Skocz do zawartości

webasto - uruchomienie/odblokowanie


Bono

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

witam,

 

czy ktos z Was ma doswiadczenie z uruchamianiem funkcji dogrzewania wnetrza np. w e39 530d, ktory standardowo ma webasto dogrzewajace silnik? ile cos takiego kosztuje? gdzie w wawie mozna to zrobic?

 

na jednym z niemieckich forow trafilem na dosc szczegolowy opis zagadnienia http://www.e39-forum.de/thread.php?threadid=749&sid=8c751aa7c8b34eaedd3739017595bf45&page=1

 

wyglada to tak, ze w sytuacji, gdy samochod ma webasto dogrzewajace silnik, mozna uruchomisc przez komputer diagnostyczny rowniez funkcje dogrzewania wnetrza - w niemczech w serwisach nie chca tego robic czasem w ogole (mimo, iz taka usluga znajduje/znajdowala sie w oficjalnym cenniku 70EUR brutto), robia to czasem za darmo (!!!), czasem zadaja nawet 1500 EUR

 

w wawie znam zdres gdzie gosciu chce za cos takiego 700 zl, wydaje mi sie, ze jest to lekka przesada, za dosc prosta ingerencja komputerowa w elektronike pojazdu (w samochodzie z MID/Bordmonitor nie potrzeba niczego dokladac)

 

poza tym dosc ciekawa opcja jest sterowanie dogrzewaniem za pomoca komorki

 

http://www.handy-fernbedienung.de/de/index.htm?start.htm

http://www.poeldienst.de/index.php?z0=3&z1=7

 

znacie warsztaty w wawie, ktore montuja tego rodzaju moduly?

 

zrobilem sonde w warszawskich ASO

 

w Auto Fus usluga kosztuje ok. 900 zl (powiedzieli, ze bedzie to trwalo 3 h)

w Bawaria Motors - mowia, ze jest to niemozliwe

w Inchcape Motor - mowili, ze jest to niemozliwe, wdalem sie w dyskusje - powiedzieli, ze jest to mozliwe, ale zabronione przez bmw niemcy, na koncu stanelo na tym, ze trzeba dokupic jakis modul i koszt wyniesie ok. 1200 zl

 

rece opadaja, w niemczech w oficjalnym cenniku kosztuje to 70 euro (z VATem)

 

pod nieobecnosc naszego ukochanego forum pozwolilem sobie umiescic ten watek na innym forum, ale niestety nie otrzymalem zadnych odpowiedzi

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie wiem czy mowimy o tym samym, ul. Rzemieslnikow 11? Mcars? dzwonilem wczesniej, nie zrobia tego (o ile nie myle warsztatu, nie maja wlasciwego kompa diagnostycznego bmw)

 

dzieki

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Dołączam się do tematu z moim BMW E39 530d z 2000r (Webasto ThermoTop z/c -d ustawione na dogrzewanie silnika).

Od kilku miesięcy zbieram się do rozbudowy webasto do ogrzewania postojowego. Analizowałem wszelkie dostępne metody od dorobienia zegara streującego ze sterownikiem konstrukcji warsztatu z Krakowa (koszt 800 pln +dojazd) po przeprogramowanie komputera. Wykonałem dziesiątki telefonów do różnych fachowców (spece od webasto, mechanicy od BMW, elektrycy i elektronicy od wszystkiego, "wymieniacze" z serwisów BMW ;) ) i najbardziej zainteresowała mnie oferta Pana z warsztatu na Targówku (Żyzna 5), ale czy jest tania i czy wogóle możliwa to nie wiem???

Zimy prawie nie ma więc nie miałem pośpiechu. Wymieniłem akumulator na nowy 95 Ah Futura Ca/Ca bo przy Webasto to podstawa.

Sprawdziłem czy piec jest sprawny no i jest bo odpala sam na zimnym silniku, nie kopci ale lekki dymek leci, grzeje bo czuć na wężach wodnych, po wyłączeniu wychładza się, itd..

Następnie wymieniłem radio ze zwykłego jednoczęściowego Bussines na dwuczęściowe Bussines z wyświetlaczem MID i przyciskiem BC (400 pln).

Radio działa bez zarzutu po dorobieniu kostki do MIDa, ale po wciśnięciu Przycisku BC wygasza się dolna linijka na wyświeltlaczu i nic nie pokazuje.

Dodam że w zegarach mam mały komputer ze świecącym samochodzikiem obok i przyciskiem BC w kierunkowskazach.

No i teraz pora na zgranie tego wszystkiego z Webasto, ale usłyszałem od kolejnego przypadkowo wydzwonionego fachowca, że jak nie mam dużego komputera w liczniku to nie ma szans na odpalenie haizunga czy luftunga przez MID.

Teraz jestem w kropce:

Czy jechać na Żyzną i wydać sporą sumkę 600-700 pln i to zadziała jak planowalem?

Czy szukać kogoś tańszego, bo to wsumie kwestia podpięcia DISa, klikniecia tu i tam, ewentualnie przepięcia paru przewodów?

Czy może faktycznie nic z tego, bo nie mam dużego komputera w zegarach?

Proszę doradźcie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tak sie sklada, ze wczoraj tj. w sobote odwiedzilem warsztat na Ojcowskiej (dzwonic tam po raz pierwszy, jakas niezbyt przyjemna pani poinformowala mnie, ze operacja odblokowania webasto na grzanie wnetrza nie jest mozliwa, pozniej zadzwonilem po raz drugi - szef zakladu powiedzial z przekonaniem, ze jest to mozliwe), przyjezdzam do zakladu, mowie o co chodzi do elektronika - on na to, ze absolutnie sie nie da! rece mi opadly, przez klika minut ja swoje (ze przeczytalem tu i owdzie), on swoje (nie da rady, co ja chlystek bede uczyl speca, ktory siedzi tyle w tej marce)

 

po kilku minutach zainteresowal sie, pomyslal, odpalil kompa, przeprogramowal - no i okazalo sie, ze heizung (obok obecnego wczesniej verluftung) pokazalo sie na Bord monitor, ale nie mozna bylo nic zaznaczyc, ani jednego ani drugiego - komputer pokazywal blad pompy websto (ktorej de facto nie bylo, bo jest ona czescia ukladu webasto bardziej rozbudowanego - tego ktore dogrzewa wnetrze, kiedy zamawiamy w salonie), stanelo na tym, ze przyjade "w tygodniu), zalozy sie jakis opornik i powinno byc gites

 

pozniej z nudow, czekajac na parkingu ustawilem od nowa czas, date itd. (po przeprogramowaniu wszystko jest wyzerowane), wszedlem sobie w heizung/verluftung - dziala!!! i w trybie direct, jak i wlacza sie na zaprogramowany czas, niestety wydaje mi sie, ze sie nie wylacza na zaprogramowany czas, moze grzeje do osiagniecia okreslonej temp. w ukladzie, tego jeszcze nie sprawdzilem

 

koszty operacji - operacja sobotnie darmowa, szefu powiedzial, ze to w zamian z szkolenie elektronika :) za prace, na ktora sie umowilem w tygodniu (chyba nie bedzie konieczna) umowilismy sie na 120 zl brutto (okola 1h czasu) - niemcy biora w serwisie 12 tzw. AW, co odpowiada 1 godzinie pracy

 

jesli ktos juz to robil kompem, cala operacja trawa kilka minut, nie wiem jak bedzie dalej z bledem tej pompy, ktorej nie ma, moze faktycznie trzeba bedzie zalozyc jakis opornik, ale fakt jest faktem, ze 120 zl to nie 700 zl...

 

planuje zalozyc dialera GSM, aby wlaczac ten sprzet sms'em, choc nie wiem czy da sie to jakos zrobic, bo podobno impul do wlaczenia musi byc cyfrowy (cokolwiek to znaczy :) )

 

kto ma 525d, 530d z websto tylko z funkcja dogrzewania silnika, a chce miec funkcje dogrzewania wnetrza, najlepiej niech jedzie na Ojcowska, tamtejszy elektronik ma juz ten temat troche przemyslany, poza tym wydaje sie byc dobry w te elektroniczne klocki

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Ciekaw tylko jestem czy będzie w stanie odpalić to w ten sam sposób u mnie, bo w tej chwili nie mam nic na MIDzie, poprostu po wciśnięciu BC gaśnie dolna część wyświetlacza (ta nad przyciskami, świeci tylko górna z zegarkiem itd..). Może to że dołożyłem MIDa też trzeba doprogramować. W każdym razie odwiedzę warsztat który polecasz, a w między czasie może ktoś jeszcze się odezwie z dobrą radą. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

niestety odnosnie MIDa nic nie powiem, sam mam Bord monitor, wiec dziala to troszke inaczej

 

jak juz bedziesz po wizycie na Ojcowskiej, daj znac jak poszlo

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja słyszałem i czytałem to:

jesli włączysz piec ręcznie (direct) to powinno dać się go wyłączyć;

jesli nastawisz zeit1 i zeit2 to włączy sie odpowiednio o godzinie zeit1 a potem o zeit2, natomiast wyłączy się dopiero po osiągnięciu nastawionej na klimatroniku temperaturze wnętrza lub jeśli nawet nie zdąży ngrzać to po 30 minutach. Mam nadzieję, że jak tam podjadę to będą na tyle obcykani (po Twoim przypadku) że zrobią to w 15 minut za nie więcej niż 150 zł, ale to tylko nadzieja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co ja słyszałem i czytałem to:

jesli włączysz piec ręcznie (direct) to powinno dać się go wyłączyć;

 

i tak jest

 

jesli nastawisz zeit1 i zeit2 to włączy sie odpowiednio o godzinie zeit1 a potem o zeit2, natomiast wyłączy się dopiero po osiągnięciu nastawionej na klimatroniku temperaturze wnętrza lub jeśli nawet nie zdąży ngrzać to po 30 minutach.

 

tak tez slyszalem, dodatkowo, jesli nastawisz zeit1 a chcesz wczesniej wylaczyc, to oczywiscie mozna to zrobic recznie

 

ja sie tym bawilem siedzac w samochodzie, panel klimatornica sie nie wlaczal (brak wyswietlenia temperatury), wiec sie zastanawiam, czy to grzeje na okreslona temperature czy po prostu na maxa

 

Mam nadzieję, że jak tam podjadę to będą na tyle obcykani (po Twoim przypadku) że zrobią to w 15 minut za nie więcej niż 150 zł, ale to tylko nadzieja :)

 

obcykani to oni jeszcze nie sa, ale potencjal jest :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się dowiedziałem. Fachowcy prawie jednogłośnie powiadomili mnie, że jeśli w e39 mam mały wyświetlacz w zegarach, to nawet po dołożeniu radia z midem nie ma możliwości zaprogramowania uruchamiania webasta i przewietrzania z MIDa :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Jesli chodzi o odblokowanie WEBASTA to sprawa jest stosunkowo prosta. Tak bynajmniej u mnie bylo a mianowicie: W opcjach NAVI nie posiadalem opcji STANDHEIZUNG bylo tylko STANDLUFTUNG wiec tylko rpzewietrzanie. Zakupilem licznik bo moj padl calkowicie i po podlczeniu owego licznika odblokowala sie opcja STANDHEIZUNG i mam WEBASTO. Wiec opcje mozna odblokowac tylko w liczniku. Trzeba dodac opcje programatorem licznikow bo jest ona w liczniku zablokowana. Aby webasto dzialalo musi byc tez zainstalowane WEBASTO silnika, posiadaja je silniki DIESLA standardowo.Wtedy pozostaje odblokowanie opcji w licnziku .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Предыстория

Есть 530dA конец 1999 года. В перечне комплектации Вебасты нет, но есть наклейка на левой чашке говорящая о ее наличии и сама вебаста (by BMW) стоящая на положенном месте в арке левого колеса. Вебаста работает - запускается после запуска двигателя, дымит, продувается после остановки мотора и т.д. В самой машине пульта управления ею нет. В штатном мониторе включается только вентиляция - меню «Стояночная вентиляция». Заставить работать Вебасту через меню «Вентиляция» невозможно.

 

В связи с наличием Вебасты и грядущими холодами возникла идея заставить ее работать как полноценный предпусковой подогреватель.

 

Теория

Общие принципы работы предпусковых подогревателей подробно описаны на сайте http://www.webasto.ru/

Вкратце – это система позволяющая прогреть мотор, салон автомобиля или их одновременно (!). Достаточно отдать команду на запуск и подождать некоторое время. Команда отдается или с пульта ДУ (обычный с кнопками или с системой ТермоКолл – управление посредством мобильного телефона) или с таймера, где задается желаемое время включения.

Серия Вебасты для легковых автомобилей называется TermoTop E/C/P, тип топлива зависит от типа топлива двигателя, на который он ставится.

Вебасто вещь нужная, но очень дорогая. И вот тут у владельцев дизелей есть определенный повод для радости. Дело в том, что современные турбодизеля с высокой степенью наддува имеют настолько высокий КПД, что их собственного теплового потока не хватает для поддержания оптимального температурного режима в холодный сезон! Это вынуждает производителей ставить предпусковые подогреватели УЖЕ НА КОНВЕЙЕРЕ! Называется такой отопитель - ThermoTop Z. Он включается только при работающем двигателе, автоматически, на время, когда температура охлаждающей жидкости падает ниже допустимой.

 

 

В BMW E39 он установлен в нише левого переднего колеса, за подкрылком.

 

 

 

 

 

в X5 – над мотором слева по ходу движения.

 

 

 

На сайте Вебасты изображен ThermoTop Z и С. ThermoTop Z НЕ ИМЕЕТ помпы, которая несколько похожа на моторчик омывателя от Таврии. В остальном - они почти одинаковые внешне. На фото с сайта Вебасты это видно (помпа черного цвета круглая) т.к. фото сделано со стороны этой помпы.

Так вот - Вебасто стоящее на БМВ - это ThermoTop С! И эту помпу он содержит!

 

 

 

Единственная причина, по которой они написали на нем ThermoTop Z-C, думаю, в том, что он не сконфигурирован для обогрева салона, а только мотора! Выходит, что сама по себе Вебаста стоящая с конвейера максимально оснащена и ей дооснащения НЕ НУЖНЫ!

 

Осталось разобраться с главным - как и что нужно изменить для того, чтобы подогреватель работал в режиме стояночного обогрева.

 

BMW предоставляет два варианта дооснащения и, соответственно, два режима работы отопителя - Inline и Bypass.

 

Inline - идёт нагрев мотора и салона (время работы 30 минут). При этом не требуется никаких изменений в системе циркуляции охлаждающей жидкости, используется собственный насос Webasto.

Bypass - идёт нагрев только салона (время работы 15-20 минут). Требует переделки путей в системе циркуляции охлаждающей жидкости, используется дополнительный насос сагрегатированый с блоком клапанов печки. Для этого необходимо приобрести комплект дооснащения 64500140304 (370е).

 

Запускаются оба варианта несколькими способами:

1. По команде таймера. Может быть в бoртмoнитoре (меню стояночный обогрев и вентиляция).

Или отдельным пультом, который крепится на торпедо (нужен комплект дооснащения проводкой 82300137540 (80е)) и сам пульт

 

 

2. С диcтанциoннoгo пульта. Нужно комплект дооснащения проводкой 82300137540 (80е) и кoмплeкт диcтанциoннoгo пульта T70 64500008087 (425e) или аналога.

 

 

В общем виде это выглядит так

 

 

 

 

Из диаграммы понятно, что повезло тем, у кого приборка High BC (подразумевает строку сообщений и MID-магнитофон) или Бортмонитор. У меня как раз система с бортмонитором, поэтому я выбрал себе вариант Inline. Данный метод самый быстрый - нужно ТОЛЬКО запрограммировать функцию с использованием дилерского компьютера!

В меню ZCS Codind, Update - “Auxiliary Heating System”.

 

 

И все!!!

После программирования в меню вместо «Стояночная вентиляция» появится «Стояночный обогрев и вентиляция». Все замечательно работает!

 

Для тех, у кого нет бортмонитора или MID-а нужно прокладывать проводку из комплекта 82300137540 и докупать или таймер или систему ДУ. Ниже я расскажу, как сэкономить на ДУ, да и на проводке.

 

А пока подробнее остановлюсь на варианте Bypass.

Существуют два комплект дооснащения: для машин с электронным климатом - 64500140304 (370е), для машин с механическим климатом - 64 50 0 140 303 (280е).

Оба комплекта содержат шланги, проводку, крепеж и документацию. Но более дешевый комплект не содержит клапанов с дополнительной помпой!

После установки этих комплектов нужно заехать к дилеру и запрограммировать дооснащение.

Управление - аналогично системе Inline.

 

Что же делать тем, у кого нет бортмонитора или магнитофона с MID-ом, а так же тем, кто хочет иметь дистанционный запуск системы?

У них есть 2 варианта.

Официальный.

Купить дооснащения 82300137540 (80е), в котором содержится проводка (если устанавливался комплект Bypass – проводка там уже включена).

Купить пульт таймера (цена неизвестна) или систему Телестарт (400е) или систему ТермоКолл (800е)

 

Теперь о вариантах экономии.

Вся задача этих систем - скоммутировать +12 вольт с проводки автомобиля (контакт "30") на 1-й контакт в колодке Вебасты. Пока питание есть – система работает. После этого отмерить необходимое время и снять питание.

В простейшем случае можно подключить дополнительный канал сигнализации на подачу +12. Тогда не нужно докупать проводку из комплекта 82300137540, т.к. там много лишних проводов, а рабочий лишь один - который подает +12 на

Вебасто.

В случае варианта Bypass и электронного климата экономия на проводке сомнительна, т.к. там есть дополнительная помпа и ее нужно включать, т.о. кол-во проводов увеличивается и лучше использовать оригинальную проводку.

 

 

Огромное спасибо BMW-Alex за прояснение момента с комплектами, Legoos и GREN (тексты из BMW EBA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest opis jak dziala webasto i jak mozna go pszerobicz .......

mnie na Ukraine pszeprogramowali za 5minut zeby wlaczalo z kompa...

cena 20 grywen(4dollara)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.e39-forum.de/thread.php?threadid=749&sid=8c751aa7c8b34eaedd3739017595bf45&page=1

w tym linku co zapodal Bono doczytałem sie do 6 strony i sprawa wyglada tak.

wersja Nr1: odblokowanie webasto moze powodowac przegrzanie sie silnika ,bo brak jest dodatkowej pompy wody elektrycznej i jakiegoś zaworu.

zeby obalic ta teorie prosil bym tych co odblokowali u siebie webasto jaka temperatore osiaga silnik w momecie gdy webasto sie wylaczy po 30* min.

W tym linku jest tez poruszony watek samozapalenia sie Auta przez takiego typu ingerencje.

wersja Nr2: z kompletowanie dodatkowych elemetow (moga byc uzywane) i wtedy mozna odblokowac Webasto i w tym przypadku jest duzy obieg gdyz ta elektryczna pompa wody zasila tez uklad z chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam, orientuje sie ktos gdzie na slasku mozna odblokowac webasto ? posiadam duza navi, mam opcje Aux. heating i Aux vent. ale uruchamia sie tylko przewietrzanie po nastawieniu zegara. Model Webasto Thermo Top Z/C 12V/45W 2,5bar S289

z gory dzieki za info

 

pozdrawiam

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.