Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy ktoś ma doświadczenia z samodzielną diagnostyką E32 750? Na Allegro dostepne są takie narzędzia, ale nie wiem które wybrać. W 750 wszystkiego jest po dwa-przepływki, lambdy, cewki etc, po prostu dwie rzędowe szóstki zespolone w widlastą dwunastkę i jednym gniazdem diagnostycznym. Ludzi którzy mają takie doświadczenia proszę o pomoc w wyborze.
Michał 750
Opublikowano

Cytuję regulamin:

 

7. Dział Old & Youngtimer ma za zadanie:

- jednoczyć ludzi o tych samych zainteresowaniach i podobnym podejściu do zabytkowej motoryzacji bez względu na wiek właściciela,

- wzajemną doraźną pomoc w znajdowaniu części i doprowadzaniu aut do stanu oryginalnego.

 

Ten dział czy nie ten?

Jakoś duzo pouczających, a jakoś mało potrafiących udzielić konstruktywnej odpowiedzi.

Pozdrawiam kolegę nauczyciela

Michał 750
Opublikowano

Cytuję regulamin:

Pkt 3. Dział dotyczy następujących modeli BMW z lat 1928-1988 (do BMW E28 włącznie).

Kiedyś to było opisane modelami, więc może było bardziej czytelne i może do tego trzeba wrócić. :roll:

Model E32 na pewno nie należy jeszcze do youngtimerów, bo jego produkcja zakończyła się bodajże w 1993 roku. :!:

Najmłodszym modelem dla tego działu jest E28. Tyle małego sprostowania. :wink:

Pozdrawia Nauczyciel :8)

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
E32 produkowane były od 86 roku, mój jest z 88 roku.

O co chodzi?

Za nowy? No tak ma dopiero 18 lat. Po prostu nówka!

Pozdro

 

Ok, może prościej...

Ten dział to modele BMW: przedwojenne i powojenne.

Powojenne to:

BMW 1502,1602,1802, 2002 i jego wersje. A także BMW 2000 i jego wersje.

Seria 3: E21

Seria 5: E12, E28

Seria 7: E3, E23

Seria 6: E24

 

Tyle wyjaśnienia. Myśle, że wszystko teraz jest jasne.

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

Ten dział to modele BMW: przedwojenne i powojenne.

Powojenne to:

BMW 1502,1602,1802, 2002 i jego wersje. A także BMW 2000 i jego wersje.

Seria 3: E21

Seria 5: E12, E28

Seria 7: E3, E23

Seria 6: E24

 

Tyle wyjaśnienia. Myśle, że wszystko teraz jest jasne.

 

A w którym miejscu regulaminu mogę przeczytać cytowane punkty? :shock:

No i o którą wojnę chodzi, może o tę Jaruzelska? :?:

Koledze od prawa jazdy życzę powodzenia przy kolejnej próbie. :cool2:

Koledze od jednej gardzieli podpowiem ze systemy wtrysku paliwa pochodzą z czasów drugiej wojny światowej. :jawdrop:

jak zwykle wszystkich ciepło pozdrawiam :hand:

Michał 750
Opublikowano

Przedstawiam fragment obszerniejszego opracowania, które na życzenie osób zainteresowanych, całe moge przeslać mailem:

"Zelektronizowane gaźniki stały się mocno skomplikowane. Były także drogie w produkcji oraz nie do końca spełniały pokładane w nich nadzieje jeśli chodzi o precyzję działania .Postanowiono więc sięgnąć po wynalazek jeszcze z okresu II wojny światowej –wtrysk paliwa.

Wykorzystując system wtrysku paliwa można dosyć precyzyjnie sterować ilością paliwa podawanego do cylindra w czasie i co równie istotne, bardzo dobrze to paliwo rozpylać. System jest przy tym łatwiejszy i tańszy w masowej produkcji. Ale aby działał wystarczająco precyzyjnie i odpowiednio szybko, musi być sterowany elektronicznie...."

 

Bibliografia:

Jan Kijewski „ Silniki spalinowe” WsiP Warszawa 1978

Barbara Pióro, Marek Pióro „ Podstawy elektroniki” WsiP Warszawa 1994

Jerzy Merkisz, Stanisław Mazurek „ Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych” WKiŁ Warszawa 2002

Michał 750
Opublikowano
Przedstawiam fragment obszerniejszego opracowania, które na życzenie osób zainteresowanych, całe moge przeslać mailem:

"Zelektronizowane gaźniki stały się mocno skomplikowane. Były także drogie w produkcji oraz nie do końca spełniały pokładane w nich nadzieje jeśli chodzi o precyzję działania .Postanowiono więc sięgnąć po wynalazek jeszcze z okresu II wojny światowej –wtrysk paliwa.

Wykorzystując system wtrysku paliwa można dosyć precyzyjnie sterować ilością paliwa podawanego do cylindra w czasie i co równie istotne, bardzo dobrze to paliwo rozpylać. System jest przy tym łatwiejszy i tańszy w masowej produkcji. Ale aby działał wystarczająco precyzyjnie i odpowiednio szybko, musi być sterowany elektronicznie...."

 

Bibliografia:

Jan Kijewski „ Silniki spalinowe” WsiP Warszawa 1978

Barbara Pióro, Marek Pióro „ Podstawy elektroniki” WsiP Warszawa 1994

Jerzy Merkisz, Stanisław Mazurek „ Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych” WKiŁ Warszawa 2002

 

Cytuj Pan jakieś ciekawsze książki. My nie czytamy takich zamulaczy.

Wujek mojego kumpla (Rostocki) napisał fajną książkę: "Świat starych samochodów". Poza tym polecam "Dzieje samochodu" Rychtera.

 

A co Pan powie o sposobie zasilania silnika Diesla?

Opublikowano

Michał750 hmm uwazam ze twoja wiedza na temat motoryzacji z technicznego punktu widzenia jest kiepska a co do silnika Diesla fajnie by bylo jak bys powiedzial kiedy takowy bym po raz pierwszy w BMW i czym sie zaszczycil...

a jak chcesz diagnostyke tzn podpiac auto pod komputer zapraszam do Gdyni :mrgreen:

moje modele
Opublikowano

Mam "Dzieje samochodu" i trochę innej literatury Panów Rychterów również.

A moja wiedza... no cóż opiera sie na uznanych autorytetach oraz własnych doświadczeniach. Jeśli panowie uważają ich za zamulaczy, to mogę jedynie stwierdzić że żyjemy w wolnym kraju i każdy może uważać jak mu sie podoba....

Milego wieczoru życzę

Ja idę trenować jedną gardziel :norty:

Michał 750
Opublikowano

Koledze Dixi serdecznie dziękuję za zaproszenie, jeśli kiedyś zawieje mnie do Gdyni, chętnie poznam osobiście. Niestety to kawał drogi, ponadto warsztaty tego typu mam blisko, ale ja to chcę zrobić sam (niektórzy faceci tak mają).

Jeszcze raz dziękuję za zaproszenie

Michał 750
Opublikowano
Ja idę trenować jedną gardziel :norty:

O tej porze :?: ... to juz powinna byc "przetrenowana". :mrgreen:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Opublikowano

Ktoś z forumowiczów pytał o pierwszego diesel-a w BMW.

Znowu pozwolę sobie na cytat:

"BMW odważyło się wprowadzić po raz pierwszy diesla do "piątki" (i w ogóle do swoich aut) w 1983 roku. Był to model 524td ze 115-konnym sześciocylindrowym silnikiem. 23 lata temu, na tle szybkich niczym wytrenowane żółwie Mercedesów W123 (popularna "beczka" znana z postojów taksówek), BMW 524 z turbodoładowanym dieslem był niczym rekin w oceanie. Rozpędzał się do 180 km/h. Nie podskoczył mu wówczas żaden ropniak".

Natomiast jeśli chodzi o zasilanie disela to podżucam ciekawy link:

http://www.bosch-prasa.pl/informacja.asp?idinformacji=460

Życzę miłej laktury :D

Michał 750
Opublikowano

Oj tam zaraz przeniesie...

nawiązała się bardzo fajna dyskusja i przerodziła w wymianę historycznych informacji. Mam nadzieję że udało mi się wnieść coś ciekawego w to"geriatryczne" :wink: forum, a przynajmniej trochę przewietrzyć. Jako nie młodzieniaszek z jakimś tam dorobkiem w romansowaniu z BMW mam nadzieję że znajdę tu ludzi o podobnych zainteresowaniach. W swoim dorobku odnotowuję jako ciekawostki w doświadczeniach:

323/76r.rzędowa szóstka, 528/76 dwa czterogardzielowe gaźniki(tu było arcyciekawie z regulacją), 728/77 potem przerwa ok 10 lat, dziś to nieszczęsne za nowe (18 lat) 750/88.

jak zwykle wszystkich pozdrawiam :dance:

Michał 750
Opublikowano

Bida Panie, bida.

gdzie to wszystko trzymać? Opłaty itd.

Bardzo chętnie kolekcjonowałbym, ale niestety muszę zadowolić się pojedynczymi sztukami. Ale kiedyś...Marzy mi się 635CSI, może jakieś 850...no tak, ale to za nowe :(

Michał 750
Opublikowano

Nie no oczywiście!

Ale do tzw codziennego jeżdżenia to są urządzenia do przemieszczania marki służbowe(tak, tak, mają swoje zalety :wink: ). Natomiast nasze Bercie to do zabawy, coś zrobić, pogrzebać, coś naprawić, wreszcie przejechać się gdzieś. Do roboty szkoda, ja pracuję w terenie i czasem takim że naprawdę szkoda, lepiej popsuć służbowego tłuka. Choć moja musiała ostatnio trochę posłużyć na co dzień, ale skończyło się cerowaniem miski olejowej. :cry2:

Michał 750

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.