Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam wszystkich,

 

od jakiegos czasu, najczesciej w nocy, gdy kogos wyprzedzam i on mnie oswietla od tylu, widze we wstecznym lusterku zadymienie, w dzien tak sie mi to nie rzuca w oczy, ale chyba cos za duzo przy mocniejszym wcisnieciu gazu pojawia sie z tylu widzialnych spalin...

 

pytanie: jak przyczyna?

 

przeplywka? wtryski? turbina?

 

dodam, ze moc samochod ma normalna, ostatnio 200 km/h nie przekraczalem, ale do tej predkosci buja sie ochoczo

 

od czego zaczac diagnoze? ze wzgledu na braki czasowe w tygodniu moge sie w warsztacie umowic tylko na weekendy, a tam w weekendy kolejki, na nastepna sobote umowilem sie w piasecznie w serwisie boscha, myslicie, ze tam moga zdiagnozowac problem? czy lepiej jechac do aso?

 

generalnie samochodem da sie normalnie jezdzic, ale to wiocha kiedy tak dymi, a poza tym nie wiem czy nie sypnie sie przez to np. turbina (o ile to nie wina turbiny - aha, oleju nie bierze)

 

a, sobie przypomnialem, samochod stal sobie w ciagu ostatnich 2 miesiecy prawie nie uzywany, ktos mi kiedys mowil, ze przy takich przestojach te jakies zawory egr, czy jakos tak, potrafia sie przytkac czy zapiec - nie wiem dokladnie, nie chce zmyslac, ale moze ten dluzszy postoj cos nabroil?

 

dzieki i pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

fajnie, dzieki za odpowiedz, tylko powiedz dlaczego taka kolejnosc i dlaczego nie ma na liscie przeplywki?

 

czy jesli turbina konczy zywot to nie powinno byc widac ubytkow oleju?

 

czy w serwisie boscha sa w stanie zdjagnozowac przeplywke? chodzi mi o rodzaj komputera, oni mowia, ze tak, ale ludzie wiele rzeczy mowia

 

czy stan turbiny mozna ocenic bez jej demontazu?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jesli spaliny nie sa czarne to ich w dzien tak bardzo nie widac

 

pewien madry czlowiek powiedzial mi, ze przyczyna moze lezec gdzie indziej, a mianowicie w spalony swiecach zarowych...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

chyba wiem o co chodzi w nocy dym widać szczególnie w światłach reflektorów samochodów z tyłu ,w dzień nie widać

a diesel zawsze troche puści jak depniesz oczywiscie jeśli nie ciągniesz za sobą zasłony dymnej

u mnie jest tak (euro3) że jak spokojnie jadę z tyłu czysto ale jak nagle ostro depnę kurzy z rury ale jak zaczne cały czas gnieść gaz kurzenie znika

rozmawiałem o tym w serwisie i powiedzieli że tak przy euro3 jest jezdzisz deilkatnie i nagle depniesz zakurzy ale jak ciągle depczesz nie powinien

euro4 ma inaczej sterowanie turbiną (elektronicznie) a w euro3 mechaniczne i oczywiscie inne filtry

zresztą wyjscie z tłumika koncowego w euro3 jest w dół a w euro4 prosto toteż o czymś swiadczy

druga rzecz jak spadnie jakość spalin pojawi sie komunikat

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sumie temat nie za bardzo dla mnie ale jedno mnie nurtuje:

Ciemne spaliny widzisz w nocy a w dzień nie :shock:

Za Boga nie kumam.....

 

czytaj co jest napisane, spaliny nie sa czarne, w nocy je widze w lusterku wstecznym, kiedy sa podswietlane przez samochody jadace za mna

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
... w nocy je widze w lusterku wstecznym, kiedy sa podswietlane przez samochody jadace za mna...

...normalna rzecz i nawet jak powymieniasz wszystko na nowe to tak zostanie ;)

Opublikowano
zwroc uwage na te objawy w dzien bo w nocy wszystkie koty sa czarne, poza tym, sprawdz na postoju, a w nocy przejedz sie innym autem i zobaczysz to samo, tak mi sie zdaje. jak w nocy chuchniesz to tez inaczej jest niz w dzien. jesli poziom oleju trzyma od zmiany do zmiany to wszystko jest git.
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano

Witam,

dymienie powstaje z niespalonego paliwa. Czesto dzieje się tak po zawirusowaniu autka. Po prostu silnik zostaje zalany gwałtownie paliwem i stąd ten dym. Jest to normalna rzecz. Tak jak napisał kolega po dłuższym "deptaniu" na pewno ustanie, chyba, że jest zawiruswany i ma lipną mieszankę ;)

 

Pozdrawiam...

BMW IS THE BEST! FUCK THE REST!

NO RISK, NO FUN :)

Opublikowano

Nie ma powodu do paniki, normalna rzecz. Mam to samo w Alfie JTD i jest to normalne zjawisko. Założę się, że przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu również w dzień widoczna będzie delikatna chmurka, musi tak być.

Jeśli czarny dym z wydechu Ci przeszkadza nie drażnij go wirusem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...jeśli dla Ciebie dymek w dieslu to obciach...to zmień auto z "d" na "i"...

 

fajnie, dzieki za rade

 

dym to nie dymek i nie obciach tylko wiocha

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Jeszcze jedno tak na szybko ;)

 

czarny dym = mało tlenu - sprawdz jeszcze sobie doładowanie, bo jak tak bardzo Cię to nurtuje, to może akurat masz coś nieszczelnego w układzie doładowania i nie ma odpowiedniej ilości tlenu :)

 

 

Pozdrawiam... ;)

BMW IS THE BEST! FUCK THE REST!

NO RISK, NO FUN :)

Opublikowano
Bono...ja analizuję problem dymienia (diesle) od wielu lat począwszy od Daihatsu Charade 1.0 po Mercedes-benz 2435 (duuuuża ciężarówka)... powiem Ci szczerze, że czarny dym przy ostrej przygazówce to żaden problem...tak poprostu musi być...chyba, że masz najnowsze filtry cząstek stałych (bo to one są tak widoczne)... w dzień en dymek nie jest tak widoczny we wstecznym lusterku ponieważ jego max zagęszczenie "chowa się zaraz za tylnym zderzakiem... a "otoczka" jest mocno rozproszona przez światło dzienne (generalnie dymek nie jest widoczny)... natomiast w nocy nawet najmniejsze dymienie jest "wzmocnione" przez światła samochodu jadącego z tyłu ponieważ cała jego wiązku jest "uwięziona" w materii Twoich dymków... zrób doświadczenie: zagotuj garnek z wodą w dzień...zobacz ile pary widzisz nad garnkiem... ten sam garnek zagotuj w nocy przy zgaszonym świwtle... jak zacznie się gotować daj garczkowi ostrą latarką...zobaczysz parę razy więcej pary nad garczkiem niż w dzień... czysta fizyka ;)
Opublikowano
Bono...ja analizuję problem dymienia (diesle) od wielu lat począwszy od Daihatsu Charade 1.0 po Mercedes-benz 2435 (duuuuża ciężarówka)... powiem Ci szczerze, że czarny dym przy ostrej przygazówce to żaden problem...tak poprostu musi być...chyba, że masz najnowsze filtry cząstek stałych (bo to one są tak widoczne)... w dzień en dymek nie jest tak widoczny we wstecznym lusterku ponieważ jego max zagęszczenie "chowa się zaraz za tylnym zderzakiem... a "otoczka" jest mocno rozproszona przez światło dzienne (generalnie dymek nie jest widoczny)... natomiast w nocy nawet najmniejsze dymienie jest "wzmocnione" przez światła samochodu jadącego z tyłu ponieważ cała jego wiązku jest "uwięziona" w materii Twoich dymków... zrób doświadczenie: zagotuj garnek z wodą w dzień...zobacz ile pary widzisz nad garnkiem... ten sam garnek zagotuj w nocy przy zgaszonym świwtle... jak zacznie się gotować daj garczkowi ostrą latarką...zobaczysz parę razy więcej pary nad garczkiem niż w dzień... czysta fizyka ;)

to samo mialem na mysli lecz moze nie tak obrazowo napisalem.... mysle ze nie jest to problem

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.