Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przejrzałem chyba wszystkie możliwe wątki i tak naprawdę nie znalazłem konkretnej informacji dotyczącej mojego problemu.

W najbliższym czasie muszę zmienić olej i mam dylemat. Pani, od której kupiłem auto mówiła, że auto zalane jest "drogim olejem" więc domyślam się, iż miała na myśli syntetyk. Fakt jest jednak taki, że pani myli wahacze z amortyzatorami (nie mam jej tego za złe) więc podchodzę z dystansem do tego co mówiła....Czy jest więc jakiś sposób żeby poznać jaki olej był wlany? Jeśli nie to z tego co wyczytałem na forum najbezpieczniej będzie zalać półsyntetyk (chyba, że ktoś ma inny pomysł).

Jeśli jednak jest jakiś sposób to byłbym wdzięczny za radę.

Dodam, że przebieg to 244 tyś, silnik (m20b25) nie bierze oleju i chodzi bardzo ładnie więc mineralny mu chyba jeszcze nie grozi:-)

Będę wdzięczny za pomoc i wszelkie sugestie.

 

P.S Czy ktoś wie może gdzie w Wawie można dostać w dobrej cenie tak chwalony na forum Valvoline MaxLife?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Co do rozpoznania oleju to tez wiele razy sie zastanawialem czy mozna to jakos rozpoznac dziwne ze nikt jeszcze nie wprowadzil na rynek jakiegos testera. Jedyne co slyszalem ale niewiem czy to prawda bo jeszcze tego nie sprawdzalem to ponoc jest ruznica pomiedzy mineralem a syntetykiem taka ze kropla minerala da sie rozdzielic dmuchnieciem (w sensie jakbys chcial zgasic swieczke/ bez skojarzen) a syntetyk juz nie (bedzie sie trzymal razem) Niewiem jak zachowa sie tu pol syntetyk i powtarzam ze tylko tak slyszalem niewiem czy to prawda.

 

Jak niewiesz jaki miales olej to lej polsyntetyka !

Opublikowano

Możesz zajrzeć pod pokrywę zaworów. Jest widoczna różnica w czystości wnętrza silnika, oczywiście na korzyść syntetyka.

 

W E30 (M40) zmieniałem kiedyś miskę olejową po wyczynach poprzednika (jazda po zbyt wysokich krawężnikach).

 

Zastąpiłem popękaną-klejoną miskę pełnowartościową nie draśniętą używką.

 

Tyle, że ta popękana-zdejmowana od kilkunastu tysięcy kilometrów magazynowała olej syntetyczny, a używka-pełnowartościowa widziała wcześniej zapewne tylko olej mineralny.

 

Używkę-nie pękniętą odważyłem się założyć dopiero po mozolnym oczyszczeniu (wyskrobaniu zaostrzonym kawałkiem drewna czarnych osadów, umyciu naftą i wysuszeniu).

 

Popękana-zdjęta była wewnątrz czysta jak dziewica orleańska. :shock: :D Pięknie lśniące aluminium, tylko drobniutkie ślady osadów w najciaśniejszych zakamarkach. Można byłoby na niej jajecznicę smażyć :wink:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Ja slyszalem ze tylko laboratoryjnie....

 

Dokładnie. Tylko laboratoryjnie co wiąże sie s dużymi kosztami i czasem...

A oleje Valvoline w Warszawie można kupić :

 

Warszawa

Kobra

ul. Sławińska 2 / róg Kolejowej

tel. (022) 632 30 58

[email protected]

 

Warszawa

Auto-Oil

ul. Rzewińska 3

tel. (022) 679 08 70

 

Warszawa

Jaro Filtr

ul. Mechaników 12 C

tel. (022) 678 79 81

 

Warszawa

Rak System Auto

ul. Łysakowska 25

tel. (022) 613 31 90

[email protected]

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Wielkie dzięki za pomoc. Jak będę miał chwilę to zajrzę pod pokrywę zaworów. Nie zmienia to jednak faktu, że dla pewności i spokoju zaleję półsyntetyka.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
dla swietego spokoju wlej 15W40, bo po wlaniu syntetyka rano mozesz usłyszeć bociana pod maską i nic juz nie pomoze zeby sie go pozbyc :)
BMW 318i E30
Opublikowano
dla swietego spokoju wlej 15W40, bo po wlaniu syntetyka rano mozesz usłyszeć bociana pod maską i nic juz nie pomoze zeby sie go pozbyc :)

Weź poczytaj trochę forum to przestaniesz te brednie o mineralnych olejach opowiadać. Ten bocian w M40 to się odzywa właśnie przez minerała. Tam są hydropopychacze i nie można lać tego syfu.

Opublikowano
dla swietego spokoju wlej 15W40, bo po wlaniu syntetyka rano mozesz usłyszeć bociana pod maską i nic juz nie pomoze zeby sie go pozbyc :)

Weź poczytaj trochę forum to przestaniesz te brednie o mineralnych olejach opowiadać. Ten bocian w M40 to się odzywa właśnie przez minerała. Tam są hydropopychacze i nie można lać tego syfu.

Ale niestety ,bocian odzywa sie wlasnie po wymianie na syntetyk!

Biorac pod uwage ,ze i tak sie kiedys odezwie ,wlalbym mimo to syntetyka!

Nie cierpie blota w silniku :nienie:

pozdrawiam

Opublikowano
dla swietego spokoju wlej 15W40, bo po wlaniu syntetyka rano mozesz usłyszeć bociana pod maską i nic juz nie pomoze zeby sie go pozbyc :)

Weź poczytaj trochę forum to przestaniesz te brednie o mineralnych olejach opowiadać. Ten bocian w M40 to się odzywa właśnie przez minerała. Tam są hydropopychacze i nie można lać tego syfu.

Ale niestety ,bocian odzywa sie wlasnie po wymianie na syntetyk!

Biorac pod uwage ,ze i tak sie kiedys odezwie ,wlalbym mimo to syntetyka!

Nie cierpie blota w silniku :nienie:

pozdrawiam

 

Błota w silniku nie zostawi ci dobry olej mineralny wymieniony na czas. NIe wlewaj syntetyka bo w niczym ci to nie pomoze, tylko lepiej bedzie sie nazywało.

BMW 318i E30
Opublikowano
Ale niestety ,bocian odzywa sie wlasnie po wymianie na syntetyk!

 

belgus,

twoje M40 jest wyjątkowym przypadkiem potwierdzającym regułę. :D :D :D Statystyczna większość posiadaczy Pralki Frani (piszącym na tym forum) odczuwała poprawę akustyczną (uciszenie hydrauliki rozrządu) po wlaniu syntetyka.

 

Ale w tym wątku jest mowa o M20.

I tak jak jestem zwolennikiem syntetycznych olejów, to do wiekowego M20 bezpieczniej lać półsyntetyczny 10W/40.

 

O syntetyku można pomyśleć po remoncie, w czasie którego wymieniono na nowe wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Późne M20, używane w E36 i E34, już mogą być zalewane syntetykami.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano (edytowane)

 

O syntetyku można pomyśleć po remoncie, w czasie którego wymieniono na nowe wszystkie uszczelki i uszczelniacze

 

To jest dla mnie kwintesencja wątku :)

Edytowane przez Liskoski
Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano

dostalem wlasnie nowe info w sprawie oleju ktorym moje auto jest zalane.. W niemczech przejechalo 147000 i wszystko wskazuje na to ze oryginalny przebieg. W Polsce 2 wlasciciel nalal minerala, auto zrobilo na nim 20000- stad pytanie: czy moge teraz przejsc na polsyntetyka czy mi cos rozszczelni, a moze zacznie zrec? Bo grama nie bierze.

 

Za 2000 km mam wymiane, ale moge sie pokusic o wczesniejsza wymiane, bo mi te popychacze, jak juz wspominalem klepia z 2 sek.

Breast. Mouth. Waist.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.