Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam od bardzo dlugiego czasu problem z szarpnieciami silnika przy ruszaniu na 1 biegu. Troche mnie jzu to meczy i w koncu postanowilem napisac (myslalem ze to takie normalne dzialanie). Otoz, jak silnik jest zimny i ruszam z jedyneczki to auto rusza powolii i w pewnym momencie silnik szarpnie autem takie jakby zadlawienie (pociagnie ze dwa razy) i juz jedzie normalnie. Na cieplym tez to jest tylko troche mniej odczuwalne. Takie jakby zaksztszenia silnika lekkie i przez to szarpie calym autem.

 

Przewod gumowy od przeplywki mam nowy, swiece gut, lambda byla sprawdzana pol roku temu i byla ok (ogolnie ja mam 10 miechów). nie wiem co to i czy moze wszystkie beemki tak maja (ale to chyab watpliwe). Tak jak pisalem najbardziej widoczne jest to na zimnym silniku. Na cieplym tez aczkolwiek mniej.

Opublikowano

problem moze tkwic w umierajacym sprzegle.......mi szarpie kiedy auto sie nagrzeje ( po 1 jazdy) na 1 i na R szarpe kolami tak skokowo nie idzie ruszyc-mechanik powiedzial ze pewnie sprzeglo ale na peweno to Hitler ni ezyje i radzil jezdzic az sie cale nei wysypie bo czesto bywa ze sie wymienia wszycho po kolei i niedaje poprawy wiec jezdzic az cos sie rozwali i w tedy sie wymeinia juz z wiadomej przyczyny - i sie okaze czy to bylo to

starszne to jest , stoisz w korku a tu szarpie za kazdym podjazdem az mi sie burak na pysku robi bo siara-tyle kasy wsadzam w auto a ono dalej swoje

Opublikowano
moze masz jakies nieszczelnosci i silnik dostaje lewego powietrza wtedy beda takie objawy jak podajesz posprawdzaj wszystko dokladnie
Opublikowano
moze masz jakies nieszczelnosci i silnik dostaje lewego powietrza wtedy beda takie objawy jak podajesz posprawdzaj wszystko dokladnie

 

A gdzie jeszcze moge szukać tych nieszczelności poza tą gumą przepływomierza? Bo do pozostałych przewodów to dostęp jest powiedzmy lekko utrudniony :/ Tak ogolnie to mam troche starą Odme (ten dlugi na wierzchu gumowy przwod co do kolektora włazi) ale jest stary i w srodku troche zasyfiały ale pękniec nie ma zadnych.

Opublikowano
Prawdopodobnie problem tkwi w sprzęgle a dokładnie w kole dwu-masowym (może sprężyny w tarczy?) ale niech wypowie się ktoś jeszcze bo to są tylko moje przypuszczenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja miałem podobny problem w prawie nowym aucie. Okazało się że winna była tarcza sprzęgła, choć gruba była na pewnym fragmencie przypalona. Z tego powodu przy ruszaniu po nagrzaniu zespołu sprzęgła pojawiało się specyficzne szarpanie. Po wymianie tarczy sprzęgła wszystko jest ok. Ale za takie szarpanie może byc odpowidzialne także koło zamachowe.
Opublikowano
Jeszcze jedne szczegol sie okzazal. Otoz czesto jazda na 1 lub wstecznym bez gazu, rowniez szarpanie. Nie jedzie plynnie. I co najbardziej mnie denerwuje wyglada na to ze auto zaczelo clać jak smok. Jezdze po miescie caly czas i raczej kroteki odcinki wiec spalanie na poziomie 12 l bym przyjal ale mi tu pokzauje wskaznik poziomu paliwa ze przez 40 km pociagnal 10 l :shock: Jutro zaleje sie do pelna i wyjdzie mi pelne spalanie, ale czuje ze bede niemile zaskoczony :/
Opublikowano
Sprzęgło... Moje też już dawało takie oznaki - ale jeszcze pożyje trochę, bo problemy były przy mocno doładowanym samochodzie i tylko kiedy się mocno rozgrzało - korek kilka kilometrów i ciągłe ruszanie. U mnie jednym z objawów zużycia jest też bardzo wysoko ułożony pedał sprzęgła.
Opublikowano
Sprzęgło... Moje też już dawało takie oznaki - ale jeszcze pożyje trochę, bo problemy były przy mocno doładowanym samochodzie i tylko kiedy się mocno rozgrzało - korek kilka kilometrów i ciągłe ruszanie. U mnie jednym z objawów zużycia jest też bardzo wysoko ułożony pedał sprzęgła.

 

u mnie tez łapie przy koncu ( jak puszczam sprzeglo przy ruwnaniu sie z hamulcem) jak czasem ruszam i wcisne sprzeglo to odczuwam takie cos w postacie ...opuszczenia co sie przeklada na jakby szarpniece przy wcisnieiu sprzegla bo odchodzi szybko i nagle Mechanik kazal jezdzic az si enei rozsypie calkowicie...tak tez zrobie

Opublikowano
Tzn u mnie sprzeglo lapie raczej ormalnie jzu od dolu. Tylko szarpie jak wogole ruszam bez gazu i juz sprzeglo calkowicie puszcze. Czyli jazda calkowicie bez pedalow juz (bez sprzegla i gazu)normalna jazda na wolnych obrotach to wtedy tak szarpie.
Opublikowano
Tak sie podepne pod temat. W korym momencie powinno "brac" sprzeglo...jest jakis ustalony, ze tak sie wyraze limit??Bo to jest sprzeglo hydrauliczne prawda?(o ile dobrze uslyszalem :oops: ). Tak wiec, jak ono powinno "brac"...nisko, wysoko, posrodku, od3/4 pedala?? :worried:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
MOZE PODUSZKI POD SILNIKIEM SA DO WYMIANY, I TO WPROWADZA SILNIK W REZONANS

 

No to to jest mozliwe bo procz tego mam drgania na dzwigni zmiany biegow. Chyba musze to sprawdzic. Ale to tak czy siek nie bedzie mowilo czemu tak duzo wachy bierze.

Opublikowano
Tak sie podepne pod temat. W korym momencie powinno "brac" sprzeglo...jest jakis ustalony, ze tak sie wyraze limit??Bo to jest sprzeglo hydrauliczne prawda?(o ile dobrze uslyszalem :oops: ). Tak wiec, jak ono powinno "brac"...nisko, wysoko, posrodku, od3/4 pedala?? :worried:

 

Jak sprzęgło jest ok, to powinno brać prawie od samego dołu - prawie, bo minimalna przerwa musi być. To się tyczy lepszych samochodów - klasy powiedzmy średniej. W gorszych samochodach sprzęgło często jest wysoko i bierze od połowy - nawet jak jest nowe.

 

 

u mnie tez łapie przy koncu ( jak puszczam sprzeglo przy ruwnaniu sie z hamulcem) jak czasem ruszam i wcisne sprzeglo to odczuwam takie cos w postacie ...opuszczenia co sie przeklada na jakby szarpniece przy wcisnieiu sprzegla bo odchodzi szybko i nagle Mechanik kazal jezdzic az si enei rozsypie calkowicie...tak tez zrobie

 

Ja też jeżdżę, aż padnie do końca - poza tym przy okazji chcę zmienić płyn hamulcowy, poduszki w silniku i może tarcze+klocki - a wolałbym te rzeczy na wiosnę zostawić.

Opublikowano
a ja bym szukał przyczyny w elektronice czyli:

- sonda

- przepływka

- tps

- kable

- świece

- palec

 

6 miechow temu wymienione TPS, sonda , swiece. A nie chce znow wywalac kasy na kolejne bez upewnienia sie.

Opublikowano
Tak sie podepne pod temat. W korym momencie powinno "brac" sprzeglo...jest jakis ustalony, ze tak sie wyraze limit??Bo to jest sprzeglo hydrauliczne prawda?(o ile dobrze uslyszalem :oops: ). Tak wiec, jak ono powinno "brac"...nisko, wysoko, posrodku, od3/4 pedala?? :worried:

 

Jak sprzęgło jest ok, to powinno brać prawie od samego dołu - prawie, bo minimalna przerwa musi być. To się tyczy lepszych samochodów - klasy powiedzmy średniej. W gorszych samochodach sprzęgło często jest wysoko i bierze od połowy - nawet jak jest nowe.

 

 

u mnie tez łapie przy koncu ( jak puszczam sprzeglo przy ruwnaniu sie z hamulcem) jak czasem ruszam i wcisne sprzeglo to odczuwam takie cos w postacie ...opuszczenia co sie przeklada na jakby szarpniece przy wcisnieiu sprzegla bo odchodzi szybko i nagle Mechanik kazal jezdzic az si enei rozsypie calkowicie...tak tez zrobie

 

Ja też jeżdżę, aż padnie do końca - poza tym przy okazji chcę zmienić płyn hamulcowy, poduszki w silniku i może tarcze+klocki - a wolałbym te rzeczy na wiosnę zostawić.

No sprzeglo jest dosc drogie ponac 500zł plus wymiana ze 250zł.Tarcze, klocki, plyn to mozesz juz sobie wymienic a sprzeglo pozniej bo ci sie uzbiera taka kwota pozniej ze spuchniesz :| ale teraz ..........jak podreperowac taki stan jaki jest teraz, zeby nie bylo tego szarpania-maci ejakies pomysly?( ja stawiem na to ze jest to zwiazane z przeniesieniem napedu-bankow zadna elektronika itp.tylko i wylacznie ukald przeniesienia napedu czyli sprzeglo, bo wal li acznik jest OK)

Opublikowano
a ja bym szukał przyczyny w elektronice czyli:

- sonda

- przepływka

- tps

- kable

- świece

- palec

 

6 miechow temu wymienione TPS, sonda , swiece. A nie chce znow wywalac kasy na kolejne bez upewnienia sie.

 

piszesz że zaczeła ci więcej palić,a co ma sprzęgło do spalania???

 

możesz łatwo sprawdzić sprzęgło,

zaprzyj przednie koła o krawężnik wrzuć 3 bieg i puszczaj powoli sprzegło jak nie zgaśnie to znaczy że się ślizga.

Opublikowano
Sprawdź rurę od filtra do przepustnicy.Najlepiej ją wykręć i pooglądaj czy nie jest pęknięta.U mnie objawami uszkodzenia tej gumy było ruszanie kangurkiem na wolnych obrotach bez dodawania gazu.
Opublikowano
Sprawdź rurę od filtra do przepustnicy.Najlepiej ją wykręć i pooglądaj czy nie jest pęknięta.U mnie objawami uszkodzenia tej gumy było ruszanie kangurkiem na wolnych obrotach bez dodawania gazu.

 

owszem czasami w silniku m43 jest taka mozliwosc i byla ......ale jak sie ma to do szarpania kiedy silnik pracuje dluzszy czas i intensywni esie urzywa sprzegla?! :nienie: ...........ja ci powiem ma sie to NIJAK

Opublikowano
Sprawdź rurę od filtra do przepustnicy.Najlepiej ją wykręć i pooglądaj czy nie jest pęknięta.U mnie objawami uszkodzenia tej gumy było ruszanie kangurkiem na wolnych obrotach bez dodawania gazu.

 

Gu,ma tez byla niedawno wymianiana i jest nowa.

Opublikowano
Sprawdź rurę od filtra do przepustnicy.Najlepiej ją wykręć i pooglądaj czy nie jest pęknięta.U mnie objawami uszkodzenia tej gumy było ruszanie kangurkiem na wolnych obrotach bez dodawania gazu.

 

Gu,ma tez byla niedawno wymianiana i jest nowa.

 

po prostu bodziotx nasz tarcze sprzeglowe i dociski juz sie zuzyły-osobisci enei iwem jaka zywotnosc maja sprzegla ale ja mam w aucie 220tys wiec moze mnie tykac ma zaszczyt wymiany sprzedla

Opublikowano
Sprawdź rurę od filtra do przepustnicy.Najlepiej ją wykręć i pooglądaj czy nie jest pęknięta.U mnie objawami uszkodzenia tej gumy było ruszanie kangurkiem na wolnych obrotach bez dodawania gazu.

 

Gu,ma tez byla niedawno wymianiana i jest nowa.

 

po prostu bodziotx nasz tarcze sprzeglowe i dociski juz sie zuzyły-osobisci enei iwem jaka zywotnosc maja sprzegla ale ja mam w aucie 220tys wiec moze mnie tykac ma zaszczyt wymiany sprzedla

 

Ale sluchaj pisze tez przeciez ze szarpie mi tez czasem jak jade na biegu bez sprzegla i gazu. Czyli jedynka i na wolnych jak jade. Na wstecznym to samo jak juz calkiem puszcze sprzeglo. To tez wskazuje na sprzeglo?

Opublikowano
Ale sluchaj pisze tez przeciez ze szarpie mi tez czasem jak jade na biegu bez sprzegla i gazu. Czyli jedynka i na wolnych jak jade. Na wstecznym to samo jak juz calkiem puszcze sprzeglo. To tez wskazuje na sprzeglo?

 

więc sam widzisz że to nie sprzęgło a coś elektronicznego :cool2:

Opublikowano
Ale sluchaj pisze tez przeciez ze szarpie mi tez czasem jak jade na biegu bez sprzegla i gazu. Czyli jedynka i na wolnych jak jade. Na wstecznym to samo jak juz calkiem puszcze sprzeglo. To tez wskazuje na sprzeglo?

 

więc sam widzisz że to nie sprzęgło a coś elektronicznego :cool2:

 

Wlasnie :evil: jak ja nie cierpie tej cholernej elektroniki w bmw. Juz tyle rzeczy elektronicznych wymienialem a tu ciagle cos. Jeszcze podjade do mechanika moze cos mechanicznego w silniku, jakies lewe powietrze lub cos :/

 

Kurcze to moje pierwsze autko i chociaz jezdzi sie super i wyglada extra to juz zaczyna mnie draznic jakimis pierdolkami ciagle jakies male usterki, silnik nie chodzi jak powinien i to spalanie. Juz sie pogodzilem z spalaniem 11-12 l w miescie a ten cholernik bierze jak zwykle wiecej :/.

Chyba mam pecha i kupilem puszke pandory :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.