Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

zastanawiam się nad zmianą felg na lato, bo zwyczajnie 20'' oem średnio mi się podobają, a 21'' zwyczajnie się boję - chociaż nie powiem, te całę czarne m-performance 21'' wyglądają genialnie.

Z racji tego, że nigdy wcześniej do żadnego samochodu nie kupowałem felg, czy ktoś może podpowiedzieć jakich producentów warto rozważyć? Słyszałem kiedyś, że felgi oem od BMW są naprawdę dobrze wykonane i raczej się nie gną, więc nie chciałbym kupić jakiegoś padła, a jak już wcześniej wspomniałem - nie mam żadnego rozeznania.

 

Opublikowano
13 godzin temu, J.D. napisał(a):

Cześć,

zastanawiam się nad zmianą felg na lato, bo zwyczajnie 20'' oem średnio mi się podobają, a 21'' zwyczajnie się boję - chociaż nie powiem, te całę czarne m-performance 21'' wyglądają genialnie.

Z racji tego, że nigdy wcześniej do żadnego samochodu nie kupowałem felg, czy ktoś może podpowiedzieć jakich producentów warto rozważyć? Słyszałem kiedyś, że felgi oem od BMW są naprawdę dobrze wykonane i raczej się nie gną, więc nie chciałbym kupić jakiegoś padła, a jak już wcześniej wspomniałem - nie mam żadnego rozeznania.

 

Do porzedniej Fki bralem polecane felgi z Japan Racing

 

https://jr-wheels.pl/

Opublikowano
15 godzin temu, J.D. napisał(a):

Cześć,

zastanawiam się nad zmianą felg na lato, bo zwyczajnie 20'' oem średnio mi się podobają, a 21'' zwyczajnie się boję - chociaż nie powiem, te całę czarne m-performance 21'' wyglądają genialnie.

Z racji tego, że nigdy wcześniej do żadnego samochodu nie kupowałem felg, czy ktoś może podpowiedzieć jakich producentów warto rozważyć? Słyszałem kiedyś, że felgi oem od BMW są naprawdę dobrze wykonane i raczej się nie gną, więc nie chciałbym kupić jakiegoś padła, a jak już wcześniej wspomniałem - nie mam żadnego rozeznania.

 

Borbet, ATS, BBS, a nawet Ronal i pewnie nie tylko robią felgi OE dla BMW. Nie kupuj chińczyjów. Zobacz też polskie Concaver, zrobią Ci na zamówienie idealnie pod rozmiar.

Opublikowano
17 minut temu, Brak_nazwy napisał(a):

Borbet, ATS, BBS, a nawet Ronal i pewnie nie tylko robią felgi OE dla BMW. Nie kupuj chińczyjów. Zobacz też polskie Concaver, zrobią Ci na zamówienie idealnie pod rozmiar.

Właśnie znalazłem wzór z concaver, który mi się podoba. Jak z jakością tej marki?

Opublikowano

Jeżdżę prawie od roku na concaverach 20" model cvr2  i na razie nie mogę narzekać. Co prawda zaraz po zakupie nałożyłem powłokę ceramiczną celem zabezpieczenia czarnego lakieru i oczywiście łatwiejszego mycia, w sensie firma detailingowa nałożyła 🙂

Opublikowano
6 godzin temu, J.D. napisał(a):

Właśnie znalazłem wzór z concaver, który mi się podoba. Jak z jakością tej marki?

No technologicznie to jest półka wyżej niż masówka (flow forming), z drugiej strony cenowo mogą już podchodzić pod kute, nie miałem to się nie wypowiem co do jakości

Opublikowano
1 godzinę temu, ryb55 napisał(a):

A ile kosztuje taki komplet?

około 10 500.

Opublikowano
1 godzinę temu, Brak_nazwy napisał(a):

No technologicznie to jest półka wyżej niż masówka (flow forming), z drugiej strony cenowo mogą już podchodzić pod kute, nie miałem to się nie wypowiem co do jakości

Co to znaczy "kute"?

Opublikowano
1 minutę temu, J.D. napisał(a):

Co to znaczy "kute"?

Kute są wycinane z takiego pełnego aluminiowego koła, które wcześniej jest na prasie ugniatane, jakoś wzmacniane, a takie klasyczne to odlewy, ten flow forming wytrzymałościowo się pasuje gdzieś pomiędzy. Tu masz produkcję kutych: 

 

Opublikowano
Godzinę temu, ryb55 napisał(a):

To jak doliczysz opony, to jest już blisko kompletu bmw

Tu nie chodzi o oszczędność, możesz mieć felgi wyższej jakości i niepowtarzalne w podobnej cenie

BMW 4 Series / M4 Concaver CVR1 Gloss Light Gunmetal

Opublikowano
W dniu 19.01.2025 o 20:49, ryb55 napisał(a):

A ile kosztuje taki komplet?

Ja płaciłem rok temu około 9000 już z dekielkami i śrubami, do tego opony około 4000, czujniki 600, ceramika 800 (nie obowiązkowa 😁).

Opublikowano

W przypadku concaver znalazłem felgi dokładnie takie same jak oem BMW.

Co do ceny - OEM 20'' mi się średnio podobają, 21'' boję się ze względu na komfort, a co do ceny, 21'' czarne felgi mperformance to obecnie jakieś 25 000 zł. Od 15 do 25 jest, a od 25 jest już całkiem blisko do 50 😄

Opublikowano

Płacenie 300 zł za dekielki uważam za przesadę. Są zamienniki dość dobrej jakości w 1/6 ceny, więc można co rok kupować nowe 😛 Nikt na to nie zwraca uwagi oprócz was.

Podobna kwestia z czujnikami. Aso tak ładnie mówi, że nowy model/LCI ma nowe czujniki, że inne nie pasują, a życie wielokrotnie udowodniło, że wszystko chodzi na tej samej częstotliwości i  takie kilkuletnie za 200 zł działają plug & play. Trzeba tylko zwrócić uwagę na producenta, bo są tanie, beznadziejne chińczyki, ktore przysparzają wiecej problemu niż pożytku.

Opublikowano (edytowane)
Cytat

 

Czy felgi nie muszą być jakoś homologowane jak opony, żeby nie było problemu z gwarancja? Kupuje G60 na 19", ale te zostawiam na zimę. Na lato planuję kupić jakieś 20" lub 21", ale ze względu na nasze drogi to raczej będą 20. Jak wygląda sytuacja z gwarancją?

Edytowane przez kubul
Opublikowano

To moim zdaniem za takie pieniądze jak piszecie lepiej kupic 19 oryginał bmw i tyle, ewentualnie dołożyć 3k i kupić 20

Opublikowano
W dniu 18.01.2025 o 22:58, J.D. napisał(a):

Cześć,

zastanawiam się nad zmianą felg na lato, bo zwyczajnie 20'' oem średnio mi się podobają, a 21'' zwyczajnie się boję - chociaż nie powiem, te całę czarne m-performance 21'' wyglądają genialnie.

Z racji tego, że nigdy wcześniej do żadnego samochodu nie kupowałem felg, czy ktoś może podpowiedzieć jakich producentów warto rozważyć? Słyszałem kiedyś, że felgi oem od BMW są naprawdę dobrze wykonane i raczej się nie gną, więc nie chciałbym kupić jakiegoś padła, a jak już wcześniej wspomniałem - nie mam żadnego rozeznania.

 

Sytuacja jest taka, szukasz felg na których będzie niski profil opony więc będą bardzo narażone na nierówności drogi. Co za tym idzie trzeba wybierać felgi z wysokiej półki jakościowej, kute. W przeciwnym wypadku felgi będą się krzywić na byle jakiej nierówności.

Do swoich aut mam po kilka kompletów felg i te topowe i te Włoskie za 6000 zł za komplet. Efekt jest taki, że Włoskie felgi "Firma Ładne Felgi" prostowałem 3 razy w sezonie i teraz leżą na półce i nie planuję ich używać natomiast felgi kute poza ewidentnymi przypadkami spotkania się z dziurą w drodze są OK.

Opublikowano

felg od „ladne felgi” to bym nawet do malucha nie zalozyl, chinski badziew z tektury

 

podstawowa sprawa ze jak felgi sprzedaja tylko w komplecie po 4szt to omijac szerokim lukiem… 

po 1 ze wzgledu na jakosc wykonania

po 2 nawet najlepsza felge da sie uszkodzic, ale wtedy mozesz sobie dokupic jedna… 🙂

Opublikowano
4 godziny temu, Piotr U napisał(a):

Sytuacja jest taka, szukasz felg na których będzie niski profil opony więc będą bardzo narażone na nierówności drogi. Co za tym idzie trzeba wybierać felgi z wysokiej półki jakościowej, kute. W przeciwnym wypadku felgi będą się krzywić na byle jakiej nierówności.

Do swoich aut mam po kilka kompletów felg i te topowe i te Włoskie za 6000 zł za komplet. Efekt jest taki, że Włoskie felgi "Firma Ładne Felgi" prostowałem 3 razy w sezonie i teraz leżą na półce i nie planuję ich używać natomiast felgi kute poza ewidentnymi przypadkami spotkania się z dziurą w drodze są OK.

Zwykle kute mają inne wzory (cieńsze szprychy) i w konsekwencji podobną wytrzymałość jak odlewane (piszę o dobrych producentach). W kutych płacisz nie za trwałość, tylko za inną estetykę, nieosiągalną dla technologii odlewania. Nikt nie robi kutych felg, które wyglądają jak odlewane, a takie byłyby niezniszczalne.

Opublikowano
8 godzin temu, ryb55 napisał(a):

To moim zdaniem za takie pieniądze jak piszecie lepiej kupic 19 oryginał bmw i tyle, ewentualnie dołożyć 3k i kupić 20

Mam na zimę czarne m perfomance 19'', a na lato 20" oem, które zwyczajnie mi się nie podobają. Ponadto, bardzo nie leżą mi te plastikowe nakładki - chociażby ze względu na to, że kwas do czyszczenia felg je zeżre.

 

Opublikowano
18 godzin temu, Brak_nazwy napisał(a):

Zwykle kute mają inne wzory (cieńsze szprychy) i w konsekwencji podobną wytrzymałość jak odlewane (piszę o dobrych producentach). W kutych płacisz nie za trwałość, tylko za inną estetykę, nieosiągalną dla technologii odlewania. Nikt nie robi kutych felg, które wyglądają jak odlewane, a takie byłyby niezniszczalne.

Wybacz, jestem inżynierem metalurgiem i niestety nie masz racji,  wsad z którego jest frezowana i toczona felga kuta jest poddany obróbce plastycznej, która zwiększa twardość- odporność na odkształcenia.

Opublikowano
36 minut temu, Piotr U napisał(a):

Wybacz, jestem inżynierem metalurgiem i niestety nie masz racji,  wsad z którego jest frezowana i toczona felga kuta jest poddany obróbce plastycznej, która zwiększa twardość- odporność na odkształcenia.

Ale przecież napisałem to samo. Tylko zobacz w jakich wzorach występują kute, a w jakich odlewane. W efekcie na koniec dnia wytrzymałość jest podobna i płacisz za wzór, który jest nieosiągalny w technologii odlewanej, bo by się pogięły pod własnym ciężarem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.