Skocz do zawartości

Czemu E39 523 ma 170KM a nie 192KM?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kto wie czemu E39 523i z silnikiem 2,5 ma 170KM kiedy ten silnik w E34 525 ma 192. Czy jest ograniczony elektronicznie i czy łatwo mu podnieść moc do tych 192KM. Bo jeśli tak to moze nie warto inwestować w 528i.
Opublikowano
to jest poprostu taka wersja, rozni sie tez momentem, sa rowniez 528 ktore maja 193hp a w e34 ich nie ma i chyba nie logicznym byloby pchac w ten sam model auta dwa silniki o bardzo podobnej mocy....a tak, wiadomo co wybrac. silniki roznia sie tak jak Duch wczesniej wspomnial kolektorem, byc moze rowniez mapami.
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
silnik 2,5 ma 192 konie 2,8 ma 193 konie ale jakbys bardziej się zagłębil to zobaczyl bys moment obrotowy ktory w 2,8 jest sporo wiekszy2,5 ma 245Nm natomiast w 2,8 wynosi 280Nm a to juz da sie odczuc natomiast 2,3 ma taki sam moment jak 2,5
Opublikowano (edytowane)
po pierwsze w e34 525 jest inny silnik zeliwny blok oraz nie kazdy byl z vanosem, 523i mimo mniejszej mocy ma lepsze osiagi niz e34 525, jezli zmienisz kolektor ssacy na ten od M50B25 to jest szansa ze odzyska te 20KM, to samo mozesz zrobic w 528i , jak ktos wspomial M52B28 rozni sie od M52B25 skokiem tloka co za tym idzie wal korbowy PS poszukaj a dowiesz sie wiecej Edytowane przez krasek
Opublikowano
Prawdopodobnie w sierpniu bede zmienial auto i zastanawiam sie wlasnie nad e39 stad moje pytanie. Zastanawiam sie nad tymi modelami a nie jestem jakims tam specjalnie znawca tych silnikow dopiero zaczynam szukac wiadomości na ten temat. Myslalem tez o 530d ale chyba bedzie poza moim zasiegiem. Co radzilibyscie wybrac?
Opublikowano
Też bym brał 2,8 choć moje 523 na razie daje mi radość z jazdy. Jednak zawsze pozostaje niedosyt i chęć na coś mocniejszego :norty:
Opublikowano
silniki zostały zdławione ze względu na przepisy o ochronie środowiska, ale podobno (sam nigdy tego nie robiłem, mimo to jest to informacja dość często powtarzana) wystarczy odpowiednio przerobiony dolot od m50b25 i można odzyskać utracone koniki

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
A jak pali 528 bo wyczytalem ze cykl mieszany to okolo 10l ale jaka jest rzeczywistosc i czy warto to auto zagazowac.
Opublikowano
w trasie do 150km/h pali ok 8,5l miasto 11-12 , jak wstawisz dobra sekwencje to bedzie hulal ze nawet nie odczujesz straty mocy a spalanie 1l wiecej
Opublikowano
To lepiej niz sie spodziewalem. Prawie jak moj tds. Ale sekwencja pewnie okolo 5tys bedzie kosztowc i trzeba to przekalkulowac czy warto.
Opublikowano
Ja własnie mam E-39 523i i bardzo dobrz mi sie sprawuje no i fajnie ze mozna dodac troche kucyków.Narazie dobrze mi sie jeżdzi i nie nazekam jestem bardzo zadowolony z jazdy.A sekwencja kosztuje 4-5tyś zł ta która ja mam(na gazie za 50zł robie 230km więc mysle że warto,jak nie miałem gazu to robiłem za 50zł -80km hehe).Pozdrawiam.
  • 1 rok później...
Opublikowano

mam 523ii ze stycznia 1996 r.

 

woziłem się już różnymi nodelami naszych buń - ale ta jak nic jest odblokowana - nie wiem czy kolektor- lichow ie co - wiem jedno nie ma 170 PS przy tej masie.

 

Idzie jak rakieta.jak nic ma pełne 193, czy 193 PS0y jak kto woli..

 

Ktoś w nią lapki kiedyś pchał...:)))

Opublikowano

Krasek a skąd wnioskujesz że 523 ma lepsze osiągi od 525 E-34 ??

 

Do setki mają to samo a powyżej setki raczej E-34 odjedzie 523 z racji większej liczby koników przy tym samym momencie

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

Temat juz wałkoewany parę razy, ale :

E-39 523i ma lepsze osiągi z racji chyba na lepiej "usadowiony moment" dostepny duzo wcześniej co w związku z tym daje temu lżejszemu i elastycznemu silnikowi lespze osiągi no i jest bardziej ekonomiczny niż m50. Masz racje kolego przy ponad 200k.h E-34 odejdzie nieznacznie już bo wiekszy V-max, ale kto tym się przejmuje :lol: M52 to silniki nowszej konstrukcji bardziej elastyczne i ekonomiczniejsze duzo niz m50, mają aluminiowy blok z tego co kojarze. A;propos zmiany kolektora to coś było na forum, ale jak do tej pory nikt sie nie pochwalił tym, na niemieckiej stronie syndikat czy jakos tak ktoś coś takiego robił i chyba umieścił foitorelację. Odnosnie postu kolegi który ma 523i z 1996 roku ktore ma 19..pare koni, to te silniki nie miały tyle a sama zmiana kolektora dolotowego nie wystarczy zeby uzyskać 192 lub 193 konie, potrzeba by było jeszcze zmienić kolektor wyechowy na jakis sportowy no i ogolnie odetkac wydech, sama zmiana kolektora nie da przyrostu rzędu 20 czystych KM, dzwoniłem w tej sprawie do firmy która zajęłaby się tym ewentualnie bo sam myślałem nad tym, według mnie nie warto, nie ma to jak oryginał, ten silniczek i tak niexle jeździ jak na masę E-39 wiadomo że do wyczynów nie służy ale jest akurat. Szukałem 528i ale trafiło sie 2,5 , patrzyłem na stan autka, zreszta 2,8 w E-39 rowniez szału nie robi, jak ktos chce sobie pojeździć nieco lepiej to min 530i lub 530d z modem, lub po prostu V-ka, panowie nie kombinujcie :) najważniejsze zeby wszystko było sprawne

Opublikowano
z tego co widzialem opisy to glownie zminic kolektor dolotowy...

 

ale tez gdzies wyczytalem ze sa jakies roznice w glowicy...

Głowice są te same,oczywiście w porównaniu do 2.5m50 z VANOSEM.Szkoda,że nikt nie zrobił testu na hamowni,z orginalnym kolektorem i z kolektorem z 2.5m50 pewnie nasze wątpliwości byłyby rozwiane.Gdzieś wyczytałem,że ktoś zrobił taką przeróbkę w e36 i po takim zabiegu udało się zejść o ponad 1 sekundę do setki,nie wiem,nie widziałem,ale porównywałem kolektory z m50 i m52 i żeczywiście wewnętrzna średnica dolotów jest większa w 2.5m50

Nur bmw e32
Opublikowano (edytowane)

Hmm, bardzo mnie zaciekawiliście. :D

 

Fakt, jakiś wykres przed zmianą i po zmianie kolektora/-ów przydał by się. Poczekajmy, może ktoś coś ma... :wink:

Edytowane przez Lucass_81
Opublikowano

E34 525i 1990-1995 skrzynia MAN 5 pojemność 2494 moc 192 przy 5900 moment 245 przy 4700 >> 0-100 km/h w 8.6s

E39 523i 1995-2000 skrzynia MAN 5 pojemność 2494 moc 170 przy 5500 moment 245 przy 3500 >> 0-100 km/h w 8.5s

E39 528i 1995-2000 skrzynia MAN 5 pojemność 2793 moc 193 przy 5500 moment 280 przy 3500 >> 0-100 km/h w 7.5s

 

Zwróćcie uwagę na różnicę w obrotach max momentu.

Opublikowano
Tylko czy wtedy nie będzie więcej palił? Tyle co E34? Bo skoro damy większą rurę dolotową powietrza, to i proporcjonalnie będzie potrzebował więcej paliwa... chyba że się mylę.

 

No chyba że to komuś nie robi znaczenia :) Ale "baryłki" rosną! ;)

i kolega dotarł do sedna sprawy -- 523i ma "tylko" 170 koników ze względu na mniejsze spalanie

to był jedyny powód na zmniejszenie mocy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.