Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W E36 seryjne zawieszenie jest dość śmieszne - tylne koła praktycznie wchodzą pod błotnik, a z przodu jest za duża przerwa. Widziałem sporo samochodów z podniesionym tyłem i lekko opuszczonym przodem - wyglądały znacznie lepiej.

 

Moje pytanie jest takie - o ile podnieść tył a obniżyć przód, żeby to najlepiej wyglądało - chodzi mi o pozostanie jak najbliżej serii, ale też głupio wygląda mocno zadarty tył (a E36 z takim właśnie zadartym tyłkiem mam przyjemność widzieć codziennie jadąc autobusem) :lol:

 

I może głupie pytanie - jak się podnosi zawieszenie - wyższe sprężyny? - tylko że na ogół sprężyny które są oferowane obniżają samochód, a nie na odwrót.

 

Poza wyglądem chcę oczywiście w miarę możliwości poprawić sterowność.[/b]

Opublikowano
W E36 nadkola sa tak wykrojone że mimo tego że auto stoi równo to wygląda jakby tył był niżej. Jest to złudzenie a najlepiej sprawdzisz to mierząc odległość między progiem przy przednim i tylnym kole.
Opublikowano

Czterocylindrowe E36 mają niemal idealny rozkład masy na osie. Zależnie, czy to coupe, sedan, czy kombi - od 49/51 do 51/49 % bez obciążenia.

 

Tłum inżynierów spędził wiele miesięcy, że na wielu etapach projektowania, stworzyć tak doskonale wyważony samochód.

 

A ty chcesz to popsuć dla wyglądu :?: :shock:

 

Uczynisz Trójkę mniej przewidywalną, mniej bezpieczną w czasie jazdy.

 

Przód niżej, tył wyżej oznacza dociążenie przedniej osi.

 

Skończy się to większą podsterownością (uciekający przód) przy mniejszych prędkościach i ostrzejszych skrętach, np. w ruchu miejskim. I większą nadsterownością (zarzucający tył) przy szybkiej jeździe na zakrętach.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Ja sie zgodze ze tez widze w wygladzie cos nie tak , moze wywazyli samochód ale nie wywazyli wygladu :!:

Na seryjnym zawieszeniu próg jest idealnie wzgledem ziemi a tył wyglada jakby siedział . Obnizenie przodu jest najlepsze , dodaje agresywnosci tylko musisz uwazac zeby silnikiem po koleinach nie przeleciec bo jest nisko ( dlatego nie mam narazie gleby w mojej Bejcy ). Na niskim sztywniejszym zawiasie zyskasz tyle ,że auto nie bedzie sie przechylac tak na łukach.

 

Te gumy ,które sie wkłada w sprezyny sobie odpusc , wyjałem na próbe z auta kolegi i sprawdziłem. Podniosła sie moze o 1 cm i usztywniła - cały efekt. Poza tym te gumy mają zły wpływ na działanie sprezyny bo powodują ze pewna czesc zwojów nie pracuje.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano

Jak napisałem w grę wchodzą tylko niewielkie zmiany jeśli w ogóle - na zimę na pewno tego robił nie będę - najwcześniej na wiosnę (jeśli w ogóle) - ale już chciałbym się w tym zorientować trochę.

 

@130rapid - Myślałem o tym - dlatego chciałem się zorientować ile trzeba by obniżyć przód, a ile podnieść tył - bo czy zmiana o powiedzmy 2cm miała by aż tak negatywny wpływ. Jak napisałem chciałbym przy tym poprawić prowadzenie - jeżeli ten zabieg miałby odwrotny skutek, to oczywiście sobie odpuszczę.

 

Porównywałem do zestawów sprężyn dla tego samochodu - wszystkie obniżają przód o ok 2cm więcej jak tył - jeżeli psuły by one rozkład mas i powodowały gorsze prowadzenie, to jaki byłby sens ich zakładania?

 

A podsterowności absolutnie nie chcę - mógłbym nawet podwyższyć przód jeżeli by występowała :lol: - wcześniej miałem Uno i wiem aż za dobrze co to podsterowność...

Opublikowano
Witam mam ten sam problem podłożyłem już pod tylne sprężyy 2cm prążki gum które wsadziłem nie miedzy zwoje a na wahacz czyli pod sprężyny już wygląda to dużo lepiej !! Teraz mam zamiar coś z przodem zrobić !! Odetne pół zwoju od sprężyny tak zrobił mój kolega i przód mu usiadł o prawie 1,5cm i teraz wygląda bardziej agresywniej. Prześwit miedzy kołem a błotnikiem z przodu jest za duży. Pozdrawiam
Opublikowano

quake : super pomysl .. z przodu uciac o zwoj a z tylu podlozyc gumy ... najlepiej tak ze 3 .. pomiedzy kazdy zwoj .. bedzie idealnie .. :mad2:

 

 

co do obnizania to ja proponuje - przod -60 tyl -10/15 (niewiem ile ostatnio gwintu skrecilem ale mniej wiecej cos w tych granicach) - wyglada idealnie :mrgreen: a dodatkowo na 18" mozna przejechac wszedzie :mrgreen:

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

To jeszcze lepiej będzie jak zamienimy tylne sprężyny z przednimi miejscami. A jak nie będą pasować to można użyć młotka, spawarki i przecinaka i jakoś to będzie.

A powaznie to jeśli kogoś nie stać na porządne zwieszenie albo mu szkoda pieniędzy to lepiej zostawić to zawieszenie w takim stanie jak jest albo kupić auto tansze w utrzymaniu.

Opublikowano
Witam mam ten sam problem podłożyłem już pod tylne sprężyy 2cm prążki gum które wsadziłem nie miedzy zwoje a na wahacz czyli pod sprężyny już wygląda to dużo lepiej !! Teraz mam zamiar coś z przodem zrobić !! Odetne pół zwoju od sprężyny tak zrobił mój kolega i przód mu usiadł o prawie 1,5cm i teraz wygląda bardziej agresywniej. Prześwit miedzy kołem a błotnikiem z przodu jest za duży. Pozdrawiam

 

takie rzeczy to sa karygodne-AGROTuning............

dla wiadomosci innych, kiedy pisalem zeby wsadzic gumy w tylne sprezyne to chcialem zeby tylko sobie zobaczyl jak to bedzie wygladalo ( na probe) zeby pomyslal czy mu si eto podoba

Opublikowano
Odetne pół zwoju od sprężyny tak zrobił mój kolega i przód mu usiadł o prawie 1,5cm

:duh:

Nie wiem czy 1,5 cm aż tak bardzo wizualnie podnosi agresywnosc. Na moje rozeznanie to 30mm daje dopiero wizualne róznice.

Obcinanie sprezyn = zbrodnia !!! Jak ktos sobie jezdzi autem po miescie to pól biedy , ale bałbym sie to rozpedzac gdzies poza miastem bo to nie sa bajki ,ze taka sprezyna lubi pęknąc( ciekawe jak pykła by przy 170km/h :?: ). Najlepsze wyjscie poszukac uzywanych - za 200 zł mozna nabyc komplet a nowe mysle koło 400 zl spokojnie.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano
Zeby zobaczyć jak auto będzie wyglądało z podniesionym tyłem wystarczy podłożyć podnośnik pod dyfer i podnieść na odpowiednią wysokość.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.