Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
kupiłem niedawno 524 td 91r. to auto praktycznie nie zbiera sie z miejsca, :( to znaczy dopuki nie osiągnie 2tys obrotów,gdy turbo zacznie dmuchać, potem jakos leci. najgorsze jest ruszanie tym autem ijazda do osiągniecia 2tys. obrotów wymieniłem filtry, motor ładnie mruczy, nie kopci, nie bierze oleju dobrze odpala..... jechalem nim 180 na autobanie w niemcach i miał jeszcze zapas ale górki czuł wcześniej niz ja je zauważyłem, co jest?? gdzie jest te 115 koni????! mialem golfa2 1.6td to była rakieta w porównaniu do tego auta. dodam jeszcze że wpinałem sie z komputerem do tego auta w dwóch warsztatach i nie pokazuje żadnego błedu. trochę lepiej ciągnie jak odłącze kostkę czujnika z głowicy ale wtedy motor szybciej pracuje, chodzi tak jakby na ssaniu. gdzie szukac przyczyny???? Edytowane przez domator4cx
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

ten typ tak ma .ja takim kieruję od 6ciu miesiecy

no a swoją drogą golf chyba jest dużo lżejszy,chyba ze sie myle

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

a ja mam podobne pytanie jak kolega zalozyciel tematu.otoz u mnie jest ciut z innej strony problem.dodam ze mam 524td 88r wiec tak od nizszych obrotow jak na taka bude nawet przyzwoicie sie zbiera,ze startu na suchym asfalcie po prostej calkiem przyjemnie nawet gume spali.2 i 3 bieg rowierz przyzwoicie przyspiesza,natomiast o ile na 4 mozna jeszcze troszke pobujac to 5 to juz calkiem tragedia.lecac po prostej na trasie na 5 biegu nie jest w stanie dzwignac sie powyzej 3000 obr (no moze z gorki) pozatym V max zaledwie 150km/h ale przy sprzyjajacych warunkach.silnik pracuje rowno,nie kopci nawet z rana,jedyny mankament jest taki ze jak postoi kilka godzin to musze 2 razy napompowac zeby zapalil na dotyk (jak krocej stoi wystarczy raz),co prawda jest zaworek zwrotny miedzy filtrem a pompa ale rozwazam zalozenie drugiego przy zbiorniku.turbina gwizdze wesolo przy okolo 1500/1600 obr choc nie czuc jej tak jak w poprzednim moim aucie (co prawda benzyna ale bez porownania)pozatym coz,pierwszy raz w zyciu kupilem diesla i byc moze musze przywyknac ale kurcze wydaje mi sie ze troszke lepiej to auto powinno sie zbierac.

 

jeszcze jedno pytanko,coz to jest za cud znajdujacy sie przy samej turbinie?chodzi mi o tloczek reagujacy na cisnienie,z ranieniem polaczonym z malym elementem ruchomym przy turbinie.czy jest to cos w rodzaju zaworu upustowego?czy moze przyspieszacz ?a jelsli nie to gdzie sie takowy znajduje?

 

wybaczcie banalne pytania,i niewiedze ale dopiero zaczynam z ta marka,i z dieslami wiec prosze o wyrozumialosc

 

PS:oil service juz sobie skasowalem wiec jakos sobie radze :D

Opublikowano
Ja mam 1 rok takie auto i zbiera sie niesamowicie, jak na razie, TDS to pikuś, łykam na trasie jak golfa... Macie jakieś problemy z silnikiem koledzy... w tym aucie seria ma 227Nm więc to potężny moment dzięki któremu to auto musi przyspieszać na 4 i 5. Mój idzie grubo ponad 200 co mnie całkowicie zaskoczyło na autobanie no i mojego przyjaciela który jechał fiatem coupe 2l turbo... jechałem równo z nim...
Opublikowano
Ja mam 1 rok takie auto i zbiera sie niesamowicie, jak na razie, TDS to pikuś, łykam na trasie jak golfa... Macie jakieś problemy z silnikiem koledzy... w tym aucie seria ma 227Nm więc to potężny moment dzięki któremu to auto musi przyspieszać na 4 i 5. Mój idzie grubo ponad 200 co mnie całkowicie zaskoczyło na autobanie no i mojego przyjaciela który jechał fiatem coupe 2l turbo... jechałem równo z nim...

 

To masz bardzo dobra sztuke :) Ja osobiscie nie moge zarzucic mojej buni, 200 km/h tez jedzie, pali w granicach rozsadku... No ale juz niedlugo bedzie do sprzedania, podreperowalem troszke budzet i zmieniam na nowsza :)

PS. Az zal sprzedawac swoje pierwsze autko... :cry2:

Opublikowano

Przy 524TD 525TDS to pikuś?

Ciekawa sprawa. Masa praktycznie ta sama, a pare koni więcej.

U mnie z wiarą ciężko, tak więc dopuki nie zobacze doputy nie uwierze. :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Blazey123,Popieram Cię!Ja wiem,że benzyna na turbie potrafi wiele,ale nie dalej jak tydzień temu kolega kupił Omegę 3.0 v6 coś koło 200KM 2000r i nie mógł dać rady mojemu tedeesowi 143KM nawet na autostradzie.Wcześniej Omega była używana w Policji.Mam nadzieje,że parametrów nie zmieniali,bo Angole nie słyną z nadgorliwości. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

no i wlasnie tez sie glowie coz moze mu lezec ze nie chce sie szybciej bujac.tak jak pisalem od dolu zbiera sie calkiem niezle jak na taka kolumbryne tylko na 4 i 5 biegu jakos brakuje mu tchu.tym bardziej ze nic nie wskazuje na jakes konkretne uszkodzenia,silnik jest czysty ale bez przesady,pracuje rowno,nie kopci,nie szarpie a mimo to 150 km/h to kres jego mozliwosci.poprzedni wlasciciel wymienil wtrysk sterujacy (chyba tak to sie nazywa) moze trzeba cos zestroic?kurcze nie znam sie na dieslach ale zawsze jakos udawalo mi sie dojsc do ladu wiec moze i tym razem cos wykombinuje :roll:

 

moze macie jakies sugestie na temat takiego zachowania?co sprawdzic?gdzie szukac przyczyny?komp,pompa,wtryski,dolot czy jeszcze cos innego?

 

bede wdzieczny za wszelka pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli byłeś na kompie i nic to się nie dziwię.Akurat ja miałam tez mułowate auto i komp.jest za"cienki",a właściwie to to technologia tych aut jest "zacofana"bo np.cisnienia na wtryskach nie "odczyta".Pozostaje Ci metoda prób i błędów,jeśli w portfelu nie za tęgo.Czasem jakaś pierdoła nawali a problem wielki.Swego czasu tu na forum pytałam gdzie się mieści przepływomierz i odpowiedzi się nie doczekałam.Pewnie uznali,że nie chce mi się zajrzeć do archiwum.Zajęło mi to kilka dni ale opłaciło się.Zapraszam Cię w moje ślady. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
no wlasnie na kompie jeszcze nie bylem ale chyba trzeba bedzie sie wybrac tylko musze poczekac na kontakt ze znajomym bo jak mam pojechac do byle mechanika,wylozyc jakas sumke za podpiecie wtyczki a on mi powie ze wszytko ok to wole sie wstrzymac i jeszcze poszperac
Opublikowano
Blazey123,Popieram Cię!Ja wiem,że benzyna na turbie potrafi wiele,ale nie dalej jak tydzień temu kolega kupił Omegę 3.0 v6 coś koło 200KM 2000r i nie mógł dać rady mojemu tedeesowi 143KM nawet na autostradzie.Wcześniej Omega była używana w Policji.Mam nadzieje,że parametrów nie zmieniali,bo Angole nie słyną z nadgorliwości. :wink:

 

 

:duh: :duh: :duh:

I jeszcze pewnie nitro mu nie pomogło? :mad2:

Opublikowano
kupiłem niedawno 524 td 91r. to auto praktycznie nie zbiera sie z miejsca, :( to znaczy dopuki nie osiągnie 2tys obrotów,gdy turbo zacznie dmuchać, potem jakos leci. najgorsze jest ruszanie tym autem ijazda do osiągniecia 2tys. obrotów wymieniłem filtry, motor ładnie mruczy, nie kopci, nie bierze oleju dobrze odpala..... jechalem nim 180 na autobanie w niemcach i miał jeszcze zapas ale górki czuł wcześniej niz ja je zauważyłem, co jest?? gdzie jest te 115 koni????! mialem golfa2 1.6td to była rakieta w porównaniu do tego auta. dodam jeszcze że wpinałem sie z komputerem do tego auta w dwóch warsztatach i nie pokazuje żadnego błedu. trochę lepiej ciągnie jak odłącze kostkę czujnika z głowicy ale wtedy motor szybciej pracuje, chodzi tak jakby na ssaniu. gdzie szukac przyczyny????

 

 

 

obrotomierz Ci dziala sprawnie ??

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ponownie!Widzę,że koledzy z 524td są na dobrym tropie i niedługo zdradzą nam przyczyny niedomagań.A co do mojego poprzedniego postu to nie zamierzam sie dwoić i troić zeby coś udowodnić.Moze się kiedyś spotkamy na jakimś zlocie .Ale dodam,żedwaj moi koledzy szybko roztrzygnęli spór o to czy Audi A3 2.0D 05' 170KM da radę Omedze w 2.5Ltds.podkręconą na 170KM.I okazało się,że Audi nie dało rady choć lżejsze.Niemniej jednak zrobiło na mnie wrażenie BMW 530D,kiedy to pierwsza ruszałam z bramek na autostradzie a tamto BMW chwilę po mnie.Ani sie nie obejrzałam gdy przemknęło koło mnie jak błyskawica. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

kolega domator chyba poradzil sobie z problemem bo cos sie nie odzywa natomiast ja dodam ze w gruncie rzeczy wszystko u mnie dziala jak nalezy.mam na mysli obrotomierz,ekonomizer itp.dzis nawet pokusilem sie o wykrecenie kilku baczkow i tak jak sie spodziewalem auto bez problemu takowe wykreca.jesli ktos bylby tak mily i napisal mi jeszcze coz to jest za cud przy turbinie (tloczek z ciegnem ktore to sprzezone jest z takim malym jezyczkiem wychodzacym z samej turbiny.za co ten uklad odpowiada?upuszcza powietrze przy zbyt wysokim cisnieniu czy tez kieruje strumien powietrza?kombinuje cos w tym wlasnie kierunku gdyz jak na moje oko powinienem bardziej czuc turbine a na razie ja tylko slysze.gdzies na tym forum ktos obeznany w temacie opisywal ze czesto wlasnie ten punkt jeszt przyczyna takich objawow ale tamten opis dotyczyl innego silnika.chodzilo o jakies zatykajace sie filterki wlasnie od tloczkow itp,ale u mnie chyba tego nie ma.

 

z gory dziekuje za podpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam!York,na pewno wszystko znajdziesz tu,na forum tylko dobrze poszukaj.Ja mam 525tds 95' i turbina mi się chyba kłania.Twoje z pewnością starsze więc jeśli turbo jeszcze nie było wymieniana to...wiadomo co je czeka.A ponoć turbospreżarka i jej osprzęt też mają limit km.Problem w tym,że cześci są jak niemowleta,nie umieją mówić. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

przepraszam za post pod postem ale 2 miesiace minely i sami wiecie... :D

 

otoz chcialem unaocznic rozwiazanie mojego problemu.wiem ze dla niektorych bedzie to idiotyczne,ale mysle ze kazdy ma prawo robic co chce,i tak tez zrobilem...

 

przyszedl dzien (dzisiejszy akurat :8) ) w ktorym stwierdzilem ze mam dosc czekania na mechanika ktory wiecznie nie ma czasu,w dodatku nie przyklada sie zbytnio do pracy.wstalem rano,wzielem walizke z narzedziami i ruszylem do walki.dodam ze dzien wczesniej po raz kolejny przestawilem kat wtrysku,i zdaje sie trafilem dobrze bo bez przeszkod mialem juz 165 km/h na prostej,co wczesniej bylo nie osiagalne.natomiast dzis podjelem sie zwiekszania dawki,zmotywowany wskazaniami komputera ktory to twierdzil ze dawka jest ciut za mala,przestawilem minimalnie nastawnik w strone kabiny,i musze przyznac ze po kilku pierwszych kilometrach,czuje sie jakbym zmienil auto :twisted: .ciagnie pieknie,nic nie odcina,podnosi sie z wolnych obrotow na 4 biegu bez problemu,i odpala calkiem przyzwoicie.

 

zobacze co bedzie z V max ale sadze ze jesli bedzie 180/190 km/h to jak najbardziej mi to wystarczy...

Opublikowano
Ja mam 1 rok takie auto i zbiera sie niesamowicie, jak na razie, TDS to pikuś, łykam na trasie jak golfa... Macie jakieś problemy z silnikiem koledzy... w tym aucie seria ma 227Nm więc to potężny moment dzięki któremu to auto musi przyspieszać na 4 i 5. Mój idzie grubo ponad 200 co mnie całkowicie zaskoczyło na autobanie no i mojego przyjaciela który jechał fiatem coupe 2l turbo... jechałem równo z nim...

 

 

No, no, a świstak siedzi i zawija ją w te sreberka.........DOBRE, nasmiałem się z tej wypowiedzi że nie wiem!!1:) :) Dziekuje za poprawe humoru!!!!Aż dziw bieże że zdrowi ludzie takie bzdury piszą!!!

Będziesz Miał Wydatki
Opublikowano
heh "227Nm to potezny moment" to tez jest nie zle.wczesniej mialem ponad 300 Nm w przednionapedowce i zapewniam cie kolego ze nie jest to az tak wiele jak ci sie wydaje,pomijajac fakt ze moment przydaje sie na nizszych biegach,natomiast do V max i ostatnich biegow potrzeba juz mocy a nie momentu...
Opublikowano
Słyszałem o tym że TD po modach,czyli dołożeniu IC,innym ECU do tego podkręconej turbinie zjada TDS'a na śniadanie pomimo podobnej mocy,ale to że seryjne TD pokonuje TDS to nie uwierzę :duh: :duh: poprostu różnica mocy jak i to że TDS jednak dostaje chłodniejsze powietrze musi robić swoje,oczywiście oba silniki w takim samym przynajmniej dobrym stanie :mrgreen:
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
Ja jezdzilem td z IC i po przerobkach ECU i szczerze powiem przy podobnej mocy jak tds (ok 145-150 KM), td wg mojej oceny robi "mlodszego brata" spokojnie o czym informowal mnie wlasciciel samochdu (chyba sie scigal na 1/4 mili czy cos takiego, nie pamietam juz). Zwykly td to raczej do sprawnego tds`a nie ma szans...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.