Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Pojechałem dzisiaj do serwisu który kiedys w Częstochowie miał autoryzacje BMW i chciałem się umówic na ustawienie zbieżności i ogólny przegląd tych wszystkich gumek,tulejek i innych rzeczy przy zawieszeniu bo samochód wydaje mi sie niestabilny i pan mechanik stwierdził ,że żeby ustawic zbieżnośc przy moim aucie musi zdemontować przedni zderzak bo mu się urządzenie nie zmieści :shock: Ogólnie człowiek wydawał sie rozsądny i wogóle wydawało się ,że wie co mówi ale tym mnie nieco zszokował.No i teraz nie wiem jechać jednak do niego czy sobie darować?To normalne co on mi mówił?Wogóle mówił,że ustawienie zbieżności to parę godzin potrwa bo musi poustawiać i przednie i tylne koła...
Opublikowano
pierszy raz w zyciu slyze zeby demontowac jakies elementy karoserji zeby ustawic znieznosc-i te kilka godzin( mozliwe jesli jest kolejka)a to traw pol godziny.Zapytajmy jeszcze kogos kto ma e46, ale nie sadze ze to prawda
Opublikowano

No właśnie też pierwszy raztakie coś słysze,stwierdził ze mu się jakieś urządzenie nie zmieści pod tym zderzakiem ( mam m-pakiet),co do tego czasu to niby dlatego ,że chce to porządnie zrobić a to musi trwać.

No właśnie to jest juz drugi :D

W poprzedniej stacji obsługi tak mi ustawili,że kierownica idzie krzywo a auto jest niestabilne :?

Chyba pojade do ASO BMW ....

Opublikowano
Ten diagnosta ma trochę stary sprzęt i ma rację. Poprostu przez Twój zderzak sprzęt diagnostyczny z lewego koła nie widzi skali z prawego i odwrotnie. Zderzak zasłania takie łapki z podziałką, które wysunięte są do przodu auta. Dzięki nim mozna zmierzyć kąty wzajemnego odchylenia kół - czyli zbieżność. Podjedź do kogoś kto ustawia przy użyciu komputera, ale tu również nie mam pewności czy da radę :)
Opublikowano

Ciekawi mnie jakie on ma te urzadzenia :?: Zeby zderzak zdejmowac do ust, zbieznosci tez pierwsze słysze. Poszukaj moze kogos innego w tym fachu :duh:

Ja mam E30 to jest nieco inna konstrukcja auta ale podobna i nic nie musiałem demontowac. Dałem za ust. przodu 5-dych i zapewniam ze gosc nie robił tego na jakims prymitywnym sprzęcie.

 

Co do ustawienia ,jesli auto miało by kierownice na skos albo sciągało po tej operacji a wiem ze moje auto prostowane z banana nie było to zawrócił bym zaraz spowrotem do tego warsztatu na poprawke ( za free oczywiscie ).

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano
Ten diagnosta ma trochę stary sprzęt i ma rację. Poprostu przez Twój zderzak sprzęt diagnostyczny z lewego koła nie widzi skali z prawego i odwrotnie. Zderzak zasłania takie łapki z podziałką, które wysunięte są do przodu auta. Dzięki nim mozna zmierzyć kąty wzajemnego odchylenia kół - czyli zbieżność. Podjedź do kogoś kto ustawia przy użyciu komputera, ale tu również nie mam pewności czy da radę :)

Dokladnie jak pisze Jakub.

Pare dni temu bylem na ustawieniu zbierznosci w e39 i panowie zalozyli te lapki z laserami na kola i okazalo sie ze zderxzak zaslania swiatlo lasera.

Pojechalem wiec na komputerowe ustawienie, 50 zl sprawdzenie i za ustawienie od punktu 20zl a punktow tych w e39 jest 6.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Jak jeździsz do Procia to tak masz :duh:

P.S

jedź na Krakowską do tego dużego serwisu opon. Teraz maja tam dużą stacje diagnostyczną. Ustawiałem tam zbieżność bez problemu i niedrogo ...

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Zrobiłem tak jak radziliście,darowałem sobie pana Procia i pojechałem do innego warsztatu,teraz kierownica idzie prosto i generalnie jest lepiej ale auto nadal prowadzi się jak tatowy mercedes :roll:

No i teraz już nie wiem czy to tak ma być a ja jestem przewrażliwiony czy jeszcze coś jest nie tak.Niby wszystkie te gumy są oki i nie ma luzów w zawieszeniu ale auto nadal jest nieco niestabilne.Czy przyczyną może byc to ,że lewa strona auta jest niżej niż prawa?Zmieniać sprężyny?Nie są pęknięte.Teraz mam wąskie zimowe opony 195 na profilu 65,może to jest przyczyną? :duh:

ratunku :oops:

Opublikowano
A dlaczego jedna strona jest niżej?Wąskie opony to też raczej nie to.Jeżeli była robiona tylko zbieżnośc to może "diabeł"tkwi w złej geometrii innych elementów zawieszenia np.kąta pochylenia koła,albo geometrii tylnego zawieszenia.
Opublikowano
A dlaczego jedna strona jest niżej?Wąskie opony to też raczej nie to.Jeżeli była robiona tylko zbieżnośc to może "diabeł"tkwi w złej geometrii innych elementów zawieszenia np.kąta pochylenia koła,albo geometrii tylnego zawieszenia.

Jest niżej bo podobno sprężyna jest bardziej "wyrobiona".

A kąt pochylenia koła i geometria to nie to samo co zbieżność?

Opublikowano
Zbieżność to tylko jeden z elementów geometrii.Zbieżność to nie to samo co geometria. W uproszczeniu na geometrię zawieszenia składa się:zbieżność,kąt pochylenia koła,kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i promień zataczania.O ile zbieżność reguluje się łatwo to te inne parametry zmienić jest trudno (najczęściej to pozostałości po" dzwonie "chociaż i porządna dziura w jezdni może zrobić takie kuku).Ale KAŻDY z tych parametrów musi być w normie bo inaczej autko staje się właśnie niestabilne.Moja sugestia jest taka:zniwelować ten przechył jeśli jest znaczny,potem pełna geometria zawieszenia (przód i tył).A teoretycznie jakby coś jeszcze nie grało to pozostaje jeszcze pomiar punktów kontrolnych podwozia.Powodzenia.
Opublikowano

Poszukaj kogos kto robi geometrie na maszynie HUNTER z USA.

Jest to najnowoczesniejszy sprzet do geometrii samochodowej.

W Warszawie juz calkiem sporo tego jest :8)

Nawet u mnie w Wolominie niedawno jeden serwis sie wyposazyl w ten sprzet. Korzystalem juz kilka razy i jest super :)

Przypomnij panom jesli zapomna obciazyc samochod ciezarkami. I jesli masz nie seryjne zawieszenie np M-SPORT tez to zaznacz, bo w komputerze maja inne nastawy dla nich.

Bayerische Motoren Werke

Moja 328i :) i na 328i.org

Opublikowano
u mnie niestety wszystkie laserowki sie nie widza .. za to u pewnego sprawdzonego mechanika na maszynach pamietajacych czasy FSO 1500 nigdy problemow nie ma .. maszyny wygladaja na strasznie prostackie (jakies swiatelka i ogromne podzialki) ale gosc ustawia geometrie tak ze samochod prowadzi sie idealnie i przy okazji nie scina zadnych opon .. tak wiec uwazam ze maszyna to tylko polowa sukcesu ... bo jak jest mechanik odpowiedni to poradzi sobie i bez najnowszego sprzetu .. ;)
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.