Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. mam pytanie. Planuje zakup bmw E30 i zastanawiam się nad swapem. I nad tym ile silnik musi mieć koników żeby na przykład jadąc 50 km/h na 2 czy 3 biegu po wciśnięciu gazu do dechy auto zostawiło czarne paski na asfalcie i duużo dymu :wink: . druga sprawa to drift. czytałem o wielu technikach jazdy w drifcie najbardziej zaciekawiła mnie technika poślizgu mocy czyli po znacznym dodaniu gazu w zakręcie. ostatnio prubowałem fordem sierrą 2.0 125KM kolegi ale sierra z taką mocą nie chętnie slizgała się w taki sposób.

 

Czy swap w E30 na 4.0 V8 z 540 w manualu rozwiąże ten problem ??

Opublikowano

Maciej Polody twierdził swego czasu, że minimum 150 + szpera

ale im więcej, tym lepiej

im mniej masz umiejętności (nie oceniam Cię), tym więcej koni sie przyda

 

e30 325i w zupełności wystarczy, choć sa lepsze autka

 

V8 4,0 z malualem jest supre ciężko dostać, poza tym, to kosmiczny wydatek

drift, to jazda po zakrętach, a z takim silnikiem auto będzie zbyt niewyważone i silnik będzie wyjeżdżał zamiast tyłu

 

 

 

Czy swap w E30 na 4.0 V8 z 540 w manualu rozwiąże ten problem ??

 

Lepiej wsadzić silnik od 550i albo jak chcesz zaszaleć do optymalnym silnikiem będzie silnik z M6 :norty:

 

 

:duh:

Pan Piotrek - BMW Klub Polska jest jakiś zbyt ważny, żeby normalnie odpowiedzieć?

spuść gościu trochę powietrza, bo dostaniesz lustrzycy :mad2:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
Pan Piotrek - BMW Klub Polska jest jakiś zbyt ważny, żeby normalnie odpowiedzieć?

spuść gościu trochę powietrza, bo dostaniesz lustrzycy Mad

 

:lol:

 

 

A nazwiazujac do tematu - 325i na poczatek w zupelnosci starcza - wazne zeby miala szpere - to ulatwia latanie bokami - pozniej mozna wrzucic m50b25 i juz masz malym kosztem prawie 200 konikow. Ogolnie E30 to super auto do zabawy - extra wywazone ale oczywiscie silnik musi byc odpowiedni aby sie bawic :) a nie jakis mikrusek .... :).

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
I nad tym ile silnik musi mieć koników żeby na przykład jadąc 50 km/h na 2 czy 3 biegu po wciśnięciu gazu do dechy auto zostawiło czarne paski na asfalcie i duużo dymu :wink: .

 

tak to tylko w Erze Panie :D Podejżewam, że trzeba mieć Turbo/kompresor, aby tak można było zrobić. Jeżeli byś tak mógł zrobić na wolnosącym to auto raczej nie nadawałoby się do jazdy, bo byłoby zbyt nerwowe.

Drift to znam tylko taki wirtualny :D, no i jeszcze może troche zabawy w zimie, ale to taka namiastka driftu, ale widząc filmiki innych widać, że po zakretach auto zdecydowanie jest utrzymywane na wysokich obrotach przy niskich auto nie ma takiego ciągu. Wiec jeżeli auto za bardzo idzie bokiem to ujmujeż gaz i auto sie prostuje (oczywiscie utrzymując przy tym odpowiednią kontre kierownicą). Wyobraś sobie że twoje auto pali gume przy 2500 obrotów bez trzymania hamulca. Masz 5 tys. obrotów w zakrecie ujmujesz gaz, a to nic nie daje bo auto i tak slizga sie kołami po asfalcie....

 

Myśle, że do driftu były bardzo dobry 3,5R6 M20. Wstarczająca moc tani w zakupie. Jak sie nauczysz techniki jazdy to możesz szukać czegoś mocniejszego

Opublikowano
Ja bym był za wsadzeniem 3.5i M30 i zrobic 335i :)

 

tzn oczywiscie można wsadzić jeszcze silnik 3.6 lub 3.8 od M5, albo ten 2.3 (?) z M3 E30 (podobno wbrew pozorom nie jest aż tak trudny w znalezieniu), ale cena takiego napewno osiągnie duże koszta, a przy nauce driftingu może sie zdarzyć nie jeden wypadek, albo i dachowanie, wiec do momentu nauczenia, okaże sie, że z naszego auta dobry jest tylko silnik :)

Cena 3.5 z osprzetem to pewnie ok 3 tys. silniki M to komplet ok. 8tys., wiec wolałbym na początek tańsze rozwiązanie szczególnie, że zostaje jeszcze robocizna, zawieszenie (to jest bardzo ważne w drifcie), hamulce i jakis dobry kubełek.[/b]

Opublikowano

3,5 to obecnie chyba najtańsze koniki

a jak tylko do driftu, to elektroszpera i jazda bokami

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
Czyli silnik 3.5 R6 bedzie lepszy niż 4.0 V8 ?? A czy ktoś wie może jak by się jeździło w normalnym ruchu ulicznym ze szperą 100% tzn. z zespawanym mostem ??
Opublikowano
przede wszystkim włożenie 3,5 r6 będzie nieporównywalnie tańsze niż wsadzenie v8

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

Auto ze szperą nie za bardzo nadaje się do ruchu ulicznego ponieważ gorzej skręca.

Co do auta to na początek do driftu w zupełności wystarczy seryjne E30 325i + szpera. (inwestycja zamknie się w kwocie 13-15 tys. zł).

Informacje zaczerpnięte z pisma o driftingu. (jakiś dodatek do GT).

Titansilber metallic


http://img344.imageshack.us/img344/9427/328wp0.jpg

Opublikowano

V8 nie moze byc gorszy :lol:

Bo V8 4.0 ma 286 koni a 3.5i R6 ma 211 koni i tu jest róznica !

Ale trudno bedzie dostać 4.0 z 6 biegowym manualem, a jak znajdziesz to napewno cena bedzie równiez kosmiczna!

Chyba ze wsadzisz tam 5 biegową skrzynie od 3.0 V8!

Ale najlepszym i najtanszym rozwiązaniem bedzie 3.5i M30!

Opublikowano

Przy drifcie bardzo wazny jest tez rozklad mas. Trzeba uwazac, zeby nie przesadzic z masa silnika, bo samochod przestanie skrecac.

Moim zdaniem dobry zawias i opony+seryjne 325i powinno wystarczyc.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Maciek powtarzał że swobodne driftowanie daje 200 KM. Ale odciażona 325 poradzi sobie bez problemu. Jednak najwazniejsze nie konie a "handling". Trzeba "wyremonotać" zawieszenie, tuleje z tyłu, ustawić dobrze geometrię przodu. Nie wspomianam o amorkach i sprężynach. Co do elektorszpery... Maciej zrobił kupę kilometrów, w trasie przedewszystkim, na elektroszperze, ale ja sie nie zedecydowałem na pospawanie aby jezdzic tak po miescie. Natomiast sam Mistrz mówił mi że spokojnie da radę. :norty:
Opublikowano
... jak się jest mistrzem, to wszystko da radę :lol:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem zabawa ta jest bardzo kosztowna,ale pomijam ten fakt gdyz osobiscie uwazam ze jak sie chce zajac czym to nalezy sie liczyc z kosztami obojetnie co by to za sport nie byl. Mozna wstawic V8, trzeba by bylo tez zadbac o skrzynke biegow.Zebatki klowe itp.Wiadomo ze bez sychronizacji to troche dziwnie sie jezdzi, ale to cena wytrzymalej skrzyni biegow.Wywazenie auta tez musi byc idealne oraz oczywiscie zawieszenie.No i duzo opon.

Rekin Król Szos!

Gaz do kuchenki nie do samochodu a na prąd to odkurzacz!

Opublikowano

jesli chodzi o PRO drifting to oprocz samej mocy nalezy dobrac charakterystyke tak zeby moc i moment byly dostepne jak najnizej..

 

I nad tym ile silnik musi mieć koników żeby na przykład jadąc 50 km/h na 2 czy 3 biegu po wciśnięciu gazu do dechy auto zostawiło czarne paski na asfalcie i duużo dymu [..]

Czy swap w E30 na 4.0 V8 z 540 w manualu rozwiąże ten problem ??

LOL@"problem"

e23 728i 177hp/1490kg na zmianie 1->2 pali, 2->3 piszczy, tak wiec jesli bardzo ci zalezy na popisowych odjazdach (niezly masz priorytet) to naprawde niewiele trzeba...

a do spalenia gumy to nie trzeba montowac v8, wystarczy zdrowa 325... a na wilgotnym to i 318is sie pobawisz

minimum 150 + szpera
nie liczy sie moc sama w sobie tylko stosunek mocy do masy.. 150 w e30 to co innego niz 150 w e32
Opublikowano

Myśle, że do driftu były bardzo dobry 3,5R6 M20.

 

nie bylo silnika m20b35... pomylilo Ci sie chyba z m30b35

 

Moj kumpel ma 2.7 E-30 i powiem Wam że to jest wystarczający silniczek :8)

 

no i ten silniczek ma miernych 125 koni jest to tzw. SUPER ETA czyli wolnossacy silnik benzynowy - taki benzynowy diesel. starcza do driftu bo ma moment w granicach 280Nm. no i w kontekscie driftu trzeba mowic o momencie obrotowym a nie o koniach mechanicznych.

 

w ogole dziwi mnie ze jakiekolwiek odpowiedzi sie pojawily bo sam opis koncepcji zalozyciela tematu jest tak smieszny i pozbawiony sensu ze szkoda go nawet komentowac. kolejny dzieciak nie majacy pojecia ( a podejrzewam i kasy ) marnuje miejsce na serwerze i zasmieca baze danych dennym postem

Opublikowano
Ech no co zrobić. Niektórzy wykształceni potrafią odpisać w normalny sposób na zadane pytanie, ale niektórzy to...... (cenzura)
Opublikowano

Myśle, że do driftu były bardzo dobry 3,5R6 M20.

 

nie bylo silnika m20b35... pomylilo Ci sie chyba z m30b35

 

Dokładnie masz racje M20 to zdaje się "mała" 6 a M30 "duża" szóstka. Mniejsza z tym chodziło mi o 3.5 litra z E34 E32.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.