Skocz do zawartości

Bmw 530d temperatura Max bledy getribenotprogramm i einzprizlangen


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
21 minut temu, Dawide39 napisał(a):

Bezpieczniki patrzylem pod wykladzina i sa ladne nie ma nalotu na nich. 

Tam są też masy zbiorcze w okolicy tej rozdzielnicy. Jak odkleił się boczek w drzwiach to woda leci do auta po wykładzinie i tam korodują połączenia. Oczywiście nie musi to być to miejsce, ale tak jak pisałem wcześniej, musisz ogarnąć stronę ze schematami i samemu zacząć szukać, bo ja nie dam rady tu wszystkich wkleić.

 

CVGNWM6O

Klimatronik jest też po F20, który z kolei idzie po stacyjce, a przed stacyjką masz F111 i F114 właśnie w tej skrzynce.

image.png.31eb43c736479bc38c6501343b8295f6.png

Opublikowano

Dzieki Fuser za schemat pinow w kostce. Masy widzialem w podlodze sa 2 i ladne. Jutro zobacze ta kostke od sterownika . Caly czas zastanawia mnie ta kostka stacyjki... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ta awaria wystąpiła również w trakcie pracy silnika ?

Opublikowano

Nie tylko podczas przekrecania na zaplon. Jak juz odpale za ktoryms razem tak ze nie wywali bledow podczas jazdy juz ich nie ma. Do zgaszenia auta i wtedy to samo 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja mam taką teorię, że w momencie grzania świec napięcie na sterowniku spada poniżej wartości krytycznej i go odcina. Jak już świece nagrzeją to napięcie jest wystarczające i wtedy odpala. Podczas pracy napięcie jest wyższe o kilka woltów więc wtedy w ogóle nie ma problemu. Można spróbować odłączyć ten cały przekaźnik/moduł świec w skrzynce pod filtrem i zobaczysz czy na zapłonie jest nadal temp max, ale możesz nie odpalić na zimnym. Chyba, że zrobisz to po jeździe na ciepłym.

Ewentualnie jakiś inny podzespół, który pobiera dużo prądu na zapłonie i wywołuje spadek napięcia na kiepskiej masie lub plusie. Pompa progowa bierze 10A, potem się wyłącza. Trzeba wyjąć bezpiecznik i zobaczysz czy nadal temp idzie max na zapłonie. Przed 2000/08 to będzie F54 w bagażniku, wcześniej źle pisałem, bo F22 był od pompy w późniejszym okresie...

 

Opublikowano

Przekaznik od swiec wypinalem i dalej to samo ale jest tam jeszcze taki grubszy plus do niego i jego nie odkrecalem zeby sprawdzic. Pompka w progu chodzi caly czas bo slychac jak na zaplonie buczy i nie rozlacza sie 

Opublikowano

A moze to rozrusznik? Widac ze ktos go wymienial bo auto ja mam niecaly rok. Plusy na nim czyscilem a jak by odlaczyl wszystkie przewody od niego? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ale w którym momencie masz na zegarach temp max ? Jak przełączasz na zapłon to rozrusznik jeszcze nie reaguje.

10 minut temu, Dawide39 napisał(a):

Pompka w progu chodzi caly czas bo slychac jak na zaplonie buczy i nie rozlacza sie 

I wtedy temp jest max ? Powinna się wyłączyć po około 30s.

Edytowane przez Fuser
Opublikowano

Jak temperatura max to nie chodzi wcale jak juz za ktoryms razem przekrecania na zaplon nie ma jej na max zalaczy sie pompka i slychac ja caly czas

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aha, to istotne. Zrób tak jak pisał @szumrak , żeby w tym momencie jak temp max zmierzyć zasilanie na kostce 9-pin, ale gdy ona jest cały czas podłączona do sterownika. Zmierz zasilanie w stosunku do masy nadwozia i do mas we wtyczce. Jeśli tam nie ma dojścia do styków we wtyczce to trzeba nakłuć szpilką kable. 

Bez tego nie ma co zgadywać dalej.

Opublikowano

Ok dzieki jutro sprawdze u znajomego bo ma te koncowki cienkie do miernika. Dam znac wieczorem co tam wyszlo. Dzieki z gory za podpowiedzi 👍

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do pinów w tej kostce jest dobry dostęp.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Witam wiec podczas mierzenia temperatura max 

Pin 1-4,5,6 pokazuje 12.5v

Pin 8-4,5,6 pokazuje 12.5

Pin 1 buda 12.5

Pin 8 buda 12.5 

Odlaczylem wtyczke od sterownika swiec i ten plus na boku chwile bylo dobrze po odczekaniu 5 min znowu to samo 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może problem nie leży w DDE...

Komunikacja CAN-BUS (CAN-L & CAN-H) w E39 wygląda następująco:

image.thumb.png.b1db1c0163122eb8d0e9b9b8fe89fdf6.png

Jeśli z jakiegoś powodu jest problem na tej linii to nie będzie komunikacji między tymi modułami i nie jest powiedziane, że problemem musi być DDE. Zobacz czy jak jest temp max możesz połączyć się z modułem ABS.

 

 

Opublikowano

I jeszcze niekiedy tak raz na 10 odpalen jak bawie sie ta stacyjka zeby nie bylo bledow i odpalila to abs i trakcja nie gasna jak odpale. 

Sterownik mam o tych samych nr ale z 528i i raczej jest uszkodzony bo tam pokazywalo w caly swiat z czujnikami abs. To moze go podmienic? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sterownik ABS możesz odpiąć i nie wpływa to na uruchamianie silnika. Można tak jeździć tyle, że nie masz trakcji, a w automacie raczej na krótkich trasach, bo skrzynia głupieje.

Po tych wszystkich zabiegach obawiam się, że to jednak sterownik silnika jest walnięty, albo jego soft.

https://mhhauto.com/Thread-BMW-x3-starting-problem

https://www.bimmerforums.co.uk/threads/2004-x5-e53-3-0d-not-starting-when-brings-up-fuel-injectsystem-will-crank-but-not-start.164882/

Nawet Landrover, te same objawy i naprawa poprzez wymianę ECU.

https://gershon.ucoz.com/landrover/PUMA/Servive_Bullitins-LTB00300-Non-Start_Temperature_G.pdf

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podmiana samego sterownika nie zadziała. Albo trzeb sklonować stary, albo założyć inny w komplecie z EWS i kluczykiem plus stacyjka. Do tego synchronizacja z pozostałymi modułami, bo będzie konflikt w przebiegu oraz VIN. Tutaj moja wiedza nie sięga tak daleko, bo nigdy tego nie robiłem. Może ktoś z pozostałych kolegów będzie wiedział kto bardziej ogarnia programowanie ode mnie. Ewentualnie pytać w firmach naprawiających/programujących takie sterowniki, może potrafią sprawdzić czy jest sprawny, może znają temat. Ja bym na początek szedł w kierunku, żeby przeprogramować oryginalny.

Od początku masz takie problemy ? Może ktoś grzebał w modułach, np. podczas tunningu coś poszło nie tak.

Opublikowano

Od poczatku bylo ok nic tam nie robilem. Zaczelo sie najpierw ze palila za 2 razem i niekiedy palil sie abs i trakcja. Wydaje mi sie ze sterownik jest ok. Czytalem ze podobne przypadki i wymieniali sterowniki i nic nie pomagalo. Sam juz nie wiem co robic... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powinieneś jednak mieć INPA, a Delphi to niezbyt dobrze działa w starych BMW. Może są jakieś błędy (skrzynia, silnik, zegary, ABS), które naprowadzą na właściwy trop. Pasoft może też być do identyfikacji/kasowania błędów. Jeśli moduły są "czyste" to ja więcej nie wymyślę, stawiam na DDE. Możesz podzwonić po serwisach zajmujących się programowaniem czy są w stanie go sprawdzić na stole.

Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to pozycjoner biegów, ale czy będzie powodował brak komunikacji z DDE to nie wiem. Jakiś czas temu był tu na forum opis jak go przekonserwować. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz za schowkiem sprawdzić czy w ksetkach can (X18835 i X18836) jest wszystko ok.

Możesz podmienić sterownik silnika, auto nie odpali ale zobaczysz czy wskazówka nie poleci do końca, jak będzie ok trzeba zrobić EWS off lub virgin.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, szumrak napisał(a):

Możesz za schowkiem sprawdzić czy w ksetkach can (X18835 i X18836) jest wszystko ok.

Ciężko tam wsadzić oko, ale można zmierzyć rezystancję miedzy CAN-H oraz CAN-L. Tutaj lektura

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.