Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witajcie

 

Jak sprawdzić czy na jałowym , bądź zimnym pracują wszystkie cylindry.

Ktoś powiedział mi , że nawet jak 2 nie pracują to mogę tego nie zauważyć - wydaje mi się to niemożliwe bo w 4 i 6 cylindrowcach zawsze wyczułwałem taki fakt .

 

 

Zacząłem się tym interesować bo

Ostatnio kiedy odpalałem przy dużej wilgotności - rzeczywiście czułem , że silnik pracuje nierówno . Po przygazówce i kilku przejechanych km wszystko wróciło do normy . Ale to już konkretny objaw a więc za chwilę zacznie się coś dziać :shock:

 

Ze 2 miesiące temu wymieniłem świece - także jeśli jest jakiś winowajca to chyba jakaś z ceweczek ? co ew to może jeszcze być ?

 

Jak sprawdzić z którą cewką jest nietęgo ?

 

Pozdrawiam :D

Mario

Opublikowano
Witajcie

 

Jak sprawdzić czy na jałowym , bądź zimnym pracują wszystkie cylindry.

Ktoś powiedział mi , że nawet jak 2 nie pracują to mogę tego nie zauważyć - wydaje mi się to niemożliwe bo w 4 i 6 cylindrowcach zawsze wyczułwałem taki fakt .

 

 

Zacząłem się tym interesować bo

Ostatnio kiedy odpalałem przy dużej wilgotności - rzeczywiście czułem , że silnik pracuje nierówno . Po przygazówce i kilku przejechanych km wszystko wróciło do normy . Ale to już konkretny objaw a więc za chwilę zacznie się coś dziać :shock:

 

Ze 2 miesiące temu wymieniłem świece - także jeśli jest jakiś winowajca to chyba jakaś z ceweczek ? co ew to może jeszcze być ?

 

Jak sprawdzić z którą cewką jest nietęgo ?

 

Pozdrawiam :D

Mario

 

nawet jak jeden nie bedzie pracował to dodajac gazu poczujesz,ze sie wolniej wkreca na obroty i brzmienie bedzie inne, takie dudnienie głuche z wydechu usłyszysz. Dla mnie jeden garnek wypadniety z cyklu pracy od razu jest łatwo wyczuwalny podczas dodawania gazu. Gorzej jest na biegu jałowym bo nie jest to juz tak łatwo wyczuwalne.

Opublikowano

Podjedź na komputer to najbardziej miarodajny sposób na zbadanie czy wszystkie cylindry chodzą.

Może być tak że gdzieś się zapowietrza i Tobie wydaje się że cylinder nie pracuje a wina może leżeć gdzie indziej.

 

Takie przypadki często są mylone z :

- wybite poduchy silnika;

- uszkodzony separator oleju;

- zła praca lamby lub przepływomierza;

 

Okazuje się że wszystkie cylindry pracują a silnik się poprostu dławi paliwem.

Opublikowano
Jest taki patent na sprawdzenie niepracującego cylindra często praktykowany przy motocyklach: odpalamy zimny silnik i sprawdzamy ręką jak nagrzewa się kolektor wydechowy. Jeżeli przy jednym cylindrze będzie wyczuwalnie zimniejszy od reszty to znaczy, że ten cylinder nie pracuje. Z tym że samochodzie może byc problem z dojściem do kolektora, a tym bardziej w V8. Ale spróbować można
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
w e38 V8 nie ma przewodów, są za to złączki przy cewkach. Ale szukanie w ten sposób nie dało bynajmniej u mnie żadnego efektu - odpięcie dwóch cewek jednocześnie nie spowodowało zauwazalnego spadku obrotów ani nierównej pracy. Po odpięciu jednocześnie całej jednej strony zrezygnowałem z tej metody poszukiwania usterki. Sprawdza sie chyba tylko do <4 cylindrów. :)
Opublikowano

w v8 w e32 tez nie ma przewodow... :wink:

 

u mnie objawy sa podobne juk u ciebie - zrobilem przeglad calego samochodu - mialem walnieta jedna sonde ( wymienilem obie na nowe - samochod chodzi duzo lepiej , ale dalej pracuje nierowno) ... teraz bede badal cewki zaplonowe :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.