Skocz do zawartości

podlaczenie awaryjnych pod ostre hamowanie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

poza tym co za wspaniała osobowość... podwójna; Joanna - taki GOŚĆ od przeglądów :twisted2: - ale już sza o tym bo z opolskiego, więc może tam trafię kiedyś na przglądzik...

A co do tego systemu.. takie małe OT - jechałem kiedyś za takim samochodzikiem, który miał to ustrojstwo - jakieś C6 czy cóś. Jechaliśmy po mieście, ok. 50km/h i ten driver chyba zapomniał że ma skręcić, więc dosyć gwałtownie zahamował już na skrzyżowaniu... lekko się zdziwiłem, bo nie wiedziałem gdzie w końcu chce skręcać, a jemu też zdążyło się to wyłączyć jak był już w lewo za skrzyżowaniem. Ja to jeszcze pół biedy, ale ten co jechał z przeciwnej strony był nieźle zdziwiony...

Po mojemu... zbędny gadżet, a przynajmniej jeszcze co nieco niedopracowany - przynajmniej w tym akurat modelu. Jakoś pomimo wielu już lat za kierownicą i tysięcy kilometrów, nie zdażyło mi się - na szczęście - nie zauważyć awaryjnego hamowania przed sobą bez takich wynalazków. Wystarczy patrzeć i myśleć za kółkiem. A jak już to dużo lepszym, IMHO jest pomysł chyba nawet BMW - tylko nie wiedzieć czemu jeszcze nie homologowany - ze zmiennym natężeniem świecenia świateł stopu. To jest bardzo niegłupie i pewnie przyjmie się dużo bardziej niż te błyskanie awaryjnymi.

- to ja przepraszam! ...i znikł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lampa nadal ma homologacje, wcale jej nie zmieniamy ani nie modyfikujemy. modul moze byc rowniez zamontowany pod wylacznikiem swiatel awaryjnych i je zalaczac. ten argument o homologacji jest co najmniej bez sensu.jako czujnik mozna zastosowac czujnik rteciowy, taki jak sie stosuje do czujnika holowania, prosty uklad ktory zalaczy awaryjne na 10 sekund.co do postu powyzej jeszcze prostsze do wykonania.

przyjmijmy ze jak delkatnie hamujemy zapalaja sie standardowe swiatla stop, przy wcisnieciu np powyzej polowy rozjasniaja sie lampy pozycyjne i np zapalaja sie swiatla przeciwmgielne z tylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe , pierdolicie głupoty....joanna , to moja , zona , kiedys chciała 850-siątke to sie zalogowała na tym forum , pare zenujacych uwag i nigdy juz tu nie wróciła..., kiedy kupiłem 530-stke , zajrzałem na forum w celu dokształcenia , sorry za nie miła uwage , ale mało tu gości których warto czytac , choc moze to błąd załozenia , forum to cos dla miłosników niekoniecznie specjalistów , ok. mam na imie krzysiek i po prostu nie zmieniłem logina , jestem mechaniorem- diagnostą na skp okręgowym , nie gadaj głupot o łapówkach , bo pieprzysz , może twoja wioska jest tak skonstruowana , problem napewno jest , tylko dawno nie polega on na łapókach a na nie zliczonej ilosci stacji , jezeli chodziło mi homologacje , to nie wymądrzajcie sie bo bredzicie , chodziło mi o auta w których system jest montowany fabrycznie i takową posiada , co za tym idzie wszystkie gadki o przepisach we wczesniejszych postach po prostu są bez sensu , samo urządenie to czujnik bezwładnosciowy , podobny do tego który odpala pasy , i oczywiscie nie ma on nic wspólnego z samymi lampami....pozd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ty liskowski czy jak ci tam , myślisz , ze na stacjach pracuja sami idioci??!!, którzy nie kojarzą takich spraw??? to tylko swiadczy o tobie, myslisz , ze ta twoja taczka to jakas rewelacja która wzbudza respekt prze brama stacji?! obudz sie chłopie , jeżdzisz byle jaka hulajnogą a gadasz jak gość od rakiety kosmicznej?! troche skromniej chłopcze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joanno - Krzysiu...

no niestety, tak to już jest że nie jest to forum mechaników, tylko wielbicieli BMW... choć parę tu osób może niejednego mechanika zakasować wiedzą... bywają jednak i tacy co udzielają się tekstami o łapówkach i innymi mądrymi obserwacjami rzeczywistości. Powodów takich komentarzy można się wielu doszukiwać

Generalnie nie daj się prowokować i goń kobitę po tą 850-kę - chętnie popatrzę na jakąś fajną furę w Oppeln - trochę ich u nas mało!

A co do głupich uwag, to chyba wiesz jak na nie reagować... zmaczaj pisem

Pzdr!

- to ja przepraszam! ...i znikł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodziło mi homologacje , to nie wymądrzajcie sie bo bredzicie , chodziło mi o auta w których system jest montowany fabrycznie i takową posiada , co za tym idzie wszystkie gadki o przepisach we wczesniejszych postach po prostu są bez sensu , samo urządenie to czujnik bezwładnosciowy , podobny do tego który odpala pasy , i oczywiscie nie ma on nic wspólnego z samymi lampami....pozd.

ok, w takim razie czego sie tyczyla twoja uwaga o przegladzie i homologacji, skoro w fabrycznych mozna miec, a na wlasna reke jak zalozysz to tez przegladowi nic do tego?

uniosles sie i widze ze piszesz w nerwach, ale jak sie uspokoisz to poprosze wyjasnij co twoja uwaga ma do faktu, ze np. ja mysle zeby cos takiego sobie zalozyc.. pytam naprawde skoro jestes diagnosta, wiec sprobuj chociaz mi odpowiedziec same fakty nie ubierajac tego w historie waszych przezyc na forach..

 

 

jesli chodzi o lapowki w wiosce to wiesz, no comment.. hmm... w sumie warszawa to taka wieksza wies, ale to ze duzo samochodow jezdzi na 'zaplaconym' przegladzie nie jest niczym niewiarygodnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liskowski

 

Naucz sie czytac :idea:

 

ze ta twoja taczka

 

? czy ja sie czepiam Twojej

 

 

stacjach pracuja sami idioci??

 

nie, ale zdecydowana wieszosc lapowkarzy

 

którzy nie kojarzą takich spraw???

 

Jakich, ze ktos sobie podlaczy modul do awaryjnych?

 

:lol: na szczescie ich jeszcze w pl nie ma, ale widze juz Cie konkretnie przeszkolili, zebys wykrywal jak wejda :duh:

 

 

A co do głupich uwag, to chyba wiesz jak na nie reagować...

 

glupia uwaga, fakt- ale taka rzeczywistosc, kto bedzie szukal jakiegos modulu? No chyba, ze wszystko widzacy/a JoannaB..

 

Zaczal z diagnostami, to stwierdzam ponownie, kto bedzie sie bawil w to, chociazby w mojej wsi, jak zrobie wrazenie przed brama stacji.. :mad2:

 

:mrgreen: Kultury troche JoannaB :roll: i zastanow sie zanim zaczniesz znow buraczyc na forum

 

p.s. a co do przegladow, to ja place normalnie :norty:

Breast. Mouth. Waist.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsluchalem kiedys rozmowe diagnosty z kolega, nie wiedzieli ze slucham:

wiesz ja tu zarobie 1200 na reke, drugie tyle musze sobie dorobic wiesz jak jest, polska to dziswny kraj. facet jezdi Audi a8 z silnikiem przynajmniej 3 litrowym. o gazie nawet nie mysli bo i po co.

 

szanowny panie diagnosto, prosze powiedz czym jezdzisz i ile zarabiasz, no chyba ze jestes kawalerem albo twoja zona zarabia 2 razy tyle. jakos ciezko mi uwiezyc w diagnoste nie bioracego.jezdzacego audi a8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiadam , tak na szybko , bo nie mam czasu , przedmówco jezeli kradniesz to nie nazywaj wszystkich dookoła złodziejami....tak Polska to dziwny kraj własnie z tego powodu...czym jezdze widac w atawarze ,jeżeli dla ciebie diagnosta to biedak a jak nie to złodziej....wybacz z takimi gosciami korespodowanie mi uwałacza , do pozostałcy panów , bląd , ze nie zacytowałem wypowiedzi do których sie odniosłem , chodziło mi o te smieszne dywagacje po co to czy to dobre i zgodne z przepisami a nie o szukamie modółu na przeglądzie!!! gwoli scisłosci wszystkie nowe siódemki , ski merca i a ósemki to mają dodatkowo jest to podłączone do kontroli trakcji , w momencie np. kręcenia bąków tez sie swieca awaryje , co do przeglądów i ich jakosci to pewnie duzo w tym racji , kwestia kto na ile sie szanuje i na ile moze sobie pozwolic w sensie lokalnego rynku , kontroli ze strony starostwa itd. jednak za kazdym razem jak ktoś was oslepia na drodze to jest to własnie skutek tolerowania słabej jakości przegladów , gorzej jak taki załatwiacz przypieprzy kiedys w drzewo bo mu sie wachacz urwie....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

watek troche odbiegl od tematu, rozmowcy sobie naublizali, poklocili sie, ehh, takie samo bagno jak na innych forach, najlepiej podzielcie piaskownice i zabierzcie swoje zabawki.

 

 

wracajac do tematu.

w sytuacjach naglego hamowania coraz czesciej mozna zauwazyc w autach zapalajace sie swiatla awaryjne, jest to wynikiem dzialania fabrycznie montowanego ukladu zwanego asystentem naglego hamowania, wiele aut nowych ma juz takie urzadzenia, zwlaszcza tych bogatszych.

dzialanie asystenta nie ogranicza sie jednak tylko do zalaczania swiatel awaryjnych przy ostrym hamowaniu, miedzy innymi, kiedy kierowca sie wystraszy czegos wowczas naciska mocno, zbyt mocno i gwaltownie pedal hamulca powodujac zablokowanie kol, wtedy wiadomo, abs, wydluzenie drogi hamowania itd itp, asystent optymalizuje droge hamowania poprzez np zmniejszenie cisnienia w ukladzie hamulcowym przy takim gwaltownym nacisnieciu hamulca do takiej wartosci, zeby nie spowodowac naglego zablokowania, a tym samym opozniec lub wogole uniemozliwic zalaczenie abs, no czy tez zablokowanie samo, jesli ktos nie ma abs, ale od nowego roku w nowych autach w unii to niemozliwe.

 

rozwazajac dylemat z podlaczaniem takowych czujnikow (np bezwladnosciowych) nalezaloby rowniez pomyslec o detekcji wcisniecia pedalu hamulca, to oczywiscie proste, bo wystarczy czujnik pod pedalem lub zapalenie sie zarowki (napiecie na zarowce) stop. w przeciwnym razie przy np stromych zjazdach, wybojach itp takie urzadzenie samoczynnie zalaczaloby niepotrzebnie swiatla awaryjne.

problem homologacji bedzie zawsze istotny, moze mniej w polsce, bo tu sie to rzadko sprawdza.

ale to nie chodzi o homologacje lamp, tylko o homologacje urzadzenia, ktore montujemy w samochodzie, homologacja to nie tylko stwierdzenie prawidlowego dzialania urzadzenia, ale tez np mozliwosci jego prawidlowego podlaczenia, np na podstawie instrukcji, tak wiec homologacja nie ogranicza sie do glupiego znaczka na szkle reflektora ;)

 

wlasnie przejrzalem ten artykul, to urzadzenie bedzie mialo klopot z homologacja, bo np nie uwzglednia nacisniecia pedalu hamulca, co moim skromnym zdaniem natychmiast je dyskwalifikuje, chyba, ze podpine je sie do zasilania zarowek stopu, co nie jest opisane na rysunkach, a jedynie opisane jako + (+12V z aku chyba?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dzialanie asystenta nie ogranicza sie jednak tylko do zalaczania swiatel awaryjnych przy ostrym hamowaniu, miedzy innymi, kiedy kierowca sie wystraszy czegos wowczas naciska mocno, zbyt mocno i gwaltownie pedal hamulca powodujac zablokowanie kol, wtedy wiadomo, abs, wydluzenie drogi hamowania itd itp, asystent optymalizuje droge hamowania poprzez np zmniejszenie cisnienia w ukladzie hamulcowym przy takim gwaltownym nacisnieciu hamulca do takiej wartosci, zeby nie spowodowac naglego zablokowania, a tym samym opozniec lub wogole uniemozliwic zalaczenie abs, no czy tez zablokowanie samo, jesli ktos nie ma abs, ale od nowego roku w nowych autach w unii to niemozliwe.

no to właśnie od tego jest abs :shock: od zmiejszania ciśnienia tak aby zoptymalizować drogę hamowania i utrzymać kierowalność pojazdu...

 

poza tym wg mnie zbędny gadżet, który może i pomaga czasami, ale jednak ma też wady... czekam na homologację dla zmiennego - w zależności od intensywności hamowania - natężenia świateł stop. Uważam to za dużo lepsze rozwiązanie...

a co do montowania to asystenta mają chyba nie tylko droższe samochody... wydaje mi się, że głównie francuzi lubują się w jego montowaniu.. nawet C2, czy 1007 go mają.

- to ja przepraszam! ...i znikł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam tyle ze po spedzonym sylwestrze pod krakowem wracalem autostrada a4 i pod sam koniec juz blisko wroclawia mowie do kolegi: popacz jaki łoś , jedzie na awaryjnych, tak nie mozna ... i go wyprzedzam powoli i sie lampie na niego.... a jak juz odwrucilem wzrok na droge to juz wszyscy prawie stali i mieli awaryjne odpalone... ledwo wychamowalem, i po chwili przypomnial mi sie wlasnie TEN temat ze sam mowilem ze to nie legalne ... zmieniam zdanie... teraz jak na autostradzie bede widzial awaryjne to zachowam ostroznosc :|

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, latwiej jest ocenic sytuacje na drodze, przy duzej szybkosci i ze znacznej odleglosci trudno jest ocenic jak mocno ktos hamuje, czy wogole hamuje, ale jedzie, czy tylko przyhamowal, czy tez stoi i ma noge na hamulcu, stad pomysl na awaryjne, ulatwiaja ocene sytuacji i wlasciwa reakcje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to właśnie od tego jest abs :shock: od zmiejszania ciśnienia tak aby zoptymalizować drogę hamowania i utrzymać kierowalność pojazdu...

 

poza tym wg mnie zbędny gadżet, który może i pomaga czasami, ale jednak ma też wady... czekam na homologację dla zmiennego - w zależności od intensywności hamowania - natężenia świateł stop. Uważam to za dużo lepsze rozwiązanie...

a co do montowania to asystenta mają chyba nie tylko droższe samochody... wydaje mi się, że głównie francuzi lubują się w jego montowaniu.. nawet C2, czy 1007 go mają.

 

opel vectra, nie wiem czy w kazdej wersji, niemniej ma cos takiego, ze swiatla stopu w przypadku awaryjnego hamowania zaczynaja intensywie mrugac, napewno to trzecie, nie wiem jak tradycyjne,

 

a co do abs, nigdy jeszcze sie nie zdazylo, zeby abs skrocil droge hamowania, bo nie do tego sluzy.

jesli ktos nie wierzy, proponuje przychamowac na zniszczonej nawierzchni przed kazdymi swiatlami na wiekszych ulicach, tam gdzie od stojacych aut wygniataja sie garby w asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, abs sluzy do mozliwosci manewru w trakcie ostrego hamowania

czy skraca jego droge? nie

czy poprawia bezpieczenstwo hamowania? tak, bo nie jestes skazany na bezwladny lot w przod

 

 

patent z intensywnoscia swiatel stopu to dziala tak ze przy slabym hamowaniu dziala slabiej, czy ze przy ostrym daje jeszcze mocniej? jestli rozumiecie co mam na mysli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zartuje. sluzy do zapobiegania blokadzie kol i umozliwieniu manewru w trakcie ciaglego hamowania, bo robi z niego hamowanie pulsacyjne.. chwilowe odlaczania hamulcow co zwalnia z ciaglego tarcia sztywnymi kolami nie powoduje skrocenia drogi w stosunku do tego samego samochodu obok ktory lecialby na prostych kolach bez abs...

 

co pominelismy mowiac ze nie skraca, bo nie wiem do czego zmierzasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy mają rację. ABS moze skracac lub wydłuzac drogę hamowania a wszstko zalezy od warunków. Na dziurawej i pofałdowanej drodze wydłuży droge hamowania nawet w porównaniu z tym gdybysmy zblokowali koła a skróci droge hamowania wtedy, gdy nie dopuszcza do zablokowania kół i utrzymuje je na granicy przyczepnosci. Jednak głównym zadaniem ABSu jest mozliwość wykonywania manewrów autem przy maksymalnej sile hamowania i to jest jego największa zaleta.

Niektóre auta mają wyłączany ABS i to jest dobre rozwiązanie bo można sobie wyłączyc jak chcemy wjechac na odcinek specjalny w rajdzie, czyli na co drugą naszą droge a pomaga ten wyłącznik tez w sytuacji gdy jedziemy na dojazdówce i z działającym ABSem chcemy zahamowac to dojazdóka bardzo łatwo traci przyczepność (zwłaszcza z tyłu) i wtedy lecimy sobie na hamulcach z pulsującym pedałem mimo ze nie jest slisko. ABS nie jest idealny ale suma sumarum wychodzi na plus w znacznej większości sytuacji i pomaga większości niedoświadczonych kierowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętacie jak było na poczatku z dodatkowym światłem stopu? Też się milicja czepiała a teraz to standard w wielu autach.

 

Dokładnie :duh: ojciec kiedyś przyporwadził sobie E32 i kazali mu wymontować, ale powiedział im że to jest oryginalne światło i nie zrobił tego :wink:

 

Pewnie niedługo też coś zmienią odnośnie tych awaryjnych śwaiteł.

Było:

BMW 525i E34 sedan

BMW 525i E34 sedan +szpera

BMW 518i E34 kombi

Jest:

BMW 740iA E38



http://img96.imageshack.us/img96/2268/podpisqh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

 

odswieze troche temat,

 

a mianowicie przegladam schemat elektryczny od E36 i widze w dziale oswietlenia zewnetrznego, element ( dokladniej to wyglada na zarowke ) i pisze przy tym " HIGH LEVEL STOP LIGHT "

 

chcialem sie dowiedziec czy BMW mialo w modelu E36 jakis patent ze przy mocnym hamowaniu dzialalo jakies dodatkowe swiatlo ?? albo 3 stop albo podwojne zwykle stopy ??

 

orietuje sie ktos moze ?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.