Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
dla informacji : ja w moje e34 524td '90r mam 1 opor ktory ma 2 Ohm -y

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
Ja już zrobiłem porządek z wentylatorem. Uszkodzony był opór pierwszego biegu. Jego wartość to 0,5 ohm a moc 85W. Zamówiłem w sklepie elektronicznym 2X1 ohm i mocy po 50W kazdy. Równoległe połączenie daje 0,5 ohm i 100W. Wentylator śmiga jak lala. Koszt operacji to 35zł plus 15 min roboty.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

W mojej Buni jest jeden wentylator (ten sam do klimy i silnika). Po naprawie opornicy dmuchawy (tzw. jeża) opisanej na tym Forum (przelutowanie nóżek tranzystorów) dmuchawa chodziła OK jeden czy dwa dni i nagle....biały dym z nawiewów i z pod maski. Stało się to raptem 3 min po odpaleniu auta i klimy, nawet silnik się nie zagrzał. Czytając Wasze posty doszedłem do wniosku, że puścił mi zawór bezpieczeństwa klimatyzacji (ciśnienie wzrosło).

 

Nawiew znów głupieje , tak samo mocno dmucha na 1 biegu jak i na 4 oraz obroty falują. Klima chłodzi jednak ładnie, widocznie nie wszystko uciekło z układu.

 

Teraz pytanie, skoro mam jeden wentylator a nawiewem steruje opornica dmuchawy (jeż), to czy mógł on (jego wada) być przyczyną tego wystrzału czynnika chłodzącego?

 

Czy wymiana jeża na nowy i dobicie czynnika chłodzącego załatwi sprawę?

 

Dzięki z sugestie.

 

 

 

Dodano:

Wymieniłem jeża na nowy (250 zł z Allegro) i jest OK. :D

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam pytanie BMW 530D 2002rok. Mam 3 pinowy wentylator klimy. Nie dziala uklad. Gdzie sa te oporniki? Co musze zdemontowac? Czy wartosci sa takie jak w podajecie do 4 pinowego? Wczoraj slyszalem ze sa jakies przekazniki w panelu nagrzewnicy.... Nie chce rozbierac polowy ssamochodu bezcelowo. Gdzie mam tego szukac. Pozdrawiam
KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Opublikowano
Przed awaria padl pierwszy bieg ale mechanicy nie wiedzieli gdzie szukac... Teraz nie zalacza sie srezarka... tylko nawiew.
KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Opublikowano
Przed awaria padl pierwszy bieg ale mechanicy nie wiedzieli gdzie szukac... Teraz nie zalacza sie srezarka... tylko nawiew.

 

 

jesli padl wentylator od klimy(tez z przodu auta) to najlepiej wymenic, zeby nie miec "drozszych" problemow z klima. Koszt wiatraka to okolo 450zl(uzywka), unikac nowych CHINSKICH PODROBEK, gdzy dzialaja tylko 3 miesiace.

PARTNER BMW AG


POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA


KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY


telefon +48 504384405


http://menupolskie.pl/foto/bmw/baner.gif


http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Opublikowano
Wlasnie chodzi o to, ze mialem urwana jedna lopatke w wiatraku jak kupilem auto. Kupilem samo smiglo, zamontowalem - chodzil jak przed robota na wyzszym biegu. Poskladalem i nie chodzi. Czytalem o przekaznikach i rezystorach w wiatraku 4 pinowym. Moze padl najpierw przekaznik od pierwszego biegu a akurat w czasie montazu od drugiego??? Sa jakies przekazniki z wiatrakiem 3 pinowym? Jakies info? Najgorsze,ze mechanicy tez drapia sie po glowie, bo nie robili tego w BMW. Ci u ktorych bylem;)
KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W trzy pinowym wiatraku nie masz żadnych oporników.

To zupełnie inna zasada działania. Obroty są sterowane bez-stopniowo poprzez układ elektroniczny.

I sam nie masz możliwości się upewnić czy działa prawidłowo.

 

Zresztą temat wiatraków klimy był na forum przerabiany ze szczegółami już wiele razy.

:search:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

WLasnie przeszukuje te wszystkie topiki:) 22 strony listy tematow... Ale kazdy ma inny wentylator, i pojawiaja sie najczesciej tematy do 4 pinowcow.. Druga sprawa, jak by ktos kto ma o tych wiatrakach na forum zrobil takie podsumowanie info z danym i, parametrami do 3 pinowcow i 4 pinowcow to by rozwiazalo sprawe...;) Natrafilem na temat grdzi epewien uzytkownik pisze o przekaznikach kolo kompa....?

A teraz najlepsze... wyprowadzilem sobie dluzsze kable pod maske so testow bez rozbierania;) Podpiolem sprawny wentylator (podobno) Efekt? Nie ruszyl z miejsca....

Impa pokazala:

1152 Electric Fan

activation of short circuit to B+

30 Auxilary water pump <---- co to jest? i gdzi etego szukac? Mam webasto...

Short circuit to batt+

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Opublikowano
Moja sprawa zakonczona... Pojechalem do drugiego Klimarza... ktory stwierdzil... za niski poziom czynnika. Wpiecie, nabicie i po sprawie. Wszystko chodzi. Poprzedni mierzyl i mierzyl i mialo byc ok:) Lepiej powiem.. stwierdzil, ze troche mam zaduzo! A wiec przez Pana mialem troche nieprzespanych nocy, mokre plecy i szukanie w slepych uliczkach.
KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Opublikowano
Moja sprawa zakonczona... Pojechalem do drugiego Klimarza... ktory stwierdzil... za niski poziom czynnika. Wpiecie, nabicie i po sprawie. Wszystko chodzi. Poprzedni mierzyl i mierzyl i mialo byc ok:) Lepiej powiem.. stwierdzil, ze troche mam zaduzo! A wiec przez Pana mialem troche nieprzespanych nocy, mokre plecy i szukanie w slepych uliczkach.

 

Hej,

 

Dokładnie takie same błędy inpa pokazała u mnie, i też mi wentylator nie chodzi(3pin bezstopniowy) - przy właczonej klimie lekko drgnie co kilka sekund.

Udało Ci sie go wzbudzić z menu inpy?bo z tego co doczytałem tym wentylatorem bezstopniowym może takze sterowac dde przy wyokiej temp. silnika - gdy uruchomie test wentylatora w inpie to też wentylator drgnie co kilka sekund(można nim swobodnie obracać ręką)

 

Mam pytanie - klima jako tako Ci chłodziła? bo mi chłodzi przy jeżdzie z prędkoscią powyzej 70kmh(wystarczajaco już wieje na chłodnice)

 

Dzięki

Opublikowano
A wiec tak, klima chodzila calkiem calkiem... WYmienilem samo smiglo wentylatora i wszystko stanelo:) sprawdzilem u koleszki cisnienie na klimie bylo delikatnie ponad... tyle ze jak czytalem 2 miesiace wszystkie posty, wyczerpaniu wszystkich prub, wrocilem do klimarza w innym zakladzie i uruchomil procedure wymiany czynnika.. i tak.. cisnienie bylo, ale jak system sie wylaczyl a uklad mam szczelny, to pozostalo z jednej strony delikatnie ponad a z drugiej delikatnie mniej.. jednostki... Ale jak machina zaczela odsysac czynnik, to mialem jedynie 113g zamiast 750. I sprawdzilo sie to, co gdzies wyczytalem, z ejak masz zamalo czynnika, to system wylacza klime, smiglo oraz dodatkowa pompke ukladu chlodzenia ( kolo webasto) . Impa pokazuje bledy jak przy niesprawnym wentylatorze i pompie.. "zwarcie na B+" W panelu IMPY nie udawalo mie sie go zalaczyc! Po nabiciu klimy, klik na szronik i wszystko chula jak z salonu....
KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, u mnie klima nie działa. Inpa wskazuje electric fan. Czyli wentylator klimy, ale czy przy niesprawnym wentylatorze klimy by nie działa ?

Dodam że czynnik jest napełniony układ szczelny.

Jutro sprawdzę przewody idące do czujnika ciśnienia i podłącze na krótko sprężarkę. Ale czy wentylator klimy ma znaczenie na działanie układu??

www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
Opublikowano

nie wiem czy o to Ci chodzi, bo nie wyraziles sie za jasno

... Czyli wentylator klimy, ale czy przy niesprawnym wentylatorze klimy by nie działa ?

..

ale klima dziala przy niesprawnym wentylatorze

Opublikowano
chodziło mi oto że klima mi nie działa. na kompie wskazuje tylko jeden błąd electric fan. I teraz mam pytanie czy wentylator ma znaczenie na klime gdyż wydaje mi się że ten wentylator jest po to żeby klima chodziła prawidłowo na postoju a podczas jazdy wentylator mało sie przydaje> Krótko mówiąc klima powinna działać pomimo błędu wentylatora. Czyli w moim przypadku obstawiam czujnik ciśnienia jeżeli sprężarka zadziała lub przetarty przewód.
www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
Opublikowano
webasto nie mam. Sprężarka sprawdzona dając napięcie 12v sprzęgiełko załącza. Zadnych przerw na instalacji nie ma, czujnik podciśnienia wymieniony, i tu ciekawostka na starym czujnik a(3 pinowym po liftowym) rezystancja na dwóch przeciwnych końcach u mnie byłą 6,5 K ohma, na skos 3,5k ohma. Na nowym czujniku na przeciw siebie jest 11,8 kohma. Może tu tkwi problem, jutro napełniam klime może to będzie przyczyną. Jeżeli nie to to zostają tylko przekaźniki, ale gdy włączam klime zmienia się prędkość dozowania powietrza w kabinie więc myśle że przekaźniki działają.
www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
Opublikowano

some_one dziękuje za line do tematu. Więc troszke mi to rozświetliło w głowie. Mam temperaturę zewnetrzną -40st co oznacza niesrpawny lub nie podłączony zewnetrzny termometr. Czy w takim układzie klima się nie załączy?

Drugie pytanie jak wymusiłeś pracę klimatyzacji przez Inpe?

www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
Opublikowano
A wiec po wymianie czujnika ciśnienia klima po napełnieniu zaczeła działać. Ale jak silnik sie rozgrzeje to słabo chłodzi myśle że to za sprawą nie sprawnego wentylatora. Mam 4 pinowy. Musze zakupić rezystory lub oszukać go i z mostkować żeby zaczynał działać od drugiego biegu. Te rezystory moge gdzieś dostać??
www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.