Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pojawiają się dwa błędy jak w temacie. Dwa, czy trzy razy gasną same po ponownym starcie pojazdu. Potem wywala check engine. Pojazd jeździ normalnie, nie ma żadnych objawów oprócz tego checka i chyba gryzących spalin. Rury czyściutkie, moc jest. Wypalanie DPF trasa co 750-800km. Wymieniony już dozownik Adblue 18308514448 i sonda przed kat. 0821004028. 2,5 tyś "poszło" i nie pomogło. Mam dosyć wymieniania na chybił trafił. Podczas testu przy obrotach ok 2tyś/min temp. w katalizatorze 170-180 nie wiem czy to czujnik, czy coś z katalizatorem. Bimmerem sprawdzam to temperatury przed kat i przed DPF są normalne. Martwią mnie parametry NOx koncentracja 1 i 2 spore rozbieżności, dochodzą nawet do dziesięciokrotności. Offset ciśnienia wstecznego stoi na -3 niezależnie od obrotów. Załączam logi. Może ktoś miał podobne problemy z tymi błędami i byłby chętny pomóc. Za rady w stylu wywalić Adblue  serdecznie dziękuję:)

Screenshot_20250219_125434_bimmer-toollite.thumb.jpg.ac1e0d98e1ce3f866053a20d465dc192.jpgScreenshot_20250219_172609_.thumb.jpg.9578333e9c627b3289e8999e2005f1cb.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Sonda przed wtryskiem mocznika pokazuje Ci 79ppm a za nim gdzie powinno być dużo mniej masz 709ppm.

Albo pierwsza zaniża albo druga zawyża. Obstawiam to drugie, bo żeby mieć 700ppm to już musiałbyś jechać pod obciążeniem.

spacer.png

Opublikowano

Dzięki KujOn za zainteresowanie tematem. Byłem wczoraj podpiąć się pod istę. Po testach wyszedł czujnik NOx przed katalizatorem (koncentracja 1). Wcześniej przed katalizatorem wymieniałem sondę, więc tą sekcję mam z łowy;) Teraz po wymianie wygląda to tak... Od wczoraj jeździ się bez check'a:) Przyda się temat dla innych borykających się z tymi błędami. U mnie pozbycie się tego g...wna kosztowało 5,5tyś zł, a mogło się kończyć na 2,9tyś.

 bimmertoollite.thumb.jpg.f42631b9079b62d4c5c9f917071217d6.jpg

Opublikowano

Właściwie, to pierwszy zrzut z bimmera nie był miarodajny w porównaniu do drugiego. Pierwszy był pod obciążeniem (obroty 1720), a drugi, już po wymianie NOx był robiony na jałowym ( 681rpm). Podrzucam jeszcze prawidłowy zrzut pomiarów, zrobiony na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym, przed wymianą. Widać kolosalną różnicę w wartości NOx ( koncentracja 1). Przed wymianą wartość 8,9ppm, a po wymianie 139ppm, temperatury podobne,

Screenshot_20250219_111206_bimmer-toollite.thumb.jpg.c26ad08875882ee5601ec930e3adcc2e.jpg     bimmertoollite.thumb.jpg.07891fea4d9a3812ae9ce62fa0544ef3.jpg

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Widzisz, u mnie było odwrotnie. Ta druga zawyżała 🙂

 

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.