Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

zalozylem niedawno bezprzewodowe sterowanie fabrycznym centralnym zamkiem czyli prosto mowiac "na pilota". wykonanie samodzielne nie jest trudne, zajmuje ok 1,5 h z przerwa na piwko i fajana :)

 

wykorzystalem popularny zestaw dostepny na allegro: centralka, zestaw przewodow, dwa piloty. nie pokusilem sie na wersje z alarmem bo szczerze mowiac te zwykle alarmy to mozna o kant D potluc. bardziej dla dobrego samopoczucia niz dla faktycznej przydatnosci. o wiele lepiej zalozyc jakies wlasnej konstrukcji odciecie zaplonu ale o tym w nastepnym odcinku :)

 

zakupiona centralka uniwersalna tzn do centralnych sterowanych plusem albo minusem. po prostu ma dwa niezaleznie sterowane przekazniki ze stykami NO i NC kazdy. do tego wyjscie na jakis dodatkowy obwod (podawany plus) typu klapa bagaznika. niestety centralzamek w e30 nie przewiduje osobnego otwierania klapy bagaznika - chyba ze ja jeszcze o czyms nie wiem :) wykorzystalem za to wyjscie na migacze - jakas sygnalizacja byc musi. syrenki do dzwieku "pik, pik" nie zamontowalem jeszcze choc kabelek na nia wypuscilem. moze kiedys tez ja dorzuce.

 

centralny zamek w serii e30 (chyba e34 i e28 takze) sterowany jest minusem - po prostu zwiera sie do masy albo jeden kabelek albo drugi. da sie takze wykonac sterowanie plusem ale po co komplikowac sobie zycie. oznaczenia kolorow podalem wg ogolnodostepnych schematow - zgadza sie to ze stanem faktycznym. na rysunku sa podane kolory przewodow w zakupionym sterowniku od strony wtyczki - w kupionych przez was moga sie one oczywiscie roznic. po prawej stronie rysunku kolory przewodow w instalacji auta. NO to styk normal open czyli normalnie otwarty, NC to normal closed czyli normalnie zamkniety.

 

ok - tyle slowem wstepu i objasnien. do roboty.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img147.imageshack.us/img147/6295/e30centralnynapilotamz2.jpg

 

wybaczcie jakosc rysunku ale nie mialem pod reka odpowiedniego narzedzia. GIMP tez musi wystarczyc.

 

1. sciagamy oslone nad nogami kierowcy, odkrecamy dzwignie otwierania maski i oslone glosnika, nastepnie sam glosnik - wszystkie te elementy wyjac z auta - bedzie wiecej miejsca. fotel kierowcy maks do tylu.

 

2. za glosnikiem jest interesujaca nas wiazka a pod nia sterownik centralnego - nie trzeba go wykrecac. rozplatamy lekko wiazke, (wiem ze dojscie jest dziadowskie ale czego sie nie robi dla naszego autka) i szukamy przewodow:

- czerwono czarny "plus"

- zolto niebieski "lock czyli zamknij"

- zielono niebieski "unlock czyli otworz"

 

3. przewody z zakupionego sterownika laczymy z ww przewodami albo na szybkozlaczki bez przecinania ich (dostepne w sklepach elektronicznych) albo tez lekko nacinamy izolacje i lutujemy (pewniejszy sposob).

 

4. srodkowe styki przekaznikow R1 i R2 laczymy z przewodem masy nadajnika i razem laczymy trwale z buda auta. np zakladajac na nie koncowke oczkowa z otworem 6, lutujemy lub prasujemy i podkrecamy pod jakas srube z pewna masa. jest taki swietny punkt obok kolumny kierownicy - spotykaja sie tam masy kilku urzadzen.

 

5. w obwod migaczy wpialem sie pod oslona kolumny kierownicy. sciagamy oslone - dwa wkrety z lbem krzyzowym z dolu, sciagamy kierownice (klucz sztorcowy 22) i od przodu dwa kolejne wkrety.

 

6. pod oslona odnajdujemy przewody: niebiesko czerwony i niebiesko czarny. ida one oczywiscie od dzwigni kierunkow po lewej. opisana juz metoda dolaczamy do nich przewody od centralki (u mnie brazowe) po jednym do kazdego kierunku.

 

7. wszystkie przewody spiac opaskami plasticzanymi lub tasma izolacyjana zeby jakos to mialo wszystko ladny wyglad :) i nie latalo.

 

8. centralke nadajnika na opasce podwiesic najlepiej nad glosnikiem w rogu pod oslona oczywiscie :)

 

9. testujemy uklad

 

10. montujemy oslone kolumny, kiere, glosnik, oslone na niego i te duza nad nogami.

 

11. idziemy na piwo

 

proste jak .... a co wam bede mowil;)

 

jesli ktos sie uprze jescze na sygnal dzwiekowy to pamietac o wstawieniu diody zaporowo w obwod kierunku, tak zeby sie syrenka nie zalaczala po wlaczeniu kierunku. dioda np typu jak na rysunku. na rysunku nie umiescilem zadnego bezpiecznika - wypadaloby dac po jednym na wyjsciach na kierunki i jeden na zasilaniu. w zestawach przewaznie juz sa.

 

opis moze i przydlugi ale robota naprawde nie jest straszna. powodzenia.

 

ps - jesli cos niejasne to wytlumacze.

Opublikowano

jak poznac jakie mam sterowanie centralnym?Pytałem na giełdzie elektronicznej i mi piwiedzieli za musze pierw ustalic jakie mam sterowanie bo moze byc + lub -.I tu mam problem.

Pzdr.Prosiak :D

Opublikowano
(chyba e34 i e28 takze)

Tak dla wyjaśnienia, nie wiem dokładnie jak w e28, ale w e34 centralny napewno sterowany jest PLUSEM.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

patrzac na schematy w manualu Haynes'a to centralny zamek w e28, e34 i e30 to ta sama konstrukcja a wiec sterowany minusem. ale mam tu tez "swierzutkie" schematy e34 model z roku 1994 i wychodzi ze jest sterowanie plusem.

wyglada na to ze w pewnym momencie producent zmodernizowal sterowanie zamka centralnego.

Opublikowano
patrzac na schematy w manualu Haynes'a to centralny zamek w e28, e34 i e30 to ta sama konstrukcja a wiec sterowany minusem. ale mam tu tez "swierzutkie" schematy e34 model z roku 1994 i wychodzi ze jest sterowanie plusem.

wyglada na to ze w pewnym momencie producent zmodernizowal sterowanie zamka centralnego.

 

 

Możesz napisać kiedy mniej-więcej ta zmiana nastąpiła?

Opublikowano

to ja sie zapytam tutaj bo w dziale zwiazanym z elektronika alarmami nie uzyskalem zadnej odpowiedzi.

 

otoz mam wiekowego pilota marki PRESTIGE. czasem dziala czasem nie. baterie wymienilem na nowa i dalej jest tak samo.

 

nie zna ktos w krakowie zakladu ktory wyrobil by mi nowego pilota( dostalem od poprzednika karteczeke z jakimis kodami do pilota wrazie gdybym go zgubil zeby nowy wyrobic) bylem w jednym mijescu co alarmy montuja to mi pwoiedzile ze nei oplaca sie naprawic tego pilota

 

pilot jest od alarmu i centralnego

 

- kupilem go juz razem z autem.

 

pozdro.

Opublikowano

dobra mam schematy okablowania centralnego i sa : ZV i ZVM, jutro planuje zakupic jakis najtanszy alarm do zamykania pilotem, bo dzis padla mi wkladka i musze biegac naokolo. Prosze powiedziec jakie sterowanie jest u mnie minus czy plus? Bimmer 525 24v 1991

 

PS. Jaki musze kupic alarm zeby miec ryglowanie?

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Opublikowano
Z moich informacji masz sterowanie plusem, a żeby mieć ryglowanie musisz się tylko odpowiednio podłączyć do centralnego.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

  • 4 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej Qube,

 

Wielkie dzięki za opis!! Po prostu jest bez pudła!!

Wydrukowałem i krok po kroku bezproblemowo zamontowałem sterowanie z pilota.

 

Więcej TAKICH forumowiczów!!

 

P.S.

ad2. Myślę, że można wykręcić sterownik centralnego i wypiąć z niego wiązkę. Ja tak zrobiłem no i muszę przyznać, że dostęp był dużo lepszy.

Ale to już był mój pomysł :)

Tak czy siak. Opis rewelacja!!!

 

Pozdr

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a moglby ktos podzucic jakies linki z fajnymi centralkami na pilota z allegro?

 

chodzi mi centralke, zestaw przewodow, dwa piloty tylko.

  • 2 lata później...
Opublikowano
mam pytanie na temat domykania szyb. czy po założeniu tego wszystkiego w powyżej opisany sposób, szyby będą się domykać tak jak, gdy się przytrzyma dłużej przekręcony kluczyk w zamku ?
  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam.

 

Przepraszam że odkopuję temat ale mam pytanie dotyczące centralnego zamka klapy bagażnika.

A więc nabyłem ostatnio pas tylni do mojej E30 w celu wymiany i okazało się że jest pod zamkiem Oryginalny siłownik BMW centralnego zamka więc chciałbym zapytać w jaki sposób dopiąć się do instalacji żeby działał i czy w ogóle będzie działał?

W Buni jest centralny zamek na 4 drzwi, a z tego siłownika od zamka klapy bagażnika wychodzą 4 przewody, patrząc od góry od lewej strony: BRĄZOWY, ZIELONY z CZARNYM paskiem, Zielony z FIOLETOWYM paskiem, BIAŁY, NIEBIESKI.

 

Dziękuję serdecznie za odpowiedź

  • 4 lata później...
Opublikowano
Dzisiaj się zabrałem za montaż sterownika central z pilotem. Oryginalnie miałem central bez pilota. Kompletnie nie mam pojęcia jak podpiąć ten drugi sterownik z pilotem. Póki co przestał działać sterownik bez pilota :/ help

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.