp.

jedna rzecz, ktora napewno poprawia kulture pracu silnika do dokladne spasowanie dolotu, trzeba rozebrac dolot i posprawdzac, czy kanaly idealnie pasuja do siebie, jesli nie, to szlifiereczka i kasujemy progi powstajace na laczeniu elementow, kozystnie odbija sie to tez na zuzyciu paliwa, nie zrobi furory, ale jest troche lepiej.

Opublikowano

cinofree:

Wejdż sobie na stronę jakiejś renomowanej firmy tuningowej typu Godula itp. i poczytaj co trzeba zrobic żeby w aucie coś poprawić po konstruktorach. Wiadomo produkcja wielkoseryjana, ale żeby poprawic a nie pogorszyć to na pewno nie droga poprzez jakis tandetny stożek, strumienicę, magnetyzer czy tłumik uniwersalny. Doprowadź lepiej auto do stanu fabrycznego, bo od tego zaczyna się tuning, a jak nie wystarczy to wtedy tuninguj.

Opublikowano

4 cylindry nie pracuja tak fajnie jak 6 nie ten dzwięk, chciałem poprawić przez to troszke dzwięk, ale nie na siłe, silniczek ma przebieg 134 000km orginalny, stan jest super, nie chce przez te przeróbki tylko popsuć,

supersprint ma dedykowane wydech do BMW, tylko są chyba drogie,

myśle właśnie o samym wkładzie K&N, słyszałem że stożek jest dobry do gazu, ja jeżdze tylko na benzynie

Opublikowano
Kolega ma w swoim coupe E36 M42 supersprinta dedykowanego do tego modelu z podwójną końcówką i brzmienie ani trochę nie przypomina szóstki - jest tylko trochę bardziej basowy od serii, ale niewiele, a taki wydech trochę kosztuje. Co do wkładu K&N to kupiłem kilka lat temu passata i miał zamontowany taki wkład w puszce filtra a efekt był taki ze co prawda dźwięk był bardzo basowy ale bardziej było słychać dolot niż wydech a buczenie po dłuższej jeździe było męczące. Druga sprawa to czy jest to stozek czy wkładka nigdy tak dobrze nie zatrzymają pyłu jak filtr oryginalny a jeśli masz auto z tak niskim przebiegiem to nie szkoda ci silnika? Mnie jak w moim byłym M42 dźwięk denerwował a także osiągi i inne rzeczy to wywaliłem go i włozyłem 2.5 M50 i dźwięk się znacznie poprawił - stozek ci tego nie da.
Opublikowano

nie chce nic popsuć przez te przeróbki, dlatego najpierw pytam, wiem że to i tak nie będzie dżwięk jak w 6 cylindrówce, miałem kiedys 320 stad wiem jak pracuje to serduszko, troche brakuje tego dzwieku i jak sie wkreca na obroty,

chwale sobie moje autko, dlatego musze wszystko przemyslec i poznać opinje uzytkowników,

czy to ma sens czy tylko wyrzucenie kasy,

pozdrawiam,

musze posłuchać pracy supersprinta Bleumannisa, o nim mówiłeś?

Opublikowano

O nim mówiłem. Mam nawet w garażu jego oryginalny wydech od iesa bo dał mi jak kupił supersprinta.

A z tą 320 to nie przesadzaj bo moim 1.8is zrobiłem ponad 120tys i wiele 320 nie dało mu rady a jeździłem też 320 (min. brat ma) i poza faktycznie fajniejszym dźwiękiem i kulturą pracy to tylko więcej pali. Ale szóstka to szóstka:)

Opublikowano
Druga sprawa to czy jest to stozek czy wkładka nigdy tak dobrze nie zatrzymają pyłu jak filtr oryginalny a jeśli masz auto z tak niskim przebiegiem to nie szkoda ci silnika?

 

Pierwszy raz słyszę... Oryginalne, dobrej jakości filtry jak choćby K&N, czyszczone i oliwione w odpowiednich terminach są o wiele bardziej skuteczne niż wszelkiego rodzaju papierowo-gąbkowe taniochy.

Trzeba tylko umieć zadbać o filtr, a nie założyć i zapomnieć...

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Opublikowano

Dominik Szymański:

Nie pisałem o papierowo-gąbkowych taniochach tylko o filtrach oryginalnych. Filtry K&N czy inne tego typu sportowe nawet najbardziej profesjonalne nigdy nie będą filtrowały tak jak filtr oryginalny bo nie to maja na celu tylko stworzenie jak najmniejszych oporów przepływu nawet kosztem pogorszenia filtrowania ale w prawdziwym sporcie to się nie liczy bo remont silnika to mozna robić kilka razy w sezonie natomiast dla przeciętnego człowieka to się liczy bo jeśli chce on robic tuning tak tanim kosztem jak wymiana filtra na stozkowy to na remont raczej go nie stać.

Opublikowano

Prowadzę serwis motocyklowy, montujemy filtry typu K&N od lat. Jeszcze nie słyszałem o teorii, aby powodowały one przepuszczanie zanieczyszczeń. Nie wspominam o tym, że nie spotkałem się z motocyklem, w którym silnik odmówiłby posłuszeństwa ze względu na filtr K&Na. Trzeba go odpowiednio oliwić odpowiednimi olejami i to wszystko.

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
jest taki komplet do czyszczenia filtra k&n.masz srodek czyszczacy i olejek do nasaczania.kupilem to kiedys i chyba kosztowalo mnie to jakies 70zl starcza na kilka razy wiec sie oplaca.pozdro
Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
Witam.Ja mam zamontowaną wkładę K&N. Po zamotownaniu wkładki silnik pracuje równiej a czyszczę wkładę co 10.000 km. Uzywam do tego kosmetyków również firmy K&N. Numer katalogowy 99-5003EU. Za kosmetyki do czyszczenia filtra zapłaciłem około 45zł. Wystarcza mi to na 2 góra 3 czyszczenia.
Opublikowano

Niedawno kupiłem wkładkę K&N - czy jest większa moc - trudno powiedzieć, ale mam wrażenie, że silnik łatwiej się wkręca w obroty i równiej chodzi. Wcześniej miałem Filtrona - może jakbym miał coś lepszego to było by trafniejsze porówanie, bo na Filtronie chodził gorzej niż na starym zasyfionym po Niemcu.

 

A co do przepuszczania syfu przez K&N - pierwszy raz spotykam się z taką opinią - jest to potwierdzone jakimiś testami, czy to kolejny mit?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.