Skocz do zawartości

podlaczenie awaryjnych pod ostre hamowanie


Rekomendowane odpowiedzi

skomplikowane czy nie?

duzo nowych samochodow ma takie cos, ze przy ostrych heblach zalaczaja sie awaryjne na chwile hamowania... jest to kwestia prostego modulu czy w e23 bedzie to na granicy magii? (pewnie podobny stopien skomplikowania sie tyczy wiekszosci '8x-'9x wiec pytam tu, nie w youngtimer)

 

na jakiej zasadzie to dziala? pod abs jest takie cos podlaczone czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawa byla opisana w autoswiecie kiedys. Moja wiedza sie opiera na tamtym artykule.

 

I tak. Do kazdego samochodu sprawa wyglada tak samo. Do tylnych swiatel dopinasz specjalny modul (nie moge znalezc na allegro).. Posiada on czujnik sily hamowania, i musisz zamontowac go w pozycji poziomej. Czujnik wykryje mocne hamowanie i odpali awaryjne. :8)

Breast. Mouth. Waist.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zdawalem prawko i z tego co mnie uczyli to awaryjnych nie mozna wlanczac podczas ruchu pojazdu,awaryjne oznaczaja zepsuty pojazd bez ruchu. Czyli takie cos jest raczej zabronione ale jak ktos wie ze jest inaczej to z checia wyslucham.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w niemczech sie przyjelo ze na autostradach w korkach kazdy kto hamuje i jest korek wlacza awaryjne. rozwiazanie to powoli widze rowniez na polskich drogach.

 

jezeli taki modul by byl w miare prosty i niedrogi do kupienia to rowniez bym go zamontowal choc zawsze mozna recznie wlaczyc awaryjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zdawalem prawko i z tego co mnie uczyli to awaryjnych nie mozna wlanczac podczas ruchu pojazdu,awaryjne oznaczaja zepsuty pojazd bez ruchu. Czyli takie cos jest raczej zabronione ale jak ktos wie ze jest inaczej to z checia wyslucham.

 

 

Jest inaczej.

 

 

Światła awaryje nie maja tylko za zadanie oznaczenie uszkodzonego pojazdu, ktory sie nie przemieszcza.

 

 

Powinno sie uzywac awaryjnych także wtedy, gdy na drodze jest jakiś zator, wypadek etc.

 

 

Np. jedziemy w trasie, widzimy przed nami wypadek, bądź jaki kolwiek zator, ewentualnie pojazd uprzywilejowany. W takim momencie powinnismy właczyc awaryjne celem powiadomienia innych uczestników drogi, że coś jest nie wporządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie..

 

dlatego tez np wyszedlem z 'dziekowania' awaryjnymi i robie to paroma szybkimi mignieciemi samymi kierunkami... awaryjnymi sie ostrzega, a swiatla stopu nie zapalaja sie inaczej kiedy zwyczajnie zwalniasz czy kiedy dajesz ostro, dlatego w wypadku ostrego awaryjne daja dodatkowy sygnal 'uwaga'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio się tak spotkałem w trasie jak były te mgły ostatnio, były roboty drogowe i ruch wahadłowy. Przedmna stał jakiś ruski VW TRANSPORTEREM i miał włączone awaryjne(widocznie u nich to normalka) bo żaden inny kierowca tak nie robił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zdawalem prawko i z tego co mnie uczyli to awaryjnych nie mozna wlanczac podczas ruchu pojazdu,awaryjne oznaczaja zepsuty pojazd bez ruchu. Czyli takie cos jest raczej zabronione ale jak ktos wie ze jest inaczej to z checia wyslucham.

 

 

Jest inaczej.

 

 

Światła awaryje nie maja tylko za zadanie oznaczenie uszkodzonego pojazdu, ktory sie nie przemieszcza.

 

 

Powinno sie uzywac awaryjnych także wtedy, gdy na drodze jest jakiś zator, wypadek etc.

 

 

Np. jedziemy w trasie, widzimy przed nami wypadek, bądź jaki kolwiek zator, ewentualnie pojazd uprzywilejowany. W takim momencie powinnismy właczyc awaryjne celem powiadomienia innych uczestników drogi, że coś jest nie wporządku.

 

No to przekonaliscie mnie ;] moze jak by bylo super tanie to bym kupil ale tak to mam inne wydatki a w trasie jestem rzadko.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie podobno jest prawo: awaryjne tylko na postoju.

 

Ale, naprawde nie ocenione jest to, jak kierowca (szczegolnie na drodze szybkiego ruchu, autostradzie) przed nami, w przypadku korka, lub bardzo ostrego hamowania, od razu wrzuci awaryjne :wink:

 

 

I taki modul o jakim nam tu zalew przypomnial, jest rzecza nader przydatna.

 

Nie tylko dla innych, ale i dla d*py naszego auta..

Breast. Mouth. Waist.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hiszpanii tez sie czesto uzywa awaryjnych.Dokladnie powiadamia innych kierowcow ze cos sie dzieje .Kierowcy zwalniaja i wszystko jest oki chyba ze jakis bronek sie zamysli i leci prosto na innych.To tez sie zdaza.

Jak cos bedziecie wiedzieli o tym module to dajcie znac.

te gusta conducir? BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z daleka widać, że migają awaryjne to najczęściej każdy zwalnia i nie, dlatego że komuś się zepsuł samochód tylko, dlatego ".... że coś się stało lub mogło stać” na drodze i jesteśmy ostrzegani...

Często światła awaryjne pełnią rolę "ostrzegawczych" podobnie jak pomarańczowe koguty o niebieskich już nie wspomnę...

 

Czy ktoś hamuje lekko czy gwałtownie to z tyłu widać to jednakowo- zapalą się stopy... Czasami o tym, że ktoś z przodu gwałtowniej przycisnął dowiadujemy się troszkę za późno...

Uważam, że temat jest godny przeanalizowania...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętacie jak było na poczatku z dodatkowym światłem stopu? Też się milicja czepiała a teraz to standard w wielu autach.

tak. ogolnie nie jest dozwolone montowanie dodatkowego nieseryjnego oswietlenia (afaik... nie szukalem paragrafu), i stad byl problem.. zaczeli dealerzy sprzedawac to jako dodatki do modeli i zaczelo byc montowane seryjnie, wszyscy przywykli to teraz nawet w polonezie ci policjant nie zwroci uwagi...

 

jesli chodzi o awaryjne, nie moga sie przyczepic o fakt istnienia modulu bo nie jest on dodatkowym oswietleniem; mozna sie przyczepic o fakt nieslusznego uzycia danego oswietlenia (z modulem czy bez), ale nie sadze aby byla podstawa prawna (jesli by sie zdarzylo ze dasz po heblach przy policji i zobacza awaryjne) aby cie ukarac, w koncu awaryjne sluza do informowania o nietypowej sytuacji jak juz wyzej wspomnielismy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydatnosc tego modulu moze byc nieoceniona w przypadku gdy zaskoczy nas jakas nagla sytuacja na drodze, z reguly w trudnych warunkach trzymamy kierownice 2 rekoma wiec nie sadze aby ktos w stresie myslal o awaryjnych a juz napewno szukal wlacznika.a przeciez w takiej sytuacji ma sie zalaczac. jakies seryjne auto , wydaje mi sie ze velsatis ma to seryjnie zamontowane.byle by to bylo porzadnie wykalibrowane, juz widze masowo migajace auta przed skrzyzowaniem po zamontowaniu pudelek made in china. skonstruowac takie uzadzenie nie jest problemem, koszt wykonania tez nie powinien przekroczyc 50zl wraz z obudowa :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, urządzenie to musi być odpowiednio zestrojone aby włączało awaryjne dopiero przy gwałtownym hamowaniu. Gdyby nie wczesne działanie ABSu w zimie to można by awaryjne podpiąć właśnie pod ten system. Wydaje mi się jednak że aby to urządzenie spełniało swoją funkcję bez zarzutu nie może to być chińszczyzna tak jak wyżej napisane ale markowy produkt, a taki raczej nie będzie tani.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, ja widze nieco prostrze rozwiazanie -

zazwyczaj jak sie hamuje bez jakiejs awaryjnej sytuacji to nie wciskamy hebla do podłogi... wiec moze by prosty kontaktron na podłodze, załączający się w momencie gdy damy hamulec do oporu ? moze nie wyjdzie to tak profesjonalnie, ale napewno bedzie tańsze i prostsze w wykonaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie składa , ze jesem diagnostą /taki gość od przeglądów/ mylicie panowie pojęcia...homologacja to takie magiczne słowo....i całe te smieszne dywagacje traca sens.

 

 

diagnosta? Bez urazy, lapowka to takie magiczne slowo, przy ktorym dywagacje na temat stanu technicznego samochodu, traca dla diagnostow sens, i zaraz znajduja pieczatke... W naszym pieknym i cudownym kraju, auto bez hamulcow (prawie) i zawieszenia, i opon dostaje przeglad (w sensie pieczatke), to juz widze jak ktos robi problem z takiego modulu... jak go znajdzie w ogole :8)

 

No to mnie pan JoannaB rozbawil :mrgreen:

Breast. Mouth. Waist.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.