Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie - szukałem na forum i niewiele znalazłem konkretów w tym temacie - więc pytanie brzmi :

Czy w BMW E36 (konkretnie 325i 1992r) w zbiorniczku od wspomagania kierownicy wystepuje jakis filtr czy nie :?:

Chodzi oto ze chcę dobrze wymienic olej i nie chce zrobić lipy typu wymiana oleju bez filtra :duh:

Prosze o konkretne odpowiedzi - gdyz gdzieś na forum znalazłem ze taki filtr jest a kto inny opisuje dokładną wymiane oleju we wspomaganiu i o filtrze nic nie wspomina :!: - więc jak to jest naprawdę :?:

Opublikowano
Ja między innymi opisywałem taką wymianę płynu i wymiennego filtra jako takiego nie ma. Pewną formą filtra można nazwać dolną część zbiorniczka płynu która służy jako odstojnik w którym osadzają się zanieczyszczenia stałe w postaci szlamu i przy wymianie płynu wystarczy ten zbiornik wymontować i wymyć, o czym przy opisie wymiany płynu napisałem.
Opublikowano

Dzieki bardzo za sensowna odpowiedz.

Zamierzam poswiecic troche wiecej oleju zeby caly układ lepiej przepłukać - bo po ostaniej wymianie szybko zrobił sie czarny jak przed wymiana.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Wracajac do tematu zbiorniczka i filterka , drażyłem jeszcze ten temat i musze powiedzie że ku wielkiemu zdziwieniu (pewnie nie tylko mojemu) filterek takowy istnieje :!:

Co prawda nie jest to jakis specjalny filtr tylko raczej drobne siteczko ale dobrze jest je wyczyscic przy okazji wymiany oleju we wspomaganiu - sitko znajduje sie na dnie zbiorniczka, przykrecane jedną śrubka na środku od strony wlewu oleju i nie da sie go wyjać ze zbiorniczka, tylko trzeba go umyć w zbiorniczku.

Dodam ze warto to zrobic gdyz u mnie zebrała sie tam naprawde duza kupa syfu :!:

Opublikowano
Niestety nie odkręcałem tej srubki a zbiorniczek płukałem kilkakrotnie benzyną i syf wyleciał ale płyn i tak się zabrudził pozostałościami z pompy i przekładni. Oczywiście że lepiej rozebrac przy wymianie i wymyc to sitko bo mogło zatrzymac też w sobie jakieś opiłki metalowe.
Opublikowano
witam, a czy zanieczyszczenia mogą być przyczyną słabodziałającego wspomagania? czy są tu jakies inne typowe dla tego układu przyczyny?
  • 9 lat później...
Opublikowano

Witam!

Jestem przed wymianą pompy wspomagania, oczywiście wymieniam przy tym olej. Chciałbym się dowiedzieć czy olej ORLEN czerwony IID do 320i będzie odpowiedni? Chciałbym też jakoś wyczyścić magla i węże hydrauliczne, aby pozbyć się wszystkiego syfu jaki się tam zebrał przez lata. Najłatwiej by było kupić nowe węże ale wężownica Meyle od pompy do magla to kolejne 400 - 500zł plus dwa węże pobierający i odprowadzający to kolejne 100zł za sztuke oczywiście melye. Czy ktoś wie jak i czym to zrobię? Chodzi o to by środek czyszczący o ile taki jest, wyparował do końca, a jeżeli nie wyparuje to żeby nie wszedł w reakcję z olejem po zalaniu. Muszę ogarną jakoś te hydraulike wspomagania, aby nowa pompa nie nie dostała złych pierwszych wrażeń. A pro po wymiany pompy, aktualnie stoi moja beta na parkingu i czeka na pompe. Pompa ktorą mam teraz wmontowaną już jest zatarta, lecz coś tam przy dodaniu gazu jeszcze pociśnie olej do magla. Mam do pokonania 65km aby dojechać do swojego warsztatu. Może ktoś z was mi powie drodzy koledzy i koleżanki czy mogę na takiej ledwo dzialajacej pompie przejechac te 65km? Czy jak padnie całkiem to mi nie naleci opilkow do magla?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.