Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Bardzo proszę o radę - co mi jest potrzebne do wymiany manualnej klimy na klimatronik w BMW e46 z 2000r. Z tego co widzę sterowanie manuala i tak jest elektroniczne. Jak to zrobić i czy warto?

pozdro

Machatma

Opublikowano
mylisz się , klimatronik to cała masa osprzetu innego jak w manualu , koszt takiej zabawy w aucie innej klasy bo megane to 10tys zł więc co dopiero w BMW
Opublikowano

Nie wiem jak w europejskim modelu ale w amerykanskim z roku 2002 wymiana manualnego klimatronika na elektroniczny jest mozliwa i nie wymaga zadnych przerobek. Po prostu plug&play.

Tego typu usprawnienie wykonalo kilku uzytkownikow E46 miedzy innymi ten.

Opublikowano

Dzięki za wszyskie odpowiedzi.

W sumie to jestem w punkcie wyjścia. Mike68 z pewnością trochę przesadził.

Prosiłbym o fachową radę kogoś kto się na tym trochę zna lub coś takiego robił (i to nie na jakiś zapyziałych renówkach!).

Wymiana panela sterującego - na bank. I co dalej?

Sterowanie wszystkich pokręteł w manualu i tak jest elektroniczne.

Czym się różni nagrzewnica?

Opublikowano
sugerowałem się tym co wiem od użytkowników megane / mam takie jako drugie / i stąd ta moja niewiedza na temat BMW - może tu jest już w pełni przygotowany osprzet do klinatronika a nie jak w autach niższości :mrgreen:
Opublikowano
Dzięki za wszyskie odpowiedzi.

W sumie to jestem w punkcie wyjścia. Mike68 z pewnością trochę przesadził.

Prosiłbym o fachową radę kogoś kto się na tym trochę zna lub coś takiego robił (i to nie na jakiś zapyziałych renówkach!).

Wymiana panela sterującego - na bank. I co dalej?

Sterowanie wszystkich pokręteł w manualu i tak jest elektroniczne.

Czym się różni nagrzewnica?

 

Dlatego dalem ci link do kogos kto cala operacje wymiany klimatronika przeprowadzal. Wystarczy naskrobac do niego email aby sie dowiedziec konkretnych szczegolow.

 

Ewentualnie proponuje tego typu akcje:

-wyjmujesz swoj manualny klimatronik

-jedziesz do ASO i kupujesz elektroniczny do takiego samego modelu jak twoj

- podpinasz elektroniczny na parkingu pod ASO

- jezeli dziala odjezdzasz szczesliwy

- jezeli nie wracasz do ASO i go oddajesz

Druga opcja:

- szukasz posiadacza elektornicznego klimatronika w e46

- wymieniasz sie z nim na doslownie kilka minut aby sprawdzic czy wszystko dziala tak jak potrzeba

- jezeli jeste zadowolony kupujesz taki sam do swojego auta.

Opublikowano
manualny klimatronik ?? :shock: przecież nie ma czegoś takiego - albo jest climatronik albo jest zwykła klimatyzacja z pokrętłami a to dwie różne klimatyzacje - oby było tak jak piszesz,ja podałem przykład w innej marce że musiał by zmieniać dosłownie wszystko
Opublikowano
Machatma proszę tu nie obrażać niższości czyli renówek , takiego jak moje to ze świecą szukać - kompletnie bezobsługowe za wyjątkiem płynu do spryskiwaczy , dwie wymiany oleju i wszystko a mam 80tys km , do BMW już wpakowałem 3tyś zł a rocznik aut identyczny :mrgreen:
Opublikowano
manualny klimatronik ?? :shock: przecież nie ma czegoś takiego - albo jest climatronik albo jest zwykła klimatyzacja z pokrętłami a to dwie różne klimatyzacje - oby było tak jak piszesz,ja podałem przykład w innej marce że musiał by zmieniać dosłownie wszystko

 

Byc moze niewlasciwie nazwalem "recznie sterowany panel klimatyzacji"

Nie dochadza do niego zadne linki, ciegna czy inne mechaniczne bzdety.

"Recznie sterowany panel klimatyzacji" ma takie same wtyczki jak "automatycznie sterowany panel klimatyzacji".

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam serdecznie mam pytanie do panów poniewaz jestem młodym czowiekiem (18lat) który zbierał akse i kupił e46 318i ale bez klimy bo nie stac mnei było na lepsza opcje czy jest mozliwosc wsadzenia klimy i czy to sie opłaca wogole zamiast panlu ele mam jakies pokretła szczeze nie znam sie dobrze na tym dlatego pytam czy jest mozliwosc i sens e46 318i z 1999
Opublikowano
Nie , klima to nie tylko panel , to cała masa ostrzetu w komorze silnika , nawet o tym nie myśl - tak będzie łatwiej , zapewne to pierwsze auto Twoje więc wszystko jeszcze przed Tobą a klimą sobie głowy nie zawracaj - taniej by wyszło dopłacić i kupić z nią
Opublikowano
ok skoro tak twierdzisz ze szkoda zachodu to nie bede sie pchał w to ale jeden koles mowi mi ze za 2tys zł moze mi wyciagnac z rozbitka i dlatego sie pytałem o to dzieki .
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

pisze do wszystkich zainteresowanych i przede wszystkim by uciąć wszelkie dyskusje wyssane z palca, miałem klimę manualną (i pragnę napisać iż sterowanie tzw. klapkami od rozdzielania nadmuchów jest w e46 realizowane za pomocą silników elektrycznych a nie jak to jest w większości aut za pomocą cięgien ) tak więc myślałem że sprawa będzie ułatwiona - czyli bez wymiany nagrzewnicy.

 

nikt nie umiał mi odpowiedzieć na to pytanie co trzeba wymienić i czy będzie działała sama wymiana panelu więc po prostu kupiłem panel na allegro i go podmieniłem i ........ w sumie działa ale nie do końca, tj. przycisk załączania klimy, obieg zamknięty, ogrzewanie szyby, regulacja wentylatora, regulacja temperatury, i funkcje auto dla wentylatora chodzą jak ta lala i temperaturkę sam reguluje wraz z nadmuchem czyli wszystko jak powinno być.

jak uruchamiam rano auto na zimnym silniku wentylatorek chodzi aby aby , z czasem jak temp. silnika wzrasta zaczyna dmuchac intensywniej i w koncu jak uzyska temp zadana to ja utrzymuje przy min obroatach wentylatora i ewentualnie koryguje zarówno wentylatorem (szybkością) jak i chyba klapkami domuszcza wiecej lub mniej zimnego lub cieplego

czyli wszystko jak w orginale - efekt :realnie szybciej uzyskuje ciepelko w aucie niż jak sam tymi wajchami kręciłem

 

a teraz dosyć tych plusów teraz minusy : nie działa rozdział na poszczególne nawiemy (szyba, kratki nogi) po prostu dmucha wszedzie po trochu czyli jakby bunkcja auto byla na stale włączona , w sumie mi to nie przeszkadza bo i tak jak mialem manual to nie moglem uzyskać czegoś takiego tylko na trasie co chwila musialem krecic bo albo w nogi zimno, albo szyby boczne parują, albo boczne ok i w nogi cieplo ale za to przednia paruje, po prostu wydaje mi się iż i tak jest rewelacja

 

sprawzić muszę jeszcze czy to normalne czy może kupiłem uszkodzony panel ?!?, jak bede się widział ze znajomym który też kupił sobie niedawno e46 ale z org. klimatronikiem to przełoże panele i bedzie wszystko wiadomo, chyba że mozę występoway różne modele ? nie wiem,

.....ale z tego grona to jedynie Łukasz jest w stanie nam coś pomóc i dlatego prośba gorąca do niego skierowana

 

jakbyś mógł wyciągnąć mi schemat elektryczny wersji z manuala i klimatronika (znaczy tylko wiązki między nagrzewnica a panelem) to może byłbym w stanie coś zadziałać z korzyścią dla wszystkich - może coś jest w samym okablowaniu zamienione bo to tylko są silniczki elektryczne i wydaje mi się ze moze to być banalnie proste.....

 

pozdrawiam i zapraszam do eksperymentowania i dzielenia się informacjami,

Opublikowano

ps. lampy na ksenony także wymieniłem a w najblizszym czasie na tapete idzie lusterko smościemniające, komputer z czujnikiem, radio cd i fotele podgrzewane (ale te ostatnie jak bede obszywal skórą) i ....pelnia szczęścia

tzw. full wypas bo resztę mama

 

moja niunia to E46 320D (136KM) kombi z maja 2000r.

 

jak coś uda mi się zrealizować z tych akcji to napisze, ale niestety nie mam czasu zeby się zabrac chodz wszystkie rzeczy wraz ze schematami co i jak juz posiadam, jak ktoś chce coś wiedzieć to służe pomoca - moze ktos zrobi szybciej i zda relację czy wyszło

 

pozdramiam jeszcze raz

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Powracam do tego tematu, gdyż ciekawi mnie czy udało się Panu uzyskać pełną funkcjonalność po zamontowaniu panelu klimatronika. Pytam, bo niedługo mnie też czeka podobna zamiana i chciałbym wiedzieć czego mogę oczekiwać.

 

pozdrawiam,

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.