Skocz do zawartości

Gdzie "giną" KM w samochodach ze Stanów ?


ndark

Rekomendowane odpowiedzi

Jest tak jak pisze Frank, one maja taka sama moc tylko w "jewnited states" moc podawana jest w SAE HP natomiast reszta swiata uzywa DIN HP lub JIS HP. Stad ta mala roznica w numerach.

 

1 SAE HP = 33000 ft*lbf*min-1

 

natomiast

 

1 DIN/JIS HP = 75 kp*m/s = 735.49875W

 

po przeliczeniu

 

1 SAE HP = 1.014 DIN/JIS HP

 

Podobnie jest w przypadku przeliczania liczby oktanowej paliwa, odszczepiency zza oceanu uzywaja innych metod pomiaru i w inny sposob obliczaja liczbe oktanow. Dlatego w USA nie mozna uswiadczyc paliwa chociazby 98. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podobnie jest w przypadku przeliczania liczby oktanowej paliwa, odszczepiency zza oceanu uzywaja innych metod pomiaru i w inny sposob obliczaja liczbe oktanow. Dlatego w USA nie mozna uswiadczyc paliwa chociazby 98. :duh:

w jakich Stanach ?????????????????

a vpower ile ma ?

Kalifornia 2004

Artur

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img183.imageshack.us/img183/5243/benzynakp9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W połowie macie rację, tyle, ze po uwzględnieniu tej drugiej połowy o której nie mówicie sytuacja się odwraca. Według normy DIN moc silnika jest mierzona na sprzęgle po uwzględnieniu strat wynikających z pracy takich urządzeń jak wentylator, pompa wtryskowa, pompa wodna i innych. Według amerykańskiej SAE moc mierzy się na gołym silniku bez uwzględniania poboru mocy przez osprzęt. Po uwzględnieniu tej drobnej różnicy silniki według SAE będą miały więcej, a nie mniej koni. W praktyce to wcale nie tak mało. Ten sam silnik będzie według SAE od kilku do kilkunastu koni silniejszy niż według DIN. Różnice w mocy tego samego modelu mierzone według tej samej normy wynikają z konieczności dostosowania do odmiennych norm ochrony środowiska, lub dostosowania do wymagań odbiorcy np. mniejsza moc, ale większy niżej położony Nm i co zatym idzie lepszy dół lub z jeszcze innych powodów. Liczba oktanowa czyli odporność na spalanie stukowe jest mierzona na podstawie metody badawczej- RON lub motorowej- MON stąd tu też wyjdą różnice .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś pomieszałes :D mierzenie mocy silnika bez pompy wodnej czy wtryskowej ? :lol: nie przegrzewają się im ? :D

 

DIN i SAE wykorzystują te samą metode pomiaru - mierzenie mocy na kole zamachowym. Roznica jest ,jak Łukasz napisał w jednostkach -

1 PS (DIN) = 75 kp·m/s = 0.73549875 kW = 0.9863201652997627 hp (SAE)

 

 

norma pomiaru ECE zakłada pomiar bez wentylatora stąd ciut lepsze wyniki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Frank Przeczytaj to :

http://myomega.ovh.org/podstrony/porady/slownik.htm#O

Jeśli to dla Ciebie za mało to poszperaj na necie lub literaturze.

 

Kiedyś mówiło się krótko SAE to moc gołego silnika. DIN to moc na kołach.

Uproszczenie, ale właściwie tłumaczy istotę problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DIN to moc na kołach ? :lol: wiesz jaka jest moc silnika po uwzglednieniu strat na przeniesieniu napędu ? wtedy taka 540 z 286 koni miałaby ok 250...

 

ten słownik co przytoczyłes to jakies bzdety...

wg tego norma SAE zawyzałaby moc a wcale tak nie jest....

 

kto w ogóle napisał ten słowniczek i na podstawie czego?

 

zajrzyj sobie chociazby tu -

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower#Measurement

 

a szperac nie musze w literaturze bo juz dawno temu to robiłem i wiem,ze nie jest tak jak piszesz.

 

chcesz polemizowac to przytocz jakies wiarygodne źródło a nie byle co..

"Bez pompy wtryskowej".... :duh:

 

norma SAE gross horsepower do 1972 roku uwzgledniała pomiar bez akcesoriów ( wentylator,alternator, wydech) ale to sie skonczyło ponad 30 lat temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podobnie jest w przypadku przeliczania liczby oktanowej paliwa, odszczepiency zza oceanu uzywaja innych metod pomiaru i w inny sposob obliczaja liczbe oktanow. Dlatego w USA nie mozna uswiadczyc paliwa chociazby 98. :duh:

w jakich Stanach ?????????????????

a vpower ile ma ?

Kalifornia 2004

Artur

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img183.imageshack.us/img183/5243/benzynakp9.jpg

 

V-power ma 93 oktany , Plus ma 91 a Regular ma 88.

Tak jak pisalem roznice biora sie glownie ze sposobu przeliczania liczby oktanowej w Europie i USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będę sie z Tobą spierał (jesteś na miejscu) nie pamiętam tych cyfr szczególnie jak tankuje sie do auta z wyporzyczalni chociaż przekonany byłem że 91 to Regular

ale zdjęcie zrobiłem z innego powodu różnica ceny jak samemu wlewasz paliwo a jak robi to pracownik stacji

Pozdrawiam Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link który podesłałeś Frank wiele wyjaśnia. Okazuje się, że normy się zmieniają , a źródła o tym milczą (np:Młody Technik z września 2001)

 

http://www.mt.com.pl/num/09_01/mommoc.htm

 

Stara norma SAE J 1995 lub inaczej SAE Brutto nakazywała mierzyć moc silnika bez osprzętu czyli tak jak napisałem. Przy okazji. Można zmierzyć moc silnika bez pompy wtryskowej. Silnik w czasie badania pracuje oczywiście z pompą, a po badaniu odejmujemy moc jaka zabiera pompa i załatwione.

Wracając do tematu po 1972 zmodyfikowano normę SAE wprowadzając oznaczenie J 1349 lub SAE Netto i ta norma faktycznie niewiele różniła się od normy DIN. Tyle, że stara norma była i jest w użyciu nadal zerknij tu :

http://www.volvo.com/dealers/pl-pl/Volvo/Products/CompactWheelLoaders/L30B+Pro/specifications.htm

 

Co ciekawe norma J 1349 na którą się powołujesz też ma swoją zastępczynię przynajmniej tak wynika z linku który podałeś.

Wprowadzona w 2005 nowa metoda oznaczona została jako SAE J 2723.

To już kompletne zamieszanie skoro zmierzona tą metoda moc silnika V8 Northstar Cadillaca wzrosła z 440 do 469 KM , a silnika Toyoty V6 3,0 l spadła z 210 do 190 KM..

 

Pozdrawiam i dzięki za ciekawy link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hiszpanskie CV ( od włoskiego CAVALII , hiszp- caballos) to odpowiednik niemieckiego PS , natomiast francuskie cv to chevaux vapeur i jest to tzw fiscal power :D obliczana do celów podatkowych.

(P/40)1.6+ U/45 , gdzie P to moc w kW a U to CO2 emitowane w g/ km.

 

Dokładnie tak, przerabiam to teraz z włoskim dowodem.

 

Tak niska moc w CV jest to MOC PODATKOWA i przy 520i wynosi 20 cavalli fiscali - koni podatkowych (dosłowne tłumaczenie).

 

Ale w dowodzie w innej rubryce jest podana oczywiście max moc 110kW.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.