Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

czy ktoś orientuje się który pakiet należy wziąć, żeby mieć możliwość zdalnego wyjeżdżania/wjeżdżania w ciasnych miejscach? Pytam o tę funkcjonalność, która pozwala przesuwać X5 przód/tył stojąc poza autem.

Opublikowano (edytowane)

Mam wrazenie ze czasami jesteś botem - raz merytoryczne konkretne wypowiedzi, a raz takie jakie tak czyli odklejone 😜

wchodzisz w konfigurator i czytasz ..to chyba nie trudne 

Pakiet innowacji 🙈

„Parking Assistant Professional z systemem kamer 360

Asystent parkowania Professional oprócz kamer i czujników asystenta parkowania i asystenta parkowania Plus oferuje praktyczne automatyczne funkcje. 

Zdalnie sterowane parkowanie pozwala obsługiwać Twoje BMW z odległości do 6 metrów. Za pośrednictwem aplikacji My BMW na kompatybilnym smartfonie automatycznie wjeżdża i wyjeżdża z ciasnych miejsc parkingowych, a Ty po prostu się przyglądasz. Oprócz linii na nawierzchni samoczynnie rozpoznaje również krawężniki i ustawia się według nich, umożliwiając korzystanie z miejsc parkingowych, które w przeciwnym razie byłyby zbyt wąskie, aby wysiąść z samochodu.

Ponadto asystent manewrowania może wykonać do dziesięciu powtarzających się manewrów parkowania na łącznym dystansie do 600 metrów. To praktyczne rozwiązanie do parkowania w pracy lub w domu. W tym celu musisz najpierw samodzielnie wjechać na miejsce i zapisz manewr. Zapisany manewr można potem aktywować jednym naciśnięciem przycisku. Twoje BMW półautomatycznie wjedzie na zapisane miejsce parkingowe. Jeśli chcesz, możesz również monitorować ten proces zdalnie na smartfonie. 

Cofanie w ciasnych uliczkach i wyjazdach przejmuje asystent cofania. Zapamiętuje drogę przejechaną uprzednio do przodu o długości do 200 m, a następnie Twoje BMW może powrócić po uprzednio zapamiętanej trasie.„

Edytowane przez Big_daddy
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Hej,

czy ktoś orientuje się który pakiet należy wziąć, żeby mieć możliwość zdalnego wyjeżdżania/wjeżdżania w ciasnych miejscach? Pytam o tę funkcjonalność, która pozwala przesuwać X5 przód/tył stojąc poza autem.

a czy to przypadkiem nie jest tylko w elektrykach?
tzn. asystent cofania jest już w pre-LCI ale żeby tak całkiem zdalnie z telefonu w X5?

Edytowane przez Kingu
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Kingu napisał(a):

a czy to przypadkiem nie jest tylko w elektrykach?

Nie, mam kle kle kle i dziala. Odpala ci silnik. W LCI mozesz parkowac poprzez telefon, zdalnie. 

Edytowane przez Big_daddy
  • Lubię to 1
Opublikowano
37 minut temu, Kingu napisał(a):

a czy to przypadkiem nie jest tylko w elektrykach?
tzn. asystent cofania jest już w pre-LCI ale żeby tak całkiem zdalnie z telefonu w X5?

Możesz parkować po zapisanym śladzie, cofać po śladzie wjazdu lub po zapisanym, wyjeżdżać z miejsc parkingowych i chyba coś jeszcze. Całkowicie zdalnie (stojąc w zasięgu kilku metrów od auta).

Opublikowano
54 minuty temu, Kingu napisał(a):

a czy to przypadkiem nie jest tylko w elektrykach?
tzn. asystent cofania jest już w pre-LCI ale żeby tak całkiem zdalnie z telefonu w X5?

A czy jesteś w stanie „wymusić” dojechanie/zbliżenie się bokiem np do ściany w momencie kiedy czujniki „piszczą” praktycznie ciągłym dzwiekiem? 

Opublikowano
59 minut temu, Big_daddy napisał(a):

Mam wrazenie ze czasami jesteś botem - raz merytoryczne konkretne wypowiedzi, a raz takie jakie tak czyli odklejone 😜

wchodzisz w konfigurator i czytasz ..to chyba nie trudne 

Pakiet innowacji 🙈

„Parking Assistant Professional z systemem kamer 360

Asystent parkowania Professional oprócz kamer i czujników asystenta parkowania i asystenta parkowania Plus oferuje praktyczne automatyczne funkcje. 

Zdalnie sterowane parkowanie pozwala obsługiwać Twoje BMW z odległości do 6 metrów. Za pośrednictwem aplikacji My BMW na kompatybilnym smartfonie automatycznie wjeżdża i wyjeżdża z ciasnych miejsc parkingowych, a Ty po prostu się przyglądasz. Oprócz linii na nawierzchni samoczynnie rozpoznaje również krawężniki i ustawia się według nich, umożliwiając korzystanie z miejsc parkingowych, które w przeciwnym razie byłyby zbyt wąskie, aby wysiąść z samochodu.

Ponadto asystent manewrowania może wykonać do dziesięciu powtarzających się manewrów parkowania na łącznym dystansie do 600 metrów. To praktyczne rozwiązanie do parkowania w pracy lub w domu. W tym celu musisz najpierw samodzielnie wjechać na miejsce i zapisz manewr. Zapisany manewr można potem aktywować jednym naciśnięciem przycisku. Twoje BMW półautomatycznie wjedzie na zapisane miejsce parkingowe. Jeśli chcesz, możesz również monitorować ten proces zdalnie na smartfonie. 

Cofanie w ciasnych uliczkach i wyjazdach przejmuje asystent cofania. Zapamiętuje drogę przejechaną uprzednio do przodu o długości do 200 m, a następnie Twoje BMW może powrócić po uprzednio zapamiętanej trasie.„

Wiesz, czasem wolę się upewnić u źródła, niż ufać kiepsko przetłumaczonemu polskiemu konfiguratorowi. A może jednak jestem botem? Kto wie. Ciężko teraz wyczuć co jest dziełem AI a co dziełem człowieka.

Dziękuję wszystkim za informacje, że ta funkcja jest dostępna także poza wariantami hybrydowymi. Nie byłem tego pewien biorąc pod uwagę, że np. w EU nie ma remote startu, w przeciwienstwie do US.

Opublikowano (edytowane)

Co do parkowania po śladzie (zapisywanie trasy), to ciekawi mnie jak to działa. Jeżeli w oparciu o GPS, to raczej nie jest zbyt precyzyjne. Ja mam wjazd do garażu o szerokości raptem 240 cm. GPS ma dokładność 0,5-2,0 m w zależności od sytuacji. Zbyt duże ryzyko, że auto pojedzie złym torem. 

Natomiast funkcja przód/tył remote jak najbardziej przydatna. Ktoś wie czy przy funkcji przód/tył można delikatnie korygować tor jazdy poprzez ingerencję w układ kierowniczy? Chodzi mi o przypadek, że chce wjechać do wąskiego garażu, ale postawiłem auto nie do końca idealnie na wprost.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, ubejane napisał(a):

A czy jesteś w stanie „wymusić” dojechanie/zbliżenie się bokiem np do ściany w momencie kiedy czujniki „piszczą” praktycznie ciągłym dzwiekiem? 

Nie, w pewnym momencie przycisk do zdalnego sterowania jest wyszarzany. Natomiast przy parkowaniu po śladzie, auto nie zwraca uwagi na sygnał czujników, jeśli tak ten ślad został zarejestrowany.

 

56 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Co do parkowania po śladzie (zapisywanie trasy), to ciekawi mnie jak to działa. Jeżeli w oparciu o GPS, to raczej nie jest zbyt precyzyjne. Ja mam wjazd do garażu o szerokości raptem 240 cm. GPS ma dokładność 0,5-2,0 m w zależności od sytuacji. Zbyt duże ryzyko, że auto pojedzie złym torem. 

Natomiast funkcja przód/tył remote jak najbardziej przydatna. Ktoś wie czy przy funkcji przód/tył można delikatnie korygować tor jazdy poprzez ingerencję w układ kierowniczy? Chodzi mi o przypadek, że chce wjechać do wąskiego garażu, ale postawiłem auto nie do końca idealnie na wprost.

W oparciu o GPS i z tego co wiem z pomocą czujników. Wnioskuję to po tym, że w lecie, przy parkowaniu w garażu podziemnym, działa to doskonale, a teraz, w zimie, kiedy czujniki i kamery są brudniejsze, to kilka razy mi się pomylił i musiałem interweniować hamulcem.

 

Nie, nie można korygować toru jazdy. Są tylko przyciski przód/tył. Auto samo koryguje tor.

 

Edit. Jeszcze teraz byłem w garażu, i na brudnym aucie zauważyłem, że czujniki na zderzakach są jakby lekko oczyszczone. Na pewno nie były oczyszczone mechanicznie, bo nikt tego nie robił, a tym bardziej moja żona, która ostatnio jeździ autem. Wygląda jakby były one podgrzewane:

https://imgur.com/a/wXFYxgY

Edytowane przez buster12
Opublikowano

Jeśli chodzi o parkowanie w zapisanych miejscach, raz już zdarzył mi się fuckup i nieco straciłem zaufanie do tego systemu. Mam zapisane dwie lokalizacje: 'dom garaż' i 'dom wiata'. Pod wiatą jest faktycznie dość ciasno, ale kilka razy zaparkował tam bez problemu, natomiast raz się zdarzyło, że czujniki piszczały na czerwono, kontynuował manewr i otarł pewnym rogiem przedniego zderzaka i słup, na szczęście drewniany, mam też folię na zderzaku, więc skończyło się na strachu. Natomiast ewidentnie źle wyliczył najazd i kilka cm. I tutaj kolejna uwaga, rozpoznawania zapisanych miejsc parkingowych nie działa po zmroku, przynajmniej u mnie nie rozpoznaje tych miejsc.

Kolejny problem... lewy tylny czujnik na wysokości lewych tylnych drzwi oraz tylnego błotnika, potrafi się zawiesić. Wystarczy, że np. ktoś przejdzie w pobliżu, to zawiesza się na czerwono i uniemożliwia kontynuowanie jazdy. Czasem zrobi to tak sam z siebie. Nie wiem czy to czujnik ultradźwiękowy czy radar narożny (mam pakiet pro kamer i parkowania) ale wygląda jakby wymagał kalibracji. Niestety nie zawsze tak się dzieje, co na pewno spowoduje przeprawy w ASO podczas diagnostyki. Wyglądam czasem jak debil, bo nie mogę ruszyć z miejsca, dopóki czujnik nie odpuści.

Poza tym automatyczne parkowanie jest super. Wszyscy zachwyceni, zwłaszcza Żona, a nawet mój słusznego wieku Ojciec, który stroni od nowoczesnych systemów wspomagania. Dobrze odnajduje wolne miejsca, parkuje z idealnymi marginesami, pokazuje ile mam miejsca na otwarcie drzwi.. tylko teraz boje się już trochę go używać po tej akcji pod wiatą 😞 

Opublikowano

To ja już w kolejnym BMW mam problem z prawym czujnikiem. W poprzednim aucie był problem, że auto wykrywało coś w okolicach słupka A, mimo, że nic tam nie było. W X5 rzecz dzieje się bardziej w okolicach słupka B, może bliżej C. Randomowe sytuacje - korek, zmiana pasa i czujnik reaguje jakbym właśnie zaparkował na jakimś wystającym z ziemi słupku, parkowanie równoległe, auto stoi na środku ulicy bo czujnik nie chce "puścić". 

Opublikowano
41 minut temu, Godlike napisał(a):

tylko teraz boje się już trochę go używać po tej akcji pod wiatą 😞

A to co jak włączasz automatyczne parkowanie to zawiązujesz opaskę na oczy i nic Cię już nie obchodzi? Po to masz jeszcze nogi, żeby zahamować awaryjnie jakby coś nie wyszło.

Opublikowano

Oczywiście, że kontroluje otoczenie zwłaszcza w miejscach publicznych czy wzmożonego ruchu, ale w pewnych sytuacjach nie ocenisz czy auto przejdzie na milimetry czy nie, nawet na kamerze 360. Natomiast tu chodzi o brak konsekwencji oraz logiki w tym systemie. W niektórych sytuacjach czujniki krzyczą na czerwono i zatrzymują auto, pomimo, że widzisz zapas i wciskasz gaz, hamulce nie pozwalają przesunąć auta dalej o pół metra. W innych zaś auto ociera zaprogramowaną przeszkodę. Chociaż uważam, że BMW i tak ma najlepsze lub jedne z najlepszych systemy wsparcia, takie wpadki powinny być do uniknięcia. Auto ma czujniki ultradźwiękowe, zestaw dodatkowych radarów w narożnikach auto oraz przynajmniej 4 kamery, 3 systemy kontrolujące otoczenia. To nie prymitywne kamerki 360. Uważam, że takie rzeczy nie powinny mieć miejsca. Dlatego Generalnie jestem zadowolony, uważam, że stopień zaawansowania jest i tak ogromny, ale na tego typu wpadki miejsca być nie powinno.

Poza tym jeszcze jedno. Wykonując manewry osobiście, kontrolujesz otoczenie znacznie lepiej niż da się to zrobić podczas pracy asystentów. Masz możliwość dostosowania prędkości manewru do informacji jakie odbierasz i przetwarzasz z kilku źródeł jednocześnie (lusterka, przód, kamery). Asystent robi to znacznie szybciej i nie ogarniesz wszystkich tych źródeł informacji jednocześnie w 100% i jeszcze zdążysz zahamować w razie potrzeby. Nie zawsze to się uda. System pika już na czerwono i albo mu ufasz, że zrobi to dobrze, albo przerywasz manewr. W parkingach podziemnych cały czas wszystko świeci się na czerwono dookoła. W miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych, po prostu nie włączam asystenta parkowania, bo ludzie są nieprzewidywalni i nieracjonalni. W innych daje mu się wykazać. 

Opublikowano

Ja bym podszedl do tematu tak, ze jesli koniecznie chcemy korzystac z zapisanej sciezki, a jednoczesnie mowa jest np o malej wiacie, to wyjsc z auta i poprowadzic manewr z apki. Auto wtedy jedzie po sciezce wolno, a w dodatku mozna stac w newralgicznych miejscach i w razie czego puscic przycisk na telefonie.

Opublikowano

Dodam, że system zapamiętywania trasy wyłącza się po wykryciu nachylenia. W sumie to logiczne, bo auto nie jest w stanie zagwarantować, że nie dojdzie do poślizgu i zmiany toru jazdy.

  • ??? 1
Opublikowano
W dniu 7.01.2025 o 20:24, Semtex93 napisał(a):

Co do parkowania po śladzie (zapisywanie trasy), to ciekawi mnie jak to działa. Jeżeli w oparciu o GPS, to raczej nie jest zbyt precyzyjne. Ja mam wjazd do garażu o szerokości raptem 240 cm. GPS ma dokładność 0,5-2,0 m w zależności od sytuacji. Zbyt duże ryzyko, że auto pojedzie złym torem. 

Natomiast funkcja przód/tył remote jak najbardziej przydatna. Ktoś wie czy przy funkcji przód/tył można delikatnie korygować tor jazdy poprzez ingerencję w układ kierowniczy? Chodzi mi o przypadek, że chce wjechać do wąskiego garażu, ale postawiłem auto nie do końca idealnie na wprost.

Ja mam ok 230cm szerokość garażu i na początku bawiłem się zdalnym parkowaniem ze złożonymi lusterkami (stojąc obok). Opcja manualna umożliwia jazdę tylko do przodu i do tyłu i to się w miarę sprawdzało ale nie zawsze. Jak nie zatrzymałem auta w miarę równo to nie wjechał bo nie można sterować zdalnie kierownicą.

W moim przypadku najgorsze było to, że auto samo próbowało korygować tor ruchu mimo, że nie musiał tego robić bo zatrzymywałem się prosto przed wjazdem. To powodowało, że nie wjeżdżał w ogóle do garażu bo za bardzo kombinował 🙂 

Problem zostałby rozwiązany gdyby właściciel miał możliwość sterowania kierownicą podczas zdalnego manualnego parkowania, ewentualnie aby auto samo nie skręcało. Z tego też powodu zrezygnowałem z używania tej funkcji i parkuje klasycznie tyłem do garażu i idzie mi to bardzo sprawnie 💪. W połowie auto jak przekroczy próg wjazdu muszę złożyć lusterka 😂. Wyjazd jeszcze łatwiejszy bo po tym samym torze ruchu co wjazd.

 

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, tomekck napisał(a):

Ja mam ok 230cm szerokość garażu i na początku bawiłem się zdalnym parkowaniem ze złożonymi lusterkami (stojąc obok). Opcja manualna umożliwia jazdę tylko do przodu i do tyłu i to się w miarę sprawdzało ale nie zawsze. Jak nie zatrzymałem auta w miarę równo to nie wjechał bo nie można sterować zdalnie kierownicą.

W moim przypadku najgorsze było to, że auto samo próbowało korygować tor ruchu mimo, że nie musiał tego robić bo zatrzymywałem się prosto przed wjazdem. To powodowało, że nie wjeżdżał w ogóle do garażu bo za bardzo kombinował 🙂 

Problem zostałby rozwiązany gdyby właściciel miał możliwość sterowania kierownicą podczas zdalnego manualnego parkowania, ewentualnie aby auto samo nie skręcało. Z tego też powodu zrezygnowałem z używania tej funkcji i parkuje klasycznie tyłem do garażu i idzie mi to bardzo sprawnie 💪. W połowie auto jak przekroczy próg wjazdu muszę złożyć lusterka 😂. Wyjazd jeszcze łatwiejszy bo po tym samym torze ruchu co wjazd.

 

Czy dobrze zrozumialem, ze mimo uzywania opcji manualnej, nie opcji „zapamietana sciezka”, i klikajac na telefonie przod/tyl auto i tak samo koryguje sobie i kreci kierownica (?). To by bylo dziwne. Chyba, ze po czujnikach parkowania nie pasuja mu zbyt bliskie przeszkody typu rama bramy wjazdowej do garazu.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
29 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Czy dobrze zrozumialem, ze mimo uzywania opcji manualnej, nie opcji „zapamietana sciezka”, i klikajac na telefonie przod/tyl auto i tak samo koryguje sobie i kreci kierownica (?). To by bylo dziwne. Chyba, ze po czujnikach parkowania nie pasuja mu zbyt bliskie przeszkody typu rama bramy wjazdowej do garazu.

Tak i mimo tego, że auto by wjechało w ciasny wjazd na prostych kołach to i tak próbuje korygować i ostatecznie nie może w ogóle wjechać.

  • ??? 1
Opublikowano

Co za bezsens 😀. Funkcja wykonana przez BMW do wjezdzania/wyjezdzania z ciasnych miejsc sama sie blokuje.

Opublikowano
10 godzin temu, tomekck napisał(a):

Ja mam ok 230cm szerokość garażu i na początku bawiłem się zdalnym parkowaniem ze złożonymi lusterkami (stojąc obok). Opcja manualna umożliwia jazdę tylko do przodu i do tyłu i to się w miarę sprawdzało ale nie zawsze. Jak nie zatrzymałem auta w miarę równo to nie wjechał bo nie można sterować zdalnie kierownicą.

W moim przypadku najgorsze było to, że auto samo próbowało korygować tor ruchu mimo, że nie musiał tego robić bo zatrzymywałem się prosto przed wjazdem. To powodowało, że nie wjeżdżał w ogóle do garażu bo za bardzo kombinował 🙂 

Problem zostałby rozwiązany gdyby właściciel miał możliwość sterowania kierownicą podczas zdalnego manualnego parkowania, ewentualnie aby auto samo nie skręcało. Z tego też powodu zrezygnowałem z używania tej funkcji i parkuje klasycznie tyłem do garażu i idzie mi to bardzo sprawnie 💪. W połowie auto jak przekroczy próg wjazdu muszę złożyć lusterka 😂. Wyjazd jeszcze łatwiejszy bo po tym samym torze ruchu co wjazd.

 

Kurcze, a moja żona narzeka i mówi żeby poszerzyć bramę do garażu, kiedy po bokach jest jeszcze po 20cm luzu przy wjeżdżaniu. Muszę jej pokazać twojego posta że składasz lusterka :D

Opublikowano

Na parkingu zdarzyło mi się kilka razy przez 1,5roku jak podczas manewru parkowania ktoś przejechał bardzo blisko to czujnik na czerwono i nie było opcji np. kontynuować cofanie. Zatrzymanie awaryjne i tyle. Trzeba było np. podjechać do przodu albo zaczekać. Generalnie wychodzisz wówczas na idiotę bo trzeba zrobić coś bez sensu w danej sytuacji aby odblokować czerwone pole czujnika.

 

Opublikowano
W dniu 10.01.2025 o 21:45, mariuszcom napisał(a):

Na parkingu zdarzyło mi się kilka razy przez 1,5roku jak podczas manewru parkowania ktoś przejechał bardzo blisko to czujnik na czerwono i nie było opcji np. kontynuować cofanie. Zatrzymanie awaryjne i tyle. Trzeba było np. podjechać do przodu albo zaczekać. Generalnie wychodzisz wówczas na idiotę bo trzeba zrobić coś bez sensu w danej sytuacji aby odblokować czerwone pole czujnika.

 

Kiedy czujniki PDC są czerwone i nie można jechać, warto długo przytrzymać przycisk P (PDC), a czujniki się wyłączą.

Opublikowano (edytowane)

Kojarze ze w serii 3 przy cofaniu byla opcja zachowania ostrzegania o nadjezdzajacym prostopadle pojezdzie, ale mozna bylo wylaczyc ingerencje hamulcow w takiej sytuacji. Moze to by Wam zalatwilo kwestie zablokowania ruchu pojazdu gdy zatna sie czujniki na czerwono.

A czy w przypadku parkowania zdalnego mozna rowniez z poziomu apki recznie wylaczyc pdc i kontynuowac wjazd do garazu z brama 230 cm?

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego wątku i zapytam Was o opinię. Poza tymi problemami z czujnikami czy lagiem przy zmianie z R na D które generalnie nie psują mi jakoś obrazu auta to z jednej rzeczy nie jestem do końca zadowolony. Tryb sport, skrzynia w S i jazda po mieście. No wyje to to jak nie podejdzie coś z obrotami od świateł do świateł a ludzie się nieraz pewnie spojrzą że deb.l nie umie biegów zmieniać. Rzadko używam w mieście sport, ktoś powie że nie po to on jest, nie mniej jakiś niesmak to pozostawia.  Fajnie auto burczy dzięki tym ustawieniom w Mpakiecie i czasem się chce tego posłuchać w dieslu ale  można też zaburaczyć lekko orkiestrą z obrotów. Takie CVT MSport:-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.