Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zerwał się mojej dziewczynie pasek rozrządu przy odpalaniu silnika i przejechała na nim ("bo musiała") 5km. Czy coś mogło jeszcze się stać z silnikiem. ILE KOSZTUJE NOWY PASEK ROZRZĄDU???? I co jeszcze będzie do wymiany?? mój silnik to 2.5 tds.
Opublikowano
Zerwał się mojej dziewczynie pasek rozrządu przy odpalaniu silnika i przejechała na nim ("bo musiała") 5km. Czy coś mogło jeszcze się stać z silnikiem. ILE KOSZTUJE NOWY PASEK ROZRZĄDU???? I co jeszcze będzie do wymiany?? mój silnik to 2.5 tds.

Ciekawy temat.Ale zacznijmy od początku.W TDS jest łancuch rozrządu,poza tym jak by sie zerwał to musiałaby jechać na rozruszniku chyba.Podejrzewam że zerwał sie pasek wieloklinowy,a jeżeli sie zerwał to nie napędzał pompy cieczy chłodzącej i paru innych urządzen.Przy obecnych temperaturach po 5 km mogło sie jeszcze nic nie popsuć,ale.... .Załóż nowy pasek i pojeździj troche to zobaczysz.

Opublikowano
możliwe że to pasek wieloklinowy. Ile taki pasek kosztuje?? i czy coś jeszcze muszę do tego dokupić???

 

...najlepiej wszystkie rolki i napinacz + pasek

...tylko BMW
Opublikowano
Zerwał się mojej dziewczynie pasek rozrządu przy odpalaniu silnika i przejechała na nim ("bo musiała") 5km. Czy coś mogło jeszcze się stać z silnikiem. ILE KOSZTUJE NOWY PASEK ROZRZĄDU???? I co jeszcze będzie do wymiany?? mój silnik to 2.5 tds.

 

jakby sie rozrzad "skonczył" to by twoja dziewczyna przyszla doc iebie piechota a ty szykowalbys w tym momecie pare tysiaczkow.Zrob jak ci koledzy poradzily-w tym wypadku jest to najlogoczniejsze proroctwo na temat "urwal sie pasek"...............ale ktory?! ceny sobie porownaj na allegro.a najlepiej niech zajzy tam ktos kto sie zna na mechanice i powie konkretnie co zerwalo itp.

Opublikowano

Ja jeżdżę bez paska rozrządu i nic się nie dzieje :wink:

 

Rolek i napinacza nie koniecznie trzeba wymieniać - u mnie np. były w świetnym stanie - a zdaje się cenowo nie są zbyt atrakcyjne...

Opublikowano
jeszcze jedno. jak samochód odpale to cały czas chodzi na 3 tys. obrotów. czy po założeniu paska wszystko wróci do normy??
Opublikowano
Rolek i napinacza nie koniecznie trzeba wymieniać - u mnie np. były w świetnym stanie - a zdaje się cenowo nie są zbyt atrakcyjne...

 

Proszę cię człowieku :duh: ... jak nie masz zamiaru napisać nic mądrego to nie pisz nic...

 

Jako mechanik mogę ci powiedzieć taką jedną małą rzecz, paski najczęściej pękają nie dlatego, że się zuzyły, tylko dlatego że jeżdziły po rolkach w opłakanym stanie, to jest najczęstsza przyczyna pękania pasków rozżądu, ni licząc odpalania na hol.

 

Każda jedna instrukcja podkresla że z paskiem wymienia się rollki inaczej tracisz gwarancję, to samo usłyszałbyś u mnie w warsztacie, nie chcesz wymienić rolek, masz tylko gwarancje rozruchową.

W niektórych autach naciąg paska jest za pomocą pompy wodnej, którą również powinno sie wtedy wymienić.

 

Pozdrawiam.

 

Ps.

 

Wiem że machanicy chcą zarabiać, ale to nie im powinno zależeć na tym żeby auto ładnie śmigało i bezawaryjnie, czasami chcąc zaoszczędzić 500 zł musimy wydać potem 4500 zł.Rozżąd wymienia się tak żadko że wydaje mi się że można wtedy odżałować te pare złoty na komplecik jak się należy.

Opublikowano

Zgadzam się z Toba tak samo jest u mnie w warsztacie.

Niektórzy mówią,że drogo za wymiane rozrządu,że wystarczy tylko pasek założyć,ale jak coś sie stanie to warsztat za to odpowiada,więc to jest tak jakby robota precyzyjna.Robiliśmy już przypadki zrywania się pasków,bardzo ładnie wtedy wygląda głowica.Głównie w OPLACH,DAEWOO i nowszych MEGANACH pasek napędza także pompę wodną,wtedy także należy ja wymienić,wg mnie nie przy każdyj wymianie.Ale ostatnio była MAGANA i pompa oryginalna PIERBURGA przejechała tylko 80 tys,wymieniło się wszystkie rolki i pompę i samochód ładnie chodzi.

Opublikowano
Rolek i napinacza nie koniecznie trzeba wymieniać - u mnie np. były w świetnym stanie - a zdaje się cenowo nie są zbyt atrakcyjne...

 

Proszę cię człowieku :duh: ... jak nie masz zamiaru napisać nic mądrego to nie pisz nic...

 

Ale przecież jemu nie pękł pasek rozrządu, tylko wieloklin. Zanim kogoś obrazisz przeczytaj chociaż treść kilku postów...

 

Przy wymianie paska rozrządu jak najbardziej trzeba wymienić rolki i napinacz.

Opublikowano
Rolek i napinacza nie koniecznie trzeba wymieniać - u mnie np. były w świetnym stanie - a zdaje się cenowo nie są zbyt atrakcyjne...

 

Proszę cię człowieku :duh: ... jak nie masz zamiaru napisać nic mądrego to nie pisz nic...

 

Ale przecież jemu nie pękł pasek rozrządu, tylko wieloklin. Zanim kogoś obrazisz przeczytaj chociaż treść kilku postów...

 

Przy wymianie paska rozrządu jak najbardziej trzeba wymienić rolki i napinacz.

 

Nikogo nie próbowałem i nie mam zamiaru obrażać, ale z jego posta można wyczytać jasno i wyrażnie że nie trzeba wymieniać rolek i napinacza.. jeżeli uważasz tak samo jak kolega, to proszę nie mów tego na głos, bo ktoś kiedys cibie psłucha i narobi sobie biedy, a potem będzie mówił, że fachowcy na forum BMW mu tak doradzili....

 

Jeżeli ktoś odebrał coś żle to sory, ale proszę was myślcie co piszecie, forum ma być skarbnica wiedzy a nie opowiastek wyssanych z palca.

 

Co do napinacza wielkolina... ten napinacz również sie wymienia, jeżeli pasek uległ zniszczeniu, oznacza to że rolka ma równiez już dobrze pojechane i należało by ja wymienić.

 

Ale to tylko moje rady, każdy zrobi jak uważa.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ehm c@liber po pierwsze, to zauważ że traktujesz dwa moje posty jakby je pisały inne osoby - takie wrażenie odniosłem w każdym razie.

 

Po drugie piszę kolejny raz, że miałem na myśli rolki i napinacz od paska klinowego, a nie rozrządu, bo tu klinowy pękł - chyba zdajesz sobie sprawę, że ciężko było by przejechać 5km na pękniętym pasku rozrządu.

 

Pasek rozrządu wymienia się rzadko, a trzeba to zrobić w serwisie, poza tym jego pęknięcie jest fatalne w skutkach, więc wymiana rolek i napinacza jest tu jak najbardziej wskazana. Natomiast pasek klinowy ma masę 'wygięć' i jest narażony mocno na czynniki zewnętrznę, więc szybciej się zużywa - nie widzę potrzeby każdorazowej wymiany rolek i napinacza przy wymianie paska klinowego i nie wiem dlaczego ktoś miałby sobie dziadostwa narobić. Zwłaszcza, że pasek klinowy jest tani, a jak pęknie to nic się z samochodem strasznego nie dzieje.

 

Jasne, że rolki i napinacz i tu czasem trzeba wymienić - i zauważ, że napisałem, że u mnie były w dobrym stanie i nie wymagały wymiany - to nie przekłada się na to, że nie trzeba wymieniać. Do tego nie doczytałeś, że chodzi tak naprawdę o klinowy, nie rozrządu. Używasz sformułowania, że jak nie mam nic mądrego do napisania, to żeby siedział cicho. Ale nie chcesz mnie obrazić, 'tylko' twierdzisz, że moja opinia to 'opowiastka wyssana z palca'.

 

Sorry, że robię offtopa, ale nie mogłem się powtrzymać...

Opublikowano
Witam !A tak przy okazji po jakim przebiegu wymienia się łańcuch rozrządu? Pozdrówka

 

 

 

 

nastepne pytanie na poziomie!!!!!!! :cool2:

 

a tak na marginesie, to uzywales kiedys wyszukiwarki????

 

 

 

wesolych swiat..

 

 

ps. kurde ja tez myslalem ze piszesz o rolkach od rozrzadu, ze byly w dobrym stanie itd, a nie o wieloklinie,ale nie ma co z tego afery robic po sprostowaniu jest git.

 

 

pozdro jeszcze raz

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
  • 1 rok później...
Opublikowano
Rolek i napinacza nie koniecznie trzeba wymieniać - u mnie np. były w świetnym stanie - a zdaje się cenowo nie są zbyt atrakcyjne...

 

Właśnie jestem przed wymianą obu wieloklinów. Ale powiedz mi Varrol w jaki sposób potrafisz ocenić rolki? Skąd wiesz ze są w dobrym stanie?

 

Proszę nie odebrać mnie źle, nie czepiam się czy coś. Rolka to nic innego jak łożysko, no w jakiejś tam obudowie. Jak wiadomo, zużytych łożysk się nie naprawia, tylko się wymienia. To szkolna zasada, ale sposobu na ich diagnozę nie znam. Np łożysko przedniego koła w e39 po wymontowaniu wygląda jak nowe. A przy pewnych obrotach już tak nie jest.

Więc jak "na oko" ocenić rolki i napinacz? Może też wymienię same paski?

Respekt.
Opublikowano
Mi ta rolka zwyczajnie pękła podczas wymiany i musiałem kupić nową. Koszt około 50 zł, ale nie trzeba jej wymieniać pierwsze słyszę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.