Skocz do zawartości

Kupno E30 - jaki model, czego się spodziewać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

W najbliższym czasie mam zamiar kupić jakąś E30 tylko niewiem jaki model warto wybrać co zego moge się spodziewać po tym aucie.Nie chodzi mi o tuning(takich aut się nie przerabia same wyglądają pięknie).A jaki silnik był by najlepszy diesel czy benzyna co było by lepsze i dawało by lepsze osiągi...Pozdrawiam i z góry dzięki

PS-w jakiej kwocie się zmieszcze czy może bardziej opłaca się kupić inne auto sam wolał bym e30 ale może wy mi poradzicie czy to jest trafny wybór. :? :? :?

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To czemu one stoją tak tanio a czy takie za 2500zł jeszcze na niemieckich tablicach możliwe że będą w lepszym stanie? thx

 

A czy opłaca się kupować drogojeśli chcem pojeździć tym autkiem tylko roczek a potem kupić jakąś nowszą trójeczke...

Opublikowano
Widzę że team już sie rozwinął, dlatego go nie zamkne, ale wystarczy poszukać w naszym dziale - tematów o zakupie E30 było już wiele.
Opublikowano
Widzę że team już sie rozwinął, dlatego go nie zamkne, ale wystarczy poszukać w naszym dziale - tematów o zakupie E30 było już wiele.

Dzięki szukałem ale chciałem si,e dowiedzieć dokładniej co się opłaca a co nie...

Opublikowano

wczoraj pojechałem po E30. pociągiem z Wawki do Zielonej Góry, później sprzedający dowiózł mnie na miejsce. kupiłem, kasa śmieszna, auto w bardzo dobrym stanie. chociaż z rozbawieniem koleś patrzył na mnie, jak próbowałem wczołgać się pod auto w celu zbadania miski olejowej, progów, etc. chodziłem, patrzyłem, smakowałem...

 

na koniec padło pytanie, czy radio ma zostać (jakiś wypasiony Blaupunkt) :lol: zostało, umilało podróż do domu.

 

czasami opłaca się poszperać i zaryzykować.

 

szkoda tylko, że samochód (najprawdopodobniej w Niemczech, chociaż cholera to wie) został ograbiony z M-Pakietowej kierownicy i dźwigni zmiany biegów... ale to się da naprawić :mrgreen:

18.11.2006

Forza evil!

Opublikowano
wczoraj pojechałem po E30. pociągiem z Wawki do Zielonej Góry, później sprzedający dowiózł mnie na miejsce. kupiłem, kasa śmieszna, auto w bardzo dobrym stanie. chociaż z rozbawieniem koleś patrzył na mnie, jak próbowałem wczołgać się pod auto w celu zbadania miski olejowej, progów, etc. chodziłem, patrzyłem, smakowałem...

 

na koniec padło pytanie, czy radio ma zostać (jakiś wypasiony Blaupunkt) :lol: zostało, umilało podróż do domu.

 

czasami opłaca się poszperać i zaryzykować.

 

szkoda tylko, że samochód (najprawdopodobniej w Niemczech, chociaż cholera to wie) został ograbiony z M-Pakietowej kierownicy i dźwigni zmiany biegów... ale to się da naprawić :mrgreen:

 

 

A ile cie kosztowała. Jaki silniczek. Może fotka jakaś?

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Opublikowano
A ile cie kosztowała. Jaki silniczek. Może fotka jakaś?

 

spokojnie, spokojnie, ludzie moje kochaniutkie, przez nerwancji!!!

 

cała sprawa tak wyglądała:

 

pewna mało sympatyczna pani rozbiła moje E36 Coupe. był to przytyk do tego, żeby szukać E 30. po sprzedaży kupejki, bardzo poważnie zacząłem się rozglądać za autem (od '87 wzwyż). w grę wchodziły tylko coupe i touring. wreszcie, będąc bliski zakupu coupe z 1989 roku, od mojego kolegi (nawet jest na allegro wystawiona), wpadła mi w oko oferta sprzedaży touringa. nie zrażony tym, iż auto ma szyby i dach na korby :mrgreen: zadzwoniłem do gościa, ustaliłem conieco, zanotowałem VIN, w ASAP sprawdziłem zgodność wyposażenia z podanym w ogłoszeniu (koleś nawet nie wiedział, że ma sport zawieszenie, nivo i cóś w stylu serwotronic w aucie). po 2 dniach zapakowałem tyłek do pociągu relacji Warszawa - Zielona Góra (niezły bydłociąg!) i o godzinie 14:30 pojawiłem się na miejscu. chwila oczekiwania, podjechał facet w czarnym Jag'u i łogień, oglądać E 30. przy okazji, zerknąłem w jednym z autokomisów na wystawione tam auta - śmietniki, jakich mało, do tego za chorą kasę...

po oględzinach touringa (kładłem się na glebę, sprawdzałem miskę, magiel, etc.), konsultacji telefonicznej z kumplem, itd., itp.) dokonałem zakupu. przy targu właśnie padła propozycja, że jak już koniecznie chcę z ceny zejść, to koleś wyciągnie radio. ale trzeba twardym być a nie miętkim... radio zostało, auto kupione (oferowane było za 6800PLN, a cena zakupu była niższa, nawet znacznie, ale to moja słodka tajemnica... :wink: ).

 

oczywiście, nie jest to 100% ideał. do wymiany tarcze + klocki (rozglądam się za ATS), amorki w miarę, ale i tak pójdzie prawdopodobnie zestaw Bilstein lub Weitec, rozerwana tapicerka na siedzisku fotela kierowcy (fotele M-Pakiet), jak wcześniej wspominałem, z oryginalnego wyposażenia zniknęła kiera i dźwignia zmiany biegów (kierownicę już zakupiłem, znalazłem tanio na Allegro, w Warszawie, zmieniona, gra i trąbi), końcówka shiftera obecnie skórzana, z oferty Jacky (nie śmiejcie się ładne robią, a przy okazji jest cała czarna).

 

a co poza tym? hm... silnik M20, w poniedziałek wymieniam rozrząd, graty już zamówione, jest jeden wyciek oleju, prawdopodobnie przy wymianie oleju został naruszony o-ring i teraz podcieka troszki (bez dramatu). niedawno musiała być zmieniana chłodnica, płyny. auto zapierdziela, ma oryginalny lakier w dobrym stanie, bez rdzy!!! :shock:

 

BTW, szukam powoli szpery i kompletnego pakietu M-Technic II do E30 Touring. jeśli ktoś ma jakieś ciekawe sprężyny, twarde i obniżające auto tak w okolicach 50 / 50, to poproszę o kontakt na priv'a.

 

aha, jako, że motałem się w pewnym momencie za kierownicą, usiłując wydobyć z plecaka płyty, zdążyłem już unicestwić wyświetlacz zegarka / temperatury... :duh: ma ktoś???

 

pozdrawiam!

18.11.2006

Forza evil!

Opublikowano
może na allegro lub ebay... Ja szukam coupe lub sedan ale touring odpada nie potrzebuje kombi :| . a ile mniej więcej za kierke. szybki można zawsze zrobić na elektryk. Jak wcześniej wspomniałem potrzebuje auta na rok chyba że się spodoba :lol: a jak z motorkami w 318i lub 316 bo 320 to chyba odpada...
Opublikowano

ja też nie potrzebuję kombi, ale ta bryła...

 

na glebę i wygląd taki, że poprostu smutna godzina dla innych uzytkowników drogi :twisted:

18.11.2006

Forza evil!

Opublikowano
Heh...tu się tgodze kombi jest ładniejsze aa i gdy jeszcze na glebe ją weźmiesz cudo no ale gleba u mnie nie może być za duża bo mieszkam na wsi i był by problem z dojechaniem...chyba że zawieszenie gwintowane. :roll2:
Opublikowano
Zdecydowałem się że będzie to 316 lub 318 ale ta druga bardziej. Chciałbym wiedzieć czy naprawy takich aut będą drogie(chodzi mi o same części reszte zrobie sam). A no i czy jeśli kupie zadbany egzemplarz z przebiegiem ok.200tys.km. to ile nią pośmigam? no właśnie co bardzo ważne jak będzię z osiągami czy łatwo staje bokiem? i nie chodzi mi tu o katowanie auta a o lekką zabawe raz na jakiś czas. I tu jak jest wtrysk elekrtyczny czy to jeszcze nie ta generacja. pewnie w środe skocze oglądnąć autko i co musze sprawdzić amorki napewno sprężanie też i co by jeszcze się przydało...Pozdro
Opublikowano
Zdecydowałem się że będzie to 316 lub 318... no właśnie co bardzo ważne jak będzię z osiągami czy łatwo staje bokiem? i nie chodzi mi tu o katowanie auta a o lekką zabawe

no postawisz ja bokiem ale tylko na sniegu :mrgreen: o asfalcie zapomnij...

Opublikowano
no postawisz ja bokiem ale tylko na sniegu :mrgreen: o asfalcie zapomnij...

 

aha...hehe nie gadaj wogóle nie da rady a obrócisz ją z miejsca na asfalcie? poldekiem się dało ale jego to nie chcem wole już bejce która nie stanie bokiem.a na żwirku??? a jak z osiągami jaki VMAX i jak do startu do vectry A 1.8 które wysiada??? pozdro

Opublikowano
Zdecydowałem się że będzie to 316 lub 318 ale ta druga bardziej. Chciałbym wiedzieć czy naprawy takich aut będą drogie(chodzi mi o same części reszte zrobie sam). A no i czy jeśli kupie zadbany egzemplarz z przebiegiem ok.200tys.km. to ile nią pośmigam? no właśnie co bardzo ważne jak będzię z osiągami czy łatwo staje bokiem? i nie chodzi mi tu o katowanie auta a o lekką zabawe raz na jakiś czas. I tu jak jest wtrysk elekrtyczny czy to jeszcze nie ta generacja. pewnie w środe skocze oglądnąć autko i co musze sprawdzić amorki napewno sprężanie też i co by jeszcze się przydało...Pozdro

 

Tylko się naprawdę zastanów bo potem jak kupisz 316 to po miesiącu pojawi się post w stylu " jak zwiększyć moc w 316".

Najlepiej to kupić R6 ale sporą palą, minimum to 318 ale dużo ludzi narzeka na kulturę pracy tego silnika.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Opublikowano
Po dłuższych przemyśleniach i czytaniu różnych tematów o 316 i 318 to napewno 316 odpada a jeśli nie 318 to co polecacie. To jaki motor jest wytrzymalszy ten z 318 czy z 320 a może 324??? :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:
Opublikowano
Ty nie idziesz to salonu samochodowego, ty kupujesz używany i to jednak stary samochód. Szukaj dobrego egzemplarza a nie dobrego silnika. Dobra 316 będzie mocniejsza od strupiałej 318
Opublikowano
Po dłuższych przemyśleniach i czytaniu różnych tematów o 316 i 318 to napewno 316 odpada a jeśli nie 318 to co polecacie. To jaki motor jest wytrzymalszy ten z 318 czy z 320 a może 324??? :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

320 to silnik R6 a 318 to czterocylindrówka. Szóstka jest napewno wytrzymalsza i mniej awaryjna jednak mało ekonomiczna (spalanie w mieście około 12 do 13 litrów). Czwórka jest mniej odporna na ciężką noge kierowcy i bardziej awaryjna a spalanie ma napewno mniejsze o około 1 do 2 litrów od silnika 2,0.

Ceny części zamiennych są bardzo podobne.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.