Skocz do zawartości

318i M10 82r - prośba o pomoc przed kupnem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam okazje zakupic taki pojazd w calkiem niezlym stanie za nieduze pieniadze chcialbym sie dowiedziec czegos o silniku przed kupnem! chodzi mi mianowicie o spalanie paliwa gdzies slyszalem ze jest to paliwozerny silnik! auto jest przerobione na gaz! prosze o opinie bo niemoglem znalesc nic na forum!
Opublikowano

poszukaj na forum bo temat juz byl pewnie wałkowany tysiac razy

 

jak bmw to tylko 6 garów :8)

 

82 rok to nie wroze zbyt dobrego stanu blacharskiego.jak cos sluze pomoca przy ogledzinach :D

Opublikowano

Jeśli chodzi o samochód z gazem to pamiętaj o dodatkowych kosztach, które mogą wystąpić. Np. wymiana przewodów zapłonowych, świec oraz czego nie życzę przepływomierza.

 

Zresztą poczytaj na forum, wszystko jest napisane.

 

 

Powodzenia :cool2:

Opublikowano

Wszystko zależy od tego jak był serwisowany. Jednak nie oszukujmy się samochód, który ma 24 lata i prawie 300 tys. na liczniku będzie potrzebował trochę troski. :D

 

Ja sprawdziłbym stan blachy, ponieważ w E30 z tych lat nie była ona ocynkowana, czyli BM-ki były bardziej podatne na korozję.

Opublikowano
mam ten sam silnik, tez na gazie, jest ogolnie slaby i paliwo/gazo-żerny. w dodatku nie zycze jakiejkolwiek usterki gaznika bo naprawa tego lub zakup drugiego sprawnego i w normalnej cenie graniczy z cudem. ogolnie nie polecam, ale jezeli masz jak domniemam ograniczone fundusze i chcesz koniecznie e30 to i tak kupisz takiego zajechanca martwiac sie dopiero pozniej co z tym zrobic.
Opublikowano

Hej!

 

Jam ma e30 m10b18 z 1986 r. i jest ok. Co prawda na wtrysku. Wcale nie jest paliwożerny, moim zdaniem rzecz jasna. Mam 2 generację, i teraz pali mi po mieście 11l gazu. No pewnie, że wolałbym żeby spalał np. 8l. Zaleta jest łańcuch rozrządu i normalne popychacze. W m40b18 popychacze są hydrauliczne, zatem szczególnie ważne jest dbanie o regularne wymiany i pasków i dobrego oleju. Silnik m10 jest podobno trwały. Ale to znowu cecha chyba wszystkich silników BMW.

 

Jeśli chcesz uratować ten samochodzik, to śmiało. Popieram jednak tezę o rdzy. Sprawdź szczególnie nadkola i przednie połączenie nadkola z podwoziem (tuż przed drzwiami). A co do gaźników, to trochę tego widziałem na allegro. Ceny tak od 80 do 200.

 

Powiem tak, zastanawiam się czasem czy nie zmienić mojego BMW e30. Ale jak pomyślę, że wiem o nim bardzo dużo i że sprawuje się dzielnie jak na swoje lata, to mi szkoda...

 

Także prawdopodobnie na wiosnę będzie remont blachy... I jeździmy dalej.

Chyba, że trafi mi się jakaś rzeczywista okazja lub powiększy się rodzina, trzeba będzie wtedy jednak rozejrzeć się za większym. Ale i tak auto chyba w rodzinie zostanie. Tak jak i mój poprzedni maluch.

 

Pozdrawiam i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT!

Opublikowano
A co do gaźników, to trochę tego widziałem na allegro. Ceny tak od 80 do 200.

 

dosc ciekawe bo ja szukalem od paru miesiecy na allegro i przedzial cenowy ksztaltowal sie na poziomie 350-500zl.

Opublikowano
KrzyhOO a ile ma przejechane twoj silnik, i czegos nie rozumiem jesli jest na pelnym wtrysku to gdzie tam gaznik?
Opublikowano
KrzyhOO a ile ma przejechane twoj silnik, i czegos nie rozumiem jesli jest na pelnym wtrysku to gdzie tam gaznik?

 

moj nie wiem ile ma bo mial licznik zmieniany na inny wiec nie dojdziesz. w tym co podales link jest wtrysk? w 82r.? :shock:

Opublikowano
tak wlasciciel mowil ze jest silnik 1.8 na pelnym wtrysku mozliwe zeby tak bylo?przeciez prosdukowali takie silniki na wtrysku
Opublikowano

Witam!

Dane są dodrze podane wynika z nich że ten silnik jest na wtrysku mechanicznym. K-jetronic to rozwiązanie genialne ale mało ekonomiczne i z tego co wiem to w połączeniu z instalacją gazową lubi sprawiać problemy.

Opublikowano
ooo :shock: to wynika z tego ze rownolegle produkowali ten sam motor z zasilaniem gaznikowym i wtryskiem? ktora wersja jest czesciej spotykana i ktora jest lepsza?
Opublikowano
Z tego wynika że tak, 316 z silnikiem m10b18 i 318i z silnikiem m10b18 były produkowane równolegle a w 83 K-jetronic został zastąpiony wtryskiem elektronicznym. Który lepszy ? Z tabeli wynika że osiągi zbliżone z małą przewagą dla wtrysku, jeżeli chodzi o dostępność części na rynku wtórnym to chyba łatwiej zdobyć sprawny gażnik niż rozdzielacz do K-jeta.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Podłacze sie do tematu bo mam 1.8M10 88' i właśnie jest na wtrysku mam w nim instalacje gazowa BRC i co tu duzo mowic jak dla mnie bajeczka w miescie pali 11-12 gazu a w trasie 9 -10 zależy a silnik ciezko powiedzieć auto mam rok ale nie zdarzyło sie zeby cos było nie tak jak jest zadbany i właściciele nie myśleli ze maja pod masko 3.5 L to jest ok i polecam ten silnik tylko podkreślam nie jest to demon predkosci :!: ale nie stukaja hydrauliczne popychacze :wink: i pamietaj BMW to nie VW ze czesci w kioskach mozna dostać. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.