Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak rozpoznac wersję BMW e36 M3? Mam u siebie znaczek M, czyli oznacza to zapewne M3, z tego co wiem to były dwie M3 i M3 sport. Moje auto to bmw e36 318i z 94r. czerwone sprężyny no i znaczek M na tylnej klapie jak i w środku na tylnym siedzeniu.
Opublikowano
boze... przeciez zaprzeczasz sam sobie... jak mozesz miec M3 skoro masz 318i? zastanow sie nad tym co piszesz... jak sobie nakleje znaczek 126p to oznacza ze jezdze malaczem? chyba jednak nie...

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Opublikowano
nie bardzo rozumiem, co w takim razie znaczy M3, siedzenia sa oryginalne skórzane i na nich jest naszyty znaczek, na klapie też jest oryginalny, przynajmniej tak wygląda. Chcę ustawić zbieżność u kumpla w warsztacie ale książce autodata do tego auta są dwa rodzaje 318i M3 i 318i M3 sport.
Opublikowano
takich 318 M3 to jeździ w polsce 80% :mrgreen: , ale koledze chyba chodziło to czy posiada wersje z pakietem M

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
po prostu nie wiem dla którego modelu ustawiac zbiezność czy dla 318i M3 czy dla 318 M3 sport, bo tej ostatniej według książki nie trzeba obciążać.
Opublikowano
po prostu nie wiem dla którego modelu ustawiac zbiezność czy dla 318i M3 czy dla 318 M3 sport, bo tej ostatniej według książki nie trzeba obciążać.

Kolego w E36 występują 2 typy zawieszenia - zwykłe i M-technik , nie ma rozróżnienia na M3 - M3 sport :nienie:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
318i M3? pokaz zdjecie, albo skan tej ksiazki bo w takim razie jestes pierwszym czlowiekiem na swiecie ktory posiada takie auto...

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Opublikowano
to troche dziwne, bo w książce od ustawiania zbieżności jest 318i M3 i 318i M3 sport.

sam widzialeś tą książke czy pan na geometri opowaidałtakie herezie :?: :duh:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

w książce do ustawiania geometrii jest coś takiego cyt."E36 saloon sport" lub "E36 saloon" i chodzi o to czy masz sportowe spręzyny czy serwisowe zwykłe,

lecz nigdzie nie powinno być dodatku M3 sport ,bo jedno drugie wyklucza,M3 jest jedno i pewnie występuje na dole tabeli jako model flagowy,

a co do M-pakietu to możesz takowy posiadać i jeżeli jest oryginalny (a nie zakładany w tuning garażu) to wtedy ustawiasz na programie SPORT!

Opublikowano
jest 318i M3 i 318i M3 sport, widziałem na własne oczy - książka autodata, po niedzieli postaram się zeskanowac i wrzucic na forum.
Opublikowano

Djfazee NIE MA TAKIEJ WERSJI :!: Jest tak jak napisali koledzy wyzej, a oznaczenia moga wygladac tak: 318i i 318i M-sport suspension - innej opcji nie ma.

 

PZDR

Opublikowano
Czyli wychodzi na to że mam wersję 318i M-sport suspension (wg książki 318i M-sport). A więc przy ustawianiu zbiezności jako jedyna bmka nie wymaga włożenia obciążników.
Opublikowano
NIe śmiejscie się z fuzziego, większość ludzi w Polsce M3 kojarzy jako znaczek dolepiony na klapie bagażnika.
Opublikowano

Tak sobie sledze ten temat (troche mnie rozweselil) i przypomina mi sie jak wlasnie "ustawialem" zbieznosc w mojej 323ti i w ksiazce tez cos bylo: Compact i Compact Sport, dane byly rozne dla tych wersji. Ja wowczas zielony (to bylo na poczatku posiadania auta), zawierzylem Panu, ktory wkoncu pracuje na tej stacji obslugi pojazdow i wie co robi. Autko na 17" felgach nie prowadzi sie najlepiej. Teraz gdy zmienilem na 15tki zimowki, sytuacja sie poprawila. W 323ti standardowo jest zawiecha M-technik. Czy mam rozumiec ze w ksiazce jest ona zapisana jako wersja Sport? Czy to moze o cos innego chodzi?

A co do znaczka ///M to kiedys jak stary se kupil 316i w M-pakiecie i jak zobaczylem znaczek ///M na tylnej klapie, to bylem pod wrazeniem i bylem przekonany ze to jest M3 :) Dlatego nie dziwcie sie ludziom, ktorzy z BMW maja do czynienia od niedawna.

Opublikowano
tylko ja tego nie kojarze po znaczku naklejonym na klapie, sa oznaczone tym znaczkiem skórzane siedzenia w śordku auta (oryginalne) jak również sprężyny sa oryginalne czerwone (więc chyba sportowe).
Opublikowano
czyli M-pakiet oznacza sportowe zawieszenie ?

 

Nie.

M-pakiet moze dotyczyc roznych elementow autka.

Np.: zdezaki, progi, lampy ///M czyli M-pakiet zewnetrzny

to Co Ty masz w srodku to mozliwe ze jest to M-pakiet wewnetrzny.

M-pakietowe zwieszenie jest tez elementem za doplata czyli tez sie do tego zalicza. Co tam jeszcze? Podpowiedzcie chlopaki.

Opublikowano

Najlatwiej jest rozkodowac VIN w ASO ewentualnie u naszych forumowiczow :D Ja np. mam zawieche m-technik/m-sport a m-pakietu zewnetrznego tzn. zderzakow/progow brak, natomiast jest kiera m-technik i galka m-tech, wszystko sie zgadzalo po rozkodowaniu VIN-u :mrgreen:

 

Czyli wsklad m-pakietu zewnetrzenego wchodzilo tez zawieszenie m-technik/m-sport :?: Czy kazda opcja za doplata :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli chodzi o e36 rożnice między M3 z zwykła e36 wyglądają następująco:

 

Elementy zewnętrzne:

 

zderzak przedni, charakterystyczny z dwoma wlotami powietrza na hamulce. Po środku znajduje się kratka, która różni prawdziwy zderzak od M3 od zderzaka w M Pakiecie. Zderzak w M Pakiecie ma takie szczebelki a nie kratkę. Pozatym zderzak od M Pakietu nie ma czarnej podkładki, którą posiada zderzak od M3;

 

Zderzak tylni, różni się od zwykłego wycięciem z tyłu, gdzie znajduje się plastikowa podkładka - taki jakby spoilerek;

 

Lusterka, charakterystyczne lusterka aerodynamiczne;

 

 

Listwy boczne, szerokie listwy z napisem ///M3 na drzwiach. Listwy z M Pakietów mają sam znaczek ///M, na zamówienie klienta wychodziły M3 bez oznaczeń, wtedy na listwach drzwiowych tych znaczków wcale nie było;

 

Listwy progowe, szły dwa rodzaje tych listewek, w czterodrzwiowej M3 szły gładkie, a w coupe i cabrio takie wywinięte;

 

Koła 17”, po prostu mniejsze do M3 na przód nie wchodzą, więc nawet na zime trzeba jeździć na 17” felgach

 

 

Elementy wewnetrzne:

 

Inne siedzenia. Szczególnie rzecz się tyczy wersji coupe, gdzie sa zupełnie inne siedzenia, ładnie dopasowujące się do ciała i doskonale trzymające na boki. W wersji 4 drzwiowej i cabrio fotele są podobne jak w wersjach M-Technik o zwykłych silnikach;

 

Czarna podsufitka. W Każdej M3 E36 niezależnie od roku produkcji, koloru tapicerki czy rodzaju nadwozia jest czarne podsufitka;

 

 

Prędkościomierz do 280km/h i obrotomierz do 8 tys a nie jak w pozotsałych bmw do 7. Brak wskaźnika podające chwilowe zużycie paliwa (pod obrotomierzem) a zamiast niego wskaźnik temperatury oleju.;

 

Czerwone wskazówki na desce rozdzielczej. Pozostałe BMW mają białe;

 

Liczne znaczki i loga ///M, ///M3 bądź same ///. Na desce rozdzielczej, na gałce zmiany biegów, na fotelach;

 

Kierownica jest obszyta 3 nitkami w kolorach loga ///M;

 

Inne cechy charakterystyczne i możliwe do dostrzeżenia nie widząc silnika:

 

Duże tarcze hamulcowe, co za tym idzie duże felgi - minimum 17”;

 

 

Logo na zaciskach hamulców ///M;

 

Rury wydechowe. Jedna z bardziej charakterystycznych rzeczy w M3. Są to dwie końcówki niezbyt pokaźnej średnicy. Jedna jest krótsza od drugiej o około 1cm.

 

 

 

Najważniejszą różnicą jest silnik, a tego już się łatwo nie podrobi :)

 

Teks zaczerpniety ze strony MPWR

Opublikowano

Rozstaw kol jest tez nieco wiekszy.

Z przodu o 14mm a z tylu o 17mm :)

 

Jest jeszcze E36 M3 GTR 3.0l 295KM i 3.2l 340KM

No i zmulona wersja amerykanska z jedynie dwustuczterdziestoma kucykami (jesli sie myle to prosze poprawic).

 

Takze do M3 Twojej trzystaosiemnastce jeszcze troszke brakuje :)

Opublikowano
Jeżeli chodzi o e36 rożnice między M3 z zwykła e36 wyglądają następująco:

 

Elementy zewnętrzne:

 

zderzak przedni, charakterystyczny z dwoma wlotami powietrza na hamulce. Po środku znajduje się kratka, która różni prawdziwy zderzak od M3 od zderzaka w M Pakiecie. Zderzak w M Pakiecie ma takie szczebelki a nie kratkę. Pozatym zderzak od M Pakietu nie ma czarnej podkładki, którą posiada zderzak od M3;

 

Zderzak tylni, różni się od zwykłego wycięciem z tyłu, gdzie znajduje się plastikowa podkładka - taki jakby spoilerek;

 

Lusterka, charakterystyczne lusterka aerodynamiczne;

 

 

Listwy boczne, szerokie listwy z napisem ///M3 na drzwiach. Listwy z M Pakietów mają sam znaczek ///M, na zamówienie klienta wychodziły M3 bez oznaczeń, wtedy na listwach drzwiowych tych znaczków wcale nie było;

 

Listwy progowe, szły dwa rodzaje tych listewek, w czterodrzwiowej M3 szły gładkie, a w coupe i cabrio takie wywinięte;

 

Koła 17”, po prostu mniejsze do M3 na przód nie wchodzą, więc nawet na zime trzeba jeździć na 17” felgach

 

 

Elementy wewnetrzne:

 

Inne siedzenia. Szczególnie rzecz się tyczy wersji coupe, gdzie sa zupełnie inne siedzenia, ładnie dopasowujące się do ciała i doskonale trzymające na boki. W wersji 4 drzwiowej i cabrio fotele są podobne jak w wersjach M-Technik o zwykłych silnikach;

 

Czarna podsufitka. W Każdej M3 E36 niezależnie od roku produkcji, koloru tapicerki czy rodzaju nadwozia jest czarne podsufitka;

 

 

Prędkościomierz do 280km/h i obrotomierz do 8 tys a nie jak w pozotsałych bmw do 7. Brak wskaźnika podające chwilowe zużycie paliwa (pod obrotomierzem) a zamiast niego wskaźnik temperatury oleju.;

 

Czerwone wskazówki na desce rozdzielczej. Pozostałe BMW mają białe;

 

Liczne znaczki i loga ///M, ///M3 bądź same ///. Na desce rozdzielczej, na gałce zmiany biegów, na fotelach;

 

Kierownica jest obszyta 3 nitkami w kolorach loga ///M;

 

Inne cechy charakterystyczne i możliwe do dostrzeżenia nie widząc silnika:

 

Duże tarcze hamulcowe, co za tym idzie duże felgi - minimum 17”;

 

 

Logo na zaciskach hamulców ///M;

 

Rury wydechowe. Jedna z bardziej charakterystycznych rzeczy w M3. Są to dwie końcówki niezbyt pokaźnej średnicy. Jedna jest krótsza od drugiej o około 1cm.

 

 

 

Najważniejszą różnicą jest silnik, a tego już się łatwo nie podrobi :)

 

Teks zaczerpniety ze strony MPWR

Wszystko pięknie łądnie ale jak kupiłeś sobie np 316 w wersji INDIVIDUAL to 99% wyżej wymienionych rzeczy będziesz posiadać, zderzak z kratką i z podkładką, jak w M3 , czarną podsufitkę , praktycznie wszystko oprócz wydechu i zegarów do 280km/h .

 

Aha i to że do M3 nie da się wsadzić mniejszej felgi niż 17 i w zimie trzeba na 17 jeździć , to troche się mija z rzeczywistością, bardzo dużo M3 jeździ sobie na stalowchy zimowych kołach o średnicy 16 cali :!:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Kolego w E36 występują 2 typy zawieszenia - zwykłe i M-technik

Jak już chcesz dzielić na typy, to jest ich trochę więcej. Wystarczy zerknąć do ETK...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.