Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,proszę o pomoc bo ręce już opadają…

pacjent to e61 525d a problemem jest bardzo duże spalanie… w małym mieście spalanie pokazuje aktualnie 17.1L i pokrywa się to mniej więcej z tankowaniem. Walczę z tym już jakiś czas,z rzeczy które zrobiłem :

-wtryski zmienione

-usunięty dpf

-dolot szczelny 

-wymienione czujniki oraz zawory na listwie i pompie wtryskowej 

-turbo sprawdzone

-przepływomierz zmieniony 

-wymienione termostaty

-kompresja sprawdzona 

Wycieków brak,oleju nie przybywa. Ostatnio zauważyłem też że jak odepnę wtyczkę od czujnika na z przodu na listwie  wtryskowej to samochód nie ma mocy ale spalanie jest normalne (10-11 litrów w mieście ). 

Może ktoś coś podpowie lub spotkał się z podobnym problemem ? 
z góry dziękuję za każdą odpowiedź i każdą pomoc. 

 

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

A jaka jest temperatura silnika po nagrzaniu?

90-92 stopnie. Wymieniłem termostat główny,pompę wody,termostat na chlodniczce EGR i termostat na chlodniczce oleju w skrzyni. Sory ze dopiero odpisuje ale niestety praca. 

Edytowane przez wodzu735
Opublikowano
33 minuty temu, tomaszj1990 napisał(a):

Jakieś błędy?? Sonda lambda?

Silnikowych błędów brak. 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Mogę się mylić ale wydaje mi się że któryś czujnik zaniża temperaturę. 

 

Rozumiem że chodzi Ci o czujnik temperatury spalin ? 
Czy czujnik temperatury silnika ? 

Edytowane przez wodzu735
Opublikowano

@wodzu735 silnika albo paliwa, jak miałem odpięty czujnik paliwa (ktoś kiedyś nie podłączył) a nawet o tym nie wiedziałem bo jest nieźle schowany pod kolektorem ssącym to mi pokazywało spalanie w okolicy 10,8~10,9 litra na 100 km troche to ignorowałem przez jakiś czas i myślałem że czujnik jest padnięty bo tak wskazywał błąd w końcu jednak kupiłem czujnik i przy próbie wymiany okazało się że wtyczka nie była wpięta do czujnika teraz spalanie jest w granicach 10,3 na 100 w 98miu % miasto a nogę mam ciężką.

Opublikowano

A tak na marginesie bo przeoczyłem to spalanie na poziomie 17 litrów nie kopci na czarno? Moze masz gdzieś nieszczelność pomiędzy turbo a silnikiem i część tego powietrza wypluwa na zewnątrz a sterownik o tym nie może wiedzieć i podlewa paliwa zgodnie z przepływką.

Opublikowano
7 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

A tak na marginesie bo przeoczyłem to spalanie na poziomie 17 litrów nie kopci na czarno? Moze masz gdzieś nieszczelność pomiędzy turbo a silnikiem i część tego powietrza wypluwa na zewnątrz a sterownik o tym nie może wiedzieć i podlewa paliwa zgodnie z przepływką.

No właśnie nie kopci,z racji braku dpf to jak się depnie to wiadomo że takiego malutkiego baczka na początku sobie lekko da. Ale to jest wszystko. Cały dolot rozbierałem łącznie z kolektorem,sprawdzałem wszystkie rury,samochód był też u kolegi który zajmuje się turbo sprężarkami,jeździliśmy z komputerem i mówił że wszystko jest dobrze,wszystkie wartości odpowiednie.  Zastanawiające dla mnie jest to,że przy odpięciu tego czujnika z przodu na listwie,spalanie jest normalne (miasto 10L) tylko mocy mniej. 

Opublikowano
9 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

@wodzu735 silnika albo paliwa, jak miałem odpięty czujnik paliwa (ktoś kiedyś nie podłączył) a nawet o tym nie wiedziałem bo jest nieźle schowany pod kolektorem ssącym to mi pokazywało spalanie w okolicy 10,8~10,9 litra na 100 km troche to ignorowałem przez jakiś czas i myślałem że czujnik jest padnięty bo tak wskazywał błąd w końcu jednak kupiłem czujnik i przy próbie wymiany okazało się że wtyczka nie była wpięta do czujnika teraz spalanie jest w granicach 10,3 na 100 w 98miu % miasto a nogę mam ciężką.

A jaką temperaturę Ci pokazywało jak podłączałeś komputer? Bo u mnie wszystko z temperatura ok

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, wodzu735 napisał(a):

A jaką temperaturę Ci pokazywało jak podłączałeś komputer? Bo u mnie wszystko z temperatura ok

Nie mam pojęcia, jakoś nie zaprzątałem sobie tym zbytnio głowy bo w miedzyczasie jeździłem też 2 litrową insignią i tam spalanie było na poziomie 10.8 wiec uznałem że moje 3 litry i tak jest oszczędne. 

Edytowane przez Krzyś111685053072
Opublikowano
39 minut temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Nie mam pojęcia, jakoś nie zaprzątałem sobie tym zbytnio głowy bo w miedzyczasie jeździłem też 2 litrową insignią i tam spalanie było na poziomie 10.8 wiec uznałem że moje 3 litry i tak jest oszczędne. 

W Twoim przypadku to i tak różnica była nie wielka. A mi pali 17 litrów…

Opublikowano (edytowane)

Co jeszcze mi przychodzi do głowy to może dpf off źle zrobiony w programie? I mimo wszystko próbuje go wypalać? Trzeba by podejrzeć jak wyglądają temperatury spalin podczas normalnej jazdy i do tego status regeneracji filtra czy jest aktywna czy nie.

Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano
17 godzin temu, tomaszj1990 napisał(a):

Co jeszcze mi przychodzi do głowy to może dpf off źle zrobiony w programie? I mimo wszystko próbuje go wypalać? Trzeba by podejrzeć jak wyglądają temperatury spalin podczas normalnej jazdy i do tego status regeneracji filtra czy jest aktywna czy nie.

Generalnie różnicy w spalaniu po wyłączeniu dpf nie było. Sprawdze jeszcze temperaturę spalin. Ale może coś jeszcze komuś przychodzi do głowy? Ja się zastanawiam jeszcze nad tym czy katalizator może nie jest uszkodzony,bo mam też wrażenie lekkie jakby trochę przymulona była a jak filtr dpf wywalałem z puszki to był taki jakby „stopiony” w kilku miejscach 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.