Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam przymierzam sie do kupna e30, zastanawiam sie nad dwoma silnikami 318 i 320 88-91r. Interesuje mnie jak wyglada sprawa z kosztami części 318 a 320, wiem ze 320 to 6cyl wiecej oleju itd, ale chodzi mi o koszty ewentualnych napraw np wymiana paska rozrządu itd, czy w cenach częci jest duza roznica? czy 320 jest droższa w utrzymaniu?,co do spalania to wiem ze 320 bedzie wiecej palić.Pozdrawiam
Opublikowano

Zanim napiszesz - poszukaj...

Moim zdaniem zbyt ogolnie zadales pytanie...

A co do wyboru silnika - de gustibus non disputandum est, ja natomiast preferuje silniki 6-cylindrowe w BMW.

 

Pozdrawiam i trafnych wyborow.

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano

jesli robisz sporo kilkometrów i nie chcesz zakładac gazu to kupuj 318iS.podobno jest szybsze od 320i ale nie miałem okazji tego sprawdzic

 

:D

Opublikowano
nie robie duzo km w miesiacu, chodzi mi ktory silnik jest bardziej trwaly i czy np części zawieszenia są drozsze do 320 niz do 318, moze ma ktos z was jakies dane na ten temat to nie bede was męczył takimi pytaniami :D
Opublikowano

Roznice w cenach sa minimalne, natomiast duzo wieksza frajde bedziesz mial z 320i, brzmienie tego silnika jest cudowne.

 

A jesli mowisz, ze zalezy Ci na silniku trwałym to M20B20 jest odpowiedzia...

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano
dzieki za pomoc w wyborze, mam jeszcze jedno pytanie, czy jest jakis charakterystyczny objaw w silnikach m20b20, który dyskwalifikuje go od kupna, na słuch czy cos w tym stylu??, czytałem w poradach lecz typowo o 320 nic nie było.pozdro
Opublikowano

Mozesz sugerowac sie standardowymi metodami "sluchowej diagnostyki silnika". ;]

 

Ma on pare swoich slabych punktów, moze peknac dzwigienka zaworowa, jak go przegrzejesz to poleci uszczalka pod glowica...

 

Ale ogolnie: dobry olej, troska o temperature i silnik jest nie do zajechania. ;]

 

Na pewno mniej sie musisz bac o M20B20 jak o 318is.

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano

Obawiam się, że dostępność części do 318is jest bardziej niż cieniutka. Do M20B20 dostaniesz wszystko i wszędzie a is-ka jest raczej niszowym modelem.

Każdy będzie bronił swego: ten kto ma 318 będzie zawsze pisał, że jest ekstra. Ten kto ma stado 6 ogierów pod maską :mrgreen: będzie pisał, że R6 jest ekstra.

Najlepiej poczytaj forum i zobacz jakie motory sprawiają najwięcej problemów.

I jeszcze jedna kwestia: zadbane auto i w dobrej kondycji właściciel będzie cenił wysoko (no chyba, że ma sytuację podbramkową i potrzebuje kasy) a egzemplarzy wyjechanych i reklamowanych jako cacka za 5 do 6 tyś jest od groma - tylko wydajesz 5 koła i zaczynasz inwestować......... :cry2:

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Opublikowano
Moim zdaniem bardziej trzeba uważać na M20. Póki jest nierozgrzany nie wolno katować, bo głowica lubi pękać.

Hmm... :think:

Czyli wnioskuje że w 318iS, wsiadasz do auta, wciskasz sprzęgło, wbijasz jedynke, odpalasz auto od razu puszczasz sprzęgło i but, później dwójka i but itd? I głowica się ma super i nie trzeba rozgrzewać przed katowaniem? Czy jak to mam rozumieć?

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano
Moim zdaniem bardziej trzeba uważać na M20. Póki jest nierozgrzany nie wolno katować, bo głowica lubi pękać.

Hmm... :think:

Czyli wnioskuje że w 318iS, wsiadasz do auta, wciskasz sprzęgło, wbijasz jedynke, odpalasz auto od razu puszczasz sprzęgło i but, później dwójka i but itd? I głowica się ma super i nie trzeba rozgrzewać przed katowaniem? Czy jak to mam rozumieć?

 

Hola, hola! Dlaczego tak się zapędzasz? Nic takiego nie napisałem...

Napisałem, że w M20 należy bardziej na to uważać...

 

Jestem zwolennikiem jazdy oszczedzającej silnik, na optymalnych obrotach w optymalnej temperaturze.

 

Mam gorącą prośbę: nie popadajcie w skrajności... nie napisałem nic o tym, ze lubie katowac zimny silnik i tym samym prosze o takie traktowanie mojej wypowiedzi jak ona brzmi, nadinterpretacje sa jedna z najlepszych metod generowania konfliktu.

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano
Na pewno mniej sie musisz bac o M20B20 jak o 318is.

Niby dlaczego ? Moim zdaniem bardziej trzeba uważać na M20. Póki jest nierozgrzany nie wolno katować, bo głowica lubi pękać. Z tego co pamiętam to Tobie też pękła. Ja bym się skłaniał ku 318iS (M42), jest szybszy od M20b20 i mniej pali.

 

A co do mojego silnika - ja przezylem zerwany rozrzad - stad wymiana glowicy, nie pekla.

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano
Ja ci radze zwróć uwage na stan ogólny auta jako pierwsze, a to jaki tam bedzie silnik 1.6-2.5 to później sie zastanów czy ci pasuje. Ogólnie szukaj bemki w jak najlepszym stanie, w ten sposób lepiej na tym wyjdziesz :cool2:
BMW 318i E30
Opublikowano
Czyli wnioskuje że w 318iS, wsiadasz do auta, wciskasz sprzęgło, wbijasz jedynke, odpalasz auto od razu puszczasz sprzęgło i but, później dwójka i but itd? I głowica się ma super i nie trzeba rozgrzewać przed katowaniem? Czy jak to mam rozumieć?

To naucz się dobre wnioski wyciągać, bo jak narazie to popadasz w skrajności. Poczytaj sobie ile głowic pęka w M20, a ile w M42.

Opublikowano

Ja napisze tak jak BMW to tylko 6 cyl. nawet nie wiedziałem że są i 4 cylindrowe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

 

A na marginesie to M20 spali w mieście 15L a M40 10L to może być dla kogoś atutem ale może być tak że M40 bedzie stało na poboczu i u mechanika a M20 bedzie wesoło jeździło i koszty potrafią sie zwrócić. A takiej radości jak da Ci M20 nie da Ci żaden IS czy inny ees :wink:

...nieważnie dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
Opublikowano
A na marginesie to M20 spali w mieście 15L a M40 10L to może być dla kogoś atutem ale może być tak że M40 bedzie stało na poboczu i u mechanika a M20 bedzie wesoło jeździło i koszty potrafią sie zwrócić. A takiej radości jak da Ci M20 nie da Ci żaden IS czy inny ees :wink:

To rzeczywiście radość jak Cię iSka objeżdza, a na dodatek mniej pali :clap: Dlaczego M40 ma stać na poboczu ? Może rozwiniesz swoja genialną myśl. M40 jest bezawaryjne, wadą są stukające popychacze i wycierający się wałek, ale z tym można jakoś jeździć. Gorzej jak Ci głowica w M20 pęknie to dopiero wtedy sobie postoisz.

 

Zresztą znalazłem Twojego posta o spalaniu:

PostWysłany: Pon Lis 27, 2006 3:26 pm Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lambda wymieniona ale nic wiecej nie robiłem, wymiana nic nie dała autko dalej pali po miescie jakieś 18L/100km

M40 tyle nie pali :twisted2:

Opublikowano
Kwestia spalania już była wyjasniona w innym watku... srednio M20B20 spalaja 11-13 litrow.

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano
dobra to moze inaczej mam na bmw 4tys 4.3max, czy jest sens pchać sie w e30 moze za te pieniadze jakiegos japońca kupić? sunny, 323???
Opublikowano
dobra to moze inaczej mam na bmw 4tys 4.3max, czy jest sens pchać sie w e30 moze za te pieniadze jakiegos japońca kupić? sunny, 323???

 

Wg mnie minimalna kwota, zeby stac sie posiadaczem sprawnej technicznie E30 jest ca. 6-7 kpln. Jesli tyle nie masz, to odpusc sobie te marke.

Sam kupilem mojego IS-a ponizej 5 tys. zl i dopiero po wlozeniu w niego trzech kafli moge powiedziec, ze autko juz jezdzi jak nalezy.

E30 318IS Rally
Opublikowano (edytowane)
Hola, hola! Dlaczego tak się zapędzasz? Nic takiego nie napisałem...

Napisałem, że w M20 należy bardziej na to uważać...

Przecież nie twierdze że coś takiego napisałeś, zobacz kogo cytowałem. Sam jak najbardziej jestem za oszczędzaniem silnika, zawsze rozgrzewam go przed jazdą no i wogóle dbam o niego.

To naucz się dobre wnioski wyciągać, bo jak narazie to popadasz w skrajności. Poczytaj sobie ile głowic pęka w M20, a ile w M42.

W skrajności żadne tu nie popadam, tylko jak słysze o tych pękniętych głowicach... A niby dlaczego one pękają? Wydaje mi się że raczej tak same od siebie nie bardzo, tylko właśnie z powodu nie umiejętnego obchodzenia się z samochodem przez właściciela. Nie twierdze, że któryś z was tak robi jak napisałem, tylko wydaje mi się czy M20 czy M42 musi chociaż przez chwile pochodzić przed jazdą, a przed katowaniem czego jestem wielkim przeciwnikiem powinien już mieć temperature roboczą. Chyba się troche źle zrozumieliśmy. Pozdrawiam.

Ps. Bagor a może coś napiszesz o łańcuszku rozrządu w iS-e?

Edytowane przez kemot324

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano
A na marginesie to M20 spali w mieście 15L a M40 10L to może być dla kogoś atutem ale może być tak że M40 bedzie stało na poboczu i u mechanika a M20 bedzie wesoło jeździło i koszty potrafią sie zwrócić. A takiej radości jak da Ci M20 nie da Ci żaden IS czy inny ees :wink:

To rzeczywiście radość jak Cię iSka objeżdza, a na dodatek mniej pali :clap: Dlaczego M40 ma stać na poboczu ? Może rozwiniesz swoja genialną myśl. M40 jest bezawaryjne, wadą są stukające popychacze i wycierający się wałek, ale z tym można jakoś jeździć. Gorzej jak Ci głowica w M20 pęknie to dopiero wtedy sobie postoisz.

 

Zresztą znalazłem Twojego posta o spalaniu:

PostWysłany: Pon Lis 27, 2006 3:26 pm Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lambda wymieniona ale nic wiecej nie robiłem, wymiana nic nie dała autko dalej pali po miescie jakieś 18L/100km

M40 tyle nie pali :twisted2:

 

"Objeżdza" czy nie objeżdza M20 ale dzwiek silnika i kultura pracy zostaje w tyle, dużo smigam na trasie i watpie zeby IS tak ładnie wyprzedzał na piatym biegu przy predkośći 140-160 jeżdze czasem japończykiem brata silnik Dwa.Zero DeOHaCe 140ps i po mieście autko super ale na trasie gdy wbijemy piaty bieg i lecimy 160 to po dodaniu gazu auto nie idzie do przodu tak ochoczo jak moje M20 6 cyl. :mrgreen: , ja wiem że każdy broni swojego nie wiem dlaczego w Tobie tyle agresji, w kazdym watku o silnikach piszesz tylko ze M20 pekaja głowice, myśle ze jak sie nie jezdzi na parkingi i na zloty i nie pali sie wała po 30min gdy wsaźnik temp. jest od dawna na max to nie pęka :) to jest tylko samochód trzeba mieć rozumum.. Co do popychaczy to z daleka słysze ze nadjeżdza M40 :mrgreen: i nie spotkałem się z tym żebym słyszał popychacze a na klapie było 320i.

 

I nigdy nie napisałem że moje M20 pali 18L :wink: trzeba czytać uważnie :nienie: napisałe ze pali ciepłe miasto 15l i zimne odcinki 3-4km 18l, jeżdze delikatnie. Bo według Twojej teori gdy depte pęknie mi głowica, wiec lepiej nie :norty: ..

 

 

Wg mnie minimalna kwota, zeby stac sie posiadaczem sprawnej technicznie E30 jest ca. 6-7 kpln. Jesli tyle nie masz, to odpusc sobie te marke.

Sam kupilem mojego IS-a ponizej 5 tys. zl i dopiero po wlozeniu w niego trzech kafli moge powiedziec, ze autko juz jezdzi jak nalezy.

 

 

Myśle ze nie trzeba mieć 7tyś. na E30 i jestem tego pewien a to że kolego kupiłeś E30 za 5 tyś. i wsadziłeś jeszcze trzy czyli razem 8 tyś. to swiadczy że chyba słabo szukałeś i Cie oszukali. Auta trzeba szukać z głowa nie można sie kierować emocjami i może to potrwać kilka miesiecy ale cierpliowść popłaca tak wiec moim skromnym zdaniem starzcy Ci te 4,3 tyś. ale predzej kupisz 1.8 z tego co widziałem ja kupowałem były lekko tańsze od 2.0 może sie myle, Jak już to lepiej kupić ze sprawnym motorem a np. z wgniecionym blotnikiem czy dzwiami niż super blacha a motor słaby.

 

 

mysle ze m20b20 przy normalnej jezdzie nie spali 15l :O ok na te 12l sie zgodze

 

Kup M20 i napisz czy pali Ci 12l :D

...nieważnie dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
Opublikowano

ja bym się zastanowił raczej nie nad tym czego szukać, ale co można dobrego jeszcze kupić... to znaczy jakie wersje można dostać we względnym stanie. z tego co ja obserwuje całkiem nieźle zachowały sie 316, 324d (niektóre) oraz kabriolety - mam na myśli to że wśród aut w takich wersjach można jeszcze coś znaleźć ciekawego, a w kabrioletach nawet 325i. dalej chyba są 320i, ale to raczej pojedyncze egzemplarze. generalnie chętny na zakup e30 w chwili obecnej nie ma lekko! :wink:

pozdr

Opublikowano
wiem ze za 4,3 nie kupie w super stanie e30 licze sie z tym ze trzeba bedzie pare groszy wsadzic, ale nie odrazu, co miesiąc cos sie pogrzebie. Z reguły jak kupuje sie auto, urzywane, to zawsze trzebac cos robic bo i tak predzej czy puzniej cos wyjdzie. Tylko jest jedno ale, i tu jest sedno moich rozmyśleń, w japońce z reguły są b. trwałe ale jak coś padnie to koszta są duże, a jak sie ma sprawa w e30??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.