Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam taki oto problem.

 

Auto kupiłem miesiąc temu, to E39, 5252 TDS z 97 roku, przywiezione dla mnie z zagranicy. Przez ten miesiąc nic niepokojącego się nie działo.

 

Obecnie spadły nieco temperaturuy i auto zaczęło niepokojący domyć na postoju i niskich obrotach. Gdy się zagrzeje (temperatura trzyma się idealnie - wskazówka w pionie), i postoi chwilę na biegu jałowym zaczyna roztaczać kłeby białego dymu. Nie jest do dym niebieski, pachnący charakterystycznie dla silnika palącego olej... Jest to jakby para wodna delikatnie pachnąca parafiną (?). W każdym razie biała para...

 

Ponadto auto lubi przykurzyć na czarnom, gdy mu się mocno depnie, no ale tego akurat trudno się powstrzymać.

 

Dodam, że objawy te zaczęły się tuż po zmianie oleju. Zalałem pełen syntetyk, choć nie wiem, co było wcześniej lane. Zmieniłem też płyn chłodniczy oraz założyłem sportowy filtr powietrza K&N. Przegrogramowany także został komputer w firmie: http://www.chiptuning.strona.pl/

 

Inny niepokojący objaw to dźwięk delikatnego syczenia w okolicach korka zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy. Zmieniłem go na nowy, pod maską jest sucho, ale sobie syczy cichutko...

 

Możecie coś poradzić? Jakieś diagnozy? Dziękuję!

 

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Opublikowano

Takie podejrzenia włażą mi przez uszy do głowy od pewnego czasu, niemniej staram się szukać wszelkich opinii. Np dziś jeden mechanik uznał, że to może świece żarowe... Tylko co mają świece do dymienia. Z kolei inny wieloletni użytkownik TDS stwierdził, że te modele tak mają...

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Opublikowano

Dym na czarno przy przygazowaniu to norma, jeżeli masz mocniejszego chipa lub jest źle napisany...

Uszkodzenia mogły nastąpić po takim chipie, ale nie musiały...

Proponuje wrzucić wątek na forum u Masters: www.tdi-tuning.pl

Czy te obiawy były od razu po chipie?Możliwe że od programu-niewłaściwie dobranego...

Przegrzałeś kiedyś to BMW?

Olej raczej nie powinien mieć nic do tego...Płyn chłodzący też nie...

Ubywa Tobie płynu czy przybywa oleju?

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
Dym na czarno przy przygazowaniu to norma, jeżeli masz mocniejszego chipa lub jest źle napisany...

Uszkodzenia mogły nastąpić po takim chipie, ale nie musiały...

Proponuje wrzucić wątek na forum u Masters: www.tdi-tuning.pl

Czy te obiawy były od razu po chipie?Możliwe że od programu-niewłaściwie dobranego...

Przegrzałeś kiedyś to BMW?

Olej raczej nie powinien mieć nic do tego...Płyn chłodzący też nie...

Ubywa Tobie płynu czy przybywa oleju?

 

- oleju nie ubywa

- płyn na stałym poziomie

- zero śladu płynu chlodniczego w oleju

- objawy pojawiły się po chipie - kilka dni później, ale nie od razu, dopiero gdy temperatura powietrza spadla do wartości, gdy auta zaczynają charakterystycznie parować

- ja auta nie przegrzałem, ale powiedzieć to samo o poprzednim właścicielu w gorącej Italii byłoby niepoważne...

 

Dziękuję za zainteresowanie.

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Opublikowano

Hm...moje kompetencje się kończą...

Mogę polecić wyjęcie ECU i sprawdzenie czy objawy ustąpią...bo może źle napisali...zacznij od tego bo się łączy...

Może źle czegoś podaje do spalania i dlatego takie cuda są...

Jeżeli nie ustąpi wtedy zajmij się mechaniką, żeby kosztów nie robić :D

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
Gdy się zagrzeje (temperatura trzyma się idealnie - wskazówka w pionie), i postoi chwilę na biegu jałowym zaczyna roztaczać kłeby białego dymu. Nie jest do dym niebieski, pachnący charakterystycznie dla silnika palącego olej... Jest to jakby para wodna delikatnie pachnąca parafiną (?). W każdym razie biała para...

 

mam tak samo albo podobnie tzn: zapalam (mowimy o temp <= 2C) - nie kopci w ogole, za ok 1 minute zaczyna na bialo i tak ma dopoki nie ustabilizuje sie temp - potem bialy dym (para?) przestaje leciec

 

nie czipowalem, olej uzywam syntetyczny, wody nie ubywa...

 

Ponadto auto lubi przykurzyć na czarnom, gdy mu się mocno depnie,

 

na to pomaga zmiana dystrybutora - ja na ropie kijowskiej poprostu "czarno" widze w lusterku wstecznym - wystarczy tylko, ze naleje z dystrybutora w kraju i dymu nie ma - tu wiec diagnoza jest dosc prosta

zh
Opublikowano

Może faktycznie to wpływ ropy...

Dominik wyjeźdź tą co masz i zatankuj gdzieś indziej i zobacz co będzie...

Ja leje BP Ultimate obecnie i jtestuje jej cudowny wpływ na mój silnik :mrgreen:

Jak nie to później zdemontuj ecu i zobacz czy się zmini coś...

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano

Mysle ze biała para z wydechu w tych temp to normalne dopuki auto sie całkiem nie rozgrzeje natomiast zaraz po odpaleniu zakopcenie białym dymem jesli jeszcze są odczuwalne delikatne wstrząsy silnika przez pierwszy moment po odpaleniu rano to z pewnością świece żarowe konkretnie np jedna która nie dogrzeje i auto chodzi nie na wszytkie gary

Natomiast czarny dym to wpływ chipa

Opublikowano

Witam

 

Dołączam się do pytania Dominika - mam identyczne objawy, autko podobne E39 525d chyba po chipie. Po odpaleniu po dłuższym postoju np. po nocy biały dym i nierowna praca silnika przez pare sekund.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam

 

Dołączam się do pytania Dominika - mam identyczne objawy, autko podobne E39 525d chyba po chipie. Po odpaleniu po dłuższym postoju np. po nocy biały dym i nierowna praca silnika przez pare sekund.

 

Pozdrawiam

 

U Ciebie sprawa będzie raczej prosta - wymień świece żarowe, przestnie przy rozruchu dymić no się trząść -to objaw, że nie pracują wszystkie cylindry. U mnie jest odwrotnie - zaczyna dymić gdy jest nagrzany... Byłem już w 3 miejscach, nikt nic nie wie :) W przyszłym tygodniu odstawiam auto do bardzo dobrego speca w Długiej Goślinie koło Poznania. Jak on nie da rady, to Dolata w Poznaniu.

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Opublikowano

A mozna jakos np. komputerem sprawdzic czy swiece zarowe juz sa do wymiany? Nie chce sie wpedzac w koszty ... znowu :)

A co do dymienia podczas jazdy - u mnie przy energicznym wcisnieciu gazu podczas jazdy tez strasznie chmurzy. Z tego co wiem autka po podniesieniu mocy chipem czy innym ustrojstwem tak maja.

 

pozdro

Opublikowano
Para lecąca z rury to normalna rzecz.A co do odpalania to nie wie czy nie jest tak zrobiony program w sterowniku pompy bo ja w Vw mam tak samo jak opisujecie.Przed tamtą zimą kupiłem wszystkie nowe świece a i tak nie równo palił.To trwa dosłownie 2-3 sekundy,biały lub taki jakiś niebieskawy dym i wyższe obroty od nominalnych.Im niższa temp tym obroty były wyższe od normalmych i powoli schodziły do nominalnych.
Opublikowano
Piszecie ze slabe czy uszkodzone swiece zarowe powoduja ze dlugo trzeba czekac az sie zagrzeja. U mnie lampka na desce gasnie po 2-3 sek. Wiec chyba jest ok. Sam juz nie wiem ... Zobaczymy jak przyjda prawdziwe mrozy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Informuję, że u mnie jednak była to kwestia głowicy. Auto musiało zostać przegrzane i powstało małe pęknięcie w okolicy trzeciego cylindra, przez co silnik "palił" wodę.

Szczęście w nieszczęściu, że w ostatnich latach tak bardzo spadły ceny głowic - kompletną, przygotowaną do montażu kupiłem za 1400 zł (gwarancja 3 miesiące), podczas gdy pamiętam, jak kilka lat temu do tds płaciło się o 3 tys. Auto się składa.

Wydatek boli, to fakt, ale z drugiej strony jakoś spokojnie do tego podchodzę, TDS z drugich rąk zawsze jest ryzykowny, teraz przynajmniej będę wiedział, że mam sprawną najwrażliwszą część silnika, czyli głowicę...

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Opublikowano

Auto odbieram po weekendzie, zdam niebawem relację z jazdy.

Chip zostaje, chociaż nie ukrywam, że mechanicy patrzyli na niego bardzo krzywo.

Mam tez założony sportowy filtr powietrza - krzywlili się niemiłosiernie też..

W ogóle ci mechanicy na wszelkie dodatki w tds się krzywią, mówiąc, że to auto nie do tego. Co innego mówił Skolarus zakładając chipa - te silniki mają około 20-25 procent rezerwy stłumionej przy wychodzeniu z fabryki i uwolnienie tej mocy nie wykracza nawet poza rygory fabryczne. Co innego, jeśli ktoś podnosi moc o powiedzmy 50 %. Także bądź tu mądry.

 

Kolejna zagwozdka - zewsząd dociera do mnie, aby koniecznie zalewać tdsa pełnym syntetykiem. Teraz mechanicy (specjalizacja BMW, tylko to naprawiają) z Długiej Gośliny pod Poznaniem wmawiają mi, że muszę zalać minerałem. Mam zamiar się postawić i pozostać przy swoim...

 

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odnosnie dymienia, nie wiem jak jest w tds, ale u mnie w 530d, czyli common railu podobno swiece zarowe dogrzewaja paliwo nawet wtedy gdy silnik juz ma swoja temperature, tez ostatnio zauwazylem ze zostawiam chmure dymu przy wcisnieciu gazu, w tym tygodniu jade na diagnostyke, zobaczymy co wyjdzie

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Informuję, że u mnie jednak była to kwestia głowicy. Auto musiało zostać przegrzane i powstało małe pęknięcie w okolicy trzeciego cylindra, przez co silnik "palił" wodę.

Szczęście w nieszczęściu, że w ostatnich latach tak bardzo spadły ceny głowic - kompletną, przygotowaną do montażu kupiłem za 1400 zł (gwarancja 3 miesiące), podczas gdy pamiętam, jak kilka lat temu do tds płaciło się o 3 tys. Auto się składa.

Wydatek boli, to fakt, ale z drugiej strony jakoś spokojnie do tego podchodzę, TDS z drugich rąk zawsze jest ryzykowny, teraz przynajmniej będę wiedział, że mam sprawną najwrażliwszą część silnika, czyli głowicę...

pzdr

 

Wszystko przed Toba.

Zostala Ci jeszcze pompa wtryskowa ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Informuję, że u mnie jednak była to kwestia głowicy. Auto musiało zostać przegrzane i powstało małe pęknięcie w okolicy trzeciego cylindra, przez co silnik "palił" wodę.

Szczęście w nieszczęściu, że w ostatnich latach tak bardzo spadły ceny głowic - kompletną, przygotowaną do montażu kupiłem za 1400 zł (gwarancja 3 miesiące), podczas gdy pamiętam, jak kilka lat temu do tds płaciło się o 3 tys. Auto się składa.

Wydatek boli, to fakt, ale z drugiej strony jakoś spokojnie do tego podchodzę, TDS z drugich rąk zawsze jest ryzykowny, teraz przynajmniej będę wiedział, że mam sprawną najwrażliwszą część silnika, czyli głowicę...

pzdr

 

Wszystko przed Toba.

Zostala Ci jeszcze pompa wtryskowa ;D

 

A wiem wiem, to ci los :)

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Opublikowano

Wszystko przed Toba.

Zostala Ci jeszcze pompa wtryskowa ;D

 

rzeklbym, ze malo pocieszyles kolege

ale to przeciez takie "polskie" :mad2:

 

co do oleju: ja do swojej staruszki leje 10w60 full syntetyk i jest super

zh
Opublikowano

Wszystko przed Toba.

Zostala Ci jeszcze pompa wtryskowa ;D

 

rzeklbym, ze malo pocieszyles kolege

ale to przeciez takie "polskie" :mad2:

 

co do oleju: ja do swojej staruszki leje 10w60 full syntetyk i jest super

 

Nie ma co pocieszac.. takie sa fakty. I ktos ma zamierza kupic/ma TDS-a powinien o tym wiedziec. Ot tyle.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.