Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Jeśli nieodpowiedni lub trywialny temat to przepraszam.

Mam mały mętlik w głowie - nowa G60 z salonu z 4 letnią gwarancją za 320 tys zł po dużym rabacie czy używana 5 G30 LCI 530d jeszcze na 15 miesięcznej gwarancji BMW bezwypadkowa z przebiegiem 40 tys km za 230 tys zł? Podobne wyposażenie, może ciut lepsze w starszej G30. Co sądzicie, co wg Was się lepiej opłaca i sprawdzi na kilka lat jazdy?

Opublikowano
7 minut temu, zalezi napisał(a):

Hej. Jeśli nieodpowiedni lub trywialny temat to przepraszam.

Mam mały mętlik w głowie - nowa G60 z salonu z 4 letnią gwarancją za 320 tys zł po dużym rabacie czy używana 5 G30 LCI 530d jeszcze na 15 miesięcznej gwarancji BMW bezwypadkowa z przebiegiem 40 tys km za 230 tys zł? Podobne wyposażenie, może ciut lepsze w starszej G30. Co sądzicie, co wg Was się lepiej opłaca i sprawdzi na kilka lat jazdy?

w grudniu 2021 kupiłem G30 przed lift - auto 3 letnie, 46 tys. przebiegu. Nawet nie pytaj co w tym aucie się zepsuło przez 100 tys. km, bo łatwiej byłoby mi powiedzieć, co się nie zepsuło 🙂

Dla mnie wybór byłby oczywisty - G60 z 5-letnią gwarancją. Z drugiej strony mówimy o różnicy 100 tys. złotych - to bardzo dużo pieniędzy.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wolalbym nawet golasa g60 520d z duzym rabatem wyrwiesz za okolo 250tys. Za kilka lat to nadal bedzie swiezo wygladajace auto. Do tego zawsze to nowe. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
8 minut temu, J.D. napisał(a):

w grudniu 2021 kupiłem G30 przed lift - auto 3 letnie, 46 tys. przebiegu. Nawet nie pytaj co w tym aucie się zepsuło przez 100 tys. km, bo łatwiej byłoby mi powiedzieć, co się nie zepsuło 🙂

Dla mnie wybór byłby oczywisty - G60 z 5-letnią gwarancją. Z drugiej strony mówimy o różnicy 100 tys. złotych - to bardzo dużo pieniędzy.

 

No właśnie, też się tego obawiam. Gwarancji zostało dokładnie 13 miesięcy, a inna, druga sztuka G30 LCI 530d za 210 tyz zł ma już przebiegu 57 tys i olej zmieniany tylko jak system wzywał przy przeglądach…

Nie chciałbym miny, a jak piszesz - można się czasami mocno zdziwić kosztami, szczególnie w 3-4 letnim dieslu z 3.0 🙂

Opublikowano
6 minut temu, kubul napisał(a):

Wolalbym nawet golasa g60 520d z duzym rabatem wyrwiesz za okolo 250tys. Za kilka lat to nadal bedzie swiezo wygladajace auto. Do tego zawsze to nowe. 

Coś w tym jest. Nowa buda, jednak jednak z czasem bardziej będzie pożądana i ten fakt nowego auta jest nie do podrobienia. Zakup w leasingu jak coś obu opcji 🙂

Opublikowano

Ja na przyklad w 2021r kupilem 530xi z 2017r jako uzywane z 2 letnia gwarancja z przebiegiem 100tys. Obecnie mam 160tys nalatane i odpukać nie dzialo się nic takiego.

Jedynie na gwarancji poszla pompa wody, tzn ubywalo plynu chlodniczego i stwierdzono nieszczelnosc pompy wody. Wymienili, przeszlo. Poza aso i poza gwarancja nie bylyby to jakies ogromne koszta. Takze ja na awaryjnosc nie narzekam. Teraz stalem przed wyborem kupna uzywanej m850i lub m550i lub nawet m5 i nowej g60 540d. Budzet mialem do 400tys wiec moglem w sumie wybierac. Wybralem g60. Jezdzilem pare dni testową i bylem milo zaskoczony. Na minus wykonanie wnetrza wzgledem g30. Ale niestety takie mamy czasy. 

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, zalezi napisał(a):

 

Mam mały mętlik w głowie - nowa G60 z salonu z 4 letnią gwarancją za 320 tys zł po dużym rabacie czy używana 5 G30 LCI 530d jeszcze na 15 miesięcznej gwarancji BMW bezwypadkowa z przebiegiem 40 tys km za 230 tys zł? 

Jaki silnik w G60?

Opublikowano
W dniu 21.01.2025 o 19:55, Rufio napisał(a):

Zależy jak długo chcesz jeździć autem. Jak 2-3 latach brałbym G30.

Jak dłużej to G60. Większą utrata wartosci rozłoży się w czasie. 

Pytanie czy jest sens pchać się w diesla. Na rynku wtórnym jest odwrót od diesla.

odwrot od diesla? hmm niekoniecznie a może nawet wprost przeciwnie .. chyba jakieś zmiany wiszą w powietrzu patrząc na geopolitykę która kto wie co przyniesie

Opublikowano
4 minuty temu, Rufio napisał(a):

Obostrzenia ekologiczne dla diesla duże większe, dlatego robi to się problematyczny silnik. Na rynku niechętnie patrzą na potencjalne awaryjny silnik, kosztowowny w naprawach.

Jak Trump zaleje ropą świat benzyna wróci do łask.

myślę że ogólnie spalinowki mogą wrócić do łask..  diesel i tak znosi lepiej wyższe przebiegi i ma dobre wartosci rezydualne. 

Opublikowano
14 minut temu, Rufio napisał(a):

Obostrzenia ekologiczne dla diesla duże większe, dlatego robi to się problematyczny silnik. Na rynku niechętnie patrzą na potencjalne awaryjny silnik, kosztowowny w naprawach.

Jak Trump zaleje ropą świat benzyna wróci do łask.

pamietaj że dla koncernów liczy się calkowita emisja co2 a tu najwieksze wcale nie generują diesle tylko benzyny w szczególności czyste benzyny w nadwoziach typu suv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wbrew pozorom pytanie w tym przypadku nie jest takie głupie. Pomijając wygląd G60, który mi osobiście nie leży, ale powiedzmy, że to kwestia gustu i o tym się nie dyskutuje. Jeśli zależy Ci na lepszych silnikach, lepszym wykończeniu wnętrza i na bogatszym wyposażeniu, a także na eleganckiej i ponadczasowej linii nadwozia - wybierz G30LCI. Jeśli zależy Ci tylko na tym, żeby mieć nowszą budę (dla sąsiada lub dla kolejnego kupującego, bo da więcej kasy) albo z jakiegoś powodu podoba Ci się G60 - bierz G60. Jednak w obu przypadkach raczej nie warto dziś brać diesla, który od przynajmniej 10 lat jest w odwrocie. Tak, wiem - w Polsce ciągle Janusze kręcą wąsem i chwalą "dyzle" i ich mityczny zasięg (jakby każdy codziennie jeździł trasy na strzała po 1000km) albo jakoby diesle nadal mało paliły. Ale tak ogólnie diesel od lat ssie.

Edytowane przez s0nar
  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
22 minuty temu, s0nar napisał(a):

Ale tak ogólnie diesel od lat ssie.

Cóż za fantastyczna rzeczowa porada.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, Randall napisał(a):

Cóż za fantastyczna rzeczowa porada.

Myślę, że każdy wie o co chodzi 🙂 Władze jakiś czas temu w końcu się wzięły za kopciuchy, jest ich coraz mniej na drogach i dobrze. Moda na diesle też już przeminęła i jeszcze dogorywa w określonych środowiskach. Nie przeczę, nowoczesne diesle są zdecydowanie lepsze niż te stare, ale to i tak wciąż diesle. Zdecydowanie wolę benzynę. A BMW znowu coś przebąkuje o wodorze, więc może dopracują tą technologię i będzie jakaś alternatywa dla elektryków.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Myślę że każdy kupuje to co najbardziej mu pasuje. Niestety niedługo nie będzie to takie oczywiste.

Opublikowano
2 godziny temu, s0nar napisał(a):

Wbrew pozorom pytanie w tym przypadku nie jest takie głupie. Pomijając wygląd G60, który mi osobiście nie leży, ale powiedzmy, że to kwestia gustu i o tym się nie dyskutuje. Jeśli zależy Ci na lepszych silnikach, lepszym wykończeniu wnętrza i na bogatszym wyposażeniu, a także na eleganckiej i ponadczasowej linii nadwozia - wybierz G30LCI. Jeśli zależy Ci tylko na tym, żeby mieć nowszą budę (dla sąsiada lub dla kolejnego kupującego, bo da więcej kasy) albo z jakiegoś powodu podoba Ci się G60 - bierz G60. Jednak w obu przypadkach raczej nie warto dziś brać diesla, który od przynajmniej 10 lat jest w odwrocie. Tak, wiem - w Polsce ciągle Janusze kręcą wąsem i chwalą "dyzle" i ich mityczny zasięg (jakby każdy codziennie jeździł trasy na strzała po 1000km) albo jakoby diesle nadal mało paliły. Ale tak ogólnie diesel od lat ssie.

Dzięki za opinię. Niełatwo znaleźć w uczciwej cenie 540ix, a diesel jakoś mi leży, lubię tą charakterystykę, mocny dół, mniejsze jednak spalanie ( 3-4 l jednak mniej ), a rzadko ścigam się w zakresach 100-200 km/h, aby zauważyć, że bardziej elastyczne jest 540i od 530d 🙂

Te nowe diesle są bardzo ekologiczne, nie będę jeździć tym 10 lat, tylko czuję max 3, więc się może nie zdąży wyeksploatować. G30 LCI to jednak dopracowana "buda", a w G60 nieco obawiam się problemów wieku dziecięcego, jakichś awarii elektroniki itd.

I przyznam, że G60 z pakietme M-Pro na 20" w ładnym kolorze mocno mi siedzi wizualnie.

Opublikowano

W aplikacji macie pokazane nie tylko spalanie paliwa, ale też emisję CO2. Polecam uwadze ile emituje diesel a ile duża benzyna, zwłaszcza poganiana "na niemieckiej autostradzie". Na forum jest kilka wątków a tam sporo screenów.  To nie tylko chodzi o zasięg. Czasem chodzi o obciążenie środowiska też. To temat niemodny u nas. A szkoda. 

Opublikowano
1 minutę temu, Hernandes napisał(a):

W aplikacji macie pokazane nie tylko spalanie paliwa, ale też emisję CO2. Polecam uwadze ile emituje diesel a ile duża benzyna, zwłaszcza poganiana "na niemieckiej autostradzie". Na forum jest kilka wątków a tam sporo screenów.  To nie tylko chodzi o zasięg. Czasem chodzi o obciążenie środowiska też. To temat niemodny u nas. A szkoda. 

rozwiń prosze, bo ja nie w temacie 🙂

Opublikowano
2 minuty temu, zalezi napisał(a):

rozwiń prosze, bo ja nie w temacie 🙂

po każdej jeździe w apce masz podsumowanie ile C02 wywaliłeś w atmosferę 🙂 

Opublikowano

W aplikacji My BMW można podejrzeć ile CO2 zostało wyemitowane. V8 kotłuje dużo paliwa przy szybkiej jeździe i stąd emisja jest duża mimo tego, że paliwo szlachetniejsze. Kiedyś w konfiguratorze niemieckim przy każdym silniku była podana klasa energetyczna i paradoskalnie przy dieslach była ona najbardziej zielona. Ja parę lat temu przy kupnie diesla robiłem sobie nawet jakieś amatorskie symulacje tych emisji i doszedłem do wniosku (może błednego, nie wykluczam - nie jestem ekspertem), że bardziej ekologiczny dla moich potrzeb będzie właśnie diesel. Gnieciesz a on nie chce skotłować więcej niż 8 litrów. A że ma wszystkie te filtry, moczniki i co tam jeszcze, to nie obciąża tak środowiska.

Opublikowano

Nowe diesle są bardzo ekologiczne, taka prawda. Spełniają rygorystyczne normy, emitują mało NOXów. Co innego te 20 letnie truchła z wyciętym DPFem, za to bym się natychmiast wziął.

  • Moderatorzy
Opublikowano
27 minut temu, zalezi napisał(a):

Dzięki za opinię. Niełatwo znaleźć w uczciwej cenie 540ix, a diesel jakoś mi leży, lubię tą charakterystykę, mocny dół, mniejsze jednak spalanie ( 3-4 l jednak mniej ).

I przyznam, że G60 z pakietme M-Pro na 20" w ładnym kolorze mocno mi siedzi wizualnie.

To bierz co ci się bardziej podoba.

Co do spalania w aplikacji BMW.

Wszyscy zarejstrowani użytkownicy G30 mają następujące średnie spalanie:

540i 9.5 litra

540d 7,4 litra

Różnica jest bardziej 2 litry droższego paliwa +adblue.

Niż 3-4 litry.

Opublikowano
8 minut temu, Rufio napisał(a):

To bierz co ci się bardziej podoba.

Co do spalania w aplikacji BMW.

Wszyscy zarejstrowani użytkownicy G30 mają następujące średnie spalanie:

540i 9.5 litra

540d 7,4 litra

Różnica jest bardziej 2 litry droższego paliwa +adblue.

Niż 3-4 litry.

a ile bierze 530d? Bo ten silnik bardziej pasuje mocą do tego 540d z G60.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.