Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj moj kolega mial wypadek. Przy predkosci okolo 80 km/h wpadl do plytkiego rowu, nastepnie na jakiejs wysepce wylecial w powietrze i upadl. W rowie przejechal jakies 100m, nastepnie wyjechal z niego, sprawdzil auto - (nic nie urwane, nieco zniszczony zderzak, zero wyciekow) i przyjechal nim do mnie. Nastepnie pojechalismy na kanal, i taK: pelno bylo trawy zaczepionej na prawym drazku, maglownicy, i prawym przegubie. I nic pozatym. Zebralismy trawe, i wszystko ok. Jak na moj gust prawy drazek minimalnie sie skrzywil. Ja subiektywnie mam wrazenie ze u niego silnik inaczej pracuje, (troche jakby 'golgocze') po prostu nie brzmi tak ladnie jak wczesniej. Nastepnie zauwazylismy ze po odpaleniu, na niskich obrotach na fotelach wyczuwalne sa wibarcje. Wczesniej czegos takiego nie bylo. Jechalem tym autem- rozpedzilem do 150 km/h nawet, nic nie rzuca, nic nie bije, silnik sie pieknie wkreca, przy hamowaniu nie znosi, ALE czuc lekkie (naprawde minimalne) drgania na kierownicy - pow. 110 km/h nic. No i na postoju przy przegazowywaniu jej mialem wrazenie ze wszystko wibruje w srodku i drży.

 

Auto kolegi to e36 m43 316i. Takie jak moje.

Tyle opisu.

 

W zwiazku z powyzszym nie wiem co mu doradzic, czy ma jechac na jakas stacje diagnostyczna (zbierznosc, geometria?), wymieniac drążek, i co z drganiami silnika na postoju - jaka moze byc tego przyczyna.

 

Bardzo prosze o pomoc, bo kolega zalamany.. Moze cos wspolnie poradzimy.

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano
jęsli auto drży i wibruje to geometria nie ma z tym nic wspolnego, ja bym oglądnął na dzieńdobry wał napędowy po takim awaryjnym lądowaniu....

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

ale to wibruje na luzie. To to na bank wal napedowy? Mnie sie raczej wydawalo ze poduszka pod silnikiem czy cos takiego.

 

A co do zbierznosci i geometrii, to nie wiem czy sie cos przy takim przelocie nie poprzestawialo.. Ranty przy masce nie sa rowne, prawy jest z 3 mm szerszy od lewego. I stad ta geometria.

 

I jak sprawdzic ten wał?

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano
Mnie sie raczej wydawalo ze poduszka pod silnikiem czy cos takiego.

 

Też bym stawiał na poduszki / mocowanie silnika.

 

150 kg metalu w mocnym podskoku, to było dla nich ekstremalne obciążenie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

...150 kg metalu w mocnym podskoku, to było dla nich ekstremalne obciążenie...

 

Dokladnie tak wlasnie jest - mi kiedys scielo calkowicie srube M10 ktora silnik byl przykrecony do poduszki - poduszka oczywiscie tez umarla.

 

Dokladnie sprawdzil bym tez caly uklad wydechowy, kolektor, wieszaki itd...

 

A na koniec podjechal sprawdzic geometrie zwlaszcza jezeli widac ze drazek sie lekko wygial - przynajmniej zbieznosc musiala sie wtedy zmienic.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

:nienie:

 

Prosze Cie, Tylko nie dziure w calym. Kolega zna dobrze to auto, ja tez pamietam, ze zadnych drgan nie bylo.

 

Moze te poduchy: mozna stwierdzic ich złużycie, na kanale, patrząc na nie?

 

Ile kosztuje zbierznosc i geometria?

 

Z ostatniej wizyty zauważyłem ze lakier odpryskuje na prawym kielichu... Sa takie male odpryski, i tam widac gola blache. Tego tez nie bylo. Domyslam sie ze cos powaznego sie przestawilo :mad2:

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano
Są zerwane na 100% poduszki silnika. Jak piszesz, że przeleciał kawałek w powietrzu i spadł, to niestety zadna poduszka tego nie wytrzyma, bo nie są do tego stworzone :)Kolega za bardzo sobie wziął do serca to śmigło na masce ;) A teraz tak na poawżnie, to sprawdz poduszki i zbieżność ustaw, wymień drążek i będzie O.K! :cool2:

BMW IS THE BEST! FUCK THE REST!

NO RISK, NO FUN :)

Opublikowano

Dzisiaj bardzo skrupulatnie przejrzelismy mocowanie slinika. Poduszki wygladaly calkiem dobrze.

 

Zauwazylismy pekniecie na ramieniu mocujacym silnik. Takim co idzie do poduszki i do silnika.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//uploads.pl/uploads/cf7369f891.jpg

Nic nie nosi, nic nie rzuca. Konieczna jest wymiana tego drążka?

 

Ile kosztuje ta czesc co pekla i jak sie nazywa?? I czy moze z tym jeszcze jezdzic. Bo wymiana pewnie tez tania nie bedzie :/

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano
...po takim rodeo to naprawde szczescie,ze tylko tyle!a jak felgi kola przeciez tez mogły sie pogiac?

 

Felgi proste. Jak pisalem - nic nie bije.

@belgus

 

Wydaje mi sie ze raczej mozna, nie wiadomo tylko czy jest sens... Pewnie zalozenie tez tanie nie bedzie.

 

Niby trzy z czterech trzymaja. A drgania czuc tylko przy odpalaniu na zimnym i niskich obrotach..

 

 

I tez mi sie wydaje, ze to cud. Zawieszenie (wahacz, sprezyna, amortyzator) OK.. Zadnych wyciekow. Lekko krzywy ten drazek, ale nic nie sciaga nic, nie rzuca- to nie wiem czy on jest lekko krzywy czy mi sie lekko zdaje.

 

I wlasnie nie wiem jak sie nazywa to co peklo, nie moge se ceny na allegro poszukac :(

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano
geometria w moim mieście kosztuje 50 zł

 

Jak geometria w wawie kosztuje 50zl to ja wspolczuje warszawskim mechanikom... :lol: Chyba mowimy tu tylko o zbieznosci osi przedniej :)

 

A po takim locie i ladowaniu do ustawienia moze byc zbieznosc zarowno tylu jak i przodu i kąty pochylenia kół z tyłu (z przodu w e36 nie regulowane - najwyzej wachacz albo kolumna do wymiany jak sie cos pokielbasi).

 

U mnie w nieduzym miasteczku zbieznosc 30zl-40zl od osi i katy 20-30zl od kola...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
...Poduszki wygladaly calkiem dobrze...

 

Nie sugerowal bym sie za bardzo bo jak lapa silnika pekla to chyba jednak musialy przeniesc nieco wieksze obciazenia niz te do ktorych zostaly stworzone co wiaze sie z mozliwoscia ich uszkodzenia.

Jak silnik sie zatrze to tez z wierzchu zazwyczaj wyglada calkiem dobrze...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
geometria w moim mieście kosztuje 50 zł

 

Jak geometria w wawie kosztuje 50zl to ja wspolczuje warszawskim mechanikom... :lol: Chyba mowimy tu tylko o zbieznosci osi przedniej :)

 

A po takim locie i ladowaniu do ustawienia moze byc zbieznosc zarowno tylu jak i przodu i kąty pochylenia kół z tyłu (z przodu w e36 nie regulowane - najwyzej wachacz albo kolumna do wymiany jak sie cos pokielbasi).

 

U mnie w nieduzym miasteczku zbieznosc 30zl-40zl od osi i katy 20-30zl od kola...

 

Pozdrawiam

U nas zbieżność przód 30 zł. a pełna geometria (przód i tył z kątami dla E36) 50-60 zł. Chyba musimy podnieść ceny :D

Opublikowano

Nie przecze, ze moglo byc walniete wczesniej. Ale auto wczesniej, z tego co mi wiadomo, nie latalo :?

 

A co do podzuszek, to chcialbym zapytac czym skutkuje jazda z uszkodzonymi. Czy to tylko drgania? Bo drży minimalnie a koszt poduszek to 200 zl + cena lapy.

 

Nie wiecie gdzie w okolicach bedzina i sosnowca, ktos moze ta zbierznosc ustawic porzadnie? I tanio

:cry:

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano
geometria w moim mieście kosztuje 50 zł

 

Jak geometria w wawie kosztuje 50zl to ja wspolczuje warszawskim mechanikom... :lol: Chyba mowimy tu tylko o zbieznosci osi przedniej :)

 

A po takim locie i ladowaniu do ustawienia moze byc zbieznosc zarowno tylu jak i przodu i kąty pochylenia kół z tyłu (z przodu w e36 nie regulowane - najwyzej wachacz albo kolumna do wymiany jak sie cos pokielbasi).

 

U mnie w nieduzym miasteczku zbieznosc 30zl-40zl od osi i katy 20-30zl od kola...

 

Pozdrawiam

:duh: Pamkiętaj,że W-wa to miasto , gdzie wszyscy chcą pracować

Opublikowano

tez mam takie odpaly na punkcie samochodu:)

a jak zalezy Ci na aucie to 200zl to nie duzo 2-3 soboty dodatkowo w pracy i masz 200 ale jestes pewny ze bedzie wszystko ok jak chodzi o poduchy a jak wyjdzie cos przy okazji to tez nalezy o wymienic im wczesniej tym lepiej

Opublikowano
nr tel 032 202 7870 chyba najlepszy koles od geometrii w katowicach,zadzwoń i umów sie na termin.Piszesz coś że lakier odprysł w okolicach kielicha czy czasami nie przestawił się??
Opublikowano

Wczoraj był u mechanika, spawanie lapy 30 zl, reg zbierznosci 30 zl, 2 sworznie dolne + wymiana 200 zl.

 

Jechalem tym autkiem ze 150 km/h i czasem mam wrazenie ze go z niczego rzuci (bardzo delikatnie). I jeszcze na co zwrocilem uwage to to ze kierownica nie jest w pozycji 'prostej' tylko nieco w prawo..

 

Jakie bylyby objawy przestawienia kielicha?

 

Auto jest na gazie, i po wypadku zaczelo kopcic na bialo (nie bylo tak wczesniej bo jezdzilem za nim czesto)- niewazne czy benzyna czy gaz, niewazne czy zimny czy cieply, przy ostrym dodaniu gazu biala chmurka za autem ... I po jezdzie wydech mokry, tak jak by woda skads sie tam brala :duh:

Breast. Mouth. Waist.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.